به قلم دامنه: مسائل سیاسی و جهانی: به نام خدا. سلام. اول جنگ ترکیبی (=هیبریدی) را باز کنم. فکر می‌کنم با تمثیلی از قدرت انتقال خودرو، ساده‌تر تبیین شود. لطفا" هر بار هنگام خواندن این متن به تصویر هیبریدی که گذاشتم نگاه بیندازید. خودِ هیبرید ( Hybrid ) یعنی ترکیب عنصرهای مختلف حتی متفاوت. مثلا" در ماشین‌های نوین و مدرنِ هیبریدی، به جای یک موتورِ پایه، از دو موتور مکمّل یکدیگر استفاده می‌شود: موتور بنزینی یا دیزل گازوئیلی و موتور الکتریکی برقی. ازین‌رو، خودروهای هیبریدی با وسیله‌ی موتور برقی، انرژی جنبشی هدررفته را به صورت الکتریسیته در باتری‌ها ذخیره می‌کند و آن را در سربالایی‌ها و جاهای مورد نیاز وارد مدار می‌سازد. به چنین پیشرانه‌ای هیبریدی می‌گویند. حالا به تصویر بنگرید: جلو یک موتور بنزینی، پشتش یک موتور الکتریکی، وسطش یک مدار الکتریکی، عقب ماشین هم یک باک بنزین و یک پکیج باتری تعبیه شده است که وقتی ترکیب می‌شوند قدرت در مدار بیشتر می‌شود و جنبش موتور شدیدتر.

 

 

اینک می‌توانم یک مثال دیگر هم بزنم تا طرح مسئله جا بیفتد. لابد با خودروهایی که توبوشارژ (=پُرخوران) دارند، آشنایید، مثلا" خودرویم توبوشارژ دارد که وقتی دورِ موتور را از دنده‌ی دو به سه به بالای ۳هزار دور ببرم، قدرت توربو از طریق سنسور (=حسگر) وارد مدار می‌شود و شتاب موتور را جهشی می‌کند؛ یعنی یک توربین حلزونی کنار موتور و نزدیک لوله‌ی اگزوز، گازهای خروجی را می‌مَکد و آن را به جای این‌که از اگزوز به بیرون هدر برود، جذب می‌کند و به صورت یک انژری جهشی و ترکیب هوای اضافی، وارد پیستون می‌کند و قدرت موتور را دوچندان.

 

در جنگ ترکیبی (=هیبریدی) اخیر آمریکا علیه‌ی ایران نیز -که رهبری معظم، هوشمندانه متوجه شدند و بر مقابله‌ی همه‌جانبه با آن تأکید و بر تبیین دقیق آن فراخوان کردند- نحوه‌ی کار دشمن همین‌گونه است. از یک سو نبردِ دروغین مذاکره را وارد مدار می‌کند که در واقع برجام خیانت‌بار را بر ما تحمیل کند و مردم را دو دسته سازد و به شکاف فعال و رودرروی هم بگُسلانَد. بلافاصله در مرزهای کُردنشین تلاش می‌کند مسلّحین دست‌کم یک نقطه مثلا" اُشنویه را اشغال کنند تا رسما" جنگ داخلی کلید بخورد. وقتی هم فهمید باک بنزین این پیشرانه، ریپ می‌زند، فوری قضه‌ی پهپادها را با بقیه‌ی فشارها ترکیب می‌کند. باز برای این‌که موتور جنگ خاموش نشود با حرکت سمبولیک سه‌چهار مورد تحریم جدید اشخاص و سازمان‌ها، جوّ ناامیدی و نوسان بر قیمت دلار را دامن می‌زند. برای این‌که نظام و مردم را گیج کند، از یک سمت با بنگاه‌های سخن‌پراکن فارسی -که شوربختانه یکی از آن‌ها توسط علی اصغر رمضان‌پور معاون مطبوعاتی آقای احمد مسجدجامعی در دوره‌ی وزارت ارشاد دولت حجت الاسلام آقای سید محمد خاتمی اداره می‌شود- ناآرامی‌ها و بهتر است بگوییم محاربه‌ی مسلحین (سرد و گرم) را در چند جای کشور دامن می‌زنند. باز برای این‌که فاز ترکیبی را کامل‌تر کند در فضای دیپلماتیک، حرکت‌های سیاسی می‌کند مثل اقدام مشترک با آلبانی که ما را متهم به حمله‌ی سایبری می‌کند و همزمان به اوکراین فشار می‌آورد با فرستادگان ایران در لهستان بر سر روشن‌شدن مسئله‌ی پهپاد ننشیند تا با این رفتارها میان مردم خوف و هراس بیفکند و جالب‌تر این‌که گروه هفت را با خود همراه می‌کند و در بیانیه می‌نویسند ایران در برجام تعلل کرد! آن قدر بی‌آبرو که یادشان رفته خود آمریکا توسط آن رئیس دیوانه از آن خارج شد. به همین موارد بسنده نمی‌کند. ترکیب را بازهم تشدید می‌کند و با موارد دیگر درهم می‌ریزد یعنی پشت پرده به نظام پیام می‌فرستد بیایید با هم رودررو حل کنیم تا بین مردم با مردم و مسؤولین با مسؤولین شقاق بیافریند.

 

به این جنگ ترکیبی چیزهای دیگر را هم اضافه کنید که همه را توی همین یک ماه و اندی وارد مدار کرد مانند همان مثال خودروی هیبریدی و توربوشارژ. مثل این مسائل: کشف حجاب، هجوم با باورهای دینی، به تردیدانداختن  ساکتین، به گیجی‌کشاندن مرددّینِ ماجراهای اخیر، شکاف خشونتی در سطوح دانشجویی، دستور شکستن حفاظ عذاخوری میان دانشجویان دختر و پسر که ریختن حریم شرعی است و آغاز یک حرکت ضد عرفی و ضد دینی، و نیز تهییج مسلّحین، اختلاف‌افکنی استان سنی‌نشین بلوچی که البته مفتضح شدند زیرا اتحاد سنی و شیعه در آنجا پایدارتر از آن است که تُرد و شکننده شود. و بشمار برو بالا و بیاب نقش شایعه‌ساز و دروغ‌افکن سازمان رجوی را. آری،  واقعا" عجیب ترکیبی کردند. اما نمی‌دانند شکیبایی استراتژیک رهبری معظم با این شلیک‌های ترکیبی شکسته نمی‌شود و اگر روزی فرا رسد که صبر باید شکسته شود، یقین بدانند کافی‌ست یک جمله‌ی کوتاهِ یک سطری در قواره‌ی همان فتوای میرزای بزرگ صادر کنند که آن روزگار نه نی باقی مانده بود، نه قلیان، حتی در کاخ گلستان و این اقتدار شرعی و سیاسی از نظریه‌ی امامت و امت است که از ولایت نشئت دارد و در «ولی فقیه» متعیّن و نافذ شده است که مردم را در پیروی و اطاعت عامدانه، عقیدتی بار آورده است. دنبال چی هستند؟!!! را در قسمت‌های دیگر خواهم پی گرفت.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2185