منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

درباره‌ی پادگان لشکر ۷۷

سه شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳ ب.ظ
 
 
محدوده‌ی پادگان لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه (ع)
مشهد مقدس. روزنامه‌ی شهرآرا ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
 
به قلم دامنه: به نام خدا. سلام. وقتی امروز گزارش "آل  ابراهیم" در روزنامه‌ی «شهرآرا» را خواندم که انتقال پادگان لشکر ۷۷ ثامن الائمه (ع) به خارج از شهر مشهد تصویب شد، برای من این خبر کلان شهر مذهبی جهان اسلام مهم و مسرّت‌بخش بود. شرح می‌دهم؛ کوتاه: چیزی حدود ۵۰ هکتار از فضای پادگان با آن فضاهای سرسبز و درختان پرباروبَرش نصیب مردم هم می‌شود. جدا از همسایگان پادگان -که بیش از دیگران خشنودند- مسیر بولوار امام خمینی به بولوار نامجو و محدوده‌ی منتهی به سمت کوهسنگی، به روی مردم و زائرین باز و نقطه‌ی کور این منطقه زین پس دیده می‌شود. پادگان، بوستان می‌شود. البته خیلی مراقبت و نظارت مردمی می‌طلبد که باندهای رانت، و بلندمرتبگان!! یک وقت آن را به برج و بلندمرتبه‌سازی! تبدیل نکنند. در وجوب و ضرورت پادگان هیچ تردیدی نباید به خود راه داد. هم بوستان و هم پادگان هر دو الزام. کشور به هر دو نیاز دارد و مردم، هم در سایه‌ی بوستان و هم در سایه‌ی پادگان آسایش و امنیت می‌بینند و در ایمن و ایمان باقی می‌مانند. در میانه‌ی همین پادگان لشکر ۷۷، میدان تاریخی «مشق» وجود دارد که رزمندگان از همین مبداء به مقصد جبهه ها می‌رفتند؛ لشکری ظفرمند که ۵۳۶۷ شهید در دفتر خدمتش به میهن و دین و انقلاب ثبت کرده است. حالا بر شهرداری مشهد است که روی این میدان تاریخی کار هنری ماندگار کند تا مردم جای‌جای ایران بتوانند از آن بازدید کنند. جای تشکر دارد از ارتش که جانب مردم ایستاده است و درین مسئله موافقت نموده است. نکته این‌که وقتی امور مردم با خودِ مردم باشد و مردم خود، خود را با فرآیند انتخابات آزاد و بر پایه‌ی مناسبات سالم و پاک مدیریت کنند، امکان مسالمت‌آمیز هر کاری وجود دارد، ازجمله بردن پادگان از درون شهر به بیرون شهر و تبدیل آن به بوستان هم به‌خوبی میسّر است. کار سترگی که در بلوار ارتش ساری هم -نمی‌دانم توسط چه کسی- در انتقال پادگان رخ داد و بازخورد خوب و رضامندانه‌ای داشت.
| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2081

ایران

جامعه

نظرات (۲)

شهر مشهد هم خیلی بزرگ و چاق شده

سلام به شما مدیر محترم در «تار و پود». متشکرم از حضور و ارائه‌ی نظر. بلی کلا‌شهر و وسیع و پرجمعیت. خُب؛ شهر امام رضا ع است و مردم هم شیفته‌ی زندگی در آن. البته آسیب و آفت هم چنین گستردگی و انبوه جمعیت با خود به همراه دارد. من علاوه بر حرم رضوی ع که قلب ماست و همه‌ی هویت ما، خود شهر مشهد را هم دوست دارم.

سلام جناب داربی عزیز،

دغدغه هاتون ستودنی ست.

اینکه از پایگاه تشیع، شهر علم و قیام، مشهدالرضا را رصد میکنی و برایش دغدغه داری، نشان از وابستگی و دلبستگی شما به قبله هفتم و پایتخت معنوی ایران دارد،

خداوند بر توفیقاتتون بیفزاید. اما من تجربه خوشی از واگذاری پادگان ها و مراکز نظامی به شهرداری ها ندارم. مع الوصف امیدوارم، پادگان لشکر ۷۷ خراسان از این مسئله مستثنا باشد.

سلام جناب آقای مرآت برادر ارجمندم. و نیز شما که برای شهر شهادت به تعبیر قشنگ زنده‌یاد دکتر علی شریعتی ارزش معنوی و دلدادگی قائل‌اید. ممنونم بنده را مشوق هستید. بله، هشدار شما ناشی از دقت شماست. بنده هم در متن یک اشاره کردم. ازین‌که ما را از نظرات روشنگرانه محروم نمی‌فرمایی، خرسندم. مشهد را شهر قلبی خودم می‌دانم و دلم همش آنجاست و اخبارش برایم مهم است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">