منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

خاطره‌ی جالب دیگری از حاج قاسم سلیمانی

چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲ ب.ظ

به قلم و تنظیم دامنه : به نام خدا. سلام. آقای احسان محمد حسنی رئیس سازمان رسانه‌ای «اوج» در یک نشست خبری خاطره‌ی جالبی را از دیدار سازندگان سریال پایتخت ۵ با شهید سرافراز ایران حاج‌ قاسم سلیمانی تعریف کرد. این‌گونه:

 

یادم می‌آید که جلسه‌ای در جایی بود که خیلی از مسئولان عالی بودند. عزیز عالی‌رتبه‌ای که همه می‌شناسید در آن زمان که قسمت بالون ‌سواری «پایتخت ۵» پخش شده بود، به سریال حمله کرد و گفت فساد را در این سریال ترویج کردید. اگر یک روز به فعالیتم مانده باشد، بچه‌های اوج را پایین می‌کشم.»

گفتم: مصداق‌تان چیست؟

گفت: مشروب‌‌خواری را در بالون مطرح کردید.

گفتم: در بالون تعارف می‌کنند، اما اولین بار است که در رسانه‌ی ملی می‌شنویم که خانواده‌ی [نقی] معمولی می‌گویند این نجسی [=شراب] است. همان که تعارف می‌کند، خودش می‌میرد. این تبلیغ مشروب‌خواری است؟

 

به ما می‌گفتند تبلیغ گردشگری ترکیه را می‌کنید، اما ما نشان دادیم که فرودگاه و کوچه‌های کثیف آن جا، ناامن است، یعنی پشت ظاهر بزک‌کرده‌ی آن جا، خطراتی وجود دارد... گفتیم چرا یک اثری را که برایش زحمت کشیده شده این چنین می‌زنید؟ یادم نمی‌رود که سازندگان سریال پایتخت ۵ به دیدار حاج ‌قاسم رفتند. در نظر داشتیم باباپنجعلی (علیرضا خمسه) شهید شود، اما توصیه‌ی حاج‌ قاسم این بود که «هیچ کدام از اعضای این خانواده نباید شهید شوند. مگر ما مُردیم؟ آن‌ها باید سالم به ایران برسند.» منبع

 

نکته‌ی دامنه: شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی در هر مکان و زمان، دغدغه‌ی حیثیت ملت ایران را داشت و به همین علت آن ابرقهرمان ایران‌زمین، بر دل مردم باغیرت ایران نشست و شد قلب ایران. او حتی چنان دقت داشت که در فیلمنامه‌ی طنز پایتخت هم مراقبت کرد که سرفرازی ایران در برابر تفکر منحط و جاهلی جریان‌هایی چون حزب بعث و داعش خدشه‌دار نشود و سرآخر هم خود خون پاکش را پایِ بالندگی انقلاب اسلامی جاری کرد. تا ایران هست -که هست- سلیمانی هم در ضربان قلب ملت می‌تپد و خونِ غیرت و وارستگی و دفاع از ستمدیدگان را در رگ‌های ایران جاری می‌سازد.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/1373

چهره ها

نظرات (۲)

سلام و خداقوت

ننگ بر بدخواهان داخلی حاج قاسم که غیرت و عزتخواهی و استقلال طلبی او را بر نتافتند و آخرش هم زهرشان را ریختند و ما را از نعمت وجودش محروم کردند.

یک بار جایی ایشان سخنرانی می کرد، در پایان جلسه خیلی ها با ایشان عکس یادگاری می گرفتند. آخرین نفر هم من بودم. پرسید برای چی می خواهی با من عکس داشته باشی. بلافاصله بهش گفتم میخواهم به خانواده و دوستانم نشان بدهم که دوستت دارم و شما هم منو دوست داری :) لبخندی زد و گفت پس بذار دستم را دور گردنت بگذارم. 

و حالا هروقت این عکس را می بینم داغم تازه می شود.

سلام و سپاس جناب مرآت
چه سعادتی به شما رو کرده بود؛ آن‌هم چه بزرگ‌مردی بر گردن‌تان حلقه زد؛ سلیمانی که نظیری برای وی نمی‌بینم. لطایف زیبنده‌ی این خاطره‌ات را با همه‌ی وجودم درک می‌کنم. پیشنهاد می‌کنم عکس را جهت بهره‌رسانی به علایق خوانندگان در سایت خود منعکس کنید، زیرا همان‌طور که در ستون «کیستم؟» گذرگاه خود، اشاره کردید که همواره با اسم واقعی در فضاهای مجازی حضور می‌یابی، پس ازین نظر هم، کاری درست است که ما را به دیدن جمال آن انسان حقیقتاً شهید راه اسلام و ایران دعوت فرمایی. تشکر از بیان دیدگاه و حضور مؤثرتان در دامنه.

سلامی دوباره.

همین که اسم حقیر در این وبلاک ثبت است، هفت سر بنده را هم زیاد است. چون می تواند به تنهایی عذر موجهی باشد برای نخواندن این وبلاگ :)

حالا اگر کاربران محترم قیافۀ نکرۀ حقیر را هم ببینند، دیگه بعید می دانم رغبتی برای خواندن سیاهه های اینجا برایشان باقی بماند. :))

شهید بزرگوار سلیمانی عزیز هم که توی قلب همه جا دارد. پس به اشتراک گذاشتن چنین عکس هایی بیشتر از هرچیز جنبۀ فخر فروشی پیدا می کند برای امثال من که چندان خوشایندم نیست. ^-^

و علیکم السلام
درست که توان استدلال دارید، اما بزرگوارانه عبور کردید. اختیار دارید. فروتنی هم جزو اساس اخلاق است. به هر حال آنچه تشخیص شماست ارجح است جناب آقای عباسعلی قنادیان. ایام به کام.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">