هدف اسرائیل از بمباران بیمارستان :: دامنه‌ی داراب‌کلا
Menu
مطالب دامنه را اینجا جستجو کنید : ↓↓

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پيشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعی
دنبال کننده ها
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

::
خیلی دارم درد می‌کشم

وقتی این ضَجه‌ی دختران خردسال

فلسطین مظلوم و آواره را می‌بینم

جهان غرب اروپا و فرزند اروپا (=آمریکا)

شرم برای شما کم است؛کم است

شما رسواتر از همه‌ی تاریخ بشریت هستید

 

به قلم دامنه: به نام خدا. سلام شریفان. با تسلیت عمیق. چند تحلیل ذهنم را فراگرفته، درین صحن در میان می‌گذارم. ممکن است هر بخش از تحلیلم غلط درآید؛ پیشاپیش پوزش می‌خواهم. اعتراف کنم احساساتم به‌شدت برانگیخته شد و حتی گریستم ولی سعی دارم در نوشتن تحلیلم واقع‌گرایانه پیش بروم و آنچه را ذهنم مرا بدان به حتم منتهی می‌کند، شماره به شماره به اشتراک بگذارم:

 

تحلیل یک بنده: احتمال می‌دهم اسرائیل به‌عمد دست به این کار (=بمباران بیمارستان در غزه) زد. با این هدف راهبردی پای ایران را به جنگِ با خود باز کند. زیرا خود هم فهمیده آنچه در غزه دارد انجام می‌دهد، نه فقظ اسمش جنگ نظامی نیست، بلکه واکنش کور است که به نفرت جهان علیه‌ی خودش منجر می‌شود. پس بهتر می‌بیند پای ایران را به جنگ باز کند که بتواند با یک دشمن اصلی و قدَر درگیر شود و خود را پیروز و قدرتمند میدان نبرد جا بزند، چون خود را به‌شدت ارتش مقتدر و مجهز جهان می‌داند و احساس می‌کند جنگ اسرائیل با ایران می‌تواند اتحاد جهانی علیه‌ی ایران را برای این نظام در معرض فروپاشی ایجاد کند. 

 

تحلیل دوم بنده: این احتمال وجود دارد اسرائیل خطای راهبردی صورت داده است و در اشتباهی فاحش، فاجعه و جنایت جنگی مرتکب شده است و اوضاع از دست آنان خارج شده است. و در درون دولت و ارتش اختلافات بالا بگیرد. این اگر باشد،فضای نظامی و سیاسی و فکری علیه‌ی اسرائیل پیش خواهد رفت و حتی متحدان سیاسی این نظام را به شرم می‌اندازد که چندان رو نداشته باشند پس از بمباران بیمارستان -آن هم بنا به نقل تا الآن با بالای هزار شهید- بتوانند کنار اسرائیل در نابودی جهنمی غزه شرکت داشته باشند. حتی شنیده‌ها حاکی است نشست "جو بایدن" در اردن توسط حکومت اردن لغو شد اگر این تحلیلم درست باشد؛ آینده‌ی آنچه اسرائیل با آن مواجه می‌شود، شکنندگی سخت‌تر این نظامِ رو پوکی است و درین مسیر مغلوبه می‌شود.

 

تحلیل سوم بنده: احتمال هم می‌دهم اسرائیل با بمباران بیمارستان (که طبق قانون جنگ، ممنوع و جنایت جنگی حساب می‌آید) خواست یک اتفاقی خوفناک را به وجود بیاورَد تا پس از آن، به صورت طبیعی‌تر از ادامه‌ی کارش با غزه پا پس بکشد، زیرا دید طی این مدت ده روز، هیچ عایدی به دست نیاوُرد. در واقع دنبال یک بهانه‌ی بزرگ بود که در قبال آن خود را مثلا" قانع کند حمله جهنمی به غزه سودبخش نبود و در نتیجه جهان را توجیه کند و کنار بکشد و در واقع به کشورهای مجاور پیام دهد سیاست بازدارندگی و مشت آهنین این رژیم، خیلی خشن است و اگر باز هم عملیاتی علیه‌ی اسرائیل شود، هر نوع اقدامی از سوی ما (=نظام تا بُن مسلّح اسرائیل که به نیروی هوایی پیشرفته‌‌ی خود خلی می‌بالد) نسبت به هر جبهه و کشوری با هر نوع اقدامی حتی بمب اتمی تکرار می‌شود. یعنی با یک تیر دو نشان بزند، هم عقب بنشیند و هم تهدید آتی نموده باشد. پشتش هم به آمریکا و اروپا به‌شدت گرم است.

 

تحلیل چهارم بنده: احتمال هم هست که اسرائیل پس از بمباران بیمارستان می‌خواسته مشت آهنین خود را به جهان اسلام به نمایش گذارَد و پاسخی دهن‌کج به سخنان استراتژیک دیروز رهبری معظم ایران داده باشد که هشدار داده بودند: «اگر این جنایات ادامه پیدا کند، مسلمانان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. این واقعیت را باید بدانند و این توقع را مطرح نکنند که نگذارید فلان گروه فلان کار را انجام دهد." و نیز با این رفتار فوق‌العاده دِهشتناک بمباران مرکز درمان مجروحان و بیماران -که طبق اصل اخلاقی جنگ، محل امن است- به جهان بگوید برای حفظ نژادپرستی صهیونی یهودی خود، هیچ قانون جهانی را به رسمیت نمی‌شناسد. اما این فکر خطرناک این نظام اشغالگر، احتمالا" کاملا" غلط درآید و مورد نفرت شَدید دولت‌های جهان قرار گیرد و حتی غربِ همدست این رژیم هم از ادامه‌ی حمایت واهمه کند چون دیگر دیگر هیچ توجیهی برای پشتیبانی از واکنش جنونی این رژیم باقی نگذاشته است.

 

تحلیل پنجم بنده: احتمال دیگر این است سخنان رهبری معظم بدل به معجزه شود یعنی واقعا" مسلمین بی‌تاب شوند و مجددا" مثل اکتبر ۱۹۷۳ علیه‌ی اسرائیل متحد شوند. شاید کار به مرحله‌ی برسد اساس صلح و سازش برخی از دولت‌های خوشبین، با این نظامِ غلط دست‌کاشت اروپا در سرزمین مسلمین دستخوش تغییرات راهبردی شود. تا این جای کار تز عادی‌سازی با اسرائیل فرو پاشید. ممکن است حتی این کار خوفناک و حرکت جنگی جنونی بی‌نظیر اسرائیل ساختار سازمان ملل متحد را تغییر دهد. حادثه‌ی بمباران یک رویداد عظیم است که احتمال می‌دهم جهان به فکر فردا بیفتد و راهکارهای توقف در پیش بگیرد. اگر چنین نشود غرب به همراه اسرائیل رسوای این واقعه‌ی جنایتکارانه هستند و بیداری جهانی مسیر جهان را عوض سازد؛ ولو در فکر و پویش سیاسی.

 

تحلیل ششم بنده تا این جای کار، اسرائیل نشان داد زور بر حق غلبه دارد و همواره در جهان، این "زور" بود که بر مردم حاکم بود. جهان اسلام هم به خاطر نمایش قدرت ویرانگری!!! که آمریکا از خود بروز داد واکنش نظامی خود را بدون برآورد می‌دانند. از آن سو هم آمریکا به ایران هم پیام هشدار رسمی داد که هر دخالتِ ایران در اسرائیل، به مفهوم کارتِ مجوّز مشروع برای آمریکا در ورود رسمی به جنگ با ایران خواهد بود. و این علاوه است بر هشدار آمریکا به عراق که راه خود را به روی ورود محور مقاومت به سمت سوریه را ببنند که از جولان و لبنان جبهه‌ی قویی‌یی علیه‌ی اسرائیل باز نشود. بنابرین اینک اوضاع منطقه همه را در فاز "عصبانیت" و جنگ لفظی برده است و هر آن احتمال می‌رود تدبیر جنگ از هر گونه نگاهِ راهبردی و تاکتیکی و عقلانی خارج شود. شاید دولت‌های محیط مسلمین بایکوت‌کردن اسرائیل را جایگزین برخورد نظامی کنند. چون ماشین جنگی غرب همچنان در دست اسرائیل است.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2385
  • دامنه | دارابی

جهان

نظرات (۱۶)

نظر: سلام جناب طالبی عزیز. عرض تسلیت به شما و همه هم کلاسی های عزیز. دیدگاه "دموکراسی، آزادی و حقوق بشر زیر سایه سلاح" را که بارها در این صحن مطرح شد، امروزه رژیم کودک کش به اثبات رساند.. حقوق بشر حربه ای برای رسیدن به مطامع بیشتر قدرتها است. دموکراسی آن است که آنها بگویند و هرگونه که تفسیر کنند. آزادی تنها زیر سایه سلاح تامین می گردد. دیشب دیدم عباس عبدی قبل از اسراییل، غرب را زیر سوال برده. درست گفته، آن فرهنگ و تمدن است که این فاجعه را رقم می زند. شیر به میزان نیازش می دَرَد، حتی اگر گله آهو باشد، فقط یک آهو یا یک گوسفند را شکار می کند، اما گرگ به میزان شهوت و غضبش می دَرَد، به گله می زند و چند گوسفند را پاره می کند، اما نیازش چقدر است؟ نیم گوسفند. این رژیم کودک کش امروزه به مانند گرگ درنده وحشی به جان مردم افتاده و غضبناک از شکست مفتضحانه خود، فقط می دَرَد و می کشد. در این نگاه، وضعیت سایر قدرتها هم مانند این رژیم غاصب است، به وقتش آزادی و حقوق بشر و دموکراسی را زیر پا می گذارند. یک نمونه کوچک را در ممنوعیت برگزاری تجمع جهت حمایت از فلسطین در کشورهای غربی داریم می بینیم. اللّهُمَّ إنّا نَرغَبُ إلَیکَ فی دَولَةٍ کَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الإِسلامَ وأهلَهُ وتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وأهلَهُ...

 

محمدرضا احمدی

 

دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام جناب حجت الاسلام آقای احمدی. پاسخم را به‌زودی می‌نویسم. فعلاً سرم شلوغ خبرهای لحظه به لحظه است.

سلام علیکم آقا ابراهیم عزیز. تقریبا شش بند محتمل ی که نگارش نمودید درست است و معمولا در معادلات نظامی چه در حوزه پدافندی و آفندی و راهبردی جنگ دفاعی و تهاجمی مورد بررسی قرار می گیرد. اما این اقدام همانگونه که در چند روز قبل اشاره کردید پیوند مثلث اسرائیل آمریکا و اروپا می باشددقیقا تحقق پیدا کرده است. امیدواریم چشم انسان های آزادی خواه جهان با این جنایت وحشیانه بیدار گردد . تشکر و قدر دانی دارم .

علی اکبر داراب‌کلایی 

دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام جناب حجت الاسلام آقای دارابکلایی. برای جواب یک‌جا به شما سه بزرگوار روحانی و استادان بنده احمدی، خودت، آسیدحسین شفیعی -که به تحلیل شش وجهی بنده واکنش شایسته و مؤیّدانه نشان دادید- بازمی‌گردم. کمی فرصت می‌خواهم فعلاً. نکاتی دارم که برای روشنگری بیشتر خواهم آمد. از شما کمال تشکر را دارم.

آقا ابراهیم سلام علیک. کرور / کرور/ کرور سپاس از نگارش مجموعه شش تحلیلتان. در فرصت دیگر تفصیلی سخن خواهم گفت فعلا در حال آماده شدن برای شرکت در تجمع در دانشگاه و سپس در جامعه الزهرا (س) هستم.

سید حسین شفیعی دارابی

دامنه | دارابی در پاسخ :
استاد جناب حجت الاسلام آسید حسین آقا شفیعی دارابی سلام. از کُرور کُرور سپاس‌تان، غیرت به وجودم دمیدید. هر جایی هستید حتماً نافع هستید. می‌آم برای نکات.
  • دامنه | دارابی
  • زنگ انشاء در جهان!!

    استادان حجج اسلام آسیدحسین شفیعی دارابی، آشیخ محمدرضا احمدی و آقاعلی اکبر دارابکلایی سلام علیکم. از واکنش‌تان به تحلیل شش وجهی بنده -نسبت به اوضاع حادّ فلسطین و سرنوشت اقدام جنونی و حهنمی اسرائیل- ممنونم. نشان درک عمیق و دردِ جانکاه است که در درون‌تان آشوب بپا ساخت. باید امروز در جهان زنگ انشاء زد که بشر به این واقعه‌ی خوفناک و جانی‌ترین جنایت علنی یهودیان دروغگو چه می‌نویسد. آنقدر عمق واقعه کثیف و رخدادی دامنه‌دار و آتش‌برافروز است که "جو بایدن" هم در ظاهر امر نتوانست فریب خود را پنهان کند و سرانجام گفت "خشمگین و عمیقاً اندوهگین" هست. گرچه این حرف، هدیه‌ی آن‌همه بمب اروپا و آمریکا به نظام سراسر مسلح یهود صهیون را پاک نمی‌کند اما کار چنان فاجعه‌بار است که آمریکا -سردَمدار تباهی و نوک شرارت هم- از حمایت از چنین اقدام ضدبشری خوف کرده است. از شما اساتید می‌خواهم مسیر روشنگری را به سمت اتحاد مسلمین و دولت‌های محیط مسلمین و حتی نظام‌های تقریبا" مستقل جهان ببرید. احساسات افراد را به عقلانتِ مجهّز و تنبیه‌گر تبدیل نمایید که اگر اوضاع کاملا" فرو پاشید در داخل ایران احدی جرئت صدمه نیابد. در واقع این تحلیل هفتم من است که ممکن است بخواهند دامنه‌ی بحران را به سمت درون ایران منتقل کنند. ادامه می‌دهم. زنگ انشاء در جهان تعبیر بنده است که اینک در مدرسه فکرت به عنوان پرسش ۲۰۹ در پیشخوان مدرسه فکرت سنجاق می‌کنم. هر کس خواست شرکت کند درین زنگ انشاء بسم‌الله. من هم هستم پای این صحن. گفت‌وگو کاملا" اختیاری‌ست؛ هر کس اکراه داشت و خواست نیاد پای بحث ۲۰۹ کاملا" مُختار و آزاده.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    این پاسخ بنده جواب یک جا بود به هر سر روحانی محترم در مدرسه فکرت.

    اطلاع‌رسانی برای قم

    بزرگواران مقیم قم. چنانچه باخبرید تجمع امروز مردم قم ساعت چهار عصر است. مکان هم صحن امام رضا علیه‌السلامِ حرم حضرت معصومه سلام الله علیها. حتما" همدیگر را آنجا زیارت کنیم. بنده آن ساعت می‌آیم و به ندای سید حسن نصرالله -این شناسنامه‌ی بزرگ مقاومت که از همه‌ی مردم جهان خواست به خیابان بیایند- لبیک می‌گویم تا با پیروی و تبعیت از تصمیم و زعامت صحنه‌ی نبرد پیش رو توسط رهبری معظم آیت االله خامنه‌ای خود را مکلّف برای ادای اَمر مولا و مُحِقّ برای احقاق حق بدانیم. ایران زیرک‌تر از آن است که دام و فریب را نفهمد. پس عقلانیت > مقاومت > و  در وقت ضَرورش مجاهدت، رشادت و شهادت. دامنه.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    امید است امروز دوستان قم را ببینم.

    درود جناب مدیر عزیز . قطعن یکی از برنامه های اجرایی نازی صهیونیستی کشاندن صحنه ی درگیری و میدان کارزار به داخل ایران هست . این امر در پستها و فورواردها ی گروههای تلگرامی بوفور و با شدت هرچه تمامتر با خشم غیض ناشی از شکست اطلاعاتی و امنیتی اسراییل ادامه دارد . حتی صحنه ی جنایت و کشتار بیمارستان غزه را انکار میکنند . با اینکه دبیر کل سازمان ملل پیام داده !!!!! باید مواظب حادثه ها و تصادفات و خرابکاری هایی که منجر به تحریک و جریحه دار شدن احساسات عمومی میشود شدیدن پرهیز و خود داری نمود .  مواظب سناریو های صهیونیستی در کشاندن مردم به درگیریهای عمومی و نزاع قومی و قبیله ای و مذهبی بود. جنگ همه جانبه در جریان هست. بخصوص جنگ روانی و رسانه ایی و اقتصادی.  پر فروغ باشید 🙏🙏🙏.

    امیر رمضانی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام جناب امیر. پاسخم را به‌زودی خواهم نگاشت. سپاس از آن جناب.

    ادامه‌ی پاسخ به امیر رمضانی
    ::
    امیرجناب رمضانی رفیق گرامی و باسواد و بامرامم سلام. شما اولین شرکت‌کننده در بحث ۲۰۹ بودید  و این نشانگر رفتار مسئولانه و گفتارهای سازنده‌ی آن دوست که فکرت و غیرت را توأمان دارد. بله، افشاگری شما از فضای پیام‌رسان‌هایی که بدان دسترسی داری، در جای خود بسیار مهم بوده است. با شما موافقم که سناریوهایی برای برون‌افکنی بحران به درون ایران وجود دارد. هر فرد درین فضای پرتنش برای خود یک "عنصر" اطلاعاتی شود و مواظب داخل ایران و انقلاب باشد که دشمن در صدد است جبهه را به درون ایران بکشانَد تا مشروعیت حمله به ایران را تمهید کند. موساد سرویسی فعال و فریبکار شده است.  از پست‌های اطلاع‌رسانی شما جناب امیر به نوبه‌ی خودم فوق‌العاده تشکر می‌کنم که در صحنه هستید و فلسطین را می‌شناسید و تار یخ آن را هم بلدید. درود

    سلام. عرض تسلیت به اعضای صحن و رزمندگان دفاع مقدس.در به شهادت رساندن کودکان و زنان پناهنده شده به بیمارستان . جنایت رژیم غاصب صهیونیست محصول نماد حقوق بشری غربی ، میوه تمدن امریکایی ، بربریت مدرن ،نسل کشی قومی و قبیله ای است که برای بشریت ( مسلمانان ) به ارمغان آورده است. جنایت رژیم غاصب فاکتور جنایت هایی است که امریکا در مکزیک ، فیلیپین ،ویتنام ، کامبوج و لائوس ،نیکاراگوا ،کوبا و پاناما ،سومالی ،سودان ،افعانستان و عراق و... از خود برجا گذاشته است. در نگاه مسئول اروپایی که غرب را باغ و بقیه را جنگل فرض میکنند . اینچنین خوی درندگی و دریدگی ، خون ریزی و وحشی گری به نمایش در می آید.

    جنایت رژیم غاصب . حاصل سکوت و خیانت و دلخوش کردن به میز مذاکره ، امرای خائن فلسطین ( عرفات ، محمود عباس ) و امرای کشور های اردن و مصر و کشورهای شورای خلیج فارس و ... است. این جنابت های جنون آمیز که ناشی از سر درگمی ، بن بست فکری ، خارج شدن از قدرت عاقله است . نویدی است بر نزدیک شدن دوران عمر و پایان پذیر بودن رژیم غاصب صهیونیست .ان شا ا...

    سید موسی صباغ دارابی.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام آق سید موسی. از شرکت شما در بحث ۲۰۹ راضی هستم چون بنیاد سیاست در غرب و آثار سوء فکر غلط و سازشکارانه‌ی غرب‌گرایان را مورد دقت قرار دادی. حتی دنیای وُحوش بهتر از دَنیتِ اروپا و ولَد آن آمریکا است. اسرائیل مکانی بیش برای سکٌوهای موشک و بمب و ترور نیست و اروپا و آمریکا آن را در دل محیط مسلمین ایجاد کردند. انهدام اسرائیل سهل است چون خود توسط خود در حال از دست‌دادن مشروعیت سیاسی است، اما توان و تجهیزاتی که غرب خرج این نظام -که در واقع پایگاه نظامی آنان در منطقه است- می‌کند، مقداری فراوان ما را ملزم می‌دارد حد دشمن را ارزیابی واقعی داشته باشیم. پردازشگران اطلاعاتی و امنیتی رصدگر مورد وثوق این حرکت هستند. باید طبق پردازش آنان اتکا داشت. غلَیان مسلمانان مهم است که رهبری معظم دیروز با طُمأنینه‌ی بالا ایحاد کردند. همه‌چیز به زیان شدید غرب در حال رخ دادن است. ازت متشکرم که در بحث پیشخوان متعهدانه شرکت جستی. پاسخم ویرایش نشد. پوزش اگر جاهایی تایپش اشکال داشت.

    تاکید بر سپاس پیشین. بسم رب المستضعفین. آقا ابراهیم سلام علیک. ضمن تاکید بر سپاس پیشین به جهت نگارش تحلیلهای متنوع و کارآمد ششگانه تان، و طلب اجری مضاعف برای آن جناب، و دعا برای سلامت جاوید ذهن فعال و قلم آراسته به تحلیلتان؛ نکاتی را بازگو می نمایم:

    1) این اقدام شایسته جنابعالی و تلاش های نیک دیگر اعضای محترم مدرسه فکرت که در جهت یاری رسانی مظلومان فلسطینی (بویژه مردم غزه) به صحنه آمده و نگاشته هائی را در این راستا به نمایش نهاده اند را مصداق بارزی از جهاد تبیین میدانم؛ و از درگاه ذات احدیت، برای همگان اجری مضاعف را مسئلت دارم؛

    2) تمامی تحلیلهای ششگانه ات را مطالعه نموده و بهره برده ام؛ و بر ذهن فعالت غبطه خورده و از جنابعالی میخواهم بر این داده های الهی بیش از پیش به بال؛ و از درگاهش مسئلت نما که افزون از گذشته، از این نعمت گرانسگش بهره مندت سازد؛

    3) تمامی تحلیلها ششگانه ات، ستودنی است؛ و ضریب مقبولیت تمامی آنها را بالا می بینم؛ ولی احساسم این است که تحلیل پنجم، از حلاوت بیشتری برخوردار است؛ بدین جهت هر لحظه منتظر تحقق چیزی هستم که در فرازهای آغازین آن بدان اشاره نموده اید؛ البته می توان از به میدان آمدن رئیس جمهوری نظامی مسلک مصری، تعطیلی نشست اردن، موضگیری بن سلمان، اخراج سفیر صهیونیستها از جمهوری آذربایجان، و....، و...، و... به عنوان نشانه ای بردرستی محتوای این تحلیل یاد نمود؛ یقین بدانیم که اگر این روند ادامه یابد، در زمانی نه چندان دور، شاهد سقوط و فروپاشی دولت غاصب، جانی، کودک کش و... صهیونیستها خواهیم بود؛ و به معجزه تبدیل شدن سخنان حکیمانه اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت؛

    4) اگرچه جانیان صهیونیست و حامیان خودفروخته شان می کوشند تا به جهانیان دیکته کنند که «زور بر حق، غلبه دارد»؛ ولی واقعیت های متنوع بروز یافته در تاریخ انبیاء راستین (ابراهیم، موسی، و ....؛ بویژه رسول اکرم -ص- و حماسه حسینی و....) حاکی از این این است که این تلاش کور، فرسنگها با واقعیات فاصله دارد؛ بدین جهت باورمان این است که سر انجام، حق پیروز است؛ و سخن آراسته به تاکید قرآن کریم نیز این است «إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» (إسراء/ آیه 81)؛ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با الهام از آموزه های آل الرسول (ص) و اندیشه جاوید امام راحل (ره) ؛ در مقام تبیین این وعده الهی فرموده است: «البتّه اینها نابودشدنی هستند. ظواهر را که نگاه کنید، این ظواهر نباید کسی را گول بزند؛ اینها رفتنی هستند، اینها ساقط‌شدنی و نابودشدنی هستند. اِنَّ الباطِلَ کانَ زَهُوقًا؛ اینها باطلند و قطعاً دچار زوال و سقوط و بدبختی و فروافتادگی خواهند شد؛ در این هیچ تردیدی نیست. البتّه ممکن است چهار صباح زودتر یا دیرتر انجام بگیرد؛ بستگی دارد به اینکه مؤمنین، جامعه‌ی مؤمن، چه‌جوری عمل بکند؛ اگر درست عمل بکند، این اتّفاق زودتر می‌افتد؛ اگر درست عمل نکند، این اتّفاق چهار صباح دیرتر می‌افتد؛ امّا حتماً این اتّفاق می‌افتد. هم اینها، هم آن‌ کسانی که اینها چشم امیدشان به آنها است، همه ساقط‌شدنی هستند» (بیانات در محفل انس با قرآن کریم- 6/ 3/ 1396ش)؛

    5) پیشنهاد و تقاضایم این است : یکی از تحلیلهای پیش روی خویش را اختصاص دهید به علت و یا علل سکوت مرگبار مدعیان دروغین اصلاحات؛ کسانیکه در جریان مرگ مهسا امینی، تا به صبح هم صبر نکردند و نیمه شب، به صدور اطلاعیه روی آوردند و ناجوانمردانه؛ بلکه مزورانه و مزدورانه، نظام و مسئولین را مقصر جلوه داده اند؛ اما اکنون روزه سکوت گرفته و...؛ گو اینکه «کر» و »کور» شده اند؛ و در پی تشدید نوکری خویش نسبت به حامیان صهیونیست ها هستند و....»

    (حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی، عصر چهار شنبه، 26 مهرماه 1402ش، 2 ربیع الأول 1445ق=)

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    استاد محترم جناب حجت الاسلام آسید حسین آقا شفیعی دارابی سلام. ۱. باری؛ خدای باری‌تعالی را می‌خوانم آن فرزانه‌ی انقلابی محل‌مان را برای‌مان نگاه دارند که واقعاً روحانیِ در صحنه هستید و قوتِ قلب انقلابیون روستا. ۲. دعای خیر شما مرا بیش از پیش به سمت خدای بزرگم هدایت می‌کند کما این که عین چنین هدایتی را از عزیزی دیگر هم بارها می‌شنیدم. ۳. راست را بگویم وقتی صبح خواستم دست به یادداشت روز بزنم، اندوهگین و حتی به شدیدترین وضع گریان بودم از غم غزه‌ی فلسطین. شاید تمام شش تحلیلم در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه در ذهنم شکل گرفت و مقداری روی آن شخصاً فکر کردم و بعد وضو ساختم و دست به قلم بردم. ممنونم منو با ادبیات عجیبی دعام کردی. مسئولیت مرا بیشتر ساختی. امید است یک سرباز عادی برای قاسم سلیمانی باشم و یک پیرو قاطع رهبر معظمم آقاخامنه‌ای عزیز. ۴. نکات ارزنده‌ی آن استاد برای من همگی درس‌آموز است. تعلیم من مگر کجاست؟ پای همین بیانات امثال شما خوبان دیگه. ۵. حماس یک نیروی بسیار مذهبی و با درجه‌ی بالایی از ذکاوت است و فنون چریکی را حتی از چه گوارا هم بهتر بلدند. ۶. مسیر گرچه توسط اسرائیل جهنی شد و پر از قساوت، اما نتایج همه‌ی این بحران‌ها -که احتمال بالا دچار چند حرکت جدید و خطرناک‌تر شود- در اصل به زیان آنان می‌انجامد. هیچ عاملی قادر نبود این‌مقدار خسارات ساختاری، اطلاعاتی، اخلاقی، نظامی و حیثیتی و از همه مهمتر راهبردی و مشروعیتی به اسرائیل وارد سازد. ۷. از بیانات آن استاد همیشه نکات مهمی نصیبم می‌شود زیرا معقول و مستند و بر پایه‌ی عوامل دخیل در مسئله سخن می‌گویید. سپاسگزارم از شما آقا. فرصت ویرایش ندارم. اگر ایراد شکلی داشت پاسخم، پوزش می‌طلبم.

    سپاس از همه اعضای محترم مدرسه فکرت

    بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. دوستان سلام علیکم. ضمن عرض تسلیت به جهت بروز فاجعه غمبار غزه و شهادت مظلومانه و بی پناه این سرزمین و دیگر مناطق فلسطین اشغالی؛ لازم میدانم از فعالیت چشمگیر تک تک اعضای محترم این مدرسه (سروران روحان؛ حجج اسلام: شفعی مازندرانی، احمدی، دارابکلائی، آفاقی، شاکر، و...؛ آقاین ارجمند: مدیر دامنه، سید یاسر، آقاموسی صباغ عزیز، سید اسحاق شفیعی، مهندس امیر رمضانی دوست داشتنی، حجت رمضانی و....) که در جهت ابراز همدردی با مظلومان غزه و بازگوئی جنایات بی شمار صهیونیستها، مطالبی نگاشته و در معرض نمایش قرار داده اند، تشکر نمایم. ماجور باشید.  

    (حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی، عصر چهار شنبه، 26 مهرماه 1402ش، 2 ربیع الأول 1445ق=)

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سللم. جواب به زودی...

    سید حسین شفیعی دارابی:

    سلام ممنونم. مثل همیشه زیبا نگاشتی. لطفا در صورت امکان، نگارش تحلیل هفتم را به پیشنهاد داده شده، اختصاص دهید

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    استاد محترم و مورد علاقه‌ی من جناب حجت الاسلام آسید حسین آقا شفیعی دارابی مجددا سلام عرض می‌کنم. قبلاً درین صحن کسی در واقع استادم جناب شیخ احمدی از من پرسیده بود برای سازمان میم.میم آقای حجت الاسلام سید محمد خاتمی خطر محسوب می‌شود. پاسخی گفته بودم که آقای خاتمی را سوپاپ که سهله واشر هم حساب نمی‌کنن. الآن هم در مسیر پیشنهاد شما می‌گویم از نظر چپ آمریکایی که خود را مثلاً «اصلاح‌طلب» می‌دانند، حتی زودتر از سازمان میم.میم مُردند و دیگر پَشیز هم نیستند. امید است چپ سنتی خط امام باز هم راه خود را ازین چپ آمریکایی مفتضح و منهزم و مُرده بازسازی کند و به آقای خامنه‌ای بپیوندد، که رهبری حقیقتاً معظم هستند و برترین انسان ضد امپریالیست. زیاده عرضی نیست

    سلام بر عمو ابراهیم و شریفشان مدرسه

    این گلهای زیبا از طبیعت داراب کلا تقدیم شما

    اما بعد

    اینروزا خبرهای ناخوشایند و غم انگیز فلسطینِ مظلوم، دلِ همه ی آزادیخواهان عالَم رو جریحه دار کرد،و غم و اندوه و مصیبت،همه را داغدار کرد،و ما اینجا نشسته ایم و فقط محکوم میکنیم،که اصلن قابل هضم نیست،ایرانِ ما ،اینهمه شهر موشکی رو نمایی کرد ،اینهمه موشک اسرائیل زن نشون دنیا داد،ولی چه فایده،فقط واسه هیاهو بود مگر؟

    پس کِی میخواهیم و میتوانیم از اینهمه موشک و توپ و تانک استفاده کنیم،چرا فقط حرف میزنیم،دیگه کدام جبهه از جبهه ی فلسطین واجب تر هسش برای استفاده ی این همه موشک؟هر چند به دور اندیشی و مدیریتِ رهبر حکیم و فرزانه هزار بار اطمینان داریم،

    اما واقعن این رفتار برایم قابل هضم کردن نیست،مگه میشه اینهمه جنایت رو فقط محکوم خشک و خالی کرد؟آیا واسه مردم زخمی و گرسنه و داغدارِ غزه ،اینجور محکوم کردن فایده ای هم دارد؟

    کفر با تمام توان میکُشد،در عوض جبهه ی حق فقط محکوم میکند،آیا میترسیم؟میترسیم که جنگ به داخل کشور ایران کشیده شود؟خب بشود،مگر مردم سوریه،عراق،لبنان،فلسطین انسان نیستن ؟چطور ما حاضریم جنگ را درکشورهای اونا بکشانیم ولی خودمون در امنیت باشیم؟مگر خونِ ایرانی جماعت رنگینتر هسش؟

    اینهمه فریاد و محکوم کردن و تجمع شاید به جنگ و کشتار فلسطینیها پایان دهد،شاید،

    ولی زخم دل،و نا امیدی اونا از امت اسلامی را التیام میبخشد؟

     

    مهدی ملایی دارابی 

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    ::
    برادر خوب من مهدی ملایی سلام. ۱. تلاقی‌دادنِ گل‌های دلربای داراب‌کلا به دردهای جانسوز فلسطین در غزه حرکت دلاویزانه‌ای بود که میزان حس همدری را تشدیدتر می‌سازد و دل را عمقی‌تر می‌خراشانَد. ۲. هر نوع پیش‌دستی ایران در جنگ یعنی جواز تجاوز همه‌جانبه‌ی ناتوی تروریست با ایران. چون حمله به اسرائیل از نظر منطق زور آمریکا یعنی جنگ با آمریکا. جنگ با آمریکا هم یعنی حضور همه‌ی اعضای ناتو در ائتلاف جنگی علیه‌ی ایران. درین صورت فقط نظام فاشیستی نازی اسرائیل جشن می‌گیرد. ۳. موشک‌های منهدم‌کننده‌ی ایران مال زمانی‌ست که دست تعدی سوی مرز ما دراز شود. ۴. جهان غرب آنچنان از منطق و اخلاق به دور است که هر اقدام مستقیم ایران را بهانه‌ی مشروع و حقوقی جهت تنبیه ایران قرار می‌دهد و جواز ائتلاف هم کسب می‌کنند از شورای امنیت. ۵. وقتی نتیجه‌ی آنچه اسرائیل دارد مرتکب می‌شود ۱۰۰ در ۱۰۰ زیانش هست، چرا باید ایران دخالت نظامی کند؟ باید رفتار سیاسی ایران بی‌امان ادامه یابد برای نامشروع اعلان‌شدن این رژیم نژادی. ۶. از کجا اطمینان داری ایران در صحنه‌ی نظامی نیست؟! آن هم در چهار جنبه‌ی غزه، کرانه، جولان و لبنان. بگذرم. احساسات پاک و انقلابی‌ات را می‌ستایم. فقط یک لغتت غلط است این ←: «چطور ما حاضریم جنگ را درکشورهای اونا بکشانیم؟» آق مهدی ما هرگز چنین کار غلطی را نمی‌کنیم، ما کنار آنان که برای بازپس‌گیری سرزمین خود مبارزات جهادی، دفاعی و انقلابی می‌کنند ایستاده‌ایم. این ذات اسلام است که باید کنار مسلمین ستمدیده تا هر حد که ممکن است بود. درود. ویرایش این‌روزها در رغبت دامنه نیست.پوزش.

    سلام جناب طالبی نازنین 

    ممنون که مثل همیشه با تمام وجود و روی باز با تحلیل های دقیق ما را از علم و دانش تان بهره مند می‌سازید 

     

    والا قصد پاسخ نداشتیم حضرتعالی گفتنی ها رو گفتید بسیار و عالی و مبسوط

     

    بنده حقیر خارج از بحث یک نکته رو اضافه میکنم به آنچه شما بیان داشتید

     

    آقا ابراهیم ببخشید اسم شما را بردم والله قلبمون آتیشه 

    خداشاهده آتیشه قلبامون شکسته   

    متاسفانه بعضی از بچه حزب الهی ها زودی شک میفته به دلشون 

    توییت لحظه قبل آمنه سادات ذبیح پور ببینید و خیلیا دیگه

      

    عزیزان باید اعتماد کنند و پشت سر رهبر انقلاب سکاندار کشتی حرکت کنند  

    پریشب اینجا خدمت دکتر درس پس دادم که دوستان باید مراقب باشن به هوش باشند واقعا در یک آزمون سخت قرار گرفتیم نباید به دلشون ذره ای تردید راه بدند مطعن هستیم که نظام و رهبری بهترین تصمیم خواهند گرفت

     

    الان تمام محورهای مقاومت گوش به فرمان این حکیم فرزانه هستند 

    دوستان توجه کنند نابودی اسرائیل برای ما کاری نداره اما اسرائیل ببینه کارش تمومه تمام کشورها رو بمب اتم میزنه اونا حیوانن هیچ رحمی ندارن هیچ باکی ندارن از بمب اتمی استفاده کنند

    اونجا که کشورها بمب اتم بخورن مقصر کیه؟ ایران 

    شاید یکی بگه ایران میتونه بمب اتمی رو رو هوا رهگیری کنه خب مصر و یمن و لبنان لیبی و عراق و افغانستان چی 

    بخدا ما دلمون آتیشه یه قدم بدون بررسی ممکنه 2 میلیارد مسلمان نابود بشن

    چه بسا اصلا نقشه شومشان همین باشه ایران ورود کنه و... 

    حتی بعید نیست بیاد مسجدالاقصی منفجر کنه و با رسانه هاش بگه کار ایرانه و... 

     

    الان مردم جهان در حال بپا خواستن هستند داره یه مطالبه جهانی برای نابودی صهیونیست شکل میگیره

    ما هم نیاز داریم افکار عمومی در جهان اسلام بیدار بشه مطالبه کنن و بگن جمهوری اسلامی وارد جنگ شوید اونموقع رهبر حکیم تصمیم میگیرد خواسته ملت را

     

    بازم میگم خواهش میکنم از دوستان فقط به رهبری نگاه کنن و گوش به فرمانش

     

    ایشون با کوله باری از تجربه پختگی درایت داره و هیچ گاه احساسی واکنش نشان نمی‌دهد

     

    فقط و فقط باید دعا کنیم عاقبت بخیر شویم هر چقد به زمان ظهور نزدیک تر بشیم غربال ها سخت تر می‌شوند.

     

    سید یاسر موسوی دارابی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    ::
    آق سید یاسر دوست گرامی من سلام. ۱. محبتت بر من نشان عَطوفت است که در خاندان پاک شما یک خصلت ذاتی و تعلیمی است. من تحت تعالیم خوبان خودم را می‌سازم. تو یکی از میان آنان. ۲. از نوشته‌ات بالیدم. بله، پشت ایده‌ها و اولویت‌های رهبر معظم که در جهان اسلام بالاتر و داناتر ازو کسی را نمی‌بینم. ۳. بنده هر چه بلد شوم در مورد فلسطین سعی می‌کنم با زبان ساده و روان پیش گذارم. این عُلقه و عقیده‌ی من به فلسطین نشئت در اوائل انقلاب دارد که مطالعات محور فلسطین جزوِ اساس برنامه‌ی بنده شده و همچنان ادامه می‌دهمش. ۴. اگر این پستت شرکت در بحث ۲۰۹ بود پس سپاس بابت شرکت‌کننده‌ی پنجم. نقص ویراست مرا ببخش. حوصله‌ی ویرایش ازم سلب است، از بس این چند روزی انگشتانم روی تایپ بود. که هر چه روشنگری کنیم کم است در برابر شگفتی‌های مقاومت فلسطین و لبنان و سپاه مقدس قدس.

    سید یاسر موسوی: ارادت مجدد. ترتیل سوره جمعه این هفته ام طلب پدر و مادر و برادر و خواهر همه اموات شما. اینکه عمر گرانمایه تان را صرف علم دانش و آگاهی رسانی و روشنگری و جهاد تبیین میکنید هم خیر دنیا نصیب تان می‌کند هم خیر آخرت. خداوند بشما طول عمر عنایت کند. خدا قوت.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    مجدداً مُجدّانه سللام و سپاس بابت قرائتِ ترتیلی سوره‌ی شریفه‌ی "جمعه"‌ی این هفته‌ی آن گرامی -آق سید یاسر موسوی دارابی- ممنونم. حالیا ! چه کاری گرانسنگ‌تر از آن. برای همه‌ی اموات‌تان -سیدیاسر مهربان و اهل اُنس با قرآن- ترنُم حمد و سوره خواهم خواند و برای این ستوده‌کردارِ نیک‌تان از میزم برخواهم خاست. گرانمایه‌عمر تو هم گرامی‌ترُ گران‌ترُ گرمایی‌ترُ گوهری‌تر.

    مهدی ملایی دارابی: سلام دو جدَّد خدمت عمو ابراهیم، از روشنگری شما سپاسگزارم،ولی تحمل این وضع سخت هسش، انسان این همه کشتار بچه های بیگناه رو ببیند و فقط محکوم کند ،ولی به رهبرمون کاملن اعتماد داریم و قطعن هر چه مصلحت باشد،ایشان بهتر میدانن، باز هم از شما سپاسگزارم.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    پاسخم به آقامهدی ملایی

    سلام من هم به «سلامِ دو جدَّدِ" تو آقا مهدی ملایی که لفظِ "عمو ابراهیم" در بیانت مرا خاضع اخلاقت می‌کند. باری! ممکن است در گردش روزگار و یا تداول ایام (=چرخش بر حسب سنّت خدا) کسانی را مشاهده کنی که بگویند به ایران چه مربوط؟! این حرف نمایندگی دارد همان شعارِ به‌ظاهر ایرانگرایانه‌ی «نه غزه، نه لبنان»!! و به قول دروغ‌شان جان‌شان!!! «فدای ایران». اما این شعار و آن حرف هر دو غلط است: علت و علیّت:

    فرض «نه غزه، نه لبنان»!! را راست می‌گویند اما ببینید عکس بالا را. میم دوم سازمان میم.میم سال ۱۳۹۵ با ابومازن (=رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) ملاقات کرد. جون او اسرائیل را به رسمیت شناخت. می‌مانَد قولِ دروغ‌شان جان‌شان!!! «فدای ایران» عجب، پس چرا در هشت سال دفاع مقدس جان‌شان فدای صدام بود، نه ایران؟!

    همه‌ی اینان کذّاب‌اند و قصدشان گسترانیدن فرهنگ فاسد غرب است که خیال می‌کنند با آمدن اروپا و آمریکا به ایران همه‌چیز وُفور و همه جا گلستان می‌گردد.

    آقامهدی ممنونم رفیق دردمندم که دلت خراشیده شد از دیدِشِ جگرخراشی‌های غزه‌ی فلسطین توسط افزارآلات شیک و کُشنده‌ی انسان توسط کارخانه‌ی های نظامی غرب. اگر کار من از دیدِ تو "روشنگری" استُ ازم سپاسگزاری کردی، مسئولیتم را مضاعف (=چَندچندان) ساختی.

    امروزه بالاترین پرسش تعجبی جهان این نیست که چرا ایران به اسرائیل اعلان جنگ نمی‌دهد، بلکه این است که چرا اسرائیل می‌ترسد به ایران حمله‌ی نظامی تمام‌عیار کند. و این یعنی خردمندی رهبر عظیم‌مان که زوایا و بزرگی این مرد شگفت‌انگیز ایران، هنوز بر خیلی‌ها نهان مانده است. ولی دشمنِ بدکین صهیون، ایشان را دقیق می‌شناسدُ خوف به خود تزریق ساخته است و با سِرُم غرب خود را سرِ پا نگاه می‌دارد.

    سؤال فلسفی دامنه ازت آق مهدی: ایران از نیروهای خودِ فلسطین، یمن، لبنان و از درون اردن و آن سوی بِنین حماسه‌سازان می‌سازد بهتر است؟ یا از درون ایران بخواهد برای آنان سرباز بسازد؟!

    منش منطقی این است هر کشوری باید سربازان فداکار خود را موجب فلاح و صلاح خود کند و سلاح گیرد با ستمگر بستیزد. غزه و کرانه و جنوب لبنان و یمن همین منطق را پیاده کردند. تا به بازوی توانا و فکر دانای خود مفتخر بمانند. اگر در دفاع مقدس مثلاًً به جای رزمندگان کسانی از دیگر بلاد صدام را به نفع ما شکست می‌دادند و خاک ما مصون از گزند تصرف و تجاوز می‌کردند امروز فرهنگ ایرانی به خود می‌بالید؟ خود را نفرین می‌نمود که چرا کِهلی کرد و سهل شمُرد اصل دفاع و خیزش در برابر تعدّی را؟

    فلسطین علیه‌ی تعدی به خود بپا خاسته است. ما این پایداری آنان را باید هم پاس بداریم و کمک‌شان کنیم؛ وقتِ دفاع ایران فرا رسد تردید نکن ایران از هیچ دفاعی در خود نخواهد لرزید.

    رهبر ما الحمدّ لله زعیم متفکر است و تنی سالم و اندیشه‌ی برتر دارد و مثل او من ندیم در عمرم این‌همه استراتژیست. کسی که امام ره برای وی وقتی از تهران به سمت جبهه می‌رفت قلبش به تپش می‌افتاد و به همین علت برای حفظ جان "سیدعلی" همان "آقا خامنه‌ای بردار عزیز"ش پنج استان وی را ممنوع کرده بود. اینک آن جانشین زیرک امام ره، بر ما رهبری می‌کند. با تمام عقاید و علایق منتظر فرمان رهبرم که اگر اذن صادر کند حتی سه ساعت در خانه نخواهم ماند. همه‌چیز ولی باید زیر نظرِ "ولیّ" که مولای بَرومند ماست. سپاس. زیاد شد جواب. مرا به حرف آوردی مهدی که خودت همه‌ی اینا را از بری.

    السلام علیکم و رحمه الله آقاابراهیم عزیز.

    بر گوش این دو یاسین بخوان و بگو :

    کوری عصاکش کوری دگر شود

    دعاگو شفیعی مازندرانی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام جناب حجت الاسلام شفیعی مازندرانی. مصداقی بود شعر شما استاد و شاعر ارجمند. بلی، باید در گوش این دو تا خائن به فلسطین و خائن جانی به ایران همینی که شعر کردی گفت: یک فرد کوردل، عصا گردد یک کوردل دیگر را. عالی بود مضمون و مصادیق، استاد. سپاس.
  • کاوه توفیقی
  • بسم‌الله الرحمن الرحیم/ سلام علیکم و رحمه‌الله

    به نظرم کمی در انتشار مطالب خبری سعه صدر داشته باشید،صبور باشید و حتماً باید نقشه منطقه و محل اصابت موشک و زاویه شلیک  لحاظ شود تا خدای ناکرده شما که قلم به دست می‌گیرید کپی کننده تلقی نشوید ، چون رسالت وبلاگ نویس در حقیقت بیان حقایق است نه انتشار مکرر اخبار خبرگزاری ها.همچنین فیلم های متعدد هم در شبکه های معاند و غیر معاند موجود است که راهنمای جالبی برای تغییر کلی مقاله حاضر خواهد بود.والله اعلم(خدا آگاه تر است)

    بخشی از مقاله صحیح است و در صحت آن تشکیکی نیست و بخشی از آن مستدل نیست.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام جناب آقای کاوه توفیقی. از نصیحت و نقد شما بسیار متشکرم. کار اسرائیل اساسا" همین است. هم عملیات نظامی می‌کند و هم آن به عملیات روانی می‌دوزد تا ذهن جهان به جای مسئله‌ی اول به روی مسئله‌ی دوم ببرد و اذهان را مشوش سازد. بنده هم در متنم گفتم هر تحلیل ممکن است در بررسی هدف، خطا هم  داشته باشد. با احترام به آن جناب. سپاس جهت حضور و نظر.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    دامنه‌ی داراب‌کلا

    قالب کارزی چهارم : دامنه ی داراب کلا