منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

درود درود ملت با این عزاداری

شنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱ ق.ظ

این عزادار حسین ع که هر سال

از نکا حومه در محل ما پرشور زنجیر می‌زند

به قلم دامنه به نام خدا. سلام. درود درود، بر قرآن، بر عترت، بر سلسله‌ی نبوت، سپس بر خاندان پاک و پاکیزه و پایدارِ امامت این راه‌بَرنده‌های منزّه ملت به مذهب. سپاس ای امت! ای ملت! با هر مرام، عقاید، مَعجَر، مذهب که تاسوعا و عاشورا را بازنیز مثل همه‌سال، زنده نگه داشته‌اید و قاطعانه نگذاشته‌اید تصوّرات غلط و تحلیل‌های مضحکِ عده‌ای اندک، پیاده شود که از آن سوی آب و بعضا" از نای پاره‌ای سیاسیونِ وامانده‌‌ی پایتخت‌نشسته‌ی هاج و واج (=مبهوت و مات) اصلِ سوگواری‌ها را به سُخره گرفته بودند؛ ولی عزاداری‌های شگفت‌انگیز و خالصانه و همه‌جانبه‌ی شما مردم این زاد و بوم، مُهر ابطال پُرمُرکّبی زد بر پای این یاوه‌ها و وهم‌ها و واهمه‌افکنی‌ها.

 

بارک‌الله‌ی (=آفرینِ خدا) بر شما مردم متدین میهن که برای نهضت امام حسین و یاران -سلام الله علیهم اجمعین- این‌چنین پوینده در صحنه آمدید و حاضر شدید در دمای زیرِ پنجاه‌درجه حرارتِ شیرافکن، شَراره‌های شور و شعور خود را این‌گونه، زبانه دهید تا زبانِ بدگو و بدنویسِ آن سوی «آب»ی‌ها، در همان دَم توی سطر اول، کمانه کند و غلط و خطا و خبط و حبس شود. احسنت برین بوم و مردم که عزیزانه و فکورانه و سوگوارانه، اعتنایی به تفکرات ناصحیح و مردود نمی‌کنند و با پوشش مشکی و یک‌جور، معرفت به خرج می‌دهند و معرفت و عزت از امام سید الشهداء -علیه‌السلام- کسب می‌کنند؛ با چه؟

 

با دسته، با نوحه، با مرثیه، با سنج، با منبر، با علَم و کُتَل، با کتاب، با متن، با معرفی هدف، با کشف مقصد، با راز کربلا، با درک فلسفه‌ی حرکت و مقاومت حسینِ زهرا (سلام الله علیهما) و از همه عظیم‌تر با قدرت خدابخشِ شگفت‌انگیز زاری و مویه و گِریه که به عنوان انرژیِ مرموز و اسرارآمیزِ آفرینش، در چشم، اشک جمع می‌کند و کانون فلسفه‌ی عزاداری می‌شود و با همین سلاح بُرّنده و پوینده، صلاح و فلاح خود را از مکتب عاشورا می‌گیرد که به وقتِ هجوم عَنودان به ایران، جبهه‌ای به وسعت مرز سردشت تا سنندج و از شلمچه تا کُنجان‌چَم می‌آفریند.

 

سه چند عکس خاص هم ترتیب کردم؛ مجلس عزاداری پیش معظم رهبری که چهره‌ی ژنرال عارف شهید قاسم سلیمانی کنار رهبر معظم می‌درخشد و بر دلم عمیق نشست. دومی عکس یک روزنامه در چاپ امروز که تیتر مطلوب مرا -ایران قرارگاه امام حسین ع- زد و یک عکس هم از محل که عموحمید انداخت. و چهارمی هم شام غریبان عاشورا جمعه‌شب ۶ مرداد ۱۴۰۲ در محله‌ی مسجد قدس منطقه‌ی کوه خضر قم که خودم انداختم. دست مریزاد ملت در گستره‌ی بزرگ میهن و ایضا" تمامی مردم محلم (داراب‌کلا و اوسا و مُرسم)، با این عقل و عشق و اراده و دِرایه و پویه و گریه و صحنه و آرایه‌ی الهییه. دامنه.

 

 

شام غریبان عاشورا

(۶ مرداد ۱۴۰۲) بیت رهبری معظم

 این عکس از : «مشرق»

 

 

روزنامه ایران (هفت مرداد ۱۴۰۲)

 

روز عاشورا در داراب‌کلا

(جمعه : ۶ مرداد ۱۴۰۲)

عکاس: حمیدرضا طالبی. نشر عکس: دامنه

 

 

دسته‌ی کفن‌پوشان داراب‌کلا در روز عاشورا

عکاس: عبدالرحیم آفاقی. نشر عکس : دامنه

 

 

روز عاشورا (جمعه : ۶ مرداد ۱۴۰۲)

روستای ما داراب‌کلا

عکاس این دو عکس پایین و بالا : نمی‌دانم

 

 

روستای ما داراب‌کلا در روز عاشورا

 

 

این عزادار حسین ع که هر سال

از نکا حومه در محل ما پرشور زنجیر می‌زند

 

 

شام غریبان عاشورا (۶ مرداد ۱۴۰۲)

محله‌ی مسجد قدس منطقه‌ی کوه خضر قم

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2333

نظرات (۲)

سلام جناب دارابی عزیز،

عزاداری‌ها قبول.

و سپاس از انعکاس این تصاویر،

خدا به قلمتون برکت و قوت بیفزاید و ایمان و اندیشه‌تون را در ترویج و تبلیغ  مرام شهیدان کربلا،  بالندگی بیشتر عنایت فرماید.

مأجور باشید و معزز.

سلام جناب مرآت. شکرگزارم که موافق طبع افتاد. از دعای عالی‌تان ممنونم. آمین. شما هم عمری دراز بگیرید.

سلام مجدد.

آمدم بگم که عکس اون پیرمرد زنجیرزن، میتونه سوژه جهانی باشه.

کارش بسیار تحسین برانگیزه. کلی معرفت و عشق در این تصویر نهفته است.

سلام مرآت جان. دلم را با این حرکتت ربودی و اشک بر گونه‌ام روان ساختی. من هم این مرد باشکوه را دوست دارم و همه‌سال سعی می‌کنم از چهره‌اش عکسی در حال زنجیرزدن منعکس کنم. جاذبه دارد رفتار اخلاقی‌اش. سپاسگزارم آقای بامعرفت مرآت عزیز.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">