منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

از خُلقیات ایرانیان و مسئولان

شنبه, ۸ آبان ۱۴۰۰، ۰۱:۲۵ ب.ظ

به قلم دامنه. به نام خدا. سلام. کافی‌ست به کسی درگوشی بگویی یه چیزی می‌خواهم بگویم به کسی نگویی؟! دیگر تمام است؛ با همین شرطی‌کردن قضیه، طرف را کاملاً تحریک کرده‌ای که نه فقط به «کسی»، تا می‌تواند به «هر کس و ناکسی» بگوید. دیگر به نیمروز نمی‌کشد که جِن و اِنس از آن قضیه باخبر می‌شوند؛ حتی تفسیرگر و تحلیلگر. خصوصاً که همه مسلح به انواع پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی و گوشی‌های اندروید هم هستند! البته خُلق همه‌ی ایرانیان که این طور نیست، نسبی‌ست، معدود، و محدود.

 

اما مسئولان؛ مسئولان هر وقت دیده‌اید آمده‌اند و به ضرس قاطع (=قطعی، یقینی) گفته‌اند مرغ و مرغانه، شیر و پنیر، نون و نوشابه، قند و عسل و حتی زامیاد و زولبیا گران نمی‌شود، حتم بدانید که گران می‌شود، زیرا قول مسئولان -البته که به استثنای خادمان و خالصان- قول نیست، غال است! غال‌گذاشتن همیشگی مردم این مرز و بوم.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/1977

ایران

نظرات (۱)

سلام و خدا قوت

آری این چنین است برادر...

به همین دلیل است که اعتماد مردم از بین رفته است

ظریفی میگفت مسئولان باید گندشون رو بزنند، خبرنگار و گزارشگر هم وظیفه دارند موضوع را اطلاع رسانی کنند، بعد که مردم باخبر شدند اونوقت روابط عمومی یا یکی از مقامات دون پایه باید تشریف بیارند جلوی دوربین و موضوع را شدیداً و قویاً تکذیب فرمایند.

اخیراً هم آموخته اند که به صورت معکوس بگویند: جای نگرانی نیست، همۀ ذخایر تکمیل است و ...

سلام و سپاس جناب مرآت
حق فرمودید و دست بر مورد مبتلابه گذاشته‌اید. هم از واقعیت‌ها باخبرید و هم از ادای سخن واقع ابا ندارید. درود. آن لبّاده‌پوش -که به رنگ ریشش همه روز بیشتر از مشکلات مردم می‌رسید- با نهایت بی‌شرمی و دروغ گفته بود: من صبح جمعه فهمیدم... و خائنانه‌تر این‌که رئیس دفترش پس از سه سال، خیلی راحت و بی‌خیال و بی‌دردسر گفته بود دلار را ما خودمان گران کرده بودیم. کاش تنفیذ -که البته جنبه‌ی شرعی دارد- از صرفِ تشریفات خارج شود و به‌هنگام سلب شود تا دیگر کسی هوس ریاست به سرش نزند و نقش جایگاه رهبری در مناسبات حکمرانی همواره جایی برای ظهور و بروز یابد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">