منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

سه درس نوین برای انسان

يكشنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۰۹:۵۱ ق.ظ
دست‌کم سه درس ازین رخ سیّد

 

به قلم دامنه. به نام خدا. سلام بر سید مصیبت‌دیده‌ی ما. غم جدای تو از فرزندت به چلّه رسید. چلّه هم برای مصیبت‌زدگان یک راز است و هم برای مؤمنان در همه‌حال یک نردبان نیاز. در ادبیات دینی، چلّه نوعی عهد و پیمان است با نیّات راست. و حتی نوشتن و شرح چهل حدیث (=کتاب اربعین نویسی) یک شرط برای وصول عالمان دین است به حقیقت شریعت. شاید بالاترین دلیل برای اربعین دائمی برای امام حسین ع این باشد که آثار عاشورا (که به نظرم نظریه‌ی زندگی حسینی است) در آینه‌ی اربعین آقا سیدالشهداء (که به نظرم نظریه‌ی گردهمایی فکری مؤمنین است) بازتاب یابد. شما رفیق غمدیده‌ی دلسوخته‌ی جگرکبابِ ما، حالا بیش از همه سال، چلّه‌گرفتن روحی و فکری و پرورشی را می‌فهمی. من ازین چهره‌ی فکور تو درس می‌گیرم؛ دست‌کم سه درس، نوین هم هست:

سید علی اصغر

 

۱ : به درون خود بنگریم و از آن غافل و دورافتاده نباشیم. ۲ : رخ آدم، محل انتشار آداب و آثار فکر اوست. ۳ : انسان از سه ساحت خود مراقبت کند: دست در قلم، سر در اندیشه، چهره در عشق و تفکر. حالیا، زنهار آقا، غمت کمِ کمِ کمِ کم بادا. امروز: ابراهیم.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2263

نظرات (۱)

 سید علی‌اصغر شفیعی دارابی: سلام اندیشمند مومن. «عاشورا، نظریه زندگی است» یک کتاب ناتمام است. چقدر خوب و مفید اندیشه پردازی می کنید. سراسر نوشته شما مملو از درک و توانایی ذهن خوانی است . فرایندی می فهمی. کارشناسی تحلیل می کنی.خدا و باورهای دینی را لحاظ می کنی. اثرگذاری تحریریه ات امکان ایجاد می کند که تفکر کنم. وقتی می نویسی، عیارش اندیشه و مطالعه است . دعاهای شما مرا نجات است . مصیبت و داغ دل و سوگواری برای آقا جواد صدا ندارد. وقتی می فهمی یعنی صدایش را شنیدی و گفتنش خطاب بمن، مرا آرام می کند . وجودت پرمهر باقی بماند.

سلام سید. پاسخ من باشد سر فرصت. مجدد می‌آم خواهم نوشت.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">