::
خیلی دارم درد می‌کشم

وقتی این ضَجه‌ی دختران خردسال

فلسطین مظلوم و آواره را می‌بینم

جهان غرب اروپا و فرزند اروپا (=آمریکا)

شرم برای شما کم است؛کم است

شما رسواتر از همه‌ی تاریخ بشریت هستید

 

به قلم دامنه: به نام خدا. سلام شریفان. با تسلیت عمیق. چند تحلیل ذهنم را فراگرفته، درین صحن در میان می‌گذارم. ممکن است هر بخش از تحلیلم غلط درآید؛ پیشاپیش پوزش می‌خواهم. اعتراف کنم احساساتم به‌شدت برانگیخته شد و حتی گریستم ولی سعی دارم در نوشتن تحلیلم واقع‌گرایانه پیش بروم و آنچه را ذهنم مرا بدان به حتم منتهی می‌کند، شماره به شماره به اشتراک بگذارم:

 

تحلیل یک بنده: احتمال می‌دهم اسرائیل به‌عمد دست به این کار (=بمباران بیمارستان در غزه) زد. با این هدف راهبردی پای ایران را به جنگِ با خود باز کند. زیرا خود هم فهمیده آنچه در غزه دارد انجام می‌دهد، نه فقظ اسمش جنگ نظامی نیست، بلکه واکنش کور است که به نفرت جهان علیه‌ی خودش منجر می‌شود. پس بهتر می‌بیند پای ایران را به جنگ باز کند که بتواند با یک دشمن اصلی و قدَر درگیر شود و خود را پیروز و قدرتمند میدان نبرد جا بزند، چون خود را به‌شدت ارتش مقتدر و مجهز جهان می‌داند و احساس می‌کند جنگ اسرائیل با ایران می‌تواند اتحاد جهانی علیه‌ی ایران را برای این نظام در معرض فروپاشی ایجاد کند. 

 

تحلیل دوم بنده: این احتمال وجود دارد اسرائیل خطای راهبردی صورت داده است و در اشتباهی فاحش، فاجعه و جنایت جنگی مرتکب شده است و اوضاع از دست آنان خارج شده است. و در درون دولت و ارتش اختلافات بالا بگیرد. این اگر باشد،فضای نظامی و سیاسی و فکری علیه‌ی اسرائیل پیش خواهد رفت و حتی متحدان سیاسی این نظام را به شرم می‌اندازد که چندان رو نداشته باشند پس از بمباران بیمارستان -آن هم بنا به نقل تا الآن با بالای هزار شهید- بتوانند کنار اسرائیل در نابودی جهنمی غزه شرکت داشته باشند. حتی شنیده‌ها حاکی است نشست "جو بایدن" در اردن توسط حکومت اردن لغو شد اگر این تحلیلم درست باشد؛ آینده‌ی آنچه اسرائیل با آن مواجه می‌شود، شکنندگی سخت‌تر این نظامِ رو پوکی است و درین مسیر مغلوبه می‌شود.

 

تحلیل سوم بنده: احتمال هم می‌دهم اسرائیل با بمباران بیمارستان (که طبق قانون جنگ، ممنوع و جنایت جنگی حساب می‌آید) خواست یک اتفاقی خوفناک را به وجود بیاورَد تا پس از آن، به صورت طبیعی‌تر از ادامه‌ی کارش با غزه پا پس بکشد، زیرا دید طی این مدت ده روز، هیچ عایدی به دست نیاوُرد. در واقع دنبال یک بهانه‌ی بزرگ بود که در قبال آن خود را مثلا" قانع کند حمله جهنمی به غزه سودبخش نبود و در نتیجه جهان را توجیه کند و کنار بکشد و در واقع به کشورهای مجاور پیام دهد سیاست بازدارندگی و مشت آهنین این رژیم، خیلی خشن است و اگر باز هم عملیاتی علیه‌ی اسرائیل شود، هر نوع اقدامی از سوی ما (=نظام تا بُن مسلّح اسرائیل که به نیروی هوایی پیشرفته‌‌ی خود خلی می‌بالد) نسبت به هر جبهه و کشوری با هر نوع اقدامی حتی بمب اتمی تکرار می‌شود. یعنی با یک تیر دو نشان بزند، هم عقب بنشیند و هم تهدید آتی نموده باشد. پشتش هم به آمریکا و اروپا به‌شدت گرم است.

 

تحلیل چهارم بنده: احتمال هم هست که اسرائیل پس از بمباران بیمارستان می‌خواسته مشت آهنین خود را به جهان اسلام به نمایش گذارَد و پاسخی دهن‌کج به سخنان استراتژیک دیروز رهبری معظم ایران داده باشد که هشدار داده بودند: «اگر این جنایات ادامه پیدا کند، مسلمانان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. این واقعیت را باید بدانند و این توقع را مطرح نکنند که نگذارید فلان گروه فلان کار را انجام دهد." و نیز با این رفتار فوق‌العاده دِهشتناک بمباران مرکز درمان مجروحان و بیماران -که طبق اصل اخلاقی جنگ، محل امن است- به جهان بگوید برای حفظ نژادپرستی صهیونی یهودی خود، هیچ قانون جهانی را به رسمیت نمی‌شناسد. اما این فکر خطرناک این نظام اشغالگر، احتمالا" کاملا" غلط درآید و مورد نفرت شَدید دولت‌های جهان قرار گیرد و حتی غربِ همدست این رژیم هم از ادامه‌ی حمایت واهمه کند چون دیگر دیگر هیچ توجیهی برای پشتیبانی از واکنش جنونی این رژیم باقی نگذاشته است.

 

تحلیل پنجم بنده: احتمال دیگر این است سخنان رهبری معظم بدل به معجزه شود یعنی واقعا" مسلمین بی‌تاب شوند و مجددا" مثل اکتبر ۱۹۷۳ علیه‌ی اسرائیل متحد شوند. شاید کار به مرحله‌ی برسد اساس صلح و سازش برخی از دولت‌های خوشبین، با این نظامِ غلط دست‌کاشت اروپا در سرزمین مسلمین دستخوش تغییرات راهبردی شود. تا این جای کار تز عادی‌سازی با اسرائیل فرو پاشید. ممکن است حتی این کار خوفناک و حرکت جنگی جنونی بی‌نظیر اسرائیل ساختار سازمان ملل متحد را تغییر دهد. حادثه‌ی بمباران یک رویداد عظیم است که احتمال می‌دهم جهان به فکر فردا بیفتد و راهکارهای توقف در پیش بگیرد. اگر چنین نشود غرب به همراه اسرائیل رسوای این واقعه‌ی جنایتکارانه هستند و بیداری جهانی مسیر جهان را عوض سازد؛ ولو در فکر و پویش سیاسی.

 

تحلیل ششم بنده تا این جای کار، اسرائیل نشان داد زور بر حق غلبه دارد و همواره در جهان، این "زور" بود که بر مردم حاکم بود. جهان اسلام هم به خاطر نمایش قدرت ویرانگری!!! که آمریکا از خود بروز داد واکنش نظامی خود را بدون برآورد می‌دانند. از آن سو هم آمریکا به ایران هم پیام هشدار رسمی داد که هر دخالتِ ایران در اسرائیل، به مفهوم کارتِ مجوّز مشروع برای آمریکا در ورود رسمی به جنگ با ایران خواهد بود. و این علاوه است بر هشدار آمریکا به عراق که راه خود را به روی ورود محور مقاومت به سمت سوریه را ببنند که از جولان و لبنان جبهه‌ی قویی‌یی علیه‌ی اسرائیل باز نشود. بنابرین اینک اوضاع منطقه همه را در فاز "عصبانیت" و جنگ لفظی برده است و هر آن احتمال می‌رود تدبیر جنگ از هر گونه نگاهِ راهبردی و تاکتیکی و عقلانی خارج شود. شاید دولت‌های محیط مسلمین بایکوت‌کردن اسرائیل را جایگزین برخورد نظامی کنند. چون ماشین جنگی غرب همچنان در دست اسرائیل است.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2385