تازه ترین پست ها
پذیرفته ترین پست ها
پر بازدید ترین پست ها
پر بحث ترین پست ها
تازه ترین نظر ها
-
اعضای مدرسه فکرت : لاوروف: اسنپبک ساختهی ظریف بود / وندی شرمن: اسنپبک ایده لاوروف بود لاوروف میگوید: این مکانیزم در تصمیمات شورای امنیت منحصربهفرد است: به هر یک از طرفهای توافق اجازه میدهد بهصورت یکجانبه بازگشت تحریمها را فعال کند، و هیچکس نمیتواند جلوی آن را بگیرد. این بند در واقع در مراحل پایانی مذاکرات، ... -
ابراهیم چارگامه : باعرض سلام و تشکر از برادر روحانی جهت روایتی که نوشته بله درست است چون خودهستم م هم بودم ملای روستا میرعبدالله هستم ممنونم از آقای اعرابی وهمه برادران والسلام علیکم و رحمته الله -
پگاه : چقدر از شنیدن خبر فوتشون ناراحت شدم، من ورودی سال ۸۵ بودم اما در این سالها به کرات از ایشون و کلاسهاشون یاد میکردم، خیلی اتفاقی خواستم سرچ کنم ببینم صفحه ای دارن که بتونم از بیان شیوا و دانش ایشون استفاده کنم که این خبر رو دیدم. از نظر دانش، خلق وخو، مهربانی، بیان و تقریبا هر چیزی که میتونستم به عنوان یک ... -
ناشناس : سلام ودرود فراوان ... در مورد خانه عالم ک قسمتی را اقای اهنگری توضیح دادن و در دوران مسئولیت بنده پیگیر تغییر کاربری این خانه عالم بودم البته هر سال مبالغی به این امر تخصیص پیدا میکرد و سازمان تبلیغات به نمایندگی اقای مصطفی داربی خودشان هزینه میکردن و متولی این بنا اوقاف وسازمان تبلیقات بود چون اجازه ... -
جعفر آهنگر دارابی : سلام آقا ابراهیم ✍ خیلی خوشحال شدم از این خبری که نوشتی؛ انصافاً کار دکتر ستوده خیلی بزرگوارانه و قابل احترامه. واقعاً باید حرمت و آرامش کسانی که عمرشون رو پای علم و فرهنگ این مملکت گذاشتن، حفظ بشه. اینکه قراره «خانهی علاج» برای استراحت و پیگیری درمان استادان ساخته بشه، یه قدم درست و قشنگه. دمت گرم که بهش ... -
احمد باقریان ساروی : سلام علیک جناب آقای طالبی سب خنذه جنابعالی این بود که به ذهن مبارکت خطور کرد که خدا را را مانند انسان فرض کرد که به کنیزی نیاز دارد در حالی که چنین نیست در عربی برای برده مرد کلمه عبد و برای برده زن کلمه امه را به کار میبرند که در فارسی ترجمه میشود به (بنده) و (کنیز) و مقصود در هر دو مطیع محض بودن انسان در ... -
rajamenang : Thanks for finally writing about > حاکمان؛ مقابله با ملت در درون، منازعه با چند دولت در بیرون :: دامنهی دارابکلا < Loved it! -
مهدی مقتدایی : تا وقتی که روحانی در راستای امور باشد ، اینگونه نخواهد شد. -
ناشناس : سلام جناب طالبی ۱. چرا در حمایت از ایران تظاهرات کنند، وقتی اسراییل را به زمین چسباندیم و به التماس افتادند؟ ۲. خالی شدن صندلیها به خاطر شرارتهای اسراییل بود که البته به خاطر جنایتهایش در غزه. و این که مخالف دولت اسراییل هم نیستند. و این که طرفدار حماس هم نیستند، اما طرفدار ملت فلسطین هستند ... خوبه یا ... -
عبدالرحیم اباذری : ✅ چگونه غنی سازی، ما را در علم هسته ای و اقتصاد فقیر کرد؟ ✍️ محسن رنانی مناقشه اتمی ایران ۲۰سال است با ایجاد بیثباتی مستمر، آب را بر روی بذر توسعه ایران بسته است؛ و با گشودن راه ورود نظامیان به همه عرصهها، هوای توسعه را آلوده کرده است؛ و با گسترش راههای مخفیکاری و فرار از قانون (به بهانه مشکلات ...
موضوع های کلی سایت دامنه
کلمه های کلیدی سایت دامنه
- عکس ها
- چهره ها
- تریبون دارابکلا
- دامنه کتاب
- انقلاب اسلامی
- عترت
- تک نگاران دامنه
- اختصاصی
- مسائل روز
- مباحث دینی
- گوناگون
- ایران
- جهان
- فرهنگ لغت دارابکلا
- قرآن در صحنه
- دارابکلایی ها
- مدرسه فکرت
- روحانیت ایران
- لیف روح
- جامعه
- مرجعیت
- دامنه قم
- زندگینامه من
- شعر
- جبهه
- روحانیت دارابکلا
- امام رضا
- کویریات
- خاطرات
- خاورمیانه
- مشهد مقدس
- گفتوگو
- آمریکا
- سیاست
- اوسا
- روزبه روزگرد
- تاریخ سیاسی دارابکلا
- حومه
- شهرها
- کبل آخوند ملاعلی
- بیشتر بدانید
بایگانی های ماهانه ی سایت دامنه
-
مهر ۱۴۰۴
۱۶
-
شهریور ۱۴۰۴
۲۷
-
مرداد ۱۴۰۴
۳۳
-
تیر ۱۴۰۴
۱۶
-
خرداد ۱۴۰۴
۲۱
-
ارديبهشت ۱۴۰۴
۱۶
-
فروردين ۱۴۰۴
۱۴
-
اسفند ۱۴۰۳
۶
-
بهمن ۱۴۰۳
۱۱
-
دی ۱۴۰۳
۱۲
-
آذر ۱۴۰۳
۲۰
-
آبان ۱۴۰۳
۱۳
-
مهر ۱۴۰۳
۱۲
-
شهریور ۱۴۰۳
۲۳
-
مرداد ۱۴۰۳
۱۷
-
تیر ۱۴۰۳
۱۷
-
خرداد ۱۴۰۳
۶
-
ارديبهشت ۱۴۰۳
۸
-
فروردين ۱۴۰۳
۷
-
اسفند ۱۴۰۲
۱۸
-
بهمن ۱۴۰۲
۲۰
-
دی ۱۴۰۲
۸
-
آذر ۱۴۰۲
۲۰
-
آبان ۱۴۰۲
۲۰
-
مهر ۱۴۰۲
۲۰
-
شهریور ۱۴۰۲
۱۹
-
مرداد ۱۴۰۲
۱۸
-
تیر ۱۴۰۲
۱۰
-
خرداد ۱۴۰۲
۱۴
-
ارديبهشت ۱۴۰۲
۸
-
فروردين ۱۴۰۲
۱۷
-
اسفند ۱۴۰۱
۱۲
-
بهمن ۱۴۰۱
۱۶
-
دی ۱۴۰۱
۲۰
-
آذر ۱۴۰۱
۳۱
-
آبان ۱۴۰۱
۲۳
-
مهر ۱۴۰۱
۲۱
-
شهریور ۱۴۰۱
۱۳
-
مرداد ۱۴۰۱
۱۳
-
تیر ۱۴۰۱
۱۱
-
خرداد ۱۴۰۱
۱۵
-
ارديبهشت ۱۴۰۱
۱۵
-
فروردين ۱۴۰۱
۲۷
-
اسفند ۱۴۰۰
۲۴
-
بهمن ۱۴۰۰
۳۰
-
دی ۱۴۰۰
۲۴
-
آذر ۱۴۰۰
۲۴
-
آبان ۱۴۰۰
۳۲
-
مهر ۱۴۰۰
۲۶
-
شهریور ۱۴۰۰
۱۷
-
مرداد ۱۴۰۰
۱۱
-
تیر ۱۴۰۰
۲۵
-
خرداد ۱۴۰۰
۱۶
-
ارديبهشت ۱۴۰۰
۱۴
-
فروردين ۱۴۰۰
۱۷
-
اسفند ۱۳۹۹
۳۴
-
بهمن ۱۳۹۹
۳۸
-
دی ۱۳۹۹
۳۵
-
آذر ۱۳۹۹
۳۶
-
آبان ۱۳۹۹
۲۳
-
مهر ۱۳۹۹
۳۱
-
شهریور ۱۳۹۹
۲۲
-
مرداد ۱۳۹۹
۳۲
-
تیر ۱۳۹۹
۳۰
-
خرداد ۱۳۹۹
۲۵
-
ارديبهشت ۱۳۹۹
۴۱
-
فروردين ۱۳۹۹
۴۰
-
اسفند ۱۳۹۸
۳۶
-
بهمن ۱۳۹۸
۴۹
-
دی ۱۳۹۸
۴۸
-
آذر ۱۳۹۸
۳۸
-
آبان ۱۳۹۸
۳۰
-
مهر ۱۳۹۸
۴۴
-
شهریور ۱۳۹۸
۳۷
-
مرداد ۱۳۹۸
۲۸
-
تیر ۱۳۹۸
۳۵
-
خرداد ۱۳۹۸
۱۸
-
ارديبهشت ۱۳۹۸
۱۸
-
فروردين ۱۳۹۸
۱۸
-
اسفند ۱۳۹۷
۳۰
-
بهمن ۱۳۹۷
۴۰
-
دی ۱۳۹۷
۴۰
-
آذر ۱۳۹۷
۳۴
-
آبان ۱۳۹۷
۴۵
-
مهر ۱۳۹۷
۵۵
-
شهریور ۱۳۹۷
۶۷
-
مرداد ۱۳۹۷
۶۷
-
تیر ۱۳۹۷
۶۴
-
خرداد ۱۳۹۷
۳۵
-
ارديبهشت ۱۳۹۷
۴۸
-
فروردين ۱۳۹۷
۴۸
-
اسفند ۱۳۹۶
۶۶
-
بهمن ۱۳۹۶
۶۵
-
دی ۱۳۹۶
۳۲
-
آذر ۱۳۹۶
۵۷
-
آبان ۱۳۹۶
۴۴
-
مهر ۱۳۹۶
۴۹
-
شهریور ۱۳۹۶
۲۸
-
مرداد ۱۳۹۶
۲۷
-
تیر ۱۳۹۶
۱۶
-
مهر ۱۳۹۵
۱
-
آذر ۱۳۹۴
۱
-
دی ۱۳۹۳
۱
-
تیر ۱۳۹۲
۱
پیوندهای وبلاگ های دامنه
پیشنهاد منابع
دامنهی دارابکلا
تحریر مقدمه مُقنِعه
نوآور شویم
گزارش یک نشست قشنگ
نوشتهی ابراهیم طالبی دارابی دامنه
بخش ۱
روز ۲۶ ، ۹ ، ۱۴۰۳ به دعوت حجتالاسلام جناب سید کمالالدین عمادی رئیس پژوهشگاه معارج، در رونمایی کتاب در بنیاد وحْیانی اِسرا قم حاضر شدم. بزرگواران، حجج اسلام آقایان به ترتیب نشستن در ردیف صندلیها: سید محمد شفیعی مازندرانی، سید عمادی، شیخ مالک رجبی، شیخ مجتبی اکبری، شیخ حمید دارابینیا هم، دیدار و مصاحبت و مصافحت شدند. خشنودتر اما، در سالن با حجت الاسلام شیخ ذبیحالله رفیعی آمیختیم؛ جوار هم. نگریسته شود به عکسهایی که انداختم که اینان (به قول علمایی: «اَعِزّه») در صحنه مشاهده میشوند. به نظر من هر کس حوصله کند این گزارشم را بخواند، گمان نکنم بدون خوشهچیدن این متن را ترک کند.
اساساً فردی دارای انضباط در وقت، رعایت دقیق چارچوب نشست، و قول و قرار سرِ موعد هستم، و گواهی میدهم نشست مطلوبی بود؛ در اَشکال در محتویات.
اول مُقنِعه را بشکافم: از آثار اصولی و فروعی «شیخمفید» است. اصول، امامِ فروع است. و آقاجوادی آملی هر بار با آنکه خود در اوج دانش ایستاده، علم خود را با یکی از کتابهای مهم علما، به جان تشنگان و طالبین میریزد. مُقنِعه یعنی بسنده به تعبیر من خودبسندگی، که فرد دیندار متشرّع وقتی در غیاب فقیه، این کتاب را میخوانَد، به قناعت برسد و قانع علمی و شرعی شود.
مجرییی با اینهمه اهل رعایت وقت و تسلیم چکیدهگویی، نمیگویم اصلاً ندیدم؛ کم دیدم، فوقالعاده مختصر، هر مرحله را پیش میرانْد. سواد و تسلط، درو موج میزد. اسمش را نمیدانم. تا این جا ازین بخش نشست خشنود ماندم. برم کاتی بعد! کاتی: راهپلهی چوبین.
بخش ۲
پیام تصویری و گویا، از آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در سالن مجلل و پرشکوه اِسرا به پردهی نمایش در آمد که من از فن بیان و احاطهی عقلی این حکیم همزبانم، حیرت کرده، اوج گرفته به به وجد آمدم. چکیده در صحنه یادداشت برداشتم. فرمود:
-نوآور شویم.
-حرفِ تازه آوُردن، زشت نیست.
-پژوهشگر باید حرف نو بیاورد.
-عقل عملی، علم شما را عقال زانوبند میزند.
-دروغ، علم نیست، فعل است، فرماندهاش نفس امّاره.
-حرفهای دیگران را به نقل درآوُردن، اسمش پژوهش نیست.
-زیارت جامعه کبیره فرازی دارد که امام هادی ع به امام رضا ع تشرف کرد که «مرا محقّق و پژوهشگر قرار ده».
حجت الاسلام سید عمادی گزارشی مدقق با بیان موفق ازین اثر داد. به علت ضیق وقت، حرفهای نابش را در سینه فرو بُرد و نگفت! سِتر راز کرد این مرد رمز و اَوراد. حس من به وجود ایشان درین جمع و هر اَنجَم، این حس است: ماه در لبهی تاریکی وارد افق میشود.
حجت الاسلام آقای شاکری تنظیمکننده کتاب «تحریر مقدمه مُقنِعه» شرحی ادیبانه و بلیغ درین نشست بر این حرکت علمی آقاجوادی آملی زد، سخنش کوتاه اما چشمگیر بود. این که حضرت جوادی آملی آخرین اَنظارش در علم کلام را در این کتاب جای داد.
حجت الاسلام آقا مرتضی جوادی آملی فرزند ایشان هم سخنانی موجَز جاری کرد. چهرهی نافذ داشت، تواضع درو بود، به زبان خودم: شیخی به او میآمد. حرفهای بسیار شجاعانه زد. برین نظر بود:
-فقط ازمواجههای علمی، ارزش علم را مشخص میکند.
-پژوهش باید به حل مسأله بینجامد، وگرنه بیاثر است.
- ما در روزگار «حق» قرار گرفتیم که زمانی روزگار «تکلیف» بود.
-اکنون حتی علاوه بر حق، صحبت از انتظارات از دین است.
-دستگاه عظیم فقه باید توانا شود و جوابگوی روزگار «حق» باشد.
-شمع، به شمس تبدیل شود؛ فقه و اخلاق.
-کتاب فقه تا کنار کتاب علم کلام قرار نگیرد، مقصد مفقود است.
بخش ۳
آیت الله علیدوست وارد سِن همایش شد و گفتار گیرایی داشت. با وجود وی، اینک فهمیدم حوزهی قم یک فرد مّلا بیرون داد، مواضع وی را خبر ندارم اما پختگی درو داد میزد. نمیدانم او تحت تعالیم کدام عالم، به بار آمد و این حد ثمربخش شد. او این موارد را گفت. راستی روشن کنم هر آن چه درین گزارش نوشتم برداشت شخص من است، عیب دیدید، گردن من آویز کنید و مرا مؤاخذه فرمایید. اما نکاتی از ایشان:
-او آقاجوادی آملی را ایستاده بر قلهی تفسیر و فقه توصیف نمود.
-به عملیات استنباط فقه و ترابُط آن بین فقه و کلام پرداخت.
-تُراثسوزی سفیه و مدرن راه افتاد، عین عصر کتابسوزی.
-شبهه وقتی فهم شود، تُراث فهمیده میشود.
-البته حفظ تُراث باید به معاصرت، پیوست و همپیوند باشد.
-اگر جمع بین اَصالت و معاصرت صورت گیرد، انضباط فقه رعایت میشود و این به احیای تُراث میانجامد.
-آنقدر این کار علمی تحریر مقنعه، ستُرگ است، لفظ رونمایی کتاب برای آن خیلیکم است، باید گفت حرکت و جریان تُراث.
-نُضج علم کلام از قرن ۶ به بعد غروب کرد.
-فاطمه زهرا (س) در خطبهی فدکیه به فلسفهی احکام ورود کرد، زیرا فراز ۱۰ از ۲۳ بند آن، حکمت امر به معروف و نهی از منکر را، مصلحت عام و تنزیه دین معرفی میکند.
- وقتی نظام قصدش است دین را در عینیت جامعه پیاده کند، نمیتواند به حکمت احکام کار نداشته باشد.
-فقه اصغر از هنجارهای اصول فقه تبعیت دارد.
-میان سه دانش (فقه، اصول، کلام) بده و بستان وجود دارد و محقق باید این بده و بستان را به دست آورَد.
بخش ۴
دو اشارهی شخصی من:
۱. دستاندرکاران معارج سعی کنند اسم سایر کتابهای آقاجوادی آملی را پیش از چاپ، ثقیل و گیجکننده برنگزینند، چنین اسامییی سخت و پرتکلُّف، مشتری مطالعهگر را از آن متواری میکند.
۲. کاش حوزه علمیه واکنشش به نقد افکار دکتر عبدالکریم سروش، تمامی شباهت میداشت به سبک و سلوک آقا جوادی آملی که از طریق کتاب جواب سروش را لیّن و روا میداد، اما باند روزنامه رسالت به سرکردگی مرحوم آیت الله احمد آذری قمی، دههی ۷۰ در برابر بحث کلام جدید دکتر سروش، هجمهی غیرعلمی و بیمروّت کرد و بعدها جانِ این دانشمند (که تزهای مطالبهگرانه و بیدارگر ولو بعضاً دچار اشکالات وارد محیط ایران میکرد) از سوی عوامل افراطی خودسر و البته فرمانبَر از محافل خاص! به خطر افتاد و کشور را ترک کرد، حوزه در آن ایام، خُردسالی رفتار کرد، باید در برابر حرف نوِ او خِرَدورزی میکرد و مواجههی علمی مینمود تا سخن راست، از صحبت ناراست در کمال آزادی تمیز داده میشد. هرچه باشد دکتر سروش نوآوری که داشت. روزی خوب برایم بود. درود. با تشکر از عنایات و الطاف و اخلاص حضرت سید عمادی کمالالدین. سلام خاص بر حضرت معصومه س که رونق و معما و معنا و به تعبیرم: جهتبخش قم شد، زیرا به قول شهید متفکر استاد مطهری علم سرعت میدهد، ایمان، جهت.
نشان دادن نظر ها [ ۶ ] پنهان کردن نظر ها
-
ناشناس سلام و درود بر برادر ارزشمند و فرزانه ام که دعوت ما در حضور این همایش هفته پژوهش پذیرفته اند حضور محققانه و سخن شناسانه لذت بردم از ثبت ظرافت های ناپیدای همایش که با فراست آن را دریافتی
اما آن برادر مجری که نامش را نمی دانستی اما عمق دانش او را در عین خموشی دانستی دکتر ابوالفضل خراسانی معاونت فرهنگی و ارتباطات بنیاد هستند ایشان اهل دامغان هستند.
سید کمال الدین عمادی
-
ابراهیم طالبی | دامنه دارابی ،،
ترجیحاً جوابم به این پست،
با آنکه بهنوبت از بالا آغاز کردم به ریپلای (=در جواب برآمدن)
حضرت حجت الاسلام آقای من کمالالدین سلام. مرا با عکس مردِ وزین دیروز دکتر ابوالفضل خراسانی آشنا کردید، پس روح بزرگ دیار دامغان در کالبَدش رسوخ نمود. الحق، مُلا و ملاحظهگر وقت بود، اهل دقت و استخدام واژگان. زیرگرفتن وقت، به یک رویهی بد در مجالس و منابر بدل شد. اما نشست شما در رعایت این چارچوب، پیشتاز بود. دیدارم با جنابعالی در هر جا و اوقات، مرا دلشاد، (بخوان: دگرگون) میکند. شما را مردی برای تألیف قلوب میبینم. ممنونم بر طبع و پسند شما نشست این گزارش حقیرانهی این ارادتمند.
-
ناشناس سلام اقا ابراهیم
صبح تان بخیر
به دقت نواور شویم رو مطالعه کردم
تعبیر خود بسندگی نظرم رو جلب کرد
که اقای جوادی شرحی بر نظرات شیخ
مفید داشتن یا در همان راستای شیخ
مفید چیز جدیدی مطرح کرد ؟؟؟؟؟
ونیز شمع به شمس و فقه واخلاق
عالی بود (فقه واخلاق)
امر ونهی (قوام دین )
وبده بستان رو بدست اوردن (پویایی ففه ) ،،،،،،
انشالله استاد عمادی ،پی دی اف این اثر
در گروه به اشتراک بذارند دوست دارم بدانم
ارادت
محمد تقی آهنگر
-
ابراهیم طالبی | دامنه دارابی ،،
توضیح عمومی 👇
آقایان محمدتقی و امیرجناب سلام علیکما
متن شما را دیدم، اجازه میخواهم از بالا به زیر آیم (=نه آن زیر! مثل بشّار اسد! کشکولی) ، به شما خواهم رسید. باذن الله تعالی.
-
ناشناس درود جناب طالبی عزیز .
گزارش از گردهم آیی علمی فقهی رونمایی از کتاب مُقنعه در موسسه ی اُسرا بسیار عالی در حد خبرنگار بین المللی بود . پرچمت بالا 🙏🙏
در متن چند واژه نظرم را جلب کرد و خواستم اگروقت داشتید و حوصله توضیح وتفسیری در خصوص روزگار . تکلیف و حق بفرمایید .
آنجا که جناب علامه جوادی آملی فرمود ما از روزگاران تکلیف عبورکردیم و به روزگاران حق رسیدیم .
پر فروغ باشید 🙏🙏
امیر رمضانی
-
ابراهیم طالبی | دامنه دارابی ،،امیرجناب سلامخواهم آمد واسه جواب.
-
ناشناس سلام علیکم آقا ابراهیم محقق توانا و نویسنده با تبحر و خٓلاّق..
از ثبت و ضبط گزارش همایش کتاب المقنعه شیخ مفید در هفته پژوهش دیروز و بیانات علامه جوادی آملی و اساتید گرانقدر مخصوصا آیة الله علیدوست و فقیه ارجمند استاد حاج سید کمال الدین و حاج شیخ سعید جوادی آملی و استاد شاکری که محققانه تنظیم نمودی متشکریم .
در ضمن از حضور حضرات آیات اساتید حاج سید محمد شفیعی مازندرانی و استاد حاج سید تقی قادری و دیگر بزرگواران در خدمتشان بودیم بسیار عالی بود ان شاالله خداوند قادر متعال سایه علمای اسلام را بر سر ما مستدام قرار دهد .
والسلام علیکم والرحمه
قم. مالک رجبی
-
ابراهیم طالبی | دامنه دارابی ،،آشیخ مالک سلاممیآم واسه جواب.،،آشیخ مالک سلام نزدیک به ظهراز بذل محبتتان به این دوستتان ممنونم. انجام کاری بود که در علایق فردیام هست و بهطبع خود، قلم میزنم. فرمانپذیر نیستم! ممنونم -
ناشناس سلام آقای مدیر صبح به خیر
👇برداشت من از سلسله گزارش تفصیلی شما
✅ ابراهیم طالبی
در نقش خبرنگار کارشناس✳️ گزارش شما از نشست قرآنی را یک گزارش کامل خبری (رپورتاژ) دیدم که به کار انتشار در نشریات تخصصی دینی و پژوهشی میخورد؛ گزارشی از محتوای سخنرانیها و شکل برگزاری.
❇️ چنین سبکی در ارائه گزارش، نه تنها پاسخگوی اشتیاق علاقمندان غایب در نشست مذکور است، بلکه برای حاضران در نشست هم جذاب است.
❎ چنین تواناییای علاوه بر سواد، نیازمند دلبستگی هم هست؛ گزارش قلمی و قلبی...!
جلیل قربانی
-
ابراهیم طالبی | دامنه دارابی ،،جناب جلیل قربانی سلام.حتماً آنچه شما ازین گزارشم توصیف کردید در تقویت سازندگیام تغذیهام میکند. ممنونم ازت کارشناس زبردست و مُلّای مستحکم مدرسه.،،جناب جلیل قربانی سلام.حتماً آنچه شما ازین گزارشم توصیف کردید در تقویت سازندگیام مؤثر است و بیشک، تغذیهام میکند. ممنونم ازت کارشناس زبردست و مُلّای مستحکم مدرسه. بهحتم برداشتت آقاجلیل بر قوام و قوارهی فن گزارشنوشتن بعدی من سهم اثربخش خواهد داشت. ممنونم از لطف و نکتههای نغزت.ادامهی مبحث:،،آقا شیخ احمدی سلام شیخ اهل دل و عقللابد شما پس از مراسم رفتین غذاخوری!ما وشنا اِشکم رفتیم طبقهی فوقانی داخل مسجد پشت سر آقا سید عمادی نماز بستیم. این تصویری که انداختم، شاهدمثالم، آشیخ حمیدآقا دارابینیا و آشخ مالک هم در جماعت به عالم جبروت و هاهوت پیوسته بودند.راستی اصطلاح سیستممیستم را من برای خودم به کار نبردم، آشخ مالک این را در وصف من استخدام نمود. -
احمدی سلام حاج آقا طالبی. حاج آقا پیام های ما رو نمیخونید اصلا؟؟
-
ابراهیم طالبی | دامنه دارابی ،، سلام آقای احمدیمن جواب آن جناب را دادمگفتم شماره واتسآپ یا ایتا خودت را بذه تا بشناسیمتان.