منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

مرحوم مهدی بریمانی

پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶ ق.ظ
  به قلم دامنه: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ؛ ابتدا درگذشت ایشان را به تمامی بستگان خاندانش تسلیت می‌گویم خصوصاً به خانم عاطفه بریمانی دختر محترم ایشان که در مدرسه فکرت عضویت داشت و دارد. امیدوارم مصیبت دردناک فراق پدرش را بتواند تحمل کند. با آقامهدی بریمانی از همان اول انقلاب، آشنا بوده و گه گاه گپ و گفت داشتیم. اول انقلاب به منزل ما پیش اخوی ارشد ما (آقای ابوطالب طالبی وحدت) آمد و شد داشت.
 
 
از مبارزین اولیه در انقلاب بود و برای انقلابیون محل و حومه، فردی سرشناس محسوب می‌شد. مشیء ضدامپریالیستی داشت. اساساً از شخصیت آرام و بامتانت برخوردار بود. دارای برخورد خیلی‌خوب با مردم بود. برای خود وزنی بود برای محل. خویشتنداری‌اش فوق‌العاده بود. اخلاق خوب و رفتار سالم با جامعه، ازو یک انسان متعادل و منصف ساخته بود. یکی از خوبترین کارهای فرهنگی او این بود پای فروش روزنامه را در داراب‌کلا با بازکردن فروشگاه کالای فرهنگی، باز کرده بود. خودم پای ثابت مشترکین خرید روزنامه اطلاعات از ایشان بودم. آدم روشنی بود. اهل مطالعه و سیاست. موقعیت‌های مردم را درک می‌کرد. دلی دلسوز و اراده‌ی مردمگرایانه داشت. به نظر می‌رسد به ایجاد روابط خوشایند میان مردم بسیار باور داشت. نزد بنده او انسانی مطلع و میانه‌دار بود. بینش سیاسی داشت و روی مواضع فکری خود، تندروی نداشت. تحمل مخالف فکری خود را داشت. یک پای ثابت شرکت در مراسم عزاداری ماه محرم در پایین‌تکیه‌ی محل بود. عکس‌هایی ازیشان در دامنه داشتم، اما فرصت پیداکردن نیافتم. برای غفران روحش از خداوند متعال مسئلت می‌طلبم و برای فرزندان و همسر محترمش صبر.
| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2456

نظرات (۴)

سلام صلوات به روح پر فتوح آقای مهدی بریمانی الحق انسان شایسته و ارزشمدار  بود بنده خوبیهای زیادی از ایشان در ه‍یئت امنا مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام دیدم در زمان ساخت تکیه جدید خصوصا  موقع کاشی کاری بدنبال خیر و کمک های مردمی بودیم باتفاق مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای آفاقی امام جماعت مسجد رحمه‌الله علیه خدمتش رسیدیم و پیشنهاد کاشی و هزینه سنگین آن ارائه شد با شهامت وحسن نیت  وصف نشدنی مسئولیت کل کاشی و هزینه نصب را پذیرفت الان جزو زینت تکیه پایین و  الباقیات و الصالحات خودش و پدر گرامش مرحوم حاج اکبر بریمانی است به گفته مدیر ارجمند او از چهره‌ های متدین و مردمی محل و منطقه محسوب می شد رحمت الله علیه بروحش صلوات و فاتحه.

سید تقی شفیعی

برادرم حاج سید تقی سلام. از بیان منصفانه‌ی آن رفیق ارزشمندم ممنونم. سخن شما در توصیف روانشاد آقامهدی بریمانی بسیار جای تشکر دارد. گواهی قشنگی بود. یادش گرامی است و نامش می‌ماند. برای من آن دوست به خداپیوسته انسانی دوست‌داشتنی بود روحش را اینک سلام می‌دهم. ازت سپاسگزارم که بر متنم صحه گذاشتید و خود از سجایای اخلاقی مرحوم مهدی بریمانی نکات ستوده فرمودی.
با سلام خدمت دوستان هم محلی . خاطرات نگاشته شده در خصوص رفتار و‌کردار مرحوم تازه در گذشته مهدی بریمانی کاملن درست و‌مطابق با واقعیت هست . گواهی مومنین بر درگذشته بواسطه ی انجام کارهای نیک ذخیره قبر و قیامت آن مرحوم و شادی روانش باد.
امیر رمضانی
::

::

امیرجناب سلام. خرسندم از تأییدت در حق مرحوم آق مهدی بریمانی. شخصاً برای درگذشتش غمگین شدم. خدا وی را رحمت و نامش را به عنوان فردی بااخلاق، باقی گذارد. تسلیت.

السلام علیکم و رحمه الله. -آنچه مرقوم داشتید کاملا بجا و جالب است. در مدرسه آیت الله داراب کلائی روز ی پدرش رحمه الله ایشان را  به  حجره  بنده  آورد تا دروس آغاز طلبه ای را به ایشان  بیاموزم  الحمدلله خیلی هوشمند و درس خوان بود هر روز می آمد تا پائیز  فرا رسید و نوبت ثبت نام آموزش وپرورش ....و برای بنده مسافرت پیش آمد و  توفیقات  بنده سلب شد ... زان پس همیشه مشمول لطف این پدر و پسر بودم رحمه الله علیهما و علی آبائهما و اجدادهما. به همه باز ماندگان نسبی و سببی او  عرض تسلیت دارم . وبرای این دو رضوان و مغفرت الهی را آرزو مندم.

حوزه ی علمیه قم. شفیعی مازندرانی

::

::

حضرت استاد حجت الاسلام شفیعی مازندرانی سلام علیکم. خاطره‌ی نُوِی بود. جالب. از شما بابت این نقل زیبا متشکرم. روح او و ‌پدرش غرق رحمت حضرت حق. تسلیت.

تسلیت نامه مرحوم آقا مهدی بریمانی

        بسم الله الرحمن الرحیم
       
         آنا لله و آنا الیه راجعون

در گذشت مرحوم مغفور؛ آقا مهدی بریمانی را به والده ماجده و نیز به همسر مکرمش و آقا زاده ها و صبیه ها و دامادها و نوه ها و برادران و همه بازماندگانش تسلیت می گویم. آن مرحوم در جلسات مذهبی موثر در پیروزی انقلاب اسلامی  و همراهی با نیروهای انقلابی دارابکلائی؛ حضوری چشمگیر داشته و در برخورد با دیگران؛ مودب و حلیم بوده؛ در جلسات سوگواری سالار شهیدان حاضر می شده؛ و همچون پدر مرحومش حاج اکبر بریمانی؛ از همراهی و همکاری با هیئت امنای مسجد و حسینیه امام مجتبی (ع) دریغ نمی ورزید.ورزید
 فوتش در ماه شعبان المکرم را به فال نیک می گیرم. امیدوارم از شفاعت رسول الله (ص) و مجموعه اهل بیت (ع) بهره مند گردد.
(حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی؛ عصر روز پنجشنبه ۲۶  بهمن ۱۴۴۲ش_ ۵ شعبان ۱۱۴۵ق)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">