منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

شیخ روح الله حبیبی شیخ شهیر دارابکلا

يكشنبه, ۹ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۵۹ ق.ظ

شرح دامنه برین مَردِ شهیر و شیخ محل: مرحوم حجت الاسلام شیخ روح‌الله حبیبی‌ست. خودمونی در تلفظ محلی: شِخ‌رِل‌لا. مردی با مرامی مردمی. کاری. خدمتی. اخلاقی. دارای تز ترقی. خود هم فردی مترقی. میان مردم بود. با حشر و نشری قوی و قلبی متعالی. دهه‌ی آخر چهل یا اوایل دهه‌ی پنجاه برای داراب‌کلا آب شُرب لوله‌کشی زد. سپس برق هم آوُرد. سردفتر ازدواج هم داشت -که همین- وی را محبوب دل‌ها نموده بود. چون کارش این بوده تا دو دلِ دلخواه را به هم دلدار کند و در دفتر و قلم و ثبت و درج و مُهرش، جوش سازد و عقد. کم پیش آمده باشد جوانان محل و منطقه و حومه و حوالی تا اواسط دهه‌ی هفتاد -که به رحمت الهی رفت- به دست او بر دختران دلخواه خود حلال نشده باشند، آخه او خندان‌ترین عاقد بود.

 

 

اغلب حتی شاید تمام محل توسط او به عقد و عروسی می‌رسیدند. قبرش روبروی ساختمان امامزاده باقر در سمت خیابان است در نزدیکی‌های نرده‌ی دیوار مزار. دیدن قبرش حتی به آدم خندانی می‌بخشد. ساده‌زیست بودُ باسواد و زیرک و به تعبیر خودمی من: زیادزیاد زرنگ. او مردِ معتقد به خالق و مرتبط با خلق بود. درود به روحش و سلام به خاله‌ام همسر باکمال و خصالش، که من صدَرخاله صداش می‌کنم و هر بار که محل می‌آیم زیارتش را از دست نمی‌دهم. هر کس اگر عکسی ازین شیخ شهیر دارد مرا شریک داشته‌های خود سازد تا آلبومش را تکمیل کنم. عکس فوق را چند سال پیش از زن‌داداشم حبیبه‌خانم حبیبی (دختر آن مرحوم، همسر اخوی‌ام آق‌شیخ باقر طالبی) گرفتم. صلوات می‌فرستم بر روح آن نام‌آور مردمی و محبوب محل.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2373

نظرات (۱)

سلام صبح همگی ونیز اقا ابراهیم بخیر شادی دو نکته : یکی اینکه خدایش رحمت کناد واموات اعضای محترم مدرسه رو
دیگری اینکه خاطره ای برام اونموقع عجیب بود اقا شیخ روح الله وخانومش وجین توتون ( سیابول صحرا ) وپیاده تا محل می امدند زمین همسایه ی هم بودیم دقیق حرکات این اقا رو تحت نظر داشتم وبا خود کلنجار می رفتم که مگر میشه یه روحانی (شیخ ) اینقدر خاکی وبعد اون هم در کنار خانونم وجین ،،،،،،، یادش گرامی.

 

ونیز بعدها کار بدنی ایت الله دارابکلایی و حاج اقا افاقی و حاج اقا مهدی دارابی وووورو می دیدم کم کم متوجه شدم ،،، ولذت می بردم عین مردم عادی در بین مردم کار وخدمت می کردند روح همه شون غریق رحمت واسعه ی الهی.

محمدتقی آهنگر

محمدتقی سلام. همین که کارِ بدنی و یدی و نیز وجین و خاکی و کاری و کشاورزی روحانیون محل را پیش کشیدی خود بالاترین دریافت ازین پستم بود. درست رفتی توی مغز متن.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">