دامنه‌ی داراب‌کلا

قم ، مازندران ، ساری ، میاندورود

دامنه‌ی داراب‌کلا

قم ، مازندران ، ساری ، میاندورود

دامنه‌ی داراب‌کلا

Qalame Qom
سایت دامنه‌ی داراب‌کلا
ابراهیم طالبی دارابی (دامنه)
قم، مازندران، ساری، میاندورود، روستای داراب‌کلا

پیام های مدیر دامنه
آخرین نظرات
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
نویسنده ی سایت دامنه

یک صفحه از کتاب نگین آفرینش

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۴، ۰۴:۱۰ ب.ظ

 سست‌گویی‌های مذهب‌واره‌ی یک کتاب.  ۱۵ ، ۸ ، ۱۴۰۴ : نگارش دامنه ابراهیم طالبی دارابی. کتابی که دارید می‌بینید از پول ملت چاپ شد، در حجم انبوه. چاپ هشتاد و هشتمش در سال ۱۳۹۱ بود. لابد الآن که ۱۴۰۴ است شمارگان چاپش ازین عدد هم بسیار گذشت. اما ببینیم در ص ۱۶۴ چه حرف سستی به خورد مردم داده است. کتاب مدعی است فساد اخلاقی باید رواج یابد و مردم برای فساد، بر یکدیگر سبقت بگیرند و همه‌ی لذت‌های مادی را لمس کنند و از حیات خود راضی نباشند، اشتیاق ظهور پیشوایی به اسم حجت ولی عصر فراوان می‌شود و مردم در پی جهانی برخوردار از معنویت می‌شوند و آن وقت است تشنه‌ی "آبشار لطف امام زمان" می‌شوند. بگذرم.

 

خواستم بگویم اگر این ایده‌های خام درسنامه‌ی "مرکز تخصصی مهدویت" حوزه‌ی علمیه‌ی قم است، پس چرا اساساً جمهوری اسلامی مبتنی بر حاکمیت روحانیت شیعه شکل دادند و سؤال اساسی‌تر این است حجت کجا می‌آید؟! به جمهوری اسلامی ایران؟ خب این نظام که می‌گوید ما ضد فساد هستیم و خودش را مقدس هم معرفی کرده است، پس فساد که این کتاب می‌گوید رونق باید بگیرد تا ظهور رخ دهد، فلسفه‌ی تأسیسی این نظام روحانیت را لغو می‌کند که. جالب این است مدعی است آن وقت جهان به این گستردگی و پر از فساد، یکسره معنویت می‌شود و دور از فساد. پول ملت را می‌گیرند کتاب پر از ابهام و افکار خام در آن جاسازی می‌کنند و دستمزد نوشتن را به جیب می‌زنند و بعد اسم قشنگ هم رویش می‌گذارند: "نگین آفرینش" و آن را درس ملت می‌نامند. با ادعاهای این کتاب، در واقع ماهیت و مأموریت "جمهوری اسلامی ایران" -که توسط روحانیت شیعه اداره و اراده می‌شود- زیر سؤال رفته است.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2733
۱۴۰۴/۰۸/۱۵ موافقین ۱ مخالفین ۰
ابراهیم طالبی | دامنه دارابی

انقلاب اسلامی

جامعه

دامنه کتاب

عترت

مسائل روز

نظرات  (۱)

با سلام

از زمانی که این پست جناب طالبی که با غلظت زیاد بیان شد را خواندم، واقعا حساس شدم تا ببینم قضیه از چه قرار است.

این کتاب در درس یازدهم خود شرایط ظهور را تشریح می‌کند و در بخش زمینه‌های چهار عنوان را مطرح می‌کند:

۱. طرح و برنامه

۲. رهبر

۳. یاران

۴. آمادگی عمومی

در بخش یاران، هفت ویژگی یاران آن حضرت را بیان می‌کند.

در بخش آمادگی عمومی هم با اشاره به بعضی از مقاطع تاریخی نکاتی را بیان می‌کند که جای هیچ اشکالی نیست.

نمی‌دانم جناب طالبی به چه چیزی اعتراض دارد.

اگر قرار گذاشتید که با اندک بهانه‌ای نظام جمهوری اسلامی را بکوبید، بحث دیگری است.

احادیث فراوانی داریم که آن حضرت زمانی ظهور می‌کند که زمین پر از ظلم و جور شده باشد. معنای حدیث این نیست که شما هم ظلم کنید تا حضرت زودتر ظهور کند، کتاب هم در مقام بیان این امر نیست.

متن کتاب را ارسال می‌کنم تا خودتان قضاوت کنید.

محمدرضا احمدی

پاسخ مدیر دامنه :
،،
آقا شیخ محمدرضا احمدی سلام
باشه بعد جواب می دم

متن جلیل قربانی:
🔶 توطئه تجزیهٔ ایران

۱- سال ۱۳۲۰ متفقین برای کمک به شوروی در برابر آلمان، ایران را اشغال کردند اما موظف بودند شش‌ماه پس از پایان جنگ از ایران خارج شوند.

۲- پس از پایان جنگ در ۱۳۲۴ بریتانیا و آمریکا ایران را ترک کردند، اما شوروی از در ایران ماند و دو حکومت خودمختار در ایران پدید آورد:
- حکومت آذربایجان (پیشه‌وری)
- جمهوری مهاباد (قاضی محمد)

۳- ایران و متحدان غربی پرونده را به شورای امنیت بردند. امریکا برای خروج شوروی سه اقدام کرد:
- فشار دیپلماتیک در شورای امنیت
- پشتیبانی و مشاوره دفاعی به ایران
- اولتیماتوم اتمی به شوروی

۴- با پایمردی دولت قوام، فشار شورای امنیت و حمایت غرب، ایران از چنگال تجزیه‌طلبی روس‌ها نجات یافت تا امروز ایرانیان برای سفر به تبریز یا اردبیل نیاز به ویزا نداشته باشند.


دامنه آسمان:
،،
آشیخ محمدرضا سلام
ملت می‌داند هر بار در انتخابات شرکت کرد اما حرف، همچنان حرف یک نفر بوده و هست. ببین اکثریت توسط کدام تفکر نادیده انگاشته می‌شود. نمی‌شود یک فرد نزدیک ۴۰ سال قدرت اول کشور را در دست داشته باشد. این نوع نظام سیاسی با حاکم مادام‌العمری، نه مسموع است و نه مطلوب و نه حتی وعده‌داده‌شده. مشکل در تز "ولایت مطلقه‌ی فقیه" شماست که تفسیرش با روند دموکراتیک زاویه‌ی عمیق پیدا کرده است. آن سه مرد صالح و صریح، به‌موقع زبان باز کردند و به قدرت گوشزد کردند، اما گوش، و سمع، در نظام سیاسی روحانیت به روی ملت بسته است چون مردم را مقلد خود می‌خواهد و بس. درود. دامنه

،،
سلام آشیخ احمدی
شامّه‌ی من چون شام را نماشون می‌خورم، قوی است. علایقت به دخالت در کار مدیریت مدرسه فکرت در واقع از چارچوب نادرست روحانیت نشئت می‌گیرد که اکثراً می‌پندارند آن لباس خاص (به قول آقاحسن‌زاده: دِرازقِبا) که به تن کرده‌اند، به آنان حق سرَک‌کشیدن به امور مردم و حتی صدور (=سینه و سِرّ) آنان می‌دهد. به دانش و ارزش خود بهاء بده آقای احمدی و همان را وارد صحن کن که عایدات دشت شود، وقتت هدر نرود و فرصتت تلف نشود. درود. دامنه

،،
جناب آشیخ محمدرضا سلام سوم
من تابع شما که نباید باشم. شما قائل به این باوری، من اما چنین باوری را خرافه و غلط می‌دانم. گویا خدای تو با خدایی که من آن را می‌شناسم فرق دارد. خدای تو انگار اذیت‌گر ملل است و آبادگر نِحَل. نه آقا، من چنین ظهور و چنان شروطی را رد می‌کنم. عقلانیت دوای ملت است. به قول علامه طباطبایی طبع ملت، طرز حکومت را می‌سازد. استاد آشخ مم‌رضا زیاده عرضی نیست و به قول آقاخامنه‌ای "به همین خیال باش"! درود. دامنه

،،
جناب جلیل سلام
متنی مهم و قابل انتشار و استفاده. آفرین برین مطالعه. از احمد قوام حتی شاه هم حساب می‌برد. دولت‌مردی منحصر در تشخیص منفعت که استالین را هم حریف بود و فریب داد. درود. دامنه

،،
سلام آشیخ محمدرضا
دوست دانا و باتقوا و به شدت اهل مدارا و مداوا بدان آن که باید خواست خود را تطبیق دهد حاکم است، نه ملت. خواست ملت، میزان است. من مبلغ تز ولایت فقیه نبودم هیج وقت. حتی صدها بار شعار غلط و خشونت‌گرای «مرگ بر ضد ولایت فقیه» را از بُن مردود دانستم. آن هم رسم غلط شد پایان نمازهای جماعت و جمعه که سه تا سلام دارد، این «مرگ بر، مرگ بر» را بدعت کردند و در مذهب افزودند. انتخابات، شرطش این است باید سالم برگزار شود و عاری از تقلب سیستماتیک باشد. حتی قدرت و حاکمیت، دولت آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد را هم - که نظرکرده‌ی خودشان بود- تحمل نکرد. بگذرم. از سمت من این میانبحث تمام. درود. دامنه

پاسخ‌ها در ۱۸ آبان :

سلام بر شما
بسیار دلربا
محل ما از آن دوشاب هم می‌پزند. که آن دِوشو اووه می‌گن. درود و قشنگ بود. دامنه

دامنه آسمان:
،،
سلام بر محمدان: عبدی و تقی.
قشنگ افتادی و طبیعی. حتی پیاز پر ره هدر نده. از موز پارسال هم گرون‌تر شد! کجا می‌رود این نظام آخوندی! بگذرم. درود. دامنه

،،
سلام استاد باقریان
این بیشه، شیر معلومه نداره!
درود.دامنه

،،
قفیز، نه خفیز. یاد بگیر آقای مهندس کشاورزی!

،،
استاد باقریان سلام
چرا در ادبیات شما و ادیان این‌همه

گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه

گفته می‌شود. اِما رِه گِج‌گمراه کردین هی

گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه گناه

می‌گین!!!! بگذرم. درود. دامنه

،،
آقای مهندس محمد عبدی سلام
ملاصادق مجتهد عجب مدافعی برای مأکولات بود. جملاتش اوج نفوذ عرب بر زبان فارس است. راه‌آهن عین دوش حمام شده بود از نظر شرع در نگره بعض متشرعین. کیهان در دوره‌ی مهدی نصیری ورود موبایل به ایران حرام می‌دانست. درود. دامنه

جلیل قربانی:
سلام آقای طالبی
روز به‌خیر

🔹در استادیوم‌های ورزشی، وقتی اسامی هر بازیکن تیم را می‌خوانند، هواداران آن تیم در تشویق آن بازیکن می‌گویند: "شیره"

🔸در پاسخ آنها، هواداران تیم حریف می‌گویند: "پاکتیه"

حالا شاید حکایت شیرهای این بیشه باشد...!

سلام به ابراهیم و محمد

🔸خَویز یا قَفیز هر دو درست است و برابر است با ۱۰۰۰ مترمربع

@EnjAbdi

دامنه آسمان:
،،
جناب آشیخ جوادآقا آفاقی سلام
در بخش خامس متن خودت در مورد من فرمودی:

"چیزی برای خودت باقی نگذاشتی که آدم قبول کنه به دین و ملت و انقلاب باور داری؛"
پایان نقل قول.

جوابم این است، دین در احوال شخصیه جای دارد، گمان نکنم دین، به تو اجازه دهد که در مورد دین دیگر کس، این جور نظر بدی. بازم می‌گم آقاشیخ‌جوادآقا خودت و خدایت. این جانب حرفی برا جواب به این طرز برداشتت ندارد. سپاسگزارت: دامنه

،،
خا
لسِک‌دوا فروش!
راستی ممد یادت هست این عنوان را در سایت دامنه بهت می‌گفتند آن چند نفر. همین مقدار رواداری داری خودش بهترین شیوه است عبدی سنه‌کوهی. روادار بمان. سلام یادم رفت. سلام

،،
آقاجلیل سلام
جالب شد حالا. محل ما به جای خیس هم می‌گن شیر. مثلاً کسی کِش بزند می‌گن: خاش جاسَر ره شیر هاکارده. جاسر همان بستر است. شیر در این مثال اِدرار است که در محل‌مان به آن "خُردِبُول" می‌گوین. بگذرم. درود. دامنه

نقد آقای شیخ جواد آفاقی بر متن من و بر خود من عینا" این بود در آن شعبه‌ی مدرسه فکرت:

سلام جناب آقای طالبی. 
مطلب شما عینا مشابه قطعنامه هائیست که اپوزیسیون خارج نشین درمیتینگهای تبلیغاتی که راه میاندازد پرسروصدا اما جمعیتی ازآن استقبال نمیکنند صادرشده. 
چندایراد کارشمارا باصراحت گوشزد کنم 
اولا.همچون گذشته بادیدگاه توام باتحقیر وشکست برای جبهه داخلی وغلبه وظفروپیروزی برای جبهه دشمن نوشتید.
ثانیا. کلی گویی بدون ارجاع مستنداتی درقالب پول پاشی ویاتوزیع دلاردربین عناصری ازجبهه های مقاومت که شایدبعضی ازآنها وجودخارجی نداشته باشند. جنابعالی که دربیشتراوقات معتقدبودید حرف بدون سند ومدرک ارزش عرضه دربقالی راهم ندارد. 
سوما. برداشت اشتباهی از انقلاب وحفظ وتداوم آن همیشه ازمفاهیمی است که ازجنابعالی دیده میشودونوک تیز حملات رامثل همیشه به سمت روحانیت حواله کردید اشتباه میکنید. وبرداشت جنابعالی خطای راهبردیست.
خیالتان راحت باشد برعکس ممکن است این انقلاب توسط سارقین لباس پیامبرکه لباس آنرا به سرقت برده اند
ویاامثال آخوند های بی لباس و هواداران منفعت طلب آنان لطمه بخورد اما وفاداری مردم وصبرانقلابی آنان رانباید ازیادبرد. 
شاید مطالب وبرداشت واقدامات شما کمی دیرشده چون انقلاب یک درخت ریشه داروتنومندشده ودربرابرتندبادحوادثی سخت ممکن است خسارت ببیند ولی خم نخواهدشد
رابعا: اگرشکستی که جنابعالی همیشه ازآن میگوئید بپذیریم مگربناست درنبردها همیشه غلبه باماباشد چه بسا شکستهای ظاهری مقدمه ایست برای پیروزی آینده. 
مگردرزندگی جهادی پیامبرشکست وپیروزی باهم نبود. تازیخ مبارزات امام علی ع راازیاد برده اید. آیا انقلاب وحکومت ایران والاتر ازآن نظامات است.؟
قرآن پاسخ خوبی به نوع برداشت شما در۱۴۰۰سال قبل داده که صرف ایمان آوردن دلیل برکسب پیروزی همیشگی نیست 
ارجاع به آیات مرتبط به غزوه احد.
خامسا.مگر جنابعالی جز دوران نوجوانی و اندکی از دوره جوانی با انقلاب و امام و ملت بوده اید؟؛ آراء و افکارت نشان میدهد کمی از اپوزسیون نداری؛ اندکی چهره آن را پنهان می کنی؛ وگرنه دل دادگیت به نوچه های منافقان و تمجید پیاپی از اصحاب فتنه و تلاش برای بزرگ جلوه دادن قدرت صهیونیستها و استکبار جهانی و.... از جمله شواهدی است که از دیر باز خط خودت را از امام و ملت جدا کرده اید؛ چیزی برای خودت باقی نگذاشتی که آدم قبول کنه به دین و ملت و انقلاب باور داری؛ فعلا در شعار دم از ملت مورد نظر خود و ظواهر دین و... میزنی و مروج عقل گرائی افراطی شده اید؛ آیا این شیوه جان سالم بدر خواهد برد و یا به فرجام تقی زاده و احمد کسروی و ... منتهی خواهد شد؟؛ فعلا باید به انتظار نشست و چون بارها از افراد خواستی برای عاقبت به خیریت دعا نکنند؛ بنده از طرح چنین دعایی در حقت دریغ می ورزم ولی گوشه دلم اینست به آنجا منتهی نشود؛ نوشته های دو سال قبل خودت را مرور کن و آنها را با وضعیت فعلی نوشته هایت مقایسه کن شاید به خوبی بیابی که تشخیص بنده درست می باشد؛ یک روزی تمجیدهایت از شهید سید حسن نصر الله و شهید حاج قاسم سلیمانی و...زبانزد دیگران بود اما امروزه حتی از اطلاق شهید در حق این عباد صالح دریغ می ورزید.
🌴یادامام راحل ره آن عزیز سفرکرده بخیر که فرمودند.
«من متاسفم از این اشخاص که دعوی ملیت می کنند و با اغراض ملت مخالفت می کنند. آنها که با اسم ملیت و یااسم خلق دوستی خنجر به پشت ملت می زنند، بیدار شوند.
«ما از سرنیزه ها و مسلسل ها و این ها فارغ شدیم. سر قلم ها حالا ضد ماست. قلم ها به جای نیزه ها آمده است. مقاله ها به جای مسلسل ها. الآن ما گرفتار سرنیزه نیستیم، ما گرفتارقلم هستیم، اهل قلم. ما گرفتار روشنفکرهاهستیم. ما گرفتار آزادی خواهها که آزادی رانمی دانند چی است، هستیم
امام خمینی (ره) در بیان جایگاه والای ملت ایران، ::
ملت ایران در عصر حاضر از مردم حجاز در زمان رسول خدا (ص) و مردم کوفه و عراق در زمان امام علی (ع) و امام حسین (ع) برتر است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">