منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

شش خبر ، شش نظر

جمعه, ۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸ ق.ظ

به قلم دامنه: به نام خدا. سلام

مسائل روز: شش خبر ، شش نظر

 

خبر یکم: بورِل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: "ما به ۳۰۰ میلیارد دلار از پول‌های روسیه دسترسی داریم و این منابع باید برای بازسازی اوکراین استفاده شود."

 

نظر: شما همیشه سارق بودید و تمدن برهنه و لخت شما بر پایه‌ی سرقت بنا شده است و سرانجام هم در اثر آثار سوءِ سرقت، سُست و پژمرده خواهید شد. لابد میلیاردها دلار پول بلوکه‌ی ایران را هم صرفِ تروریست‌های وطن‌فروش ایران می‌کنید!

 


خبر دوم: یک تبعه‌ی انگلیس به نام «اندی تورلی» مدیر یک شرکت امنیتی، در نزدیکی فرودگاه اربیل کشته شد.

 

نظر: شما غرب وحشی در کشورهای اسلامی چه می‌کنید؟! چرا از یک سو مشغول غارت منابع مسلمین‌اید؟ تا از سوی دیگر با تأسیس ارتش خصوصی اجاره‌ای (=شرکت‌های نظامی و مسلح اجاره‌ای) به امور داخلی دیگران دخالت داشته باشید؟! کمترین کار این است توسط بومی‌های منطقه تلف شوید. اقلیم کردستان کشور عراق را لانه‌ی فساد خود ساخته‌اید و توقع هم دارید تحت حفاظت شرکت‌های امنیتی اجاره‌ی، راحت و رایگان بچاپید و قسِر در روید؟! چاپیدن مساوی‌ست با تلف‌شدن و  تلفات‌دادن!

 


خبر سوم: با شکایت یک معلم هندی، پیام‌رسان روسی‌تبار تلگرام (مستقر در امارات) به حکم دادگاهی در هند، اطلاعات شخصی ادمین (=مدیر و اداره‌کننده‌ی) کانال‌های ناقض کپی‌رایت، شامل نام، شماره موبایل و آدرس IP را به دادگاه ارائه داده است.

 

نظر: شما دست‌اندرکاران ایران بیاموزید از هند که هم تلگرام را نبست و هم آن را تحت مقررات کشور خودش درآورد تا فضایی رها و بی‌دروپیکر برای جوانان و جامعه‌ی خود نساخته باشد. مردم ایران یک قرض‌الحسنه‌ی قرعه‌کشی داخلی خانوادگی یا فامیلی می‌سازنند برایش مقررات وضع می‌کنند، چطور راضی شده بودید این‌همه فضاهای رها را اجازه دهید تا این‌همه غلط‌کاری و دروغ ببافند. آیت‌الله مکارم شیرازی بارها به شما (دولتین اسبق و سابق و شاید هم لاحق) تذکر دادند اما وَقعی به حرف این مرجع محترم و دانشمند ننهادید.

 


خبر چهارم: ایلان ماسک آمریکایی در واکنش به احتمال حذف توییتر از گوگل‌پلی و اپ‌استور: اگر انتخاب دیگری وجود نداشته باشد، یک گوشی جایگزین خواهم ساخت.


نظر: شما غربی‌ها و نیز شما غرب‌زدگان (به تعبیر مرحوم سیدجلال آل احمد: عقرب‌زدگان) آزادی را فقط برای ملت‌های دیگر، مطلق و رها و یلَه در حد ولنگاری می‌خواهید اما وقتی به سرزمین خود می‌رسید بالاترین اقدامات ضد آزادی را علیه‌ی هم اعمال می‌کنید. پیام‌رسان چین را می‌بندید، نام حاج قاسم را خطرناک می‌دانید، حتی اکانت ترامپ "قمارباز" خودتان را مسدود می‌کنید. و بدتر از همه، ارتش آمریکا را وارد کنگره و کاخ سفید کردید تا شورش حامیان ترامپ را جلوی چشم جهانیانِ متعجب از وحشی‌گری شدیدتان، مسلحانه سرکوب کنید. شما سخت در تعارض و تناقض و لبریز و سرریز از فریب و دروغ‌اید.

 


خبر پنجم: فیفا لئو مسی را بهترین بازیکن بازی پریشب معرفی کرد اما مسی این جایزه را نپذیرفت و به آلیستر اهدا کرد که گل زد. اسکالونی سرمربی آرژانتین در کنفرانس خبری گفت: "لئو مسی بیشتر از خودش به همکارانش علاقه دارد و این مثبت است."

 

نظر: واقعا" این جمله‌ی سرمربی آرژانتین شاهکار گزاره‌نویسی است. یک آموزه‌ی اخلاقی که ریشه‌اش از روان و روح بشریت نشئت (=نمو) می‌گیرد. آفرین به این هر سه: جمله و جمله‌ساز و رفتارسازی به اسم مسی.

 


خبر ششم: اطلاعیه‌ی مرکز ملی فضای مجازی ایران برای مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی هم جالب است. طبق این اطلاعیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به انجام این دو بند هستند: ۱. صدور تکذیبیه پیرامون اخبار جعلی و تحریف‌شده در فضای مجازی از سوی دستگاه ذی‌ربط حداکثر ظرف مدت ۶۰ دقیقه. ۲. پاسخگویی و اطلاع‌رسانی موثر، دقیق، جامع و به‌هنگام حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت پیرامون اخبار جعلی و تحریف‌شده پیرامون رویدادهای انعکاس‌یافته در فضای مجازی (مرتبط با حوزه‌های ماموریتی) در چهارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه‌های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی.

 

نظر: شما آقایان دست‌اندرکار (خانم‌های محترم و متدین که درین جور شوراها با حرف‌های صد من یک غاز، عضو نیستند! یعنی عضوشان نمی‌کنید) گوش کنید: دیر جُنبیدید! دیر، به قول محلی: هم طَعم خمیر تِشّ شد و هم تَشِ تَندیر، خامیر. فضا آنقدر از دروغ انباشته شد که هزاران ساعت هم صرف اضافه‌کار !! کنید، قادر نیستید تلنبار فریب توسط وطن‌فروشان را تکذیب (=رد کذب) کنید. بگذرم و فقط دو لغت زبان مادری محلی را برگردان به فارسی کنم: تِشّ یعنی شدیدا" تُرش. خامیر یعنی خاموش و خاکستر و سرد. جمعه: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ابراهیم طالبی دارابی دامنه.

 

در ادامه شعری از آقای مهدی جهاندار در مورد اغتشاشات اخیر در چند جای کشور:

 

 
این را بنویس یادگاری:
گنجشک به قیمت قناری!
 
جادوی رسانه مَسخمان کرد
با شعبده و شلوغ‌کاری
 
 
چادر ز سر زنان کشیدند
گفتند حجاب اختیاری!
 
سرباز مدافع وطن را
کشتند به جرم پاسداری!
 
 
جلّاد و شهید جابجا شد
در مغلطه‌ی خبرگزاری!
 
افسوس که چشم انتظاران
ماندند به چشم‌انتظاری!
 
 
کو غیرت قیصر امین‌پور؟
کو شور حمید سبزواری؟
 
از پا منشین، دوباره برخیز
ای شعر بلند پایدار 
| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2209

نظرات (۱)

سلام و درود جناب آقا ابراهیم بزرگوار.

مقبول و مستحسن بود.

شعر هم بسیار عالی. بویژه بیت آخر.

مأجور باشید.

سلام جناب مرآت دوست بزرگوار. بلی، من هم از شعرش خوشم آمد. بسیارسپاس که خواندید و مقبول افتاد. اون قضیه‌ای هم که فرمایش داشتید، اساسا" دامنه در یک قالب نمی‌گنجد! باری، عارضم خدمت عالی‌جناب که به پوشش نو نیاز دارد؛ عین کت و کلاه و شال! کشکولی شد پاسخ، جناب مرآت.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">