دکتر رضوانه رمضانی دارابی :: دامنه‌ی داراب‌کلا
Menu
مطالب دامنه را اینجا جستجو کنید : ↓↓

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پيشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعی
دنبال کننده ها
بايگانی ماهانه
نويسنده ها
...

متن مصاحبه‌ی تصویری فیلم کوتاه

 

در نَعتِ یک نخبه‌ی برتر

 

به قلم دامنه. به نام خدا. سلام. اخیرا" -چهار روز پیش- تلویزیون مازندران با یک نخبه‌ی برجسته از زادگاه داراب‌کلا خانم دکتر رضوانه رمضانی دارابی دخترخانم ربابه دارابکلایی و باجناق محترمم آقاعیسی رمضانی مرحوم حاج مرتضی مصاحبه‌ای کرده و از سیمای تبرستان پخش زنده و سپس بازپخش نموده، خواستم درین صحن هم، این دختر شایسته، محجّبه، باتقوا، پُرپژوهش، شکیبا، نبوغ فوق‌العاده و دارای طهارت نفس بالا و در اخلاق دینی و فردی، انسانی در ردیف صالحان، معرفی کرده باشم و تمام علایقی را که به وی از بدو به دنیاآمدنش تا به الآن دارم، به تمام معنا بروز داده باشم. درین مصاحبه‌ی کوتاه هم، دقیقا" شخصیت، استعداد، ذکاوت، هوش و نیز متانتش را نشان داده است. شاید یک لایه از آیه‌ی ۵۴ اسراء به او هم صدق کند که خدای باری تعالی فرموده: ربُّکم اَعلمُ بِکم اِن یَشا یَرحمکم. خدا صلاح شما را بهتر از شما مى‌داند، اگر بخواهد (و صلاح بداند) بر شما مهربانى [=مشمولِ لطف و رحمتِ خود] کند. ترجمه: برگرفته از بیان السعادة. من شعَف و سُرورم را به کانون خانواده‌ی سراسر عاطفه‌ی وی سرریز می‌کنم و به همه‌ی مَحارم و منتسبان نسَب و سبب او و اساتیدش و خاصّه به روح خداپرست و خداترس و خدادوستِ خود رضوانه تبریک روانه می‌دارم. قاطع گواهم خدا هم به چنین دختری پاک و دانشور و نابغه و دیندار به تمام معنا خشنود است. ۲۴ دی ۱۴۰۱ ابراهیم طالبی دارابی دامنه.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2246

نظرات (۲۰)

سلام علیکم استاد آقا ابراهیم طالبی
افتخار است اهالی محل به مدارج عالی برسند از این جهت بنده به سرکار خانم دکتر رضوانه رمضانی و به پدر بزرگوارشان دبیر محترم آقا عیسی رمضانی و مادر بزرگوارشان و به شما و خانواده محترم شما و دیگر بستگان تبریک میگویم. حوزه علیمه قم: مالک رجبی دارابی.

دامنه | دارابی در پاسخ :
استاد جناب حجت الاسلام شیخ مالک دوست محترم بنده سلام. از بذل محبت و رفتار ستوده‌ی شما درین باره در حق یک نخبه، بسیار خرسندی دستم داد. درود آقا.

سلام آق ابراهیم.

تبریک به خانواده دارابکلایی و رمضانی ، علی الخصوص دوست و همکارم آقا عیسی رمضانی ، و هم ولایتی ها. تشکر از شما بابت بارگذاری فیلم که باعث شناخت بیشتر از ایشون شد. کل فیلم رو نگاه کردم و صحبت خانم دکتر رو گوش کردم. صبر و تلاشش برای رسیدن به این جایگاه ستودنی است و خستگی ناپذیر. همچنین قدر دان پدر و مادر . برایش آرزوی سلامتی همراه با موفقیت و کسب درجات بالاتر علمی از خدا را دارم. سید موسی صباغ دارابی

دامنه | دارابی در پاسخ :
جناب آق سید موسی صباغ سلام. بی‌اندازه شادمانم کردید با این عنایتی که درین رابطه داشته‌اید. جناب‌عالی به دلیل حضور در وزارت آموزش و پرورش این گونه پیشرفت و کسب جایگاه علمی را عمیقاً درک می‌کنید. فراوان درود.

سلام و صبح بخیر خدمت آقا ابراهیم بزرگوار ، ممنون از اطلاع رسانی خوب و شایسته ی شما که همیشه جلودارِ اینگونه این مسیرید . 

علومِ روز ، این جوانانِ همه نغبه شکافتند

در آن دون مایه ها را خیره ساختند 

===========

جوانان همه پیشتازند در علم

مجاهد صابر و مطلوب در حلم

هماره افتخار بر این سرایند

نزدِ دودمان و اهالی سر بلند

سید اسحاق شفیعی دارابی

========================

دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام جناب آقا سید اسحاق. کمال تشکر را دارم، هم برای استقبال ازین شایستگی دکتر رضوانه رمضانی و هم بابت شعری که سُرایش کردید. دو عبارت خیره ساختن دون‌مایه‌ها و و آن بند آخر نزد دودمان و اهالی سربلند، جلوه داشت. درود وافر.

سلام و صبح بخیر 

ممنون از اطلاع رسانی دقیق شما .

آفرین و دستمریزاد به خودش و خانواده محترمش 🌺🌺🌹👏👏🙏🙏

عبدالرحیم آفاقی دارابی

دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام جناب آقا عبدالرحیم آفاقی. سپاس بی‌کران که دست مریزاد دادی. جای ستودن هم داشت. درود به شما آقا.
  • دامنه | دارابی
  • دو سپاس!!!

    بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. ضمن عرض سلام و آرزوی توفیق بیشتر؛ با آنکه از روز گذشته مواجه با شدت درد جسمی هستم ولی با خواندن نوشته وزین و خرسند آفرین «در نعت یک نخبه» آقا ابراهیم و گوش دادن مصاحبه عالمانه و متین دانشجوی موفق داربکلائی خانم دکتر رمضانی؛ به قدری خرسند شدم که بی درنگ هم با پدر عزیزش دوست گرامی آقا عیسی رمضانی تماس گرفتم (اگرچه در مزرعه بود) و عرض تبریک داشتم و هم با همسر مکرمه اش تماس گرفته و تبریک گفتم و هم با خانم دکتر رمضانی تماس گرفتم و عرض تبریک داشتم؛ و به ایشان گفتم برای در امان ماندن از خطر مجرب برآمده از بدخواهی صاحبان چشمان شور؛ صدقه ای پرداخت نماید؛ در ادامه لازم دانستم طی این نوشته؛ دو سپاس داشته باشم:

    ۱) سپاس از آقا ابراهیم به جهت این اطلاع رسانی بسیار خوب و سازنده؛ امیدوارم بیش از پیش ماجور باشند؛

    ۲) سپاس از تلاش خانم دکتر رمضانی و تبریک به این خانم نخبه مومنه و انقلابی؛ وی در این مصاحبه؛ بسیار فاضلانه؛ متواضعانه؛ آراسته به آداب اسلامی و انقلابی سخن گفتند؛ در مصاحبه وزین ایشان؛ نکات مثبت ارزشمندی نهفته است؛ امید است در فرصتهای بعدی؛ توفیق نوشته ای تحت عنوان «آموزه هائی از مصاحبه یک خانم نخبه مومنه دارابکلایی» رفیق راهم گردد. آن شاء الله.

    (حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی؛ صبح شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ش_ ۲۱ جمادی الثانی ۱۴۴۴ق).

    دامنه | دارابی در پاسخ :

    استاد حجت الاسلام حاج آق‌سیدحسین آقا سلام و احترام. با سه تماسی که با آن سه عزیز ما داشتید، دلشادم نمودید. کاملا" با برداشت متلطّف شما نسبت به متن بنده و متن مصاحبه‌ی شیوای دکتر خانم رضوانه رمضانی موافقم که اوج صداقت و محبت را در آن پیچیدید. یقینا" با این رفتار زیبا، دل آنان را مشحون شادی و آرامش کردید و مرا غرق سپاسگزاری کردید. از خدای شافی و کافی، سلامتی عاجل و کامل شما را طالبم. امید است صبّاری شما در استراحت مطلق، به صحّت تامّ و تمام بینجامد تا شاگردان شما در دانشگاه از محضر دکتر، بهره‌ی وافر برند.

    سلام بر صدیق ارجمند و نخبه ما در عرصه علم و ادب و قلم آقا ابراهیم عزیز ، آقا شما سرشار از حُسن ذوقید باید عرض کنم ، 

    اولا : با انتخاب کلمه نعت یگ نخبه ، گویای معرفت و تعهد شما به تجلیل و تقدیر از ارزش‌های علمی و انسانی می‌باشد که بسیار ارزشمند است .

    ثانیا : با انتخاب کلمه نعت ، و تعبیری که از اوصاف دکتر معظمه سرکار خانم رضوانه رمضانی کردید بی نهایت خوشحال و بادیدن مصاحبه ایشان گواهی صادق شما را تائید و بر این انسان صالحه هزاران درود تقدیم می‌کنم. 

    ثالثا: به خانواده مکرم خانم دکتر مخصوصا پسر عموی گرام آقا معلم مان آقا عیسی رمضانی عزیز تبریک می‌گویم .

    رابعا: شما خلاف سنت عمل کردید و از باجناق عزیزت بنوعی تعریف کردید که یتامل !!!!

    همیشه مستدام با مرام

    بی نشان

    دامنه | دارابی در پاسخ :

    استاد جناب حجت الاسلام ربانی ما سلام و احترام. مرام شما را می‌ستایم که زیبایی‌ها و خوبی‌ها را بادقت و داهیان می‌بینید. درست رفتید روی واژه‌ی نَعت که به عمد آن را برگزیدم تا نقطه‌ی اوج ستودن را برسانم. حقا که دکتر رضوانه ازین صفات نکو برخوردار است و من کاملا" شاهد ایمان و طهارت روح اویم. باجناقم آقاعیسی یک رفیق فراموش نشدنی من است. او بهتر از بنده، روی جاده‌ی صمیمیت و خلوص با بنده است. از مطایبه‌ی شما هم وجودم متبسّم شد. درود که مسائل را به سمت درست هدایت می‌کنید. حالیا؛ درود بر شما.

    سلام  اول اینکه خدا را شکر که خداوند یه لطف بزرگی در حق ما داربکلایها کرده که چنین نعمتی را به ما داده دوم سپاسگزارم از پدر و مادرش که چنین دختری تحویل جامعه دادن که این علم نیاز امروز جامعه هست سوم تشکر از شماست که خوب معرفیش کردی چهارم آرزوی موفقیت ایشان را از خداوند منان خواستارم.

    قاسم بابویه دارابی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    جناب آقا قاسم بابویه سلام. باور بفرما خوش‌بیان پیام دادید. منزل هم پیام‌های شما را می‌خوانند و فراوان تشکر دارم. خیلی مناسب و فراگیر نوشتید. توقع هم بود. درود.

    سلام بر دوست عزیز، آقا ابراهیم طالبی. 

    با دیدن متن رسای شما و تماشای مصاحبه خانم دکتر رضوانه رمضانی، از دو جهت بالیدم: 

    اول از جهت تلاش و صبر ایشان که افتخاری دیگر برای دارابکلای پُر افتخار است که ان‌شاءالله رضای خدای سبحان همراه رضوانه خانم باشد.

    دوم از این جهت که خانم دکتر چادر و حجاب برتر را که نمادی از حجاب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است را الگو قرار داده است.

    واقعا بر این دو ویژگی میبالم و افتخار میکنم‌.

    از طرف بنده از خانم دکتر تشکر نمائید و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها توفیق روز افزون ایشان را مسئلت دارم. یاعلی.

    محمد نجفی دارابی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    جناب حجت الاسلام استاد نجفی سلام و بارها سپاس به خاطر این نگرش تحسین آمیز شما که دو زاویه‌ی ارزشی را برجسته کردید و بنده هم برای چنین دید و نگاهی ارزش و احترام فراوان قائلم. افزون بر آن مایه‌ی شور و نشاط معنوی است که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه س در حق خانم دکتر رضوانه دعا می‌فرمایید. محفوظ باشید دوست دیرین و بزرگوارم.
  • رنگین کمان داراب
  • سلام 

    ماهم به جامعه و نخبگان محل تبریک   احسنت

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام جناب رنگین‌کمان (آقای حسن رمضانی) و سپاس از لطف و تبریک شما. خوشحال شدم از حضورت.

    سلام علیکم و رحمه الله .....دست آقا ابراهیم درد نکند . خدا والدینش ر ا رحمت کند که در راستای تشویق همگان مخصوصا خانم ها به مدارج بالاترعلمی سرکار خانم محلی ما را معرفی کردند — بنده هم به نوبه ی خود در حق این خانم فاطمه ای دعا می کنم و علاقمندم همه مومنین و مومنات این گونه بدرخشند.   شفیعی مازندرانی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    جناب حجت الاسلام استاد حاج آقا شفیعی مازندرانی سلام. اول از شما خیلی ممنون هستم که بر والدین بنده رحمت فرستاده‌اید و همواره به این شاگرد لطف می‌فرمایید. ازین‌که خانم دکتر رضوانه رمضانی را «خانم فاطمه‌ای» توصیف کردید بسیار جالب بود و باید عرض کنم همین‌طور است و تعبیر شما دروصف وی، بِکر بود. ایشان واقعاً لایق کسب مقام نخبه‌ی برتر در میان نخبگان بود و این برتری وی دقیقاً مشهود است. به دعای شما هم آمین می‌گویم.

    سلام باعث غرورمون شده تبریک میگم به خانم دکتر و پدرومادرشون و تشکر از اقای طالبی که مهارت دارن در معرفی

    دانایی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    جناب دانایی سلام. از لطف و مهرتان ممنونم. حضورتان را گرامی می‌دارم. تندرست باشید.

    دورد صد ها درود بر مهربانوی خردمند. این از بهترین لحظه شادی بخش زندگی من بود. شور شغف بر تمامی وجودم فرا گرفت و فریاد شادی برکشیدم. همایون باد اینهمه افتخار. افرین و افرین بر شما با اینهمه تلاش. خدا قوت افتخار ایرانزمین. همانند فرزند خلف ایران زمین مریم میرزاخانی بتمامی جهان نشان دادید بانوهای ایرانی با دانش و خرد افتخار جهان هستی میباشد. با افتخار دستت را از خوراسان میبوسم.

    احمد محسنی. ۲۵ دی ۱۴۰۱ . مشهد.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام و عرض ادب و احترام  دارم به جناب آقای احمد محسنی. پیام جناب ایشان خطاب به خانم دکتر رضوانه مایه‌ی سَرور فامیل‌ها شد. بنده هم ازین حُسن سلوک جناب احمدآقا محسنی دوست و فامیل محترم، ممنونم و بسی شکرگزار.

    سلام مجدد. شب شما بخیر. وظیفه خودم را انجام دادم وقتی می بینم یا که می شنوم از خانواده های فرزندان انقلاب از دیار عشقم دارابکلاه صدایشان از سیمای کشورم پخش میشه واقعا افتخار میکنم و با گریه و زاری از امام رضا علیه السلام آرزوی سلامتشان و توفیق خدمتشان را به این نظام مقدس میخواهم. انشاالله که موفق باشه.

    قاسم بابویه دارابی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    آقا قاسم بابویه سلام دوباره. شما معرفت و محبت خود را کاملا" نشان دادید و این حکایت از اخلاق اسلامی شماست. دکتر رضوانه هم یکی از شیفتگان آقا امام رضا ع است و بارها به زیارت آن امام رئوف به مشهد مقدس رفته است و اساسا" وی از کودکی تا کنون اهل نماز اول وقت و ارادت به ائمه‌ی اطهار علیهم السلام است. سپاس.

    اقا طالبی سلام و ادب به اقا رمضانی دبیر محترم افتخار میکنم تبریک میگم به خانواده محترم شان افتخار دارکلا شدن

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام جناب آقا یا خانم محترم که معرفی نفرمودید خودتان را. از مرحمت و مهر شما به جناب باجناق گرامی من و خانواده‌ی ایشان و شادباش گفتن و افتخارکردن به خانم دکتر رضوانه شمیدان نخبه‌ی برتر، ازتان متشکرم. سلامتی شما را خواهانم. برقرار و سربلند باشید. از  حضورتان بسی ممنون.
  • عیسی رمضانی داربی
  • ضمن عرض سلام و ستودن ایزد باری تعالی 

    با کما مسرت پیام تک تک عزیزانی که در سایت دامنه پیام داده اند مطالعه نمودم ۰

    در ابتدا ازاساتید خودم پوزش می طلبم که دیر هنگام ازبزرگان دین و اندیشه قدر دانی میکنم ۰

    خواندن متون زیبا و ادیبانه و پر مغزتان 

    مرا و خانواده را به وجد اورد ۰ 

    تصمیم گرفتم با بکار گیری عباراتی در خور شان مقامتان از شما تشکر نمایم ۰

    خدا را همیشه سپاس میگفتم و الان بیش از همیشه به لطف و کرمش امیدوارم ۰

    فرو تنانه از استاد والا مقام و علامه ام اقای حاج سید حسین شفیعی و استاد بزرگ شفیعی مازندرانی که بهترین دوران عمرم را 

    از بیاناتشان بهره برده ام و اکنون نیز 

    مشوق راه و رسم دخترم خانم دکتر رضوانه رمضانی دارابی هستند تشکر ویژه دارم ۰

    از دوست و همکار بسیار خوبم اقا موسی صباغ و اقای سید اسحاق شفیعی متشکرم ۰

    دعای خیر دوست خوبم اقای قاسم بابویه چراغ راهمان خواهد بود وبه دعا و ثنا ی خیرش احساس نیاز میکنیم ۰

    تقدیر از عموی بسیار خوبم استاد ربانی دشواتر است ۰ 

    در حمایت و هدایت از گذشته های دور نیز درخشندگی خاص خود را داشت ۰

    از باجناق خوبم اقا ابراهیم که عمری را با کتاب و بزرگان دین و اندیشه همدم و همداستان بوده است و مشوق من و فرزندانم بوده اند سپاسگزارم ۰ 

    فرزندم جزئ کوچک از جوانان این سرزمین هست ، و به توانایی جوانان و نونهالان این سر زمین ایمان دارم و در عمل نیز به اثبات رساندم ۰ 

    درود میفرستم و عظمت و سر بلندی شان را ارزومندم ۰

    از مردم خوب دیارم دارابکلا و نیز دوستانی که در دیدار حضوری مشوق راه خانم دکتر بوده اند صمیمانه متشکرم۰

    عیسی رمضانی دارابی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام و سپاس دارم بر باجناق محترمم که هرگز از سه متاع بی‌جبران دست نشسته: دانش، ارزش، کوشش. شادمانم که دکتر رضوانه در پرتو پدر و پرورش دامن پاک مادرش خواهرخانم توانمندم و در کنار دو برادر دلدارش مهندس آقا رضوان و آقا کیوان توانست این مدارج را بی‌دغدغه طی کند و اینک در جایگاه یک برتر نخبه طی طریق کند و عالَم شگفت‌انگیز را از درون اعتقاد و ایمان و مکاشفه‌ها و آزمایشات و مشاهدات شورانگیز و حیرت‌آور ببیند و در توحید الهی مستغرق شود و خدای باری تعالی را بهتر از ماها ثنا و ستایش کند. درود می‌فرستم به این خانواده‌ی خوب و محبوب در میان ما. در انتها، از پیام رسا و پرمحتوای آقاعیسای عزیز باجناق مهربانم ممنونم که ادب و آداب را بلدند و از پدر حکیمش مرحوم حاج مرتضی تعالیم به یاد دارند.

    پاسخ حجت‌الاسلام آق سید حسین شفیعی به جناب عیسی رمضانی:

    سلام علیکم. ضمن سپاس از آقا ابراهیم به جهت اطلاع رسانی جدید؛ از دوست دیرین و معلم فرهیخته جناب آقا عیسی رمضانی به جهت نگارش این متن جامع و آراسته به تواضع و ادب و اخلاق و... آرزومندم خودشان و همسر مکرمه و فرزندان ارجمندشان بویژه خانم دکتر رضوانه رمضانی بیش از پیش موفق باشند.

    در این نوشته؛ نام حقیر؛ به پیشوند پرارج «علامه» آراسته گردید؛ باید عرض کنم : اگر لایق توصیف به واژه گرانسنگ «عالم» باشم باشم؛ خود جای شکر دارد؛ اما یقین دارم شایسته توصیف به وصف مبالغه ای «علامه» نیستم؛ امید است در آینده واجد ین شایستگی گردم؛ شاید دوست عزیزم جناب آقا عیسی رمضانی هم به لحاظ خوشبین بودن به آینده؛ بنده را مستحق این توصیف نیک دانسته اند؛ اما متعارف این است که در نگاشته ها؛ با لحاظ وضعیت حال به توصیف اشخاص پرداخته می شود. از تصدیعی که ایجاد نمودم؛ عذر خواهم. موفق و سربلند باشید.

    سلام خسته نباشید تبریک میگم به بالاخره داری جواب زحماتتو میگیری ایشالا موفق تر بشی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام جناب امید ساکی. از تبریک و لطف و دعای خیر شما بسیار ممنون هستیم. فراوان درود.

    ایشالا سال جدید دستاوردهای بیشتری موفقغیت های بیشتری

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام مجدد جناب امیدساکی. سپاسگزارم از لطف و آداب شما.

    اقا ترابی میتونم یه چند دقیقه ای باهات صحبت کنم اقا رمضانی هستید یا خود خانم رمضانی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام جناب «امیدساکی». نه، من از اقوام نزدیک خانم دکتر رضوانه رمضانی دارابی هستم.

    ببخشید چطوری میتونم با خودشون حرف بزنم

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام. نمی‌دانم. موفق باشید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    دامنه‌ی داراب‌کلا

    قالب کارزی چهارم : دامنه ی داراب کلا