پاسخ مدیر دامنه :
،،
سلام آقا محمد تقی
تشخیص
این مرجع بزرگ ایران و هشدار به حاکمیت، نشان میدهد آقای مکارم شیرازی،
خواست محصول علم و تجرببات طولانی و ارزیابیهای خود را، نزد ملت آشکار کند
تا حکومت درس بگیرد و به تغییرات تن دهد. البته در مقابل آیت الله مکارم،
هستند کسانی در حوزه از صاحبمقامها که چون روزیخور حکومت شدهاند، دست
به دفاع کورکورانه از حکومت و حاکمیت میزنند که نونشان آجر نشود و جای
خوشی را اشغال کردهاند در آن نشستهاند، از دست ندهند. جامعه بلدتر از
حاکمیت هست. سپاس از بیانات آن دوست ارجمندم.
پیام جلیل قربانی ۵ ، ۱۱ ، ۱۴۰۳ :
سلام آقاابراهیم طالبی
روز بهخیر
۱- در سال دوم راهنمایی، دبیری داشتیم به نام ایرج صالحی که آملی و همزمان هم معلم زبان انگلیسی و هم معلم قرآن و از قضا در هر دو کرسی، معلم واردی بود. بعدها در جبهه جنگ هم او را دیدیم.
۲- او در آن زمان، مجله "نسل نو" را برای ما میآورد که از طرف دارالتبلیغ اسلامی آیتالله شریعتمداری منتشر میشد. اما کار مهمتر او تبلیغ و فروش کتابهای انتشارات پیام اسلام قم بود. با کتاب
داستانی محمود حکیمی و آثار مکارم شیرازی در آن زمان آشنا شدم.
۳- با توجه به آثار مکارم شیرازی، بعد از انقلاب، منتظر حضور او در عرصه سیاسی بودیم، اما او تا وفات آیتالله خمینی در سیاست ظاهر نشد.
۴- بعد از پایان جنگ که مکارم به صحنه سیاست هم آمد. در سال ۱۳۷۱ با دکتر سروش بر سر سخنرانی معروف در دانشگاه اصفهان در افتاد و جملاتی در مکتوبات بین آن دو تبادل شد که جالب بود.
۵- سروش در آن سخنرانی، خواستار اصلاحاتی در کارکرد حوزه با توجه به مقتضیات زمان بود. مکارم شیرازی در نامهای طولانی در پاسخ به سروش از جمله گفته بود که چون به سروش اجازه حضور در عرصه سیاست نمیدهند، حرفهای انتقادی میزند.
۶- سروش در پاسخ گفت من که از ابتدا در سیاست بودم، اما از آن خارج شدم، شما که تاکنون نبودهاید، چرا برای حضور در این عرصه تلاش میکنید؟
،،
دامنه: سلام آقا قربانی. آن سال کمی بعد آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی کفایت گفتوگو زده بودند. علتش این بود روزنامه رسالت آیت الله احمد آذری قمی و حجت الاسلام شرعی، دامن زده بودند و فضای بحث علمی را ژورنالیستی کردند. لذا مکارم آن نوع رفتار «رسالت» را تقببح کردند و از مباحثهیشان کنار کشیدند. ریز آن گفتارها را میخواندم همان روز. برخورد مکارم عالمانه بود، نه اتهام و تهمت و بهتان و شلوغکردن فضای بحث. چقدر نیاز فوری دارد جامعهی اکنون ایران، به رفتارهایی از جنس آقامکارم. حیف! که تندروها میپرند وسط حوزه و دانشگاهها.
،،
پیام حجت الاسلام آق سید حسین شفیعی دارابی در هیئت رزمندگان دارابکلا در همین راستا:
سوء استفاده رسانه اینترنشنال و همراهان داخلیش از نوشته آیت الله العظمی مکارم شیرازی!!!
بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. سلام علیکم. طلوع آخرین جمعه ماه پرفضیلت رجب بر همگان مبارک باد؛ امید است برای بهره گیری بیشتر از ساعات و روزهای باقیمانده از این ماه عزیز، تلاشی مضاعف نمائیم. ان شاء الله.
✳️ بر همگان روشن است: یکی از شگردهای همه رسانه های وابسته به استکبار جهانی در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی، سوء استفاده از نوشته ها و گفته های مراجع عظام تقلید مدافع نظام، بوده و می باشد؛ جدید ترین نمونه را در این نوشته مورد تبیین قرار میدهم:
✳️در تاریخ اول بهمن ماه ۱۴۰۳ ش، سایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اقدام به بارگذاری مطلبی تحت عنوان «مبانی حکمرانی در آموزه های علوی از منظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدّ ظلّه العالی» نموده است؛ در این راستا توجه به نکات ذیل، سودمند می باشد:
✳️در این نوشته کاملا علمی و مستند به آیات و روایات، شاهد درج مطالبی تحت عناوین «خاستگاه حکومت / اهتمام در حفظ بیت المال / پرهیز از ثروت اندوزی / ساده زیستی / حمایت گری از فقرا / حکمرانی وحدت / اتاق شیشه ای / مقابله با آقازاده ها / رضایت مردم / مهربانی با مردم / توجه ویژه به نیروهای مسلح / عدالت و دوری از ظلم / حاکمیت مردمی / آزادی / نظارت بر کارگزاران / نظام تشویق و تنبیه / توجه ویژه به دستگاه قضایی / مشورت / طرد چاپلوسان / تربیت / امنیت / نظارت مردم بر حاکمیت / عمران و آبادی» می باشیم.
✳️تمام مطالب بارگذاری شده در سایت آیت الله مکارم شیرازی در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۳ ش، بخشی از کتاب «پیام امام امیرالمومنین؛ چاپ ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۱ش می باشد؛ و ناظر به شرایطی خاص و زمانی ویژه و حتی نظام و حکومت جمهوری اسلامی نمی باشد (اگرچه بخشهای زیادی از آن، مورد توجه مسئولان نظام بوده و همواره قابل استفاده می باشد)؛
✳️رسانه صهیونیستی اینترنشنال سه روز پس از انتشار نوشته مورد اشاره؛ بعد از درج تیتر «مبانی حکمرانی در آموزه های علوی از منظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدّ ظلّه العالی»، با نقل قول خبرگزاری داخلی این یادداشت، تلاش کرده با اعمال شگرد تقطیع، بخشی از این متن را پیرامون لزوم جلب نظر و رضایت مردم و عواقب نارضایتی آنان به عنوان سخنرانی آیتالله مکارم شیرازی در وضعیت فعلی مطرح نماید و آن را ناظر به شرایط روز ایران قلمداد کند.
✳️ متاسفانه برخی از اشخاص و روزنامه نویس ها و صاحب وبلاگ و فعال در عرصه مجازی (که تعدادی از آنان یک روزی مدافع نظام و انقلاب و امام و رهبری بوده و امروزه یکی از فعالان پرو پا قرص علیه نظام محسوب می شوند)؛ بدون اینکه منبع گزارش خویش را بازگو کنند، کم وبیش از نوشته ها و گزارشات همین رسانه های بیگانه بهره می گیرند؛ و با چراغی خاموش، و بطور خود خواسته و یا ناخواسته کوس هم نوائی با آنان را در دستور کار روزانه خود قرار داده اند.
✳️ همانگونه که اشاره شد؛ از زمان چاپ و نشر کتاب «پیام امام امیرالمومنین -ع-»: چاپ ۱۳۷۱ ش تا کنون، بیش از دودهه می گذرد؛ اما رسانه های دشمن و سربازان پیاده نظام آنان، می کوشند تا تاریخ صدور مطلب بارگذاری شده را، سخنانی تازه و ناظر به وضعیت فعلی نظام جلوه دهند؛ و چنین وانمود کنند که حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی هم به حکومت معترض است و نسبت به رهبری معظم موضعی مخالف دارد؛ در حالیکه : اولا: حد اقل دودهه از زمان نگارش مطلب مورد اشاره می گذرد؛ ثانیا: این مرجع بزرگوار شیعه همواره به حمایت از نظام و ولایت فقیه و شخصیت والای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری پرداخته است؛ و در ماه های اخیر هم اعلان به وجوب حمایت از نظام و مقام عظمای ولایت نموده؛ و در کنار نظام و رهبری به دفاع از مظلومان فلسطین و نیروهای مقاومت پرداخته است؛ از باب نمونه :
این مرجع بزرگوار شیعه در دیدار با تعدادی از فعالان در عرصه فرهنگی سیاسی، نویسندگان و خبرنگاران کشور مصر اعلان نمود: « الحمدلله رهبر حکومت اسلامی رهبری است بسیار آگاه و جنبه مذهبی و روحانی، بر جنبه سیاسی ایشان غلبه دارد».
✳️ نکته پایانی: همه ما ها باید از فرجام بد زندگی پیشینان بویژه کسانیکه یک روز مدافع نظام بوده و آرام و آرام از کشتی رو به حرکت و سازنده انقلاب اسلامی پیاده شده اند و همه داشته های خویش را به پای ضدیت با نظام و امام و روحانیت انقلابی و .... و... و... ریخته اند، عبرت بگیریم.
(حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی؛ صبح جمعه ۵ بهمن ۱۴۰۳ش_ ۲۳ رجب ۱۴۴۶ق)
صبح بخیر
نوشته هایت را به دقت رصد می کنم
واز متونی است که ارزش خواندن دارد
یه نظر بسیار کوتاه :
در تایید سخنان اقای مکارم
اساس سیاست و حکومت عدل است
اگر بخواهیم حکمرانی جامعه مقایسه
حتی تطبیقی هم داشته باشیم نسبت
به گفتار حضرت امیر (ع،) فاصله از
زمین تا اسمان است اون چیزی که
در جامعه لمس میشه نه حکومت علوی
بلکه شاهد حکومت ،،،،، البته شبیهه ان
هستیم ،،،،
انشالله هر چیزی در جای خودش قرار بگیره
ومشکلات مرتفع گردد
ارادت
محمد تقی آهنگر دارابی