پاسخ مدیر دامنه :
،،
سلام آشیخ محمدرضا
وقتی به حالی میرسی که احساسات خالصت به صحن میریزد، من کاملاً یقین میکنم، صحیح صحبت نمودم. فقط یک پرسش تولید شد با حرف جدیدت: حال که به روایتت، اسرائیل از ایران "التماس" کرد، چرا تسلیم این التماس شد جمهوری اسلامی ایران؟! التماسش را رد چرا نکرد؟! یعنی به بقای اسرائیل ترجیح داد؟! چون قصد "محو" هم که هست در تابلوی معکوس نابودی اسرائیل. ممنون میشم استدلات را بشنوم. ارادت. درود. دامنه
،،
آشیخ محمدرضا سلام
خودت با من رفیقی و همکار بودیم چند سالی. مگر خبر نداری من در دو امر مهم پژوهش و نوشتن، خطپذیر از احدی نبوده و نیستم؟! پس بگذار من آزادی بیان خودم را به میزان آزادی بیان خودت، محقًق و بدون مانع بدانم. ممنونم. درود. دامنه
سایر پاسخ به سایر متنها
،،
سلام جناب حاج علی چلویی
به این متنت همین الآن پاسخ میدهم رخف. 👇
اطلاعیهی مدیر مدرسه فکرت
جناب آقای حاج علی چلویی سلام
در مورد پیشنهادات به جناب حجتالاسلام آقای شیخ احمد باقریان برای خروج از مدرسه فکرت، باید عرض کنم محضر آن رخف که این حرفت مانند آن میمانَد که عرب به پیامبر اکرم ص بگوید سلمان -سلامالله- را چرا به جمع عربها راه دادی؟! نه فقط راه داد، حتی سلمان -سلامالله- را آن حضرت از اهلبیت -علیهمالسلام- کرد. این مثال را زدم تا استدلالت را فرو بریزم. از سوی دیگر، مدرسه فکرت اگر مختص روستای دارابکلا بود، اسمش میشد "مدرسه فکرت دارابکلا". اما من چنین قیدی در تأسیس این مدرسه نیاوردم. این صحن، شامل دارابکلا هست تا اوسا و مُرسم و سرتا. و از نکا هست تا بهشهر و گرگان و شهر مشهد همهی ماها. و از آنجا هست تا اسفراین و مرند و اصفهان و تهران و قم و کرج و بابل و قزوین و حتی تا ممَسنی استان فارس و شهر آبادان و تمام جاهای ایران، حتی اکوادور و آلمان. اگر برشمارم شهرها را این متنم از هفتاد کف دست میگذرد. استاد باقریان را من دعوت کردم، خودش، دو بار ازین صحن رفت، دفعهی آخر بدون دخالت من، به اصرار چند عضو این صحن، حاضر به حضور شد و این بار، محکم و مؤثرتر از قبل، میمانَد. بههرحال، درخت که میوه داشته باشد، سنگ و کپِّل میخورَد. این شیخ مجتهد در جمع صحن، ثمر دارد و ثمر میدهد. سنگ هم بخورَد، خا بخورد. سرِ نبی اکرم ص در طائف، خاکروبه ریختند، اما دست از ابلاغ بر نداشت. داخل همین متن از استاد باقریان میخواهم صحن بمانَد، زیرا مؤثر است و درخت پرثمر. پیشنهادت جناب حاج علی چلویی با چارچوب دینی و اخلاقی جور نیست. جبهه را هم، تمام ملت و مذاهب و گرایشها پیش بردند، در مدرسههای ایران گاه از همهی قبایل و شهرها و مذهبها درس میخواندند، مانند دبیرستان البرز تهران و مدرسه رفاه تهران و مدرسه فیضیه قم و مدرسهی پریزاد و مدرسهی دو درب مشهد.
مدیر مدرسه فکرت
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
شیخ محمدرضا احمدی در جواب به من:
سلام جناب طالبی
پیش از این خیلی زیاد در این موضوع صحبت کردیم، فکر نکنم لازم به تکرار باشد.
شما مطالب تان را حذف می کنید، اما خوشبختانه پست های ما در مدرسه هست.
اکنون نه تنها ما، بلکه بسیاری از تحلیل گران خارجی هم همین را می گویند.
پریشب محسن رضایی گفت اگر جنگ ادامه پیدا می کرد، اسراییل کاملا نابود می شد.
حشمتالله فلاحتپیشه که پیش از این رویکردی دیگری داشت و اخیرا رویکردی دیگر، گفت:
من سالها مسئول بودجه دفاعی کشور بودم؛ با اطلاع میگویم که ایران ابزارهایی دارد که میتواند جنگ را آخرالزمانی کند.
بنابر این قبول آتش بس به معنای ناتوانی و ضعف نبود، مصالحی وجود داشت.
،،
جناب آقاجلیل قربانی سلام
مطلبت متقن بود. یادم است یکی را در تهران به عنوان متهم گرفتند، گفته بود من از طریق متنهای تسلیت توسط دستاندرکاران حکومت، به "جمعآوری آشکار" اطلاعات همت میگماشتم. او با پرسه در مطبوعات، به انبانی از اطلاعات از نسبتهای آدمها به هم و سایر جزئیات پی میبُرد. من هم هر بار خاطرهگوی صحن شدم. بگذرم. پوزش از سرقتِ وقتات. درود. دامنه
،،
استاد باقریان سلام
در تاریخ زندگانی سراسر جذابیت پیامبر اکرم ص نیز آمده است در جمعی -احتمالاً در مسجد- وارد شد. تمام حلقهها را تحسین کرد، اما رفت در آن حلقهای نشست که آن حلقه در بحث علمی فرو رفته بود. شرح شایستهی شما از سخن امام هشتم حضرت رضا ع ذهن مرا به این جِلوههای نبوی دوخت. درود. دامنه
،،
محمد مهندس عبدی سلام
پردهی ۴ تأسیس "عدلیه" در ایران جالب بود. آنقدر قضا و قضاوت و دادگاه و دادگستر اهمیت دارد، اسم اصلی آن عدلیه است. عدل فرو ریزد هیچ مؤسسهای مشروعیت ندارد. در عصر رضاخان هم او کوشید دو چیز را از دست روحانیون بیرون آورَد: قضاوت و اوقاف. داستان دارد این چالش و تز میرپنج. درود. دامنه
،،
سلام حاج محمد تقی
هیچ محدودیتی در مدرسه به برای طرح و بحث و بسط و نشر وجود ندارد. تنها منع همان کپی و فوروارد و رونویسی از افزارآلات است. امید است این سه منع مورد رعایت اعضا قرار گیرد و درین صحن از آن دست بشویند. من چندین بار زیر متنهایت حاضر شدم و نظرم را مرقوم کردم. خود جنابعالی رغبت به بحث نداشتید و من هم به همان متن کامنت اکتفا میکردم، و الّا بیشتر متنهای مرتبط با نقل معصومین علیهمالسلام نیاز به غَور و شَور و تبادل فکر دارد، زیرا سخنان معصوم ع بسیار مورد توجه عموم است. درود. دامنه
شیخ محمدرضا احمدی:
سلام جناب طالبی
پیش از این خیلی زیاد در این موضوع صحبت کردیم، فکر نکنم لازم به تکرار باشد.
شما مطالب تان را حذف می کنید، اما خوشبختانه پست های ما در مدرسه هست.
اکنون نه تنها ما، بلکه بسیاری از تحلیل گران خارجی هم همین را می گویند.
پریشب محسن رضایی گفت اگر جنگ ادامه پیدا می کرد، اسراییل کاملا نابود می شد.
حشمتالله فلاحتپیشه که پیش از این رویکردی دیگری داشت و اخیرا رویکردی دیگر، گفت:
من سالها مسئول بودجه دفاعی کشور بودم؛ با اطلاع میگویم که ایران ابزارهایی دارد که میتواند جنگ را آخرالزمانی کند.
بنابر این قبول آتش بس به معنای ناتوانی و ضعف نبود، مصالحی وجود داشت.
سلام مجدد
جسارت نمی کنم و هیچ وقت مانع آزادی شما و دیگر اعضا نمی شوم.
اگر عبارت من رسا نبود عذرخواهی می کنم.
اما من هم آزادم که بپرسم چرا پیام تسلیت رهبری را با پیام تسلیت آیت الله مکارم کنار هم نگذاشتی؟
شما هم آزاد هستید به سوالم جواب ندهید. ممنونم.
،،
سلام آقای احمدی. آن وقت من میشدم شخ ممضای احمدی، نه اوریم طالبی. من آخوندهای جیک و پیک را میدانم، آخوندها به آخرت ماها کار دارند ولی ماها مُکلّاها دنیای آخوندها را از بریم! اووووو آنقدر در درون روحانیون مادّیت!! هست! درودت و ارادت. دامنه
به روی دیده، این هم متن تسلیت
آیتاللهالعظمی ناصر مکارم شیرازی:
"بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله وإنا الیه راجعون
حضرت آیت الله سیستانی دامت برکاته
خبر ارتحال متعلّقه مکرّمه، مرحومه مغفوره، موجب اندوه و تألم گردید. این مصیبت را به محضر شریف جنابعالی و بیت مکرم تسلیت عرض میکنم. از خداوند متعال برای آن علویه مؤمنه رحمت واسعه الهی و علوّ درجات، و برای جنابعالی و بازماندگان محترم دوام توفیقات و صبر و اجر مسئلت دارم. والسلام علیکم و رحمة اللّه قم – ناصر مکارم شیرازی ٧مهر١۴٠۴" پایان نقل قول..
محمد عبدی:
با درود به آقا مدیر
عدلیه امری بسیار مهم است و دستگاه قضا و قضاوت سالها دست روحانیت مختلف گاهی اضداد با احکام دلخواه بود و ناصرالدین شاه تلاش بسیار کرد تا آنرا از زیر بار برداشتها و تضادها رها بخشد و یک وحدت رویه ای حساب شده و درست متمرکز کند و با سد آهنین ملاها مواجه شد که در ادامه مباحث بهش خواهیم پرداخت .
شیخ مالک:
سلام آقا ابراهیم صباح الخیر
فکر کنم این تشبیه که آوردی درست نیست
شما رخف خودت را تشبیه کردی به عرب
و نعوذ بالله خودت را تشبیه کردید به پیغمبر
و جناب استاد باقریان را تشبیه نمودی به سلمان بنظرم این تشبیهات صحیح نیست ..
میتوانستی برای جواب رخف خودت می گفتی این مدرسه برای عموم آزاد است و همه میتوانند از این مدرسه فیض ببرند
جلیل قربانی:
سلام آقای مدیر، روز بهخیر
🔹این هم هدیه امروزم به شما
👇
🔸یک لطیفه از شوروی
آندری هر روز از روزنامهفروشی، روزنامه پراوادا را میخرید و نگاهی به صفحه اول آن میانداخت و میرفت.
روزنامهفروش بعد از مدتها با تعجب، دلیل این کار را پرسید.
آندری گفت: من دنبال خبر فوت هستم.
روزنامه فروش گفت: اخبار فوت و تسلیت را در صفحات آخر روزنامه است نه صفحه اول.
آندری گفت: خبر مرگی که من منتظر آن هستم، در صفحه اول روزنامه میآید...
سلام دوباره
🔹آنچه از دیوانسالاری دادگستری در ایران وجود دارد، در زمان رضاشاه و به وسیله علیاکبرخان داور کیاسری بنیان گذاشته شد و پس از سالها همچنان برقرار است.
دامنه: مرحوم اکبر مؤمنی اوسایی انسانی که
نه با عقل، شرع را میکوبید
نه با شرع، عقل را.
سلام جناب طالبی
۱. چرا در حمایت از ایران تظاهرات کنند، وقتی اسراییل را به زمین چسباندیم و به التماس افتادند؟
۲. خالی شدن صندلیها به خاطر شرارتهای اسراییل بود که البته به خاطر جنایتهایش در غزه.
و این که مخالف دولت اسراییل هم نیستند.
و این که طرفدار حماس هم نیستند، اما طرفدار ملت فلسطین هستند ...
خوبه یا باز هم بنویسم؟
سلام مجدد
اگر میدانی، پس غرض سیاسی داشتی از کنار گذاشتن دو پیامی که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.
سطح حوزوی خاتمی با دو مرجع بسیار متفاوت است و قابل قیاس نیست، در نتیجه نوع پیام متفاوت میشود.
محمدرضا احمدی