کارتخوان در مسجد قم :: دامنه‌ی داراب‌کلا
Menu
مطالب دامنه را اینجا جستجو کنید : ↓↓

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پيشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعی
دنبال کننده ها
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

به قلم دامنه. به نام خدا. چندشب پیش، پس از بازگشت از مشهد مقدس، رفتم مسجد جمکران. از آنجا رفتم زنبیل آباد. نماز مغرب و عشاء را رفتم مسجد امام حسن مجتبی خیابان مالک اشتر اقامه کردم.

 

 

قم. جمکران. ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

عکاس: دامنه

 

 

...

 

 

قم. مسجد امام حسن مجتبی

خیابان مالک اشتر

 ۳۱ خرداد ۱۳۹۷. عکاس: دامنه

دستگاه کارتخوان در دست آن جوان سمت راست

 

میان ذکر جمعیت نمازگزار، نمی دانم امام جماعت روایت گفت و سخن راند یا یکی از متصدّیان. او گفت ای مؤمنان شب جمعه است و خیرات کنید. هرکس هم پول نقد همراه ندارد، مسجد ما کارتخوان دارد. از لای صفوف مصلّین دیدم یک جوان خوش سیما «کارتخوان بدست» می گردد و می گردد و پیش برخی ها می ایستد و صدقۀ کارتی و انتقال وجهی با دستگاه (POS) می گیرد.  دیدم چه مدرن شده است این مسجد. نیز چه دلسوز اشخاص مستضعف. دور نرفتم و پیش خود هی گفتم گفتم گفتم که این انقلاب ما اساساً برای مستضعفان بوده و ندایی پرشور علیۀ مستکبران. پس چه بهتر بازهم از جیب همین ملت به آنان رسد نه از کیسۀ بیت المال! که ویلا ها و سهام ها و خزانه ها شده زیر پای این و اون! و حیف و میلِ این سمینار گردیده و آن گشت و گذار و اون همآیش. عکسی از این خیرات و مبرّات گرفتم و مسجد را پس از صلاة عشاء ترک کردم توی دنایم هی زمزمه کردم جناب! دامنه، راستی راستی مستضعفان ما بیشتر شده اند یا مستکبران!؟ جواب آمد من آمار ندارم اما. بگذرم. بله؛ گذشتم و خداقوت می گویم به این مسجد.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/905
  • دامنه | دارابی

اختصاصی

دامنه قم

نظرات (۱)

پدیدهای نو وقتی در خمت منافع باشد خوب است
وقتی نباشد......
دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام جناب دهقان
من هم خواستم بگویم اینان به فکر نیازمندان هستند
هم خواستم بگویم این گونه نباید نمازگزاران را در تنگا و رودربایستی و چشم و هم چشمی گذاشت
از نظر من تا جایی که قرآن را مطالعه کرده ام، انفاق متّصل است به ایمان،
یعنی این دو به هم «تکیه داده شده» اند؛ متّکی به هم اند.
من معتقدم قرآن را باید مطالعه کرد نه فقط خواند. حفظ کرد
برخی ها قرآن را آخر به اول یعنی وارونه هم از بَرند،
اما خودشان وارونه اند و دین شان به قول امام علی (ع) پوستین وارونه شد
که افتاد توی آب و برخی ها فرار کردند گفتند: آی خرس آی خرس....
روی این مطلبم زیاد فکر کن
چون باخبرم اهلش هستی و دل نازک و رحیم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دامنه‌ی داراب‌کلا

قالب کارزی چهارم : دامنه ی داراب کلا