لِذِکری
۱۸ ، ۱۱ ، ۱۴۰۳
منم خدا، که هیچ معبودی جز من نیست؛ پس، مرا پرستش کن و برای یادِ من، نماز برپا دار.
آیت الله سید محمد حسین طباطبایی در جلد ۲۷ فارسی المیزان ص ۲۱۸ معتقد است لِذِکری برای آن است که بگوید یادآوریات را، عبادتت را، با عمل به نماز صورت بده. مثل این دو مثال:
بخور؛ برای اینکه سیر شوی.
بنوش؛ برای اینکه سیراب شوی.
با این دو نمونه مثال علامه، پس میشود گفت:
بِنماز (=نماز بایست) ؛
برای اینکه خدا را یاد (=ذکر) کنی.
بپَرَست (=پرستش کن) ؛
برای اینکه خدا را یاد (=فراموش) نکنی.
برداشتم بود از آیهی ۱۴ طه. دمی با کتاب وحی، این اثر را بر انسان میگذارد که دقایقی خود را به طور مستقیم شنوندهی کلام خداوند حس میکنی و همین حس است که انسان آرامشی در خود میآفریند. قرآن به انسان یاد میدهد هیچ کس و هیچ چیز را اعلا و اعلم ندان، مگر پروردگار متعال عالَم و آدم را.
نکته: هر گاه دیدیم کسی دارد شخصیتها را طوری معرفی میکند که انگاری او خدا است و حتی برتر از خدا نعوذ بالله، بدانیم او دارد فرعون میسازد. فراعِنه (=فرعونها) مستکبر بیش نبودند که به مردم زور میکردند آنان را «ولیّ» خود بدانند و پیرو بیچون و چرا شوند. هر که، جز خدای باریتعالی، خدایگانی ورزد، او بُت است. بُت را هم ابراهیم شیخ الانبیا علیهمالسلام بر زمین زد و شکانْدتمام، و درسی داد عامّ و تامّ.
لِذِکری
۱۸ ، ۱۱ ، ۱۴۰۳
منم خدا، که هیچ معبودی جز من نیست؛ پس، مرا پرستش کن و برای یادِ من، نماز برپا دار.
آیت الله سید محمد حسین طباطبایی در جلد ۲۷ فارسی المیزان ص ۲۱۸ معتقد است لِذِکری برای آن است که بگوید یادآوریات را، عبادتت را، با عمل به نماز صورت بده. مثل این دو مثال:
بخور؛ برای اینکه سیر شوی.
بنوش؛ برای اینکه سیراب شوی.
با این دو نمونه مثال علامه، پس میشود گفت:
بِنماز (=نماز بایست) ؛
برای اینکه خدا را یاد (=ذکر) کنی.
بپَرَست (=پرستش کن) ؛
برای اینکه خدا را یاد (=فراموش) نکنی.
برداشتم بود از آیهی ۱۴ طه. دمی با کتاب وحی، این اثر را بر انسان میگذارد که دقایقی خود را به طور مستقیم شنوندهی کلام خداوند حس میکنی و همین حس است که انسان آرامشی در خود میآفریند. قرآن به انسان یاد میدهد هیچ کس و هیچ چیز را اعلا و اعلم ندان، مگر پروردگار متعال عالَم و آدم را.
نکته: هر گاه دیدیم کسی دارد شخصیتها را طوری معرفی میکند که انگاری او خدا است و حتی برتر از خدا نعوذ بالله، بدانیم او دارد فرعون میسازد. فراعِنه (=فرعونها) مستکبر بیش نبودند که به مردم زور میکردند آنان را «ولیّ» خود بدانند و پیرو بیچون و چرا شوند. هر که، جز خدای باریتعالی، خدایگانی ورزد، او بُت است. بُت را هم ابراهیم شیخ الانبیا علیهمالسلام بر زمین زد و شکانْدتمام، و درسی داد عامّ و تامّ.
۱۸ ، ۱۱ ، ۱۴۰۳
منم خدا، که هیچ معبودی جز من نیست؛ پس، مرا پرستش کن و برای یادِ من، نماز برپا دار.
آیت الله سید محمد حسین طباطبایی در جلد ۲۷ فارسی المیزان ص ۲۱۸ معتقد است لِذِکری برای آن است که بگوید یادآوریات را، عبادتت را، با عمل به نماز صورت بده. مثل این دو مثال:
بخور؛ برای اینکه سیر شوی.
بنوش؛ برای اینکه سیراب شوی.
با این دو نمونه مثال علامه، پس میشود گفت:
بِنماز (=نماز بایست) ؛
برای اینکه خدا را یاد (=ذکر) کنی.
بپَرَست (=پرستش کن) ؛
برای اینکه خدا را یاد (=فراموش) نکنی.
برداشتم بود از آیهی ۱۴ طه. دمی با کتاب وحی، این اثر را بر انسان میگذارد که دقایقی خود را به طور مستقیم شنوندهی کلام خداوند حس میکنی و همین حس است که انسان آرامشی در خود میآفریند. قرآن به انسان یاد میدهد هیچ کس و هیچ چیز را اعلا و اعلم ندان، مگر پروردگار متعال عالَم و آدم را.
نکته: هر گاه دیدیم کسی دارد شخصیتها را طوری معرفی میکند که انگاری او خدا است و حتی برتر از خدا نعوذ بالله، بدانیم او دارد فرعون میسازد. فراعِنه (=فرعونها) مستکبر بیش نبودند که به مردم زور میکردند آنان را «ولیّ» خود بدانند و پیرو بیچون و چرا شوند. هر که، جز خدای باریتعالی، خدایگانی ورزد، او بُت است. بُت را هم ابراهیم شیخ الانبیا علیهمالسلام بر زمین زد و شکانْدتمام، و درسی داد عامّ و تامّ.
لِذِکری
۱۸ ، ۱۱ ، ۱۴۰۳
منم خدا، که هیچ معبودی جز من نیست؛ پس، مرا پرستش کن و برای یادِ من، نماز برپا دار.
آیت الله سید محمد حسین طباطبایی در جلد ۲۷ فارسی المیزان ص ۲۱۸ معتقد است لِذِکری برای آن است که بگوید یادآوریات را، عبادتت را، با عمل به نماز صورت بده. مثل این دو مثال:
بخور؛ برای اینکه سیر شوی.
بنوش؛ برای اینکه سیراب شوی.
با این دو نمونه مثال علامه، پس میشود گفت:
بِنماز (=نماز بایست) ؛
برای اینکه خدا را یاد (=ذکر) کنی.
بپَرَست (=پرستش کن) ؛
برای اینکه خدا را یاد (=فراموش) نکنی.
برداشتم بود از آیهی ۱۴ طه. دمی با کتاب وحی، این اثر را بر انسان میگذارد که دقایقی خود را به طور مستقیم شنوندهی کلام خداوند حس میکنی و همین حس است که انسان آرامشی در خود میآفریند. قرآن به انسان یاد میدهد هیچ کس و هیچ چیز را اعلا و اعلم ندان، مگر پروردگار متعال عالَم و آدم را.
نکته: هر گاه دیدیم کسی دارد شخصیتها را طوری معرفی میکند که انگاری او خدا است و حتی برتر از خدا نعوذ بالله، بدانیم او دارد فرعون میسازد. فراعِنه (=فرعونها) مستکبر بیش نبودند که به مردم زور میکردند آنان را «ولیّ» خود بدانند و پیرو بیچون و چرا شوند. هر که، جز خدای باریتعالی، خدایگانی ورزد، او بُت است. بُت را هم ابراهیم شیخ الانبیا علیهمالسلام بر زمین زد و شکانْدتمام، و درسی داد عامّ و تامّ.
۱۸ ، ۱۱ ، ۱۴۰۳
منم خدا، که هیچ معبودی جز من نیست؛ پس، مرا پرستش کن و برای یادِ من، نماز برپا دار.
آیت الله سید محمد حسین طباطبایی در جلد ۲۷ فارسی المیزان ص ۲۱۸ معتقد است لِذِکری برای آن است که بگوید یادآوریات را، عبادتت را، با عمل به نماز صورت بده. مثل این دو مثال:
بخور؛ برای اینکه سیر شوی.
بنوش؛ برای اینکه سیراب شوی.
با این دو نمونه مثال علامه، پس میشود گفت:
بِنماز (=نماز بایست) ؛
برای اینکه خدا را یاد (=ذکر) کنی.
بپَرَست (=پرستش کن) ؛
برای اینکه خدا را یاد (=فراموش) نکنی.
برداشتم بود از آیهی ۱۴ طه. دمی با کتاب وحی، این اثر را بر انسان میگذارد که دقایقی خود را به طور مستقیم شنوندهی کلام خداوند حس میکنی و همین حس است که انسان آرامشی در خود میآفریند. قرآن به انسان یاد میدهد هیچ کس و هیچ چیز را اعلا و اعلم ندان، مگر پروردگار متعال عالَم و آدم را.
نکته: هر گاه دیدیم کسی دارد شخصیتها را طوری معرفی میکند که انگاری او خدا است و حتی برتر از خدا نعوذ بالله، بدانیم او دارد فرعون میسازد. فراعِنه (=فرعونها) مستکبر بیش نبودند که به مردم زور میکردند آنان را «ولیّ» خود بدانند و پیرو بیچون و چرا شوند. هر که، جز خدای باریتعالی، خدایگانی ورزد، او بُت است. بُت را هم ابراهیم شیخ الانبیا علیهمالسلام بر زمین زد و شکانْدتمام، و درسی داد عامّ و تامّ.