پاسخ:
،،
سلام آشیخ محمدرضا
وقتی به حالی میرسی که احساسات خالصت به صحن میریزد، من کاملاً یقین میکنم، صحیح صحبت نمودم. فقط یک پرسش تولید شد با حرف جدیدت: حال که به روایتت، اسرائیل از ایران "التماس" کرد، چرا تسلیم این التماس شد جمهوری اسلامی ایران؟! التماسش را رد چرا نکرد؟! یعنی به بقای اسرائیل ترجیح داد؟! چون قصد "محو" هم که هست در تابلوی معکوس نابودی اسرائیل. ممنون میشم استدلات را بشنوم. ارادت. درود. دامنه
،،
آشیخ محمدرضا سلام
خودت با من رفیقی و همکار بودیم چند سالی. مگر خبر نداری من در دو امر مهم پژوهش و نوشتن، خطپذیر از احدی نبوده و نیستم؟! پس بگذار من آزادی بیان خودم را به میزان آزادی بیان خودت، محقًق و بدون مانع بدانم. ممنونم. درود. دامنه
سایر پاسخ به سایر متنها
،،
سلام جناب حاج علی چلویی
به این متنت همین الآن پاسخ میدهم رخف. 👇
اطلاعیهی مدیر مدرسه فکرت
جناب آقای حاج علی چلویی سلام
در مورد پیشنهادات به جناب حجتالاسلام آقای شیخ احمد باقریان برای خروج از مدرسه فکرت، باید عرض کنم محضر آن رخف که این حرفت مانند آن میمانَد که عرب به پیامبر اکرم ص بگوید سلمان -سلامالله- را چرا به جمع عربها راه دادی؟! نه فقط راه داد، حتی سلمان -سلامالله- را آن حضرت از اهلبیت -علیهمالسلام- کرد. این مثال را زدم تا استدلالت را فرو بریزم. از سوی دیگر، مدرسه فکرت اگر مختص روستای دارابکلا بود، اسمش میشد "مدرسه فکرت دارابکلا". اما من چنین قیدی در تأسیس این مدرسه نیاوردم. این صحن، شامل دارابکلا هست تا اوسا و مُرسم و سرتا. و از نکا هست تا بهشهر و گرگان و شهر مشهد همهی ماها. و از آنجا هست تا اسفراین و مرند و اصفهان و تهران و قم و کرج و بابل و قزوین و حتی تا ممَسنی استان فارس و شهر آبادان و تمام جاهای ایران، حتی اکوادور و آلمان. اگر برشمارم شهرها را این متنم از هفتاد کف دست میگذرد. استاد باقریان را من دعوت کردم، خودش، دو بار ازین صحن رفت، دفعهی آخر بدون دخالت من، به اصرار چند عضو این صحن، حاضر به حضور شد و این بار، محکم و مؤثرتر از قبل، میمانَد. بههرحال، درخت که میوه داشته باشد، سنگ و کپِّل میخورَد. این شیخ مجتهد در جمع صحن، ثمر دارد و ثمر میدهد. سنگ هم بخورَد، خا بخورد. سرِ نبی اکرم ص در طائف، خاکروبه ریختند، اما دست از ابلاغ بر نداشت. داخل همین متن از استاد باقریان میخواهم صحن بمانَد، زیرا مؤثر است و درخت پرثمر. پیشنهادت جناب حاج علی چلویی با چارچوب دینی و اخلاقی جور نیست. جبهه را هم، تمام ملت و مذاهب و گرایشها پیش بردند، در مدرسههای ایران گاه از همهی قبایل و شهرها و مذهبها درس میخواندند، مانند دبیرستان البرز تهران و مدرسه رفاه تهران و مدرسه فیضیه قم و مدرسهی پریزاد و مدرسهی دو درب مشهد.
مدیر مدرسه فکرت
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
شیخ محمدرضا احمدی در جواب به من:
سلام جناب طالبی
پیش از این خیلی زیاد در این موضوع صحبت کردیم، فکر نکنم لازم به تکرار باشد.
شما مطالب تان را حذف می کنید، اما خوشبختانه پست های ما در مدرسه هست.
اکنون نه تنها ما، بلکه بسیاری از تحلیل گران خارجی هم همین را می گویند.
پریشب محسن رضایی گفت اگر جنگ ادامه پیدا می کرد، اسراییل کاملا نابود می شد.
حشمتالله فلاحتپیشه که پیش از این رویکردی دیگری داشت و اخیرا رویکردی دیگر، گفت:
من سالها مسئول بودجه دفاعی کشور بودم؛ با اطلاع میگویم که ایران ابزارهایی دارد که میتواند جنگ را آخرالزمانی کند.
بنابر این قبول آتش بس به معنای ناتوانی و ضعف نبود، مصالحی وجود داشت.
،،
جناب آقاجلیل قربانی سلام
مطلبت متقن بود. یادم است یکی را در تهران به عنوان متهم گرفتند، گفته بود من از طریق متنهای تسلیت توسط دستاندرکاران حکومت، به "جمعآوری آشکار" اطلاعات همت میگماشتم. او با پرسه در مطبوعات، به انبانی از اطلاعات از نسبتهای آدمها به هم و سایر جزئیات پی میبُرد. من هم هر بار خاطرهگوی صحن شدم. بگذرم. پوزش از سرقتِ وقتات. درود. دامنه
،،
استاد باقریان سلام
در تاریخ زندگانی سراسر جذابیت پیامبر اکرم ص نیز آمده است در جمعی -احتمالاً در مسجد- وارد شد. تمام حلقهها را تحسین کرد، اما رفت در آن حلقهای نشست که آن حلقه در بحث علمی فرو رفته بود. شرح شایستهی شما از سخن امام هشتم حضرت رضا ع ذهن مرا به این جِلوههای نبوی دوخت. درود. دامنه
،،
محمد مهندس عبدی سلام
پردهی ۴ تأسیس "عدلیه" در ایران جالب بود. آنقدر قضا و قضاوت و دادگاه و دادگستر اهمیت دارد، اسم اصلی آن عدلیه است. عدل فرو ریزد هیچ مؤسسهای مشروعیت ندارد. در عصر رضاخان هم او کوشید دو چیز را از دست روحانیون بیرون آورَد: قضاوت و اوقاف. داستان دارد این چالش و تز میرپنج. درود. دامنه
،،
سلام حاج محمد تقی
هیچ محدودیتی در مدرسه به برای طرح و بحث و بسط و نشر وجود ندارد. تنها منع همان کپی و فوروارد و رونویسی از افزارآلات است. امید است این سه منع مورد رعایت اعضا قرار گیرد و درین صحن از آن دست بشویند. من چندین بار زیر متنهایت حاضر شدم و نظرم را مرقوم کردم. خود جنابعالی رغبت به بحث نداشتید و من هم به همان متن کامنت اکتفا میکردم، و الّا بیشتر متنهای مرتبط با نقل معصومین علیهمالسلام نیاز به غَور و شَور و تبادل فکر دارد، زیرا سخنان معصوم ع بسیار مورد توجه عموم است. درود. دامنه
شیخ محمدرضا احمدی:
سلام جناب طالبی
پیش از این خیلی زیاد در این موضوع صحبت کردیم، فکر نکنم لازم به تکرار باشد.
شما مطالب تان را حذف می کنید، اما خوشبختانه پست های ما در مدرسه هست.
اکنون نه تنها ما، بلکه بسیاری از تحلیل گران خارجی هم همین را می گویند.
پریشب محسن رضایی گفت اگر جنگ ادامه پیدا می کرد، اسراییل کاملا نابود می شد.
حشمتالله فلاحتپیشه که پیش از این رویکردی دیگری داشت و اخیرا رویکردی دیگر، گفت:
من سالها مسئول بودجه دفاعی کشور بودم؛ با اطلاع میگویم که ایران ابزارهایی دارد که میتواند جنگ را آخرالزمانی کند.
بنابر این قبول آتش بس به معنای ناتوانی و ضعف نبود، مصالحی وجود داشت.
سلام مجدد
جسارت نمی کنم و هیچ وقت مانع آزادی شما و دیگر اعضا نمی شوم.
اگر عبارت من رسا نبود عذرخواهی می کنم.
اما من هم آزادم که بپرسم چرا پیام تسلیت رهبری را با پیام تسلیت آیت الله مکارم کنار هم نگذاشتی؟
شما هم آزاد هستید به سوالم جواب ندهید. ممنونم.
،،
سلام آقای احمدی. آن وقت من میشدم شخ ممضای احمدی، نه اوریم طالبی. من آخوندهای جیک و پیک را میدانم، آخوندها به آخرت ماها کار دارند ولی ماها مُکلّاها دنیای آخوندها را از بریم! اووووو آنقدر در درون روحانیون مادّیت!! هست! درودت و ارادت. دامنه
به روی دیده، این هم متن تسلیت
آیتاللهالعظمی ناصر مکارم شیرازی:
"بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله وإنا الیه راجعون
حضرت آیت الله سیستانی دامت برکاته
خبر ارتحال متعلّقه مکرّمه، مرحومه مغفوره، موجب اندوه و تألم گردید. این مصیبت را به محضر شریف جنابعالی و بیت مکرم تسلیت عرض میکنم. از خداوند متعال برای آن علویه مؤمنه رحمت واسعه الهی و علوّ درجات، و برای جنابعالی و بازماندگان محترم دوام توفیقات و صبر و اجر مسئلت دارم. والسلام علیکم و رحمة اللّه قم – ناصر مکارم شیرازی ٧مهر١۴٠۴" پایان نقل قول..
محمد عبدی:
با درود به آقا مدیر
عدلیه امری بسیار مهم است و دستگاه قضا و قضاوت سالها دست روحانیت مختلف گاهی اضداد با احکام دلخواه بود و ناصرالدین شاه تلاش بسیار کرد تا آنرا از زیر بار برداشتها و تضادها رها بخشد و یک وحدت رویه ای حساب شده و درست متمرکز کند و با سد آهنین ملاها مواجه شد که در ادامه مباحث بهش خواهیم پرداخت .
شیخ مالک:
سلام آقا ابراهیم صباح الخیر
فکر کنم این تشبیه که آوردی درست نیست
شما رخف خودت را تشبیه کردی به عرب
و نعوذ بالله خودت را تشبیه کردید به پیغمبر
و جناب استاد باقریان را تشبیه نمودی به سلمان بنظرم این تشبیهات صحیح نیست ..
میتوانستی برای جواب رخف خودت می گفتی این مدرسه برای عموم آزاد است و همه میتوانند از این مدرسه فیض ببرند
جلیل قربانی:
سلام آقای مدیر، روز بهخیر
🔹این هم هدیه امروزم به شما
👇
🔸یک لطیفه از شوروی
آندری هر روز از روزنامهفروشی، روزنامه پراوادا را میخرید و نگاهی به صفحه اول آن میانداخت و میرفت.
روزنامهفروش بعد از مدتها با تعجب، دلیل این کار را پرسید.
آندری گفت: من دنبال خبر فوت هستم.
روزنامه فروش گفت: اخبار فوت و تسلیت را در صفحات آخر روزنامه است نه صفحه اول.
آندری گفت: خبر مرگی که من منتظر آن هستم، در صفحه اول روزنامه میآید...
سلام دوباره
🔹آنچه از دیوانسالاری دادگستری در ایران وجود دارد، در زمان رضاشاه و به وسیله علیاکبرخان داور کیاسری بنیان گذاشته شد و پس از سالها همچنان برقرار است.
دامنه: مرحوم اکبر مؤمنی اوسایی انسانی که
نه با عقل، شرع را میکوبید
نه با شرع، عقل را.
شیخ محمدرضا احمدی:
سلام مجدد
جسارت نمی کنم و هیچ وقت مانع آزادی شما و دیگر اعضا نمی شوم.
اگر عبارت من رسا نبود عذرخواهی می کنم.
اما من هم آزادم که بپرسم چرا پیام تسلیت رهبری را با پیام تسلیت آیت الله مکارم کنار هم نگذاشتی؟
شما هم آزاد هستید به سوالم جواب ندهید.
ممنونم
جلیل قربانی:
سلام آقای مدیر، روز بهخیر
🔹این هم هدیه امروزم به شما
👇
🔸یک لطیفه از شوروی
آندری هر روز از روزنامهفروشی، روزنامه پراوادا را میخرید و نگاهی به صفحه اول آن میانداخت و میرفت.
روزنامهفروش بعد از مدتها با تعجب، دلیل این کار را پرسید.
آندری گفت: من دنبال خبر فوت هستم.
روزنامه فروش گفت: اخبار فوت و تسلیت را در صفحات آخر روزنامه است نه صفحه اول.
آندری گفت: خبر مرگی که من منتظر آن هستم، در صفحه اول روزنامه میآید...
محمد تقی آهنگر:
سلام
دقیقا
موافقم
به هرحال بارش فکری در ارسال متن هایم
کمتر است بیشتر مطالعه وجمع بندی از
نظرات ،عنوان دهی ،متناسب ،مرتبط
با بحث هایی که انجام می گیرد
همچنان از حضرتعالی ودیگردوستان
می اموزم ،،،،،
درود
جلیل قربانی:
آن کس که نماز کند و روزه دارد، به خلق نزدیک بُوَد
و
آن کس که فکرت کند، به خدا.
عطار نیشابوری
عبدالله رحیمی:
سلام،جناب آقای طالبی عزیز،
۱/لطفن وخواهشن آقامجتبی را از گروه حذف نمایید
۲/جناب حمزه عزیز سلام عرض شد.
الف:خواهشن بانوشتاروگفتار که موجب تحریک آقامجتبی میشود پرهیز نمایید.
ب:گلایه ازدوست عزیز،اگرقرار بود شماره تماس براش ارسال گردد من خودم ارسال میکردم (متشکرم حمزه عزیز)
۳/مهندس عبدی ازدوستان اینجانب از دوره تحصیلات تابه امروز می باشدواحترام خاصی به من وخاندانم قائلند.وهچنین ماوخانواده، احترام ویژه ایی بر خاندانشان داریم.(متشکرم رفیق دیرین من)
۴/از مدیر مجرب ومقتدر تشکر ویژه را مینماییم .
عذر خواه همه اعضای گروه می باشم
متشکرم
دامنه ۳ | ابراهیم طالبی دارابی:
،،
سلام آقای احمدی. آن وقت من میشدم شخ ممضای احمدی، نه اوریم طالبی. من آخوندهای جیک و پیک را میدانم، آخوندها به آخرت ماها کار دارند، ولی ماها مُکلّاها دنیای آخوندها را از بریم! اووووو آنقدر در درون روحانیت منهای آن منزّهها، مادّیت!! هست! یک تحقیق و تفحص انجام بگیرد از شورای مدیریت حوزه از زندگی روحانیت در حکومت با زندگی طلاب ببیند چه شکافی هست میان این دو نسل. بگذرم. درودت و ارادت. دامنه
به روی دیده، این هم متن تسلیت
آیتاللهالعظمی ناصر مکارم شیرازی به پیشنهاد معقولت:
"بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله وإنا الیه راجعون
حضرت آیت الله سیستانی دامت برکاته
خبر ارتحال متعلّقه مکرّمه، مرحومه مغفوره، موجب اندوه و تألم گردید. این مصیبت را به محضر شریف جنابعالی و بیت مکرم تسلیت عرض میکنم. از خداوند متعال برای آن علویه مؤمنه رحمت واسعه الهی و علوّ درجات، و برای جنابعالی و بازماندگان محترم دوام توفیقات و صبر و اجر مسئلت دارم. والسلام علیکم و رحمة اللّه قم – ناصر مکارم شیرازی ٧مهر١۴٠۴" پایان نقل قول.
،،
آشیخ مالک سلام
در مثَل، مناقشه نیست. من خودم بلد هستم چگونه بنویسم. اکابری را طی کردم. ممنونم. درود، دامنه.
،،
جناب جلیل سلام
لابد آندری آخرش آخر استالین را دید. مطلب نوِی بود. درود. دامنه
،،
آق محمد تقی سلام
مگر فکر میکنی ستون روز که هر روز مینویسم، کسی آن را میخوانَد؟! حتی یک کامنت هم زیرش نمیآید. ولی من سرد نمیشوم. کارم را ادامه میدهم. اتفاقاً چون متنت از بیانات امام علی علیهالسلام دستچین میشود، تمایل به خواندن آن وجود دارد. مستدامت در کار از صفات بارز انسانِ معتقد است. درود. دامنه
،،
جلیل سلام
کدام شاعر بود که سرود خداوند "جان را" حتی "فکرت" آموخت، چه رسد مغز را. درود. دامنه
،،
سلام برادر خیلی مهربان من عبدالله رحیمی.
،،
سلام مجددم به آق سیدمیثم شفیعی
گرچه واکنش دیده نشد، اما من ادامهی حرفم را میزنم: هر دو سمت، بحران ۸۸ خیابان آمدن بودند. سمت آقای دکتر محمود احمدینژاد صبح روز بعدش تجهیز کرد عصر در میدان ولی عصر جشن بگیرد. گرفت. صداسیمای سید عزتالله ضرغامی هم پخشش کرد. آن جا به مخالفان خود -که مردم همین مهین بودند- گفت "یک مشت خس و خاشاک". اما از مقامات بالا هیچ تذکری نگرفت. حتی آقای علی مطهری نمایندهی طیف راست هم این حرکت آقای احمدینژاد را مورد توجه قرار داد و نقدش کرد. اما دریغ از تذکر از بالا. بگذرم، خرد جمعی یعنی بهترین برونرفت از بدترین بحران و مرارت. اما یک سمت با لفظ "فتنه" لکهدار شد و یک سمتآ همهی امور را از آن خود کرد. یک سمت رفت در حصر و بازداشت، سمت دیگر فقط زبان، باز کرد به مخالفان خود تاخت و تاخت و تاخت. سرآخر همآ همین آقای احمدینژاد شد یک تلهی خطرناک برای خودشان. او هنوز هم منصوب است در تشخیص مصلحت نظام! جایی که تنها چیزی که تشخیص نمیدهند، همین "مصلحت" است که چند فرد خاص همیشه منصوب میشوند. خرد جمعی؟! آدرسش درین نظام کسی ندارد. بگذرم. درود. دامنه
آقای فتحالله دهقان سلام
میهن ایران بیش از هر چیری در معرکهی تعصبات آن بخش از روحانیت چسبیده به حکومت گرفتار شده است که از کشورداری حتی الف ب پ ت هم، بلد نیست. زیاده عرضی نیست! درود. دامنه
جلیل قربانی:
🟨 متن خبر؛
🔻پس از ابراز تاسف اسرائیل از حمله به رهبران حماس در دوحه، امروز قطر اعلام کرد نقش میانجی را از سر میگیرد و آماده است به تلاشهای خود برای پایان دادن به جنگ غزه ادامه دهد.
🟩 حاشیه خبر؛
🔻 قابل توجه کسانی که خیال میکردند از فردای بعد از حمله اسراییل به قطر، اسراییل دیگر جایی در خلیج فارس و حتی جهان عرب ندارد.
،،
جناب آقاجلیل سلام
اسرائیل از اینکه در ترور اخیرش در قطر، یک قطری را هم مورد هدف قرار داد، نقل است که از رهبر قطر "عذرخواهی" کرد، نه از بمباران اجلاس حماس. درود. دامنه
شیخ محمدرضا احمدی:
سلام جناب طالبی
چرا مشکوکی؟
پیمان امنیتی نه برای حفظ قطر، بلکه برای پایگاه العدیده خودش هست که هر روز مجهزتر میشود، چراکه وزارت دفاع تبدیل به وزارت جنگ شده است.
اگر از این پایگاه به منافع ایران ضربه بزند، ایران حتما باید بشدت مقابله به مثل کند، بدون شک.
به نظر شما اگر یک زمانی اسراییل مجددا به قطر حمله کند، واکنش آمریکا چگونه خواهد بود؟
شیخ مالک:
سلام آقا ابراهیم صباح الخیر
بله در مثال مناقشه نیست اما برای
چه کسانی ؟؟
پیغمبر اشرف مخلوقات است و عقل کل و معصوم ، پیغمبر ۱۲۰ بار به معراج رفت و زبان از توصیفاتش الکن و عاجز وو...بماند تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
و درباره سلمان هم پیغمبر فرمود
سلمان منا اهل البیت
این مدال افتخار حضرت سلمان جلیل القدر بود ..لهذا در کاربردِ مثال جانب احتیاط را رعایت کنیم
والسلام علیکم والرحمه
شیخ احمد باقریان:
سلام علیک
جناب اقای رجبی
سخنی عرض کنم تا انشا الله منازعه برطرف شود
مقصود آقای طالبی اصلا تشبیه خود به پیامبر (ص) نبود
بلکه مقصود او الگوگیری بود و این نوع نگارش معمولا است که گفته شود
پیامبر (ص) چنان کرد و ما نیز....
بنده نادان ناتوان گناهکار با شهرت باقریان به هیچ وجه قابل تشبیه به سلمان نیستم ولی مقصود آقای طالبی تشبیه نبود بلکه خواست بگوید در اسلام فلان قبیله و شهر و روستا ملاک نیست بلکه ملاک مفید بودن است گرچه همین مفید بودن نیز از روی حسن ظن بود نه واقعیت بنده
تندرست باشید
شیخ مالک:
سلام حاج آقا نزاع نیست داریم حرف میزنیم
بله متوجه هستم شکسته نفسی جنابعالی در حد بالاست اما خواستم بگویم تشبیه سنگین بود تشکر
،،
سلام آق شیخ محمدرضا
بارها در ادبیاتم از اسرائیل به عنوان پادگان نام بردم. این پادگان دست برتر در خاورمیانه دارد. همه را هم تار و مار کرد و ساکت. هر آن بخواهد به هر کشوری در خاورمیانه حمله میکند، ترور میکند. آمریکا با اسرائیل پیمان استراتژیک دارد. فرمان ترامپ، فقط تهدید ایران بود و حاوی یک رمز از رموز. درود. دامنه
،،
سلام آقا محمدتقی
در عوض، در جمهوری اسلامی ایران این نقل وجود دارد که "کِش ندهید". درود. دامنه
،،
سلام آشیخ مالک
اساساً متنم را اشتباه متوجه شدید. سیرهی نبوی الگو است. مدرسه فکرت از همهی جا عضو پذیرفته است. همانطور که اسلام از هر جا مسلمان میپذیرد. سلمان فارسی س و بلال حبشی س و صُهیب رومی س عرب نبودند اما داخل اسلام شدند و صحابه حساب آمدند و حتی سلمان س از اهل بیت علیهم السلام. شما از مثال من بد برداشت کردی. اشکال هم که وارد کردی، وارد نیست. درود. دامده
شیخ مالک:
سلام باشه
،،
آق شیخ مالک سلام مجدد
استاد باقریان دقیقاً منظور مثالم را دریافت. درِ تشبیه را گِل نگیر آقا شخ مالک. درود بر هر دو شیخ و استاد از حوزه. دامنه
،،
سلام و سپاسگزارم شیخ مالک دوست فاضلم.
،،
سلام آقاجعفر
با تصمیم آن دوست در پرداختن به این جور امور کاملاً موافقم. یک علت این است ازین موضوع باخبر هستید. علت دوم هم توانت است که تو را در فن روایتگری توانا ساخته است. محمدآقا دباغیان از دیریاز جزوِ دوستان متین و محترم من بوده و میباشد. در مقام دهیاری هم بسیار کار زیربنایی صورت داد و حتی نگذاشت کارهای مهمی که خودت بنیانگذار آن بودی، نادیده گرفته شود. ازت ممنونم در ثبت مسائل روستا دقت وافر داری. رفیقت ابراهیم
،،
محمدآقا سلام
امروز در صحن مدرسه فکرت شعبهی واتساپ صورت گرفته
،،
محمد دباغیان به من: درود و سلام فراوان بر شما دوست عزیز...
ممنونم از حسننظر ولطف فراوان جنابعالی ....
خداوند رحمت کند والدین بزرگوار شما اخوی مظلوم تان را....
در مجموع راه و روشی بسیار خاص سرشار از محبت و محبت پراکنی تواضع و فروتنی در عین اقتدار بر عقیده و اعتقادات شخصی خود عاقبت بخیری بسیار زیبا هم برای خود هم برای درگذشتگانتون رغم میزنید که بر گرفته از هوش و ذکاوت خاصی که در ضمیرپاکتان وحود دارد میباشد ....
تندرست و سلامت باشید .....
،،
من شخصاً خودت را از شخصیتهای نوظهور محل میدانم و حتی روزی را میبینم که تفکر نوسازی تو برای این محیط و محل مورد توجهی ژرف قرار میگیرد. ارادت دارم و به تو باور. دامنه
محمد دباغیان به من: خب واقعا نیک بودن و یاد ویاد اوریشان زیباست
البته گفتم ک قسمت بسیار زیادی برمیگرده به رفتارو منش شما که با اخلاق زیبا وتعامل با تمام اقشار جامعه سبب یاد اوری در گذشتگانتات میشوید
فقط در تعحبم از این همه حوصله و تعامل وصبر وافر شما واقعا در طول زندگیم هیچ فردی رونمیشناسم که این همه اطلاعات وسواد در تمام حوزه ها چ سیاسی چه مذهبی چه ادبیاتی واین همه حوصله و صبر و تعامل با تماماقشار جامعه یعنی شما کل دارابکلا رو یک خانواده میبینید حالا خارج از محل و شهرهای دیگه رو کار ندارم و در برخورد باهر فردی چنان با محبت و خضوع برخورد میکنید انگار طرف سالهاست با شما نسبت داره و دوست هست واین یک ظرفیت استثنایی و منحصر به فرد شماست
انشالله همیشه موفق و پیروز باشید
واقعا نمیشه گفت ک ما از شما الگو میگیریم چوندر توان وظرفیت ما نیست ولی سعی میکتیم این منش و خوی زیبایتان را همیشه مد نظر داشته باشیم
،،
محمد بدان نه فقط قبولت دارم، که محبتت در دلم کاشته شد. برای من فرق داری. یک نفر نانجیبی کرده بود روزی علیهات پیش من تلفن زد، در جا خفهاش کردم که دیگر جرأت نکرد غلط اضافی کند. تو را مرد شریف و دانا و مسلط در امور میدانم. ثمرات در وجودت هست. درودت باد محمد
این مرام خودت است
که چنین برداشتی از من داری
که واقعاً طرفدار اهل خرد هستم
و منتقد بیخردی و بیخردان.
با اهل خردی چون تو افتخار میکنم دوستم
و پای دوستیام وفادارم
،،
سید جعفر حاتمی سلام
حتی باورت شاید نشه
که هنوز به خانمم نگفتم یک لیوان آب برام بیار، یا چای دشن برام، یا جوراب مرا بده. هرگز. هرگز. سید جعفر مهرباندوستم درود
،،
متن آقا عیسی رمضانی محمد
در مدرسه فکرت شعبهی ایتا:
در ۱۰ ، ۷ ، ۱۴۰۴ :
جستاری بر تحلیل!!!! ها
نگارش : عیسی رمضانی دارابی
همه ی ما شاهد هستیم در بین دوستان، آشنایان و اقوام و افرادی که به آنها نزدیک هستیم و مراوده هایی داریم، یک روز دوستدار انقلاب، نظام و رهبری بودند و حتی موضع گیری های تندی به نفع انقلاب و نظام اسلامی ایران داشتند ولی اکنون چرخش هایی داشتند و حتی در برخی موارد، رسما موضعِ ضد و توهینی را اتخاذ کرده اند .
گرچه نمی توان برای همهی این افراد ، و علت تغییر رفتارِ آنها ، یک نسخه واحد صادر کرد و همه را به یک چیزی متهم کرد ؛ اما به نظرم مواردی را میتوان در چرایی آن بیان نمود:
✅ در جاهایی دولت های ادوار مختلف در ایران که انتخاب خود مردم بودند ، عملکردهای ناصوابی داشتند.
✅ در مواقعی هم رفتارِ آزمون و خطا گونه ی دولتهای منتخب مردم ، که برخی را سردرگم و دچار تناقضاتی نموده است.
✅ در برخی موارد نیز، تصمیم های اشتباه مجلس شورای اسلامی بعنوان وکلای مردم .
✅ از دیگر موضوعاتی که میتوان اشاره نمود ، عدم مدیریت اقتصادِ کشور، و از اولویت خارج شدن آن توسط همین دولتها.
✅ و دیگر اینکه ، دزدی ها و اختلاسهای کلانی که صورت گرفت ، دربرخی ، باعث ِ وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ ، شده است، یعنی از نظر این عده، همه آمدندُ و خوردند ُ و بردند و هیچکس برای مردم و نظام اسلامی، دل نسوزاند.
✅ از این نکته هم نباید غفلت کنیم که ، وجود پول های حرام در گردش اقتصادی ، و تاثیر پذیری مردمی که، زندگی آنها با این پولها عجین شده است .
همه و همه ، شرایط رو طوری بار آورد که ، دیگه از خبرِ اینکه فلانی هم ضد نظام و رهبری مینویسه، شوکه نمیشویم.
اگر روزی دیدید ، یک شخصی در برههای می نوشته و شما از او اطلاعاتی را میگرفتید، این فرد نباید برای شما معیار باشد، او کسی بوده که فقط مینوشت، و بعدش هم در امتحان اصلی حمایت از انقلاب و رهبری رفوزه شده است ؛ تمام.
شواهد و قرائن نشان می دهد، به قطع و یقین ، نظام اسلامی ما، دارد به شبهای قبل از شب عاشورا نزدیک میشود ، میدانید و در روایات هم وارد شده است که ، تا ۶۰۰ نفر امام حسین (علیهالسلام) را همراهی میکردند ولی، در روز عاشورا ۷۲ نفر مانده بودند.
حتی خیلیها نیز ، استخاره کردند برای ماندن پیش امام حسین (علیهالسلام) که استخاره شان بد آمد ؛ آنها الان در کجای تاریخ قرار دارند؟
نتیجه: حرف در این هست که، نظام اسلامی ما، در حساسترین برهه ی ۵۰ سال اخیر قرار دارد ، و معیار سنجش ِ ما هم ، نباید افراد و فضای مجازی باشد ، و همه ی ما باید و حتما یک تحلیل ثابت در ذهنمان ازحقانیت و دوستداری به نظام و رهبری داشته باشیم .
رَبَّنا لا تُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنا
سالم و سربلند باشید
،،
سلام جناب آقاعیسی دانشور استاد
آن گاه این مطلب از متنت استخراج میشود، آقاخامنهای در برابر اینهمه کارهای فساد که در چند بند بهدرستی و شهامت، برشمردی، چه اقدامات کرد. آن اقدامات را هم مینوشتید اقلاً استاد. از طرفی، شما دوست دانشمندم مردم را به عنوان مقلد "نظام" میخواهید، حال آنکه نظام باید مقلد مردم باشد. همچنین یک اشتباه دیگر در متنت این است مردم را در نسبتشان با نظام جمهوری اسلامی ایران میسنجی و اشخاص حاضر در آن. این شاخص هم اشتباه است. شاخص شخص خودت شاید این باشد، اما مردم ممکن است در تفکرات خود شاخص دیگری داشته باشند. از کی ملاک برای ملت، میزان تقلیدشان از نظام و حاکمان آن بوده است؟ این منطق، نادرست است. وسیعتر است انسان از نظام. والسلام و احترام به آن رفیق والامقام. درودت و ارادتت: رفیقت ابراهیم
،،
سلام محمدتقی، باری؛ باید به عرض برسانم در همین صحن نوشته بودم جریان متعصب در روحانیت نهجالبلاغه را حتی کتاب برانداز میپندارد، برای متعصبین فقط رسالهی مرجع مهم است و تقلید کورکورانه. درود. دامنه
شیخ ابوذر کاظمیان:
بسم الله الرحمن الرحیم
انسان شناسی
(جلسه اول؛ دوم مهر 1404)
روضه های خانگی هفتگی شهر سورک
موضوع: ضرورت شناخت انسان
خدا، انسان و جهان محور اساسی اندیشه بشری است
در این میان شناخت انسان اهمیت ویژهای دارد و دانشمندان فراوانی را در رشتههای مختلف به خود مشغول کرده است
بر همین اساس سوالهایی که در ذهن انسان ایجاد میشود:
من از چه چیز لذت میبرم؟؟؟
من برای چه چیزی آفریده شدهام؟؟؟
من دلم چه چیزی میخواهد؟؟؟
بر همین اساس اولاً حقیقت وجودی انسان را از طریق هستی شناسی باید بشناسیم
این انسان فقط همین بدن است یا ابعاد دیگری هم دارد؟
و بر همین اساس وقتی حقیقت وجودی انسان شناخته شود مرحله بعد هدف انسان مشخص میشود که این انسان بعد از این حقیقت میخواهد به کجا برسد؟؟ با این توجه یعنی کمال هم سنخ انسان مشخص میشود.
بعد از شناخته شدن هدف انسان
این موضوع به ذهن انسان میآید که از چه روش و ابزاری من میتوانم به این هدف خود دست پیدا کنم؟
پس ابتدا من باید حقیقت وجودی خود را بشناسم >>> پس از شناخت حقیقت وجودی هدف من مشخص میگردد>>> و پس از آن راه رسیدن به هدف را به دست خواهم آورد.
متفکرین به لحاظ روشی چهار روش و طریق را برای شناخت انسان بیان داشتهاند
روش اول شهودی
علم حضوری خطاناپذیر است یعنی انسان از طریق تزکیه نفس بتواند به مراتب وجودی خود دست پیدا کند مانند روش اهل معرفت اما این روش ولاً سخت است ثانیاً قابل تعمیم نیست یعنی فقط برای خود فرد حجت و دلیل میباشد
روش دوم روش تجربی است
معرفت تجربی از طریق محسوسات و حواس پنجگانه رای انسان به وجود میآید یعنی انسان آن را در آزمایشگاه تحلیل و تجزیه نموده و به بررسی آن بپردازد اما این روش نیز محدودیت خاص خود را دارد نمیتوان حقیقت انسان را در آزمایشگاه تحلیل و تجزیه کرد
از طرفی یکی از مهمترین مباحث ایجاد علم تجربی استقراء است که به دو صورت میباشد (استقراء تام، استقراء ناقص)
استقراء تام که امکان ندارد چون شاید فردی در دوردستترین نقطه این عالم وجود داشته باشد که ما دسترسی به او نداشته باشیم لذا استقراء تام ما اتفاق نمیافتد
از طرفی استقراء ناقص هم حجت و دلیل نمیباشد بر همین اساس از روش تجربی هم نمیتوانیم استفاده کنیم
روش بعدی روش نقلی است
یعنی از طریق قرآن و اهل بیت بتوان انسان را شناخت البته نکته قابل توجه این است که ما در مسیر انسان شناسی راه رسیدن به هدف و تعیین را اهل بیت و قرآن دسترسی پیدا میکنیم اما در ابتدای روش تحلیل انسان شناسی این روش نمیتواند برای ما کارایی داشته باشد
روش چهارم روش عقلی
روش عقلی یعنی از طریق برهان و استدلال چون این روش مورد پذیرش همه نسانها از متفکرین و عموم مردم قرار میگیرد معرفی شده و کاربرد دارد پس استدلال و برهان هترین روش برای شناسایی و تحلیل انسان محسوب میشود.
با این وجود برای ما روشن میشود که چرا باید انسان شناسی داشته باشیم
اولاً در هدف و زندگی دچار تردید نشویم و خسران برای ما ایجاد نشود...
ثانیا ناهنجاریها و ناملایمات (اخلاقی سیاسی و اقتصادی) برای ما ایجاد نشود
یکی از مهمترین دلایل آشوب و مشکلات جامعه امروز ما عدم شناخت صحیح از انسان است...
ابوذر کاظمیان سورکی
،،
جناب شیخ ابوذر کاظمیان سلام
مطلب شما را با دقت خواندم. دستهبندی و استدلال هر کدام را. جالب بود و توجهام جلب شد که روش عقلی را مفروض گرفتی. یک جا برام ابهام دارد و آن این است انسانشناسی به نظرت به تعداد جمعیت انسان تنوع دارد یا نه؟ مثل آینهی حقیقت که مولوی گفت افتاد زمین شکست و هر آدم یک آینه خاص است برای خود و خلقت. منظورم این است، قصدت این است یک انسانشناسی ایجاد کنی و بگی این است معیار برای همه؟ ممنونم. درود. دامنه
افشاگری لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نسبت
به آقای محمدجواد ظریف:
لاوروف: اسنپبک ساختهی ظریف بود / وندی شرمن: اسنپبک ایده لاوروف بود
لاوروف میگوید: این مکانیزم در تصمیمات شورای امنیت منحصربهفرد است: به هر یک از طرفهای توافق اجازه میدهد بهصورت یکجانبه بازگشت تحریمها را فعال کند، و هیچکس نمیتواند جلوی آن را بگیرد. این بند در واقع در مراحل پایانی مذاکرات، مستقیماً بین ظریف و کری مورد توافق قرار گرفت. صادقانه بگویم، ما از این موضوع شگفتزده شدیم. اما اگر شرکای ایرانی ما با چنین فرمولی موافقت کردند — که صادقانه بگویم یک "دام حقوقی" بود — ما دلیلی برای مخالفت نداشتیم. من درک میکنم چرا ظریف از چنین فرمول غیرمعمولی حمایت کرد: ایران قصد نداشت توافق را نقض کند و اطمینان داشت که هیچکس آن را به نقض برجام متهم نخواهد کرد.
آفتابنیوز :لاوروف مدعی شده است که اسنپبک ساختهی ظریف بود و ما هم شگفتزده شده بودیم.
مشرح گفتگوی وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست عرب-روسیه با رسانههای عرب به شرح زیر اشت: وزیر خارجه پیشین ایران، محمدجواد ظریف، گفته است که روسیه در دوره ریاستجمهوری حسن روحانی، پیشتر تلاشها برای احیای توافق هستهای را تضعیف کرده بود. آیا این گفته درست است؟ یعنی همان چیزی که آقای ظریف گفته است. آیا روسیه سامانههای اس-۴۰۰ را به ایران تحویل داده است؟ و در مورد قرارداد جنگندههای سوخو چطور – آیا این هواپیماها به ایران تحویل داده شدهاند؟
پاسخ سرگئی لاوروف:
در مورد همکاریهای فنی-نظامی ما با ایران باید بگویم که پس از رفع تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل، دیگر هیچ محدودیتی وجود ندارد. ما در کمال پایبندی به حقوق بینالملل، تجهیزاتی را که ایران نیاز دارد، تأمین میکنیم. همه این موارد دقیقاً در چارچوب قوانین بینالمللی انجام میشود.
اما درباره اظهارات آقای ظریف باید بگویم: ما سالها بهصورت نزدیک با یکدیگر بر روی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کار کردیم که هدفش حلوفصل موضوع مربوط به برنامه هستهای ایران بود. تصمیم نهایی درباره برجام مستقیماً توسط آقای ظریف و جان کری، وزیر خارجه وقت آمریکا، گرفته شد. دیگر شرکتکنندگان در واقع در آن مرحله ناظران بودند که توافق میان ایران و آمریکا را تماشا میکردند.
همگان میدانند که روسیه هرگز از موضع ثابت خود در حمایت از آن توافق هستهای، از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، منحرف نشده است. من دقیقاً نمیدانم منظور آقای ظریف چه بوده، اما چند روز بعد از آن، زمانی که کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل یک "نمایش غیرقانونی و رسواییبار" ترتیب دادند و مدعی شدند تحریمهای سازمان ملل علیه ایران بهطور خودکار دوباره برقرار شده است، از همان مکانیزمی استفاده کردند که به نام «مکانیسم ماشه» (snapback) شناخته میشود.
این مکانیزم در تصمیمات شورای امنیت منحصربهفرد است: به هر یک از طرفهای توافق اجازه میدهد بهصورت یکجانبه بازگشت تحریمها را فعال کند، و هیچکس نمیتواند جلوی آن را بگیرد. این بند در واقع در مراحل پایانی مذاکرات، مستقیماً بین ظریف و کری مورد توافق قرار گرفت.
صادقانه بگویم، ما از این موضوع شگفتزده شدیم. اما اگر شرکای ایرانی ما با چنین فرمولی موافقت کردند — که صادقانه بگویم یک "دام حقوقی" بود — ما دلیلی برای مخالفت نداشتیم. من درک میکنم چرا ظریف از چنین فرمول غیرمعمولی حمایت کرد: ایران قصد نداشت توافق را نقض کند و اطمینان داشت که هیچکس آن را به نقض برجام متهم نخواهد کرد.
اما آنچه رخ داد این بود که ایران توافق را نقض نکرد، بلکه ایالات متحده از آن خارج شد و اروپاییها نیز به تعهدات خود عمل نکردند. پس از آن، همانها دوباره شروع کردند به درخواست امتیازات جدید از ایران.
از آنجا که شما از ظریف نام بردید، باید بگویم این «سازه» تا حد زیادی ساخته خود او بود.
ادعای لاوروف در حالی مطرح میشود که وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا در برجام میگوید لاوروف طراح اسنپبک بوده است.
«وندی شرمن»، در کتاب خاطرات خود با عنوان «ترس یعنی شکست؛ درسهایی درباره شجاعت، قدرت و سرسختی» نوشته است که گنجاندن اسنپ بک یا بازگشت تحریمهای سازمان ملل متحد علیه ایران یکی از آخرین بخشهای مذاکرات و یکی از سختترین قسمتهای آن بود که وزیر خارجه روسیه آن را حل کرد.
بر اساس نوشته شرمن، قرار بود اگر ایران توافق را نقض کند، تحریمهای بینالمللی علیه آن دوباره از سر گرفته شوند. اما کشورهای ۵+۱ مایل نبودند دوباره فرایند پر زحمت و دردسر تصویب یک قطعنامه تحریمی را در شورای امنیت طی کنند.
از طرف دیگر، روسیه نمیخواست سازوکار برگشت مجدد تحریمهای شورای امنیت در خارج از شورا رقم بخورد و امکان استفاده از «حق وتو» را از دست بدهد: «در آخر، لاوروف برای رسیدن به راه حل بدیعی کمک کرد که مطابق آن، هر کدام از اعضای گروه ۵+۱ در صورتی که معتقد بود ایران توافق را نقض کرده است، میتوانست درخواست رایگیری در شورای امنیت را بدهد. پیشنویس قطعنامهای که به رای گذاشته میشد، به شکل تاییدی بود. به این معنا که متن آن درخواست ادامه لغو تحریمها را مطرح میکرد. در این شرایط، هر کشوری میتوانست از حق وتوی خود استفاده و به این ترتیب، تحریمهای شورای امنیت را علیه ایران احیا کند. با این وضع، هم استفاده از حق وتو به جا میماند و هم هر دولتی، از جمله امریکا میتوانست به طور یکجانبه عمل کند و تحریمها را برگرداند.»
به تعبیر وندی شرمن، در این وضعیت، تحریمهای شورای امنیت نه لغو بلکه تعلیق میشدند.
منبع : آفتاب نیوز ۲۲ مهر ۱۴۰۴
سلام جناب طالبی
۱. چرا در حمایت از ایران تظاهرات کنند، وقتی اسراییل را به زمین چسباندیم و به التماس افتادند؟
۲. خالی شدن صندلیها به خاطر شرارتهای اسراییل بود که البته به خاطر جنایتهایش در غزه.
و این که مخالف دولت اسراییل هم نیستند.
و این که طرفدار حماس هم نیستند، اما طرفدار ملت فلسطین هستند ...
خوبه یا باز هم بنویسم؟
سلام مجدد
اگر میدانی، پس غرض سیاسی داشتی از کنار گذاشتن دو پیامی که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.
سطح حوزوی خاتمی با دو مرجع بسیار متفاوت است و قابل قیاس نیست، در نتیجه نوع پیام متفاوت میشود.
محمدرضا احمدی