دامنه‌ی داراب‌کلا

مازندران ، ساری ، میاندورود

دامنه‌ی داراب‌کلا

مازندران ، ساری ، میاندورود

دامنه‌ی داراب‌کلا

Qalame Qom
سایت دامنه‌ی داراب‌کلا
قم : ابراهیم طالبی دارابی (دامنه)
مازندران، ساری، میاندورود، روستای داراب‌کلا

پیام های کوتاه
بایگانی
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

غریو کتاب

چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۴، ۱۱:۵۸ ق.ظ
نگارش صبح ۱۰ ، ۷ ، ۱۴۰۴ : ابراهیم طالبی دامنه دارابی. در رمان "کتابفروشی ۲۴ ساعته" اثر رابین اسلوان ص ۲۲ آن خوانده بودم که او از جامعه‌ی کوچکی در یک شهر -نمی‌دانم فرضی یا واقعی- نام برده بود مردمش مثل چند قمَر به صورت عجیب، گِرد این کتابخانه‌ی ۲۴ ساعته (فروشگاه کتاب) می‌چرخیدند و کتاب می‌خریدند. حالیا، دریغا، در ایران هم روزی رسد مردم به جای داروخانه‌ی شبانه‌روزی و غیرشبانه‌روزی و گرفتن قرص و کپسول و آمپول، دور کتابفروشی بگردند و کتاب بگیرند. بگذرم. کی شود غریوِ کتاب از هر صدایی طنین‌اندازتر باشد.
| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2723
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴۰۴/۰۷/۱۰
ابراهیم طالبی | دامنه دارابی

دامنه کتاب

نظرات  (۱)

۱۱ مهر ۱۴۰۴ ، ۱۴:۳۴ مهدی مقتدایی

تا وقتی که روحانی در راستای امور باشد ، اینگونه نخواهد شد.

پاسخ:
،،
سلام جناب مهندس مقتدایی
روحانیت در آزمون قدرت، بسیار کارنامه‌ی بدی گرفت. درود. دامنه

،،
جناب آقای شیخ مالک سلام
درین متنت، علاوه بر موارد تاریخی ورود حضرت معصومه س، به دَف‌زدن و رقص مختلط زنان و مردان در استقبال از آن بانوی کریمه یاد کردی. این عبارتت:

- "قریب پانصد هزار مرد و زن با دف‌ها و امیران ایشان با طبل‌ها ... و بوق‌ها و دهل‌ها بیرون آمدند؛. چند هزار مرد و جوان و زن، رقص کنان با دف و چنگ و طبل‌زنان، به استقبال آمده بودند. همه اهل شام، دست و پاى خود را از خوشحالی خضاب کرده و سرمه در چشم کشیده و لباس‌های زیبا و رنگارنگ پوشیده..."

پایان نقل قول

خواستم بگویم خوب شد " گشت ارشاد" جمهوری اسلامی ایران آن زمان نبود؟! پس دف و رقص آن هم زن و مرد درهم از نظرت حلال و جایز است؟! عجب! چون با آب و تاب نقل کردی! کشکولی هم فرض کردی، بلااشکال است. درود، دامنه
راستی شیخ مالک سال ۲۰۱ هجری قم ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشت؟!



شیخ احمد باقریان به من:
سلام علیک
جناب آقای طالبی
همین الآن مکتوب جناب رجبی را خواندم
آن اختلاط زن و مرد و طبل و ساز و آواز مربوط به استقبال از حضرت معصومه علیه السلام نبود
مربوط به شام و هنگام ورود بازماندگان شهیدان کربلا به شام بود



،،
جناب آق شیخ جوادآقا آفاقی سلام
من چشمم را بند نهم متن ارسالی‌ات گرفت! این آفت (مندرج در متنت: شکمبارگی مُترفان) که در جمهوری اسلامی ایران عین مورچه و زنبور پخش است که! در ضمن وارستگان بیشترشان را حکومت با انواع توسلات زد کنار. ببشترشان در حال دوشیدن نظام هستند تا خادم میهن و مردم. درود. دامنه


،،
سلام استاد باقریان
رفتم مجدد مطالعه کردم. بله، تذکر شما وارد است. آق شیخ مالک در متن جدا نکرد  و من فکر کردم مسیر ساوه به قم منظورش است. نظرم را باقی می‌گذارم، تا خود شیخ مالک هم مشاهده کند که این جور متن را تفکیک کند قشنگ ما اشتباه نشویم. درود. دامنه


،،
استاد باقریان سلام
من دیشب پس از اذان مغرب متن آن جناب را خواندم، مجال نبود وارد صحن شوم. بسیار قشنگ و خالصانه بود. خاطره‌ها واقعاً جذاب است. متأسفانه این صحن کمتر خاطره‌گویی می‌شود. خاطره یک منبع و یک جذبه‌ی ادبی است. عمرتان دراز باد استاد. خانواده‌ات هم خوب شد آن روز نجاتت داد. جدا از شفا در حرم بانوی کریمه حضرت معصومه سلام الله علیها. درود. دامنه

،،
مهندس محمد عبدی سلام
من از نزدیک رفتم ناصر خسرو دارالفنون را دیدم. سال ۱۳۷۶ و نیز یادم است زیر درگاهش اگر چشم بدوزی به تاج آن، کلاه از سر آدم می‌افتد، از بس ارتفاع دارد. البته برج‌های الان تهران که تا خود کوه البرز در قد و بلندی مماس شد انگار. درود. دامنه


،،
حاج محمدتقی سلام
علت اهمیت صبر نوع این است چون گناه معمولاً لذت دارد. بردباری در برابر ترک گناه، به همین علت جزای خوب دارد، هم در اخلاق این دنیا و هم حساب فرد در قیامت. عالی بود. درود. دامنه



شیخ احمد باقریان به من:
علیک السلام
خوب است عرض کنم آن استادی که زحمت افتاد با ماشین خود مرا به پزشک ارتوپد رساند اخوی جنابعالی آقای وحدت بود

محمد عبدی به من:
با درود به آقا مدیر 
دو سه باری قصد کردم و رفتم تا این اماکن را به گردم اما کاخ سعدآباد و زندان قصر نصیب شد و بقیه را به آینده نزدیک موکول کردم .



،،
استاد باقریان سلام
دیگه درین دنیا آنقدر جاها آلوده و موضع تُهَم است، آدم در می‌ماند خانه بماند یا بیرون روَد. درود. دامنه

،،
سلام و هیچ می‌دانی استاد باقریان من حدسم زده بودم پیشخاد که ایشان بود، چون آن سال شما پ اخوی ارشد من آقای ابوطالب وحدت همسایه‌ی هم بودید. جالب شد داستان. درود. دامنه

،،
موافقم محمد عبدی.
شهرک محلاتی هم برو. آن بنای بهائیان ببین.

آق شیخ مالک سلام
من فیلم باز نمی‌کنم
چی هست حالا این. که ایموجی خنده پر کردی.

،،
حجت الاسلام جناب اباذری سلام
روایت رسمی حکومتی در تاریخ کجا خوب بود که بخواهد در مورد مرحوم حجت الاسلام اکبر رفسنجانی درست روایت کند. او با هر عیب و نقص و توان و خدمات، به‌هرحال نفر دوم ایران بود در زمان امام. این سانسورشدنی نیست. درود. دامنه

۱۴ ، ۷ ، ۱۴۰۴ در زیر 
،،
جناب آقای شیخ ابوذر کاظمیان سلام
بحث دوم آن جناب را از مطالعه گذراندم. دو ساحتی شدن انسان به نظرت محصول ثنویت است؟ چون دو نیروی متضاد در هستی هست که در باستان به آن اهورا و اهریمن می‌گفتند. حتی شیطان هم رخنه‌گر عظیم هستی شده است. درود. دامنه

،،
جناب آقای حسن ابراهیمی سلام
از دسته‌نوشته‌های قشنگت بود که در من نفوذ کرد. با کسب اجازه در بخش فرهنگ لغت داراب‌کلا در سایتم دامنه‌ی داراب‌کلا انتشارش می‌دهم. ممنونم ازین ذوق و گرامی‌دلشتن زبان قشنگ محل‌مان. درود. دامنه

،،
جناب استاد باقریان سلام
دهه‌ی شصت آقای دکتر عبدالکریم سروش از سوی حکومت جمهوری اسلامی ایران به ژاپن رفت. گزارش آن مسافرت را نوشت و کتابی شد تحت عنوان "تفرُّج صُنع". من آن کتاب را از مؤسسه‌ی صراط در بالادست دانشگاه تهران، در فروشگاه کتاب دانشجو در خیابان فرهنگ ساری خریدم و خواندم. یک بخشش "صناعت و قناعت" است. او تزش این بود قناعت اگر با صناعت همراه شود، پیشرفت رخ می‌دهد وگرنه، موجب عقب‌ماندگی می‌شود. باور داشت غرب صناعت دارد و قناعت ندارد، ژاپن هم صناعت دارد و هم قناعت. ایران به نظرم در قناعت نیازمند بازنگری است چون اسراف بسیار بالاست، خصوصا" اسراف و اتراف و اتلاف در حکومت. درود. دامنه

،،
سلام محمد مهندس عبدی
اصل مدرسه‌سازی یک حرکت فکری بود، ولی نگرش در آن بر پایه‌ی دعوت به آئین مسیحیت بود. حتی اگر اسلام وارد ایران نمی‌شد برخی از آثار تاریخی می‌گویند، ایران به سمت مسیحیت داشت می‌رفت که ورود اسلام این روند رو به عیسوی‌شدن را به تأخر انداخت. درود. دامنه

،،
آشیخ محمدرضا سلام
الآن هم می‌گویم در مدیریت مدرسه فکرت دخالت نکن!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">