منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

پس بگو یزید ملعون دیوان شعر داره!

يكشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۵۷ ق.ظ

توضیح: به نام خدا. میان دامنه و جناب مهندس عبدی سنه کوهی دوست صمیمی من، بر روی پست «غربی سازی ایران به امر رضاخان» (اینجا) بحث آزاد و جدّی و اعتقادی درگرفته. من از سه انسان شریف، اهل علم و دانش، اندیشمند و نیز دارای سابقۀ درخشان انقلابی، دیشب کسب اطلاع کرده ام، جوابم به آقای عبدی _دوست اهل قلم و فاضلم_ هم درست و هم بجا بوده است و یکی از آن بزرگوارانِ خیلی محترم و دانشمند، پاسخم را این گونه توصیف کرده اند: «ما شاء الله، بسیار منطقی و مستدل و محکم جواب دادی.» که آن دو عزیز دیگر نیز قریب به این نگاشته اند. آنچه در زیر می خوانید، دو فراز این بحث روی داده، میان من و جناب عبدی در دیروز است.

 

مهندس محمد عبدی سنه کوهی: سلام کبلاقا جان. من هم با نظر جناب دکتر دهقان [در ذیل همان پست کامنت اول] تند و البته یک جانبه گرایانه افراطی و خیلی خیلی یکسویه، موافقم. و از وقتی [=صرف زمان] که برای خواندن چنین مطالب یکسویه و منفی بافانه ای اختصاص دادم از درگاه خدا عذر می خواهم. همین. به نظرم حتی با دشمنت هم باید جانب عدالت و حقگویی را رعایت کرد تا نباید انصاف را دور داشت اگر طالب حقیم و پیرو راستین حضرت علی(ع). موفق باشید.

 

 

جواب دامنه

 


 

دامنه: سلام مهندس. دقیق بگو کجای پست من آن افراط را مشاهده می کنی؟ نصیحت مرا برای نخستین بار بشنو رفیق: در بیان حق، و نفی باطل، دَم از رفتاری نزن که متّهم بشی، وسطِ حق و باطل گیر کرده ای. از این که با خواندن پستی از دامنه، وقت خود را گناه تلقی کرده ای و آن گونه به من تاخته ای، شما را دعوت به تغییر نگرش، بلکه فرا می خوانم تحمل تفکر و آراء دیگران را داشته باش. منتظر متن های مهمترم دربارهٔ این جرثومه فساد و قاتل شهید مدرس [رضاخان میرپنج] باش. فکر می کردم که رضاخانِ مفلوک ستمگرِ زندانِ قصر ساز و توقفگاه عدلیه! ساز، دوستانی جدید یافته است؛ اما هرگز نمی دانستم حتی تا نزدیکی عبدی نیز افق ساخته است. بازم خدا را شاکرم در موضع گیری حق و نقد و نفی باطل، از کسی، از هیچ کسی، اجازه و دستور نمی گیرم. و برای خوشآیند عده ای ایمان و اعتقادم را بزَک نمی کنم و یا پوشش نمی زنم. و نفاق و دو دری دو روزنه ای بودن نمی ورزم. آرزو می کنم همیشه در نفیِ باطل، تردید و دودلی نکنی. تبرّا و تولّا را کمی مطالعه و رفتارِ خود کن.

 

 

 

جواب مجدد عبدی

 

مهندس محمد عبدی سنه کوهی: سلام مجدد رفیق شفیقم. نگاه و برداشت من و شما از تاریخ و واقعیت های منتهی به انقلاب و بعد از آن به شدت با هم تفاوت دارد. احساس می کنم شما بیشتر حق و باطل را قاطی دیده باشید تا بنده و امثال بنده دچار تردید در حق و ناحق شده باشیم. سفید و سیاه دیدن یکسویه به نظرم موجب خسران و البته در جای خودش گسل عظیمی می شود که زلزله غیر قابل کنترل و لرزان بوجود می آورد . بله در طاغوت و ناحق بودن بسیاری از موارد برشمرده در مورد حکومت دیکتاتوری پهلوی قطعا وجود دارد و بنده و امثال بنده با تنفر از آن یاد می کنیم اما نادیده گرفتن تمامی حقایق و پیشرفتها و البته آبادانی ایران را نباید اینگونه یکسویه و تندمزاجانه نفی و طرد نمود چرا براساس قانون فیزیک هر عملی را عکس العملی مساوی با آن ولی در خلاف جهت آن و دور نیست

 

این رفتار بسیار خصمانه و نفی کنندگی شدید شما با نفی شدید به مراتب قوی تر مردمان همین دیار مواجه و آنگاه به یاد حرف و تحلیل امثال بنده بیفتید کما اینکه آثار و لرزه هایی از نافرمانی مدنی مردمان این ملک و ممکت را به وضوح در جامعه می توانی ببینی برادر. از کشف حجاب علنی خانواده ها حتی در منطقه و محل من و شما تا جاهای به اصطلاح باکلاس لب دریاها و چشمه سارها و ویلاها و نیز تجاهر علنی به روزه خواری و دیگر و خالی شدن مساجد و اندک شدن شدید نمازگزاران و روزه بگیران و امثالهم.

 

 

جواب دامنه

 


دامنه: سلام مجدد مهندس رفیق. بر من روشن کنید کجای پست من افراطی ست؟ و تو از خواندن آن پیش خدا استغفار کردی! و حتی وقتِ خود را هدَرداده، تلقّی نموده ای. من وکیل مدافع کار رضاخان فاسدِ سارق نیستم. اگر این گونه است: پس، بگو:

بگو معاویه از کُتّاب وحی بود؛
بگو مروانیان مسجد ساختند؛
بگو
یزید دیوان شعر داره؛
بگو سلجوقیان عمارات ها ساختند؛
بگو صفویان مسجد مدرسه بنا کردند؛
بگو بگو بگو... .

 

من دارم جنایات، خیانت ها و دزدی های رضاخان را می گویم، چه ربط داره بگویم راهن آهن ساخت، نصیب قوای متجاوز متّفقین به ایران شد! تو اگه خواستی، تعریف کن از دیکتاتور. و بگو. آزادی. من هم آزادم و باید بگویم:

او زندان قصر ساخت؛
زندان توقفگاه عدلیه ساخت؛
عاشورا را ممنوع کرد؛
تعزیه را قدغن کرد؛
چادر را از سر مادربزرگان ما به زور و کُتک کشید؛
دزدی زمین کرد؛
عالمان را شلاق زد؛
زایران رضوی را قتل عام کرد؛

وعدۀ جمهوری! داد، سلطنت پهلوی ساخت،

کاشتۀ انگلیس بود مُهرۀ سوخته و برداشتۀ استعمار،

ووو... .

 

شما از کی داری دفاع می کنی رفیق بافکر من!؟ از یک خائن و دزد زمین؟ کجای متن من، تو را به سوز آورد؟ پس، امام خمینی چه گفت علیه رضاخانِ قاتلِ یک دندۀ لجباز فریبکار؟ اینجا آوردم ذیلِ پاسخ به کامنت اول آقای دهقان] کمی هم  تحمل را تمرین کن. این متن مجدد تو بی نهایت بی ربط است با پست من. بازم احترام تو را دارم. ولی تا نگی کجای متن من، تو را به مغفرت طلبی نزد خدا رساند، ول کن نیستم.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/1031

ایران

نظرات (۲)

سلام
چرا شما از دزدی و فسار و بی بندوباری حکومت اخوندی حرفی نمیزنی؟
فکر میکنی خودت عادل هستی؟
قریب به چهل سال است که روز به روز فقر مردم بیشتر شده ،امار طلاق و بی بندوباری و ..... بیشتر شده
این حضرات حتی توان دعوت جوانان به مسجد برای نماز خواندن رو ندارند شما امروز برو همین مسجد محاتون ببین چندتا جوان مشغول نمازند وبقیه .....
جالب برام که در مملکت امام زمانی اینهمه دزدی و غارت میشه اما میگن قضییه رو کش ندید،از این گستاخانه تر در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم.
دویست نفر اخوند دارن در این مملکت می خورند حال شما میگویید رضا شاه فلان، مگه اخوندا چه تاجی بر سر مردم گذاشتند،
همین اخوندای محلتون الان کجا هستند؟چه میکنند؟چرا نمیان در محل با مردم و بی لیاقتی خودشان صحبت کنند
خودشان ماه رمضان بخاطر دلار میرن شهرهای دیگر و یه اخوند دیگری رو میارن اینجا و کیسه شان رو پر از پول میکنند و حاجی حاجی مکه...
اگر داری قلم میزنی به عدل و انصاف بنویس جناب دامنه.
بدرود
گویا این کامنت تکرای همان است
سلام
چرا شما از دزدی و فسار و بی بندوباری حکومت اخوندی حرفی نمیزنی؟
فکر میکنی خودت عادل هستی؟
قریب به چهل سال است که روز به روز فقر مردم بیشتر شده ،امار طلاق و بی بندوباری و ..... بیشتر شده
این حضرات حتی توان دعوت جوانان به مسجد برای نماز خواندن رو ندارند شما امروز برو همین مسجد محاتون ببین چندتا جوان مشغول نمازند وبقیه .....
جالب برام که در مملکت امام زمانی اینهمه دزدی و غارت میشه اما میگن قضییه رو کش ندید،از این گستاخانه تر در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم.
دویست نفر اخوند دارن در این مملکت می خورند حال شما میگویید رضا شاه فلان، مگه اخوندا چه تاجی بر سر مردم گذاشتند،
همین اخوندای محلتون الان کجا هستند؟چه میکنند؟چرا نمیان در محل با مردم و بی لیاقتی خودشان صحبت کنند
خودشان ماه رمضان بخاطر دلار میرن شهرهای دیگر و یه اخوند دیگری رو میارن اینجا و کیسه شان رو پر از پول میکنند و حاجی حاجی مکه...
اگر داری قلم میزنی به عدل و انصاف بنویس جناب دامنه.
بدرود
سلام جناب ناشناس
اولاً موضوع بحث من «از لا به لای تاریخ» است. پس باید به رضاخان خائن بپردازم به عنوان یک پژوهشگر.

ثانیاً چهل است مردم فقیرتر شده اند؟ واقعاً شما فقیرتر شده ای!؟ به نظرم این سخن شما به عدل و انصاف نیست.

ثالثاً منظور از «کش» ندادن آیا به نظرت ایجاد تنش و بلوا نیست؟ و الا مبارزه با فقر و فساد و تبعیض شعار محوری شده است. این که دیگران مماشات می کنند، تقصیر «کی» ست؟

رابعاً خشمگینانه قلم نزده ای؟ خواستی از فقرا دفاع کنی که الحق حق داری. ولی آیا باید به هر کس راحت آن بگویی که خود می گویی؟ به نظرم شما کمی از جادۀ انصافی که خود مرا فراخوانده ای دور افتاده ای.

خامساً فرمودی : «اگر داری قلم میزنی به عدل و انصاف بنویس جناب دامنه.» می گویم: چشم
چون توصیۀ اخلاقی بحقی ست.

ممنونم که یک دامنه خوان محترمی هستی فقط کمی تندمزاجی کردی در این فرازهایی از کامنت ات.
قصور مرا ببخش. خودت هم کمک کن دامنه بهتر شود. خدا حافظ
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">