پاسخ مدیر دامنه :
،،
آقا شیخ محمدرضا احمدی سلام
باشه بعد جواب می دم
متن جلیل قربانی:
🔶 توطئه تجزیهٔ ایران
۱- سال ۱۳۲۰ متفقین برای کمک به شوروی در برابر آلمان، ایران را اشغال کردند اما موظف بودند ششماه پس از پایان جنگ از ایران خارج شوند.
۲- پس از پایان جنگ در ۱۳۲۴ بریتانیا و آمریکا ایران را ترک کردند، اما شوروی از در ایران ماند و دو حکومت خودمختار در ایران پدید آورد:
- حکومت آذربایجان (پیشهوری)
- جمهوری مهاباد (قاضی محمد)
۳- ایران و متحدان غربی پرونده را به شورای امنیت بردند. امریکا برای خروج شوروی سه اقدام کرد:
- فشار دیپلماتیک در شورای امنیت
- پشتیبانی و مشاوره دفاعی به ایران
- اولتیماتوم اتمی به شوروی
۴- با پایمردی دولت قوام، فشار شورای امنیت و حمایت غرب، ایران از چنگال تجزیهطلبی روسها نجات یافت تا امروز ایرانیان برای سفر به تبریز یا اردبیل نیاز به ویزا نداشته باشند.
دامنه آسمان:
،،
آشیخ محمدرضا سلام
ملت میداند هر بار در انتخابات شرکت کرد اما حرف، همچنان حرف یک نفر بوده و هست. ببین اکثریت توسط کدام تفکر نادیده انگاشته میشود. نمیشود یک فرد نزدیک ۴۰ سال قدرت اول کشور را در دست داشته باشد. این نوع نظام سیاسی با حاکم مادامالعمری، نه مسموع است و نه مطلوب و نه حتی وعدهدادهشده. مشکل در تز "ولایت مطلقهی فقیه" شماست که تفسیرش با روند دموکراتیک زاویهی عمیق پیدا کرده است. آن سه مرد صالح و صریح، بهموقع زبان باز کردند و به قدرت گوشزد کردند، اما گوش، و سمع، در نظام سیاسی روحانیت به روی ملت بسته است چون مردم را مقلد خود میخواهد و بس. درود. دامنه
،،
سلام آشیخ احمدی
شامّهی من چون شام را نماشون میخورم، قوی است. علایقت به دخالت در کار مدیریت مدرسه فکرت در واقع از چارچوب نادرست روحانیت نشئت میگیرد که اکثراً میپندارند آن لباس خاص (به قول آقاحسنزاده: دِرازقِبا) که به تن کردهاند، به آنان حق سرَککشیدن به امور مردم و حتی صدور (=سینه و سِرّ) آنان میدهد. به دانش و ارزش خود بهاء بده آقای احمدی و همان را وارد صحن کن که عایدات دشت شود، وقتت هدر نرود و فرصتت تلف نشود. درود. دامنه
،،
جناب آشیخ محمدرضا سلام سوم
من تابع شما که نباید باشم. شما قائل به این باوری، من اما چنین باوری را خرافه و غلط میدانم. گویا خدای تو با خدایی که من آن را میشناسم فرق دارد. خدای تو انگار اذیتگر ملل است و آبادگر نِحَل. نه آقا، من چنین ظهور و چنان شروطی را رد میکنم. عقلانیت دوای ملت است. به قول علامه طباطبایی طبع ملت، طرز حکومت را میسازد. استاد آشخ ممرضا زیاده عرضی نیست و به قول آقاخامنهای "به همین خیال باش"! درود. دامنه
،،
جناب جلیل سلام
متنی مهم و قابل انتشار و استفاده. آفرین برین مطالعه. از احمد قوام حتی شاه هم حساب میبرد. دولتمردی منحصر در تشخیص منفعت که استالین را هم حریف بود و فریب داد. درود. دامنه
،،
سلام آشیخ محمدرضا
دوست دانا و باتقوا و به شدت اهل مدارا و مداوا بدان آن که باید خواست خود را تطبیق دهد حاکم است، نه ملت. خواست ملت، میزان است. من مبلغ تز ولایت فقیه نبودم هیج وقت. حتی صدها بار شعار غلط و خشونتگرای «مرگ بر ضد ولایت فقیه» را از بُن مردود دانستم. آن هم رسم غلط شد پایان نمازهای جماعت و جمعه که سه تا سلام دارد، این «مرگ بر، مرگ بر» را بدعت کردند و در مذهب افزودند. انتخابات، شرطش این است باید سالم برگزار شود و عاری از تقلب سیستماتیک باشد. حتی قدرت و حاکمیت، دولت آقای دکتر محمود احمدینژاد را هم - که نظرکردهی خودشان بود- تحمل نکرد. بگذرم. از سمت من این میانبحث تمام. درود. دامنه
با سلام
از زمانی که این پست جناب طالبی که با غلظت زیاد بیان شد را خواندم، واقعا حساس شدم تا ببینم قضیه از چه قرار است.
این کتاب در درس یازدهم خود شرایط ظهور را تشریح میکند و در بخش زمینههای چهار عنوان را مطرح میکند:
۱. طرح و برنامه
۲. رهبر
۳. یاران
۴. آمادگی عمومی
در بخش یاران، هفت ویژگی یاران آن حضرت را بیان میکند.
در بخش آمادگی عمومی هم با اشاره به بعضی از مقاطع تاریخی نکاتی را بیان میکند که جای هیچ اشکالی نیست.
نمیدانم جناب طالبی به چه چیزی اعتراض دارد.
اگر قرار گذاشتید که با اندک بهانهای نظام جمهوری اسلامی را بکوبید، بحث دیگری است.
احادیث فراوانی داریم که آن حضرت زمانی ظهور میکند که زمین پر از ظلم و جور شده باشد. معنای حدیث این نیست که شما هم ظلم کنید تا حضرت زودتر ظهور کند، کتاب هم در مقام بیان این امر نیست.
متن کتاب را ارسال میکنم تا خودتان قضاوت کنید.
محمدرضا احمدی