درگذشت آقا سید باقر شفیعی دارابی :: دامنه‌ی داراب‌کلا
Menu
مطالب دامنه را اینجا جستجو کنید : ↓↓

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پيشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعی
دنبال کننده ها
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

متن اول. به قلم دامنه: متنی‌ست که مراسم شب سوم در مسجدجامع داراب‌کلا برای پسرعمه‌ی عزیزم ارائه نمودم: به نام خدای باری تعالی. سلام بر پیامبران، امامان، و شایستگان. از همان آغاز، پیوسته خدا را می‌پرستید. راه را در مسیری می‌خواست که خدا را از خویشتن، خشنود ببیند. در هر وقتی که به سر می‌بُرد، راه قبله را می‌جست؛ تا هیچ، هیچ، از خداپرستی دور نیُفتد. مردمِ میان خود را به سازگاریِ با هم، می‌خواست. تا می‌توانست می‌کوشید راهِ بسته‌ی هر کسی را باز کند. بهترین ساعتِ خود را، آن هنگام، مناسبِ رفتارِ الهیاتی می‌دید که گرهِ مشکلی از کسی بُگشاید. سه چیز را در درون خود تازه نگه می‌داشت:

 

-برپایی نمازهایش را،

-اتصال دلی با خداوندگارش را،

- دیده‌ی باز با همنوعانش را.

من این را گواهی می‌دهم.

آق سید محمد باقر عزیز ما، خلاصه‌ای از سه خصلتِ نجیب بود؛ آن هم عجیب:

- یک اخلاق برآمده از مکارم سفارش‌شده‌ی دینی و انسانی،

-یک عاملِ نگران به حال نیازمندان،

-یک مؤمن آشِنا بر دعا و ثنا به پیشگاه خدای باری تعالی.

آری؛ گواهی می‌دهم او اهل الهیات بود.

پس، ای پسرعمه‌ی مهربان من، شفیع مان باش.

همین مقدار بس باشد... .

غم‌دیدگان! ای خاندان، خویشاوندان، همسر و دختران، خواهران، اخوان، دامادان، عروسان، نوادگان، تمام بستگان، رفیقان ایشان، و ای همه‌ی همدردان، تسلیت.

دغدار: پسردائی‌ات ابراهیم

ما مانده‌ایم یک دنیا گریه بر عکس‌هایت، خاطره‌هایت، سخاوت‌هایت از کودکی‌ات تا همین سال‌های اخیرت. اینک ای عمه‌ی عزیز و آقا، اینم آق سید باقر عزیز دل شما؛ آمده سراغ شما

 

 

پنج شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ همزمان با

(سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام)

درگذشت پسرعمه‌ام آقا سید محمدباقر شفیعی دارابی

 

 

آخرین لحظات خاکسپاری

پسرعمه‌ی عزیزم آقا سید محمد باقر

 

 

سال  ۱۳۶۳

پسرعمه‌ام آقا سید محمدباقر شفیعی دارابی

 

 

شنبه. ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ من، آق سید صادق،

آق سید علی (پسر آق سید صادق) حسن آهنگر

منزل پسرعمه‌ام آقا سید محمدباقر شفیعی دارابی

 

 

سال  ۱۳۶۳ جنگل مسیر سرتا. ایستاده از راست:

پسرعمه‌ام مرحوم آقا سید محمدباقر، من. چعفر رجبی.

نشسته از راست: حسن آهنگر. سید علی اصغر.

یوسف رزاقی. احمد نصیری.. سیدمحمد اندیک. عیسی رمضانی،

حسن صادقی. لالیمی. اخوی‌ام حیدر طالبی. سید رسول هاشمی

 

 

سال  ۱۳۶۳ جنگل مسیر سرتا. اقامه‌ی نماز

پسرعمه‌ام مرحوم آقا سید محمدباقر،

من. آق سید رسول هاشمی

 

 

سال  ۱۳۶۳ از راست:

حسن آهنگر، پسرعمه‌ام مرحوم آقا سید محمدباقر،

مرحوم احمد نصیری، سید رسول هاشمی، من

 


متن دوم. به قلم دامنه: پسرعمه‌ی عزیزم، زیبا بودی و زیباتر رفتی. دلم را با این چهره‌ی نازنین و مهربانت تماماً ربودی. ای جگرگوشه‌ی عمه و آقا، ای چهره‌ی مؤمن و دوستدار ائمه‌ی معصومین علیهم السلام، یاد تو گمان نکنم از قلب دخترعمه‌های عزیزتر از جانم محو شد. چگونه می‌توانند این آخرین چهره‌ی زیبای تو را در کفن ببینند و نگریند. دلم به حال قلب آنان می‌سوزد. ای عمه‌‌زادگان بهتر از جانم، ای همه‌ی اعضای خُرد و بزرگِ خاندانِ شریف‌النسب آقا و عمه، به‌ویژه حضرت حجت‌الاسلام آق سید شفیع عزیز و آق سید صادق عزیز، صبرتان باد، ای دختران شریف پسرعمه‌ام، ای همسر محترم پسرعمه‌ام، ای دختران محترم آن عزیز خاندان شریف شفیعی، ای دامادهای گرانقدری که پسرعمه را در قلب خود می‌گذاشتید، ای تمام نواده‌های مهربان و متین، تسلیت من به آستان جان‌تان. ای پسرعمه‌ی من، ای رفیق کودکی تا آخرین روزهای من، با آن دلِ دوستدار بیچارگان و مستمندان و با قلب انباشته از یاد و شکر و ستایندگی باری تعالی، مرا هم شفیع آن روز عبور از صراط باش.

پسردایی: ابراهیم

 

متن سوم:  گزارش از چهلم آق سید جواد و تشییع آق سید محمدباقر

نوشته‌ی ابراهیم طالبی دارابی دامنه

به نام خدا. سلام. لابد نخست عکس‌هایی که بالا گذاشتم را خواهی دید سپس اگر مایل بودی

 

نمای یکم:

یک جاده‌ی برفی و کولاکی، مسافر را به تردید و تدبیر می‌کشانَد. همین بود که وقتی سید به من تلفن کرد برای دعوت، تأکید هم کرد "اگر برف بود انقلابی رفتار نکن." یعنی تن به خطر نزن و نیا. حالا من مانده‌ام با برف قبلِ قم تا گردنه‌ی جاده افتَر و گردنه‌ی گدوک و دو مجلس و مراسم مهم: تشییع جنازه‌ی پسرعمه‌ام آق سید محمدباقر شفیعی و چهلم پسر آق سید علی‌اصغر مرحوم آق سید جواد شفیعی؛ دو همسایه‌ از عموزادگانِ هم. به هر حال تلفن کردیم منزل پسرعمه‌ام حجت الاسلام آق سید شفیع شفیعی که ایشان را هم ببریم، که دیدیم ساعاتی پیشتر از ما راهی شد. خبردار شدیم شکر خدا تشییع افتاده روز جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱. ولی وسط راه خبر آمد تشییع به ساعت ۳ یا ۴ عصر پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ همزمان با سالروز شهادت جانسوز حضرت امام کاظم -علیه السلام- موکول شد. روی دوک گدوک بی‌قرار شدیم، اما دلگرمی داشتیم دست‌کم سرِ تشییع نرسیم، حتما″ تَهِ تشییع که می‌رسیم. به ورسک که رسیدیم گفتند تشییع شروع شد! چون پیکرش را در ملامجدین ساری شستشو دادند. کمی بعد فهمیدیم نماز میت هم برگزار و مراسم دفن تمام شد. وای! دیگر شروع شد حسرت و گریه که او را آخرین بار ندیده‌ایم. اویی که علاوه بر نذری‌های عاشورا، برای روز تاسوعا در خونه‌ی خواهرش سیده ربابه (جناب اصغر مهاجر) در اوسا هم، همه‌ساله مشارکت و شرکت شائقانه داشت و رفقا مرتب هر تاسوعا، بیشتر از هر وقت وی را آنجا دیدار می‌کردیم. نمای دوم در ادامه:

 


نمای دوم :

بقیه‌ی متن و عکس‌های تشییع و مراسم دفن پسرعمه‌‌ام، رفیق همیشگی و هم‌بازی کودکی‌ام آق سید محمدباقر شفیعی دارابی در ادامه:


خُب حسرتِ رسیدن به تشییع، نه فقط شامل ما شد بلکه بر دل خیلی کسان از فامیلان و مردم بامرام محل و حومه و شهر و دوردست‌ها ماند. از پسرعمه‌ام آق سید صادق پرسیدم چرا تعجیل شد تشییع؟ حتی محلی‌ها هم نرسیدند برسند. پاسخ داد پیکرش پس از غسل در ساری، زود روانه‌ی محل شد و از سوی دیگر نمی‌خواستیم فرزندان و همسرش، زیاد در انتظار زجردهنده‌ی تشییع برای روز بعد یعنی جمعه به سر برَند. قانع شدم، اما آرام نه. نماز مغرب را خوانده، روانه‌ی چهلم پسر آق سید علی اصغر شده که دیدم داغ دل رفیقم هنوز هم برای سید جواد عزیز دُردانه‌اش تازه‌تر شده. آغوشِ هم رفتیم و در گوش هم، سه چهار مورد، نجوا دادیم. بگذرم که وجودش در وجودم هست و شاید هم وجودم در وجودش. گرمی مجلس چهلم روح ما را نواخت. حضور رفیق‌مان جناب حجت الاسلام شیخ محمدرضا احمدی عضو همین صحن محترم -که از قم به بابل و از آنجا به مجلس چهلم آمد- رونق و حزن مجلس را افزوده بود. حالیا، سیدم را در چهره‌ای زیبا و درخشان و کاملا" معنوی و عرفانی دیدم. گمانم این است این مدت در وضع سوگ، خیلی با خدا خودمانی بوده. یکی یکی آمدند. چهلم را معمولا" طبق سنت رایج داراب‌کلا، هم خلاصه‌تر از سوم و هفتم منعقد می‌کنند و هم در خونه‌ی صاحب عزا و همسایگان برقرار. از تنگِ سیدمله توی منزل آق سید، میهمانان (=بانوان و مردان) نشستند تا خونه‌ی سیدین: آق سید محمد شفیعی و آق سید مجید شفیعی و خونه‌ی آق سید حسین نوربخش و خونه‌ی دخترعمه‌ام سیده رقیه (جناب هادی آهنگر) که برنامه‌ها شامل قرائت جزوات قرآن کریم بود و روضه و پذیرایی شام. برای مراسم روضه در چنین مجالسی به طور عمومی حرف دارم. بماند برای نمای سوم:

 

 

نمای سوم:

 

اساسا" معتقدم روحانی‌یی که برای روضه‌ی سوگواری‌ها دعوت می‌شود، ترجیح آن است به معارف در دین بپردازد، نه به تحریک معایب در سیاست. اندرز ماوراء و معاد کند، نه مواردِ ماسوا. نیاز نیست آسمان و زمین بافَد. سزا هم نیست مردم مَدعوّ را به کشف دانایی خودش حالی و ریا کند. و نیز مجلس سوگ را آغشته به شوخی کند. این عیب وقتی تشدید می‌شود که آدم ببیند حرف توی دهنِ مردم هم دارد می‌گذارَد. حتی اگر کسانی از عالمان کشور از فلسفه‌ی لقب «آیت الله» خالی هستند، باز هم نیازی نیست در یک مراس ماتم‌، نزد عموم مردم آنان را به طعنه و سُخره «آفتُ الله» !!! خطاب کرد. روحانیان، مواعظ را نباید به چیزی وهن، آلوده کنند. من اگر اقتضای مجالس این‌چینی اجازه دهد معمولا" پای چنین منبری‌هایی که از زیِّ طلبگی بیرون می‌زنند، نمی‌نشینم. بگذرم. چه شامی آق سید و بانوی مکرمش و همه‌ی بستگان بیت شریفش تدارک دیدند، گوشتش را با سبزی جنگلی معطر، آغشتند و با رایحه‌ی دلنشین آن، طبع و مزاج میهمانان را به خوبی مساعد خوردن، کردند. غذایی از سرِ سخاوت و به خوشمزگی‌یی صدها بار برتر از رستوران "حاج حسن" ساری و "اکبر جوجه" گلوگاه و حتی ″حاج نائب″ تهران. مجلس تمام شد و همه رفتند. تنها نزدیک سی چهل نفر رفیقان و میهمانان فامیل آق سید، ماندند. ما هم همیشه هر جمعی که دست دهد آن را به یک نشست مباحثه‌ای جدّی بدل می‌کنیم و نمی‌گذاریم اوقات که "چون ابر می‌گذرد" هدر روَد. از جمع خواستم گپ‌گپه را -که چندتا چندتا داشتند پچ پچ می‌کردند- خاتمه دهند و یک بحثی شروع کنیم که همه‌ی جمع بشنوند. پرسش نخست را آقای مهدی مقتدایی طرح کرد و پرسش دوم را بنده و سؤال سوم هم داشتم که طرح کنم دیدم ساعت از ۱۱ و اندی نیمه‌شب گذشت. در نمای چهارم می‌گویم.

 


نمای چهارم:

آقای مقتدایی موضوع گروه مولدسازی را مطرح کرد که دولت ۱۳ یعنی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی آن را ایجاد کرد. پیشنهاد شد جناب آقای جلیل قربانی که تخصصش اقتصاد است و در سازمان مدیریت و برنامه مازندران هم، مقام مشاور، این قضیه را از نظر حقوقی و شکل قانونی و مقایسه‌ی جهانی تشریح کند. آقاقربانی حرفه‌ای ظاهر شد و گنگیِ موضوع را گرفت. یکی یکی وارد بحث شدند و هر یک، یا مثال زدند و یا دست به تحلیل. فکر کنم بحثی عایدی بود. و مقداری زوایای آن را از دید تشریحی یا انتقادی یا انتظاری و یا چشم‌اندازی، روشن ساخت. پرسش دوم را بنده وسط آوردم. گفتم: ما رفقا در دهه‌ی دوم و سوم زندگی‌مان، به جشن‌های عروسی و شادی‌های‌مان سال به سال دعوت می‌شدیم، مثلاً یا عروسی سید علی اصغر می‌رفتیم، یا کمی بعد عروسی زنده‌یاد یوسف، بعد عروسی سید رسول و یا عروسی من و محمدحسین و حاج احمد و همین‌طور بشمار برو بالا. اما درین دو یا سه یا حتی چهار دهه‌ی اکنون و آینده‌ی‌مان، داریم به شرکت در مصائب و حزن و عزاهای همدیگر نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم، چه کنیم این آخرین پاره‌های عمرمان سالم‌تر و صحیح‌تر و معنوی‌تر زندگی کنیم و زیاد غرق سیاسیات نشویم؟ روی این پرسشم هم مقداری بحث شد و گویی پرسشی نوین و کمی‌شیرین برای جمع بود. پرسش سومم که در آن نشست دست نداد مطرح کنم این بود که خدا به دندان نرم شیری کودکان پس از ریزش نوبت به نوبت، دندان جایگزین دائمی و سفت و سخت‌تر می‌دهد، علت چیست همین دادنِ دندان، در دوره‌ی کهنسالی به انسان داده نمی‌شود؟ آیا روی علت این حکمت عجیب خدا هیچ فکر کرده‌اید؟ برم روی نمای پنجم.

 


نمای پنجم:

خُب، پرسش ۵ چون آنجا طرح نشد روی آن بحث هم رخ نداد. باید بگذرم. خدا را شاکرم در مجلس سوگواری چهلم فرزند رفیق شفیق‌مان آقا سید به همراه همه‌ی رفیقان، شرکت و در دیدار تسلای درگذشت پسرعمه‌ام آقا سید محمد باقر نیز، نزد اخوان: حاج آقا سید شفیع و آقا سید صادق و خواهران و دامادان و نوادگان و بستگان، در منزل آن مرحوم در ساری حضور یافته و در مراسم سوم در مسجدجامع دارا‌ب‌کلا هم، متنی، درخورِ شایستگی‌ها آن پسرعمه‌ی مذهبی و دوستدار اهل بیت علیهم السلام و گشایشگر گره‌های بیچارگان و نیازمندان ارائه کردم. و پایِ اداره‌ی خوب و مسلط مجلس سوم توسط جناب آقا خلیل شاه علی و مدیحه‌سرایی مُطنطن و پرطنین و متین جناب اباذر روخ فروز و روضه‌ی خیلی‌مناسب و شیوای جناب حجت الاسلام سید احمد آقای شفیعی دارابی ایستادم. شاید درست نباشد اگر از همه‌ی حاضرین در تسلا و در سوم و سایر مراسم و نیز چهلمی که آق سید علی اصغر برپا نمود، تشکر ویژه و وافر نکنم. شَکّرالله مساعیکم.

آخر حرفم چه خوب شعری باشد از آقای ابوالفضل زرویی نصرآباد:

رود، رود، رود، رود
رود گریه‌ی جماعت کبود
در فراق آن‌که رفت
در عزای آن‌که بود

| ۴ اسفند ۱۴۰۱ | ابراهیم طالبی دارابی

 

در زیر ادامه‌ی تصاویر:

 

 

تشییع و مراسم دفن پسرعمه‌‌ام،

رفیق همیشگی و هم‌بازی کودکی‌ام

آق سید محمدباقر شفیعی دارابی

پنج شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ همزمان با

(سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام)

انگاری به قول رفیق مشترکمان آق سید علی اصغر

از احرام حج برگشتی و حاجی شدی

 

 

آرام گرفتی پسرعمه ولی قلب‌های همه‌ی اعضای بیت و

بستگان و رفیقان و آشناییان را به خودت نزدیک‌تر کردی

 

 

حضور اخوی‌اش

جناب جناب آق سید صادق در سردرگاه منزل آقا و عمه‌ام

 

 

سپاس دوستان و مردم خوب دیار داراب‌کلا

و اطراف شهرها و روستاها

 

 

...

 

 

من. آق سید صادق. آق سید علی. حسن آهنگر

منزل مرحوم آق سید باقر. ساری

 

 

من. پسرعمه‌ام آق سید صادق

منزل مرحوم آق سید باقر. ساری

 

 

جناب جعفر مؤذن غلامی و

جناب حاج کبل سید محمد شفیعی حفظهما الله

که کار متبرک تدفین و تلقین انجام دادند

 

 

حضور اخوی‌اش

جناب حجت الاسلام آق سید شفیعی دارابی

 

 

رفیق داغدار فرزندش آق سید علی اصغر

 

 

مرحوم آق سید محمدباقر شفیعی دارابی

پسرعمه‌ام یادت از باد نرود هرگز

 

 

مرحوم آق سید محمدباقر شفیعی دارابی (پسرعمه‌ام)

و دائی‌اش مرحوم شیخ علی اکیر طالبی دارابی (پدرم)

 

 

پسرعمه‌ی عزیزم و بزرگوارم

حضرت حجت الاسلام آق سید شفیع شفیعی

 

 

پسرعمه‌ی عزیزم آق سید صادق

 

 

سید علی اصغر

 

 

پسرعمه‌ی عزیزم آق سید صادق سر نماز میت برادر

 

 

دخترعمه ربابه‌ی عزیزمان

روز تشییع جنازه و فراق ابدی برادر

 

 

سید علی اصغر در تشییع آق سید محمدباقر

و چهره‌ی غمبار تشدید شده‌اش

 

 

حجت الاسلام حاج سید احمد آقا شفیعی

پسرعمه‌ی آقا سید باقر اقامه‌ی نماز میت

 

 

گریه‌ی وداع آق سید صادق عزیز با آق سید باقر عزیز

 

 

روز تشییع

 

 

مردم بامرام ممنونم

 

 

قبر آق سید باقر پس از دفن

 

 

تشییع پسرعمه‌ی عزیزم

حاضرین محترم ممنونیم

 

 

آق سید علی پسر آق سید صادق

در فراق غمبار عمویش زنده‌یاد سیدباقر

نشر عکس : دامنه

 

 

در کمال آرامش پرواز به دیار بقا

 

 

نماز میت به امامت حضرت

حجت الاسلام سید احمد آقا شفیعی دارابی

 

 

جعفر رجبی و سید علی اصغر شفیعی

 

 

...

 

 

اقامه‌ی نماز میت

 

 

مراسم گور تلقین توسط

حاج کبل سید محمد شفیعی حفظه الله

 

 

روز تشییع جنازه


 

...

 

 

گلباران قبر

آق سید محمدباقر شفیعی و مرحومان: آقا و عمه‌ام

عکاس این صحنه: جناب حمیدرضا طالبی دارابی

 

 

گلباران قبر آق سید محمد باقر شفیعی

عکاس این صحنه: حمیدرضا طالبی دارابی

 

 

پسرعمه‌ام آقا سید باقر در ماه‌های اخر زندگی

 

 

مراسم هفت

مرحوم آق سید محمد باقر شفیعی دارابی

عصر پنج شنبه | ۴ اسفند ۱۴۰۱ | مزار داراب‌کلا

نشر عکس: دامنه. عکاس: ام البنین دارابکلایی

 

 

...

 

 

...

 

 

...


 

...

 

 

...

 

 

منبع‌عکس:دامنه

سال ۱۳۵۵

حیاط پدر حجت‌الاسلام

شهید سید جواد شفیعی دارابی:

ردیف بالا ایستاده از راست: شیخ باقر طالبی

سید محمد شفیعی سیداسدالله (ذاکر اهلبیت)

زنده‌یاد پسر‌عمه‌ام آق‌‌سیدباقر شفیعی

سید عسکری، (نفر روی سرش  برادرش سید مجید)

سید علی‌اصغر شفیعی.  ردیف پایین نشسته از چپ:

من. سید جعفر شفیعی سیداسدالله

 

سال ۱۳۵۵

بالا از راست: حسن، یوسف. من

پایین از راست : سید علی اصغر

سید عسکری. سید محمدباقر. من

 

 

زیرنویس از سید ضیاء (هادی) شفیعی دارابی:

با سلام بر همه عزیزان. ضمن تبریک اعیاد شعبانیه

مجلس ختمی برای مرحوم سید محمد باقر شفیعی

عموی بزرگوارم که در اخلاق و رفتار نیک سرآمد بود

برگزار می گردد.

 

متن بنده روی اطلاعیه:

سلام و احترام و اکرام. به نام خدای حکیم و جان‌و‌جهان آفرین. مجلس ختم پسرعمه‌ی عزیزم، رفیق دور و درازم زنده‌یاد آق سید محمد باقر شفیعی دارابی فرزند مرحوم حجت الاسلام حاج آق سید علی شفیعی و مرحومه حاجیه رضیه طالبی. برادر اخوان معزز و مکرم جناب حجت الاسلام حاج سید جواد آقا (آق شفیع) شفیعی دارابی و جناب آق سید صادق شفیعی و عموی آقا سیدضیاء (هادی) شفیعی و فامیل نسبی و سببی بسیاری از بزرگواران مقیم قم، در ساعت سه و نیم عصر روز پنجشنبه‌ی جاری (یازدهم اسفند ۱۴۰۱) تا حدود ساعت پنج عصر در مسجد چهارمردان قم سرِ کوچه‌ی هجدهم. یاد آن رفیق نیکنام و دوستدار خداوند و اهل بیت عصمت -علیهم السلام- و انسان خَیّر به حالِ بیچارگان به خیر و نیکنامی. بازنشرکننده‌ی خبررسانی: ابراهیم طالبی دارابی. عکس‌هایی که ازین مجلس ختم انداختم در زیر:

 

 

جناب حجت الاسلام

حاج سید جواد آقا (آق شفیع) شفیعی دارابی

و آقا سیدضیاء (هادی) شفیعی پسر ایشان


 

جنابان حجج اسلام:

شیخ خلیل طالبی دارابی نصری،

سید محمد شفیعی مازندرانی. خلیلی. حسن‌پور

 

 

جنابان حجج اسلام:

شیخ مجتبی اکبری. شیخ محمدرضا نصوری

شیخ جواد مهاجری. شیخ مهدی دارابی‌نیا

 

 

جنابان حجج اسلام:

شیخ محمدرضا نصوری. شیخ جواد مهاجری

شیخ مهدی دارابی‌نیا. شیخ علیرضا ربانی. شیخ حمید دارابی‌نیا

 

 

جنابان حجج اسلام:

آق سید شفیع شفیعی. شیخ خلیل طالبی دارابی نصری،

سید محمد شفیعی مازندرانی. خلیلی. حسن‌پور

 

 

جناب حجت الاسلام رضوی

 

 

جناب حجت الاسلام رضوی و بنده

 

 

 

| ۴ خرداد ۱۴۰۲ |

سرِ قبرِ پسرعمه‌ام مرحوم آق سید محمدباقر شفیعی دارابی. عکاس: دامنه

سپاس بسیار

به نام خدا. سلام از همه‌ی بزرگواران و دوستان از جمله هم‌محلی‌های عزیز مقیم قم که در مجلس ختم پسرعمه‌ی عزیزم زنده‌یاد آق سید محمد باقر شفیعی دارابی فرزند مرحوم حجت الاسلام حاج آق سید علی شفیعی و مرحومه حاجیه رضیه طالبی که توسط بیت شریف اخوی معززش جناب حجت الاسلام حاج سید جواد آقا (آق شفیع) شفیعی دارابی منعقد شد در عصر امروز پنجشنبه‌ی (یازدهم اسفند ۱۴۰۱) در مسجد چهارمردان قم شرکت همدلانه کردند متشکرم: جنابان اعم از روحانیان و سایران به ترتیب ذهنی بنده:

 

آقای شیخ حسن‌پور، آقای سید کمالدین عمادی. آقای شیخ غفاری ساروی. آقای شیخ خلیلی. آقای سید محمد شفیعی مازندرانی. آقای شیخ مجتبی اکبری. آقای سید حسین شفیعی. آقای شیخ نصری سخنران مسلط مجلس.. آقای شیخ محمدرضا نصوری. آقای شیخ خلیل طالبی. آقای حاج علی بهرامی. آقای شیخ رضوی. آقای شیخ علیرضا ربانی. شیخ باقری طالبی اخوی. آقای شیخ محمدجواد مهاجری. آقای شیخ مهدی دارابی‌نیا. آقای شیخ موسی چلویی دارابی. آقای شیخ حمید دارابی‌نیا. فرزندان عزیز شیخ رضوی. جناب جلیلی. و تمام بانوان حاضر در بخش زنان. شاید به سهو اسم بزرگواری از قلم و ذهنم افتاد، به هر حال پوزش می‌خواهم. در پایان از پسرعمه‌زاده‌ی عزیزم آقا سیدضیاء ‌الدین (هادی) شفیعی فرزند جناب حاج آقا سید شفیع، کمال تشکر را دارم که برای عموی خود زنده‌یاد آق سیدمحمد باقر اهتمام کرد و نیز از تمامی منتسبان بیت شریف.

 

هنگام عکس انداختن برخی از عزیزان شرکت‌کننده در تصاویر نیستند، زیرا زمان عکس گرفتن بنده محدود بود و آمدورفت‌ همزمان نبود. روح عزیزان سیدباقر و عمه و آقا و رفتگان همگان غرق رحمت حضرت باری‌تعالی. پس از ختم به حرم مطره شتافتم نبابت کردم برای آق سید باقر و تمام اعضای مدرسه فکرت، هیئت رزمندگان، نغمه و کسانی که دسترسی به حرم برایشان ممکن نیست. با احترام و امتنان پسردائی ایشان: ابراهیم طالبی دارابی

 

عکس‌های واصله‌ی بعدی به مرور درین پست افزوده می‌شود

عکس‌ها در حجم و ابعاد وسیعتر در: اینحا

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2261
  • دامنه | دارابی

اختصاصی

دارابکلایی ها

عکس ها

نظرات (۲۵)

  • رنگین کمان داراب
  • سلام

    با عرض تسلیت  خدمت شما  و خانواده محترم شفیعی  این روزها غمزیادی رو تحمل کردین انشالله خداوند به شما صبر  عنایت بفرماید روحش شاد یادشان گرامی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام دوست گرامی جناب رنگین کمان. از لطف و توجه‌ی شایسته‌ی شما تشکرم. سلامت باشید.
    حجت الاسلام شیخ مالک رجبی:
    سلام علیکم آقا ابراهیم. به شما عرض تسلیت دارم بابت پسر عمه بزرگوار شما خدا رحمتش کند تسلیت نامه مرحوم آقا سید محمد باقر را یک روز بعد از رحلتش نوشتم خدا به همه بازماندگان آن فقید سعید و به شما صبر عنایت کند.
     
    انا لله و انا الیه راجعون. رحلت سید جلیل القدر آقا سید باقر شفیعی دارابی را به همه بستگان و فامیلان و اقوام و خویشان اختصاصا به اخوی ارشدشان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا
    سید جواد شفیعی و اخوی دیگرشان آقا سید صادق شفیعی و داماد بزرگوارشان حجت الاسلام حاج آقا رضوی و به جناب آقا ابراهیم طالبی ( دامنه ) که از فامیلان نزدیک آن مرحوم هستند و مخصوصا به خانواده و فرزندان بزرگوار آن فقید سعید و همچنین به همشیره های آن مرحوم تسلیت گفته و برای آن‌ مرحوم علو درجات را از درگاه احدیت مسالت دارم.

    مخفی نماند از خصال حمیده آن سید بگویم: چند بار خدمت آن سید بزرگوار رسیدم او را خوش اخلاق دیدم و ایشان از خاندان روحانیت بزرگ و شریف بودند و مردم به دعای جدشان و مخصوصا دعای پدر بزرگوارشان اعتقاد داشتند چون خودم در نقاط مختلف کشور تبلیغ میرفتم اگر میگفتم من دارابکلایی هستم مخصوصا بعضی از مردمان مازندران و گلستان میگفتند ما برای دعا گرفتن محل شما خدمت حاج آقای شفیعی آمدیم
     و در آخر کلام خوشا بحال آن فقید سعید که در میان چندین مناسبت متعدد و بسیار مهم برحمت خدا پیوستند اولا ماه رجب و روز شهادت امام هفتم باب الحوائج امام موسی کاظم علیه السلام و روز پنجشنبه و شب جمعه و مناسبت دوم در آستانه شب وفات حضرت ابوطالب و بعثت رسولخدا صلی الله علیه وآله وسلم دار دنیا را وداع گفتند چون همه این مناسبتها دلیل بر فضیلت این ایام است که آن مرحوم در این ایام پر برکت در جوار حق آرمید. طوبی لکم حسن ماب. حوزه علمیه قم مالک رجبی دارابی
     28 : بهمن 1401 ه ش
    دامنه | دارابی در پاسخ :
    دوست گرامی جناب شیخ مالک سلام. از پیام سرشار از صمیمیتت ممنونم. با دلی محزون، از مهربانی‌ات به خاندان آن مرحوم و تجلیلت از پسرعمه‌ی دردکشیده‌ام، قدردانی می‌کنم. رأفت و رحمت خدا بر روح مادر عزیزت.

    علی غلامی نژاد دارابی: سلام علیکم. واژه ها به یاری ذهن نمی آید آنگاه که حجم اندوه راه نفس را می بندد و راهی نیست جزء گریستن و گریستن و گریستن. مصیبت وارده را به شما دوست عزیز تسلیت گفته و برای شما صبر و برای درگذشته رحمت بی کران الهی را آرزو دارم امید که روح آن مهربان آسوده از همه رنج های بی شمار دنیا     در حریم امن الهی آرام گیرد و تسلیت و همدردی صمیمانه این حقیر را پذیرا باشید.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    علی‌آقای ما -که هم اینک حرم ملکوتی امام رئوف علیه السلام هستید- سلام و بسیار امتنان. عوض ما زیارت فرما. عکسی هم که صحن پیامبر اکرم ص ارسال کردی برای من، هم جالب بود، هم مرا به آن مرکز قلب ما روانه کرد و هم در لباس خادم‌الرضایی آرام‌کننده بود. درود. از لطفتت هم مسرور قلبی شدم.
    حجت الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی:
     
    تسلیت نامه مرحوم آقا سید باقر شفیعی دارابی

    بسم الله الرحمن الرحیم
    انا لله و انا الیه راجعون
    دوست ارجمند و نویسنده گرانسنگ جناب آقاابراهیم طالبی سلام علیک در گذشت پسر عمه ارجمندتان مرحوم آقا سید باقر شفیعی دارابی را به جنابعالی و دیگر بازماندگان آن مرحوم تسلیت می گویم. از جمله خصلت های خوبی که از آن مرحوم در خاطره دارم، بشاشت و خوشروئی در ملاقات با دیگران بوده است؛ آرزومندم در شب بعثت نبوی از مژدهائیکه رسول اکرم (ص)  در قبال این عمل نیک اجتماعی  خبر داده است، بهرمند شود.  (حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی عصر روز جمعه 26 بهمن 1401ش = 26 رحب 1444ق)
    دامنه | دارابی در پاسخ :
    استاد شفیق ما جناب حاج آقا سید حسین شفیعی سلام علیکم. پیام آن بزرگوار برای بنده یک التیام هست. همین‌طور است که فرمودید؛ چهره‌ی گشاده و بشّاش داشت. از عنایت شما که اینک در یک نقاهت طولانی‌مدت هستید و قلبی آکنده از دردشناسی و همدردی دارید، بسیار شکرگزارم و در حق شما دعا می‌کنم که بهبود یابید باز هم هر کجا نیازتان داشتند حاضر و آماده ی جهاد تبیین باشین. ابراهیم.

    سید اسحق شفیعی دارابی:  سلام و وقت بخیر خدمتِ آقا ابراهیمِ بزرگوار ، عرضِ تسلیت دارم در گذشتِ آقا باقر شفیعی را محضرِ شما و همه ی خاندانِ شفیعی ها ، رحمتِ خدا بر ارواحِ همه ی درگذشتگان ، آقا باقرِ شفیعی و والدینش ، والدین و اخویِ شما ، آقا یوسفعلیِ رزاقی و والدینش ، سید محمد اندیک و والدینش ، احمد نصیری و والدینش و همچنین همه ی شهدا و علما را ، بحقِ محمد ص و آلِ محمد صلوات و فاتحه .

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام آق سید اسحاق دوست و همرزم گرانقدرم. از یادکرد همه‌ی این رفیقان، -مخصوصاً که یادی از والدین و اخوی حیدرم کردی- تشکر وافر دارم. از محبت بی‌دریغ آن رفیق سالیان دور خیلی متشکرم. بر روح ابوین و اخوین شما درود می‌فرستم و مزار هم یادی کردم از آنان. درود فراوان.

    صدرالدین آفاقی: جناب آقای طالبی سلام علیکم. درگذشت  فامیل ارجمندتان  را خدمتتان تسلیت عرض میکنم. سجایای اخلاقی که از این مرحوم برشمردید که عامل بدانها بود کم نظیر و درس آموز  است. حتما این اعمال نیک دستگیر آخرت ایشان خواهد بود. از درگاه الهی عفو و غفران برای آن مرحوم و صبر برای بازماندگان را مسالت دارم.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    گرامی دوستم آقا صدرالدین آفاقی سلام. از مرحمت آن فامیل -که از جوار حرم امام رضا علیه السلام پیام همدردی فرستادی- سپاس بی‌شمار دارم. ازت می‌خواهم هر لحظه که امروز و یا شب ار هر کجای خیابان‌های مشهد مقدس عبور می‌کنی برای پسرعمه‌ی زجرکشیده‌ام یک زیارت دور انجام دهید. این را با اشک ازت خواستم. او در تمام طول درمان هرگز از شکر خدا غفلت نورزید. با تمام دردهایی که متحمل می‌شد، خدا و ستایش خدا و نماز و ذکر از ذهنش و زبانش محو نمی‌شد. درود بر توجه‌ی شما آقا صدر.

    سید رضی سجادی: سلام اقابراهیم درگذشت پسرعمه عزیزات رابه شما و خانواده محترمتان وخانواده شفیعی تسلیت عرض می نمایم وخداوند متعال اقاسید باقر شفیعی وپدر مادرش وپدر مادر وبرادرات رابیامرزد و قرین رحمت قرار بدهد.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    جناب آقا سید رضی سجادی دوست گرامی بنده سلام. آقا ممنون ممنون از بذل مهر و محبتت به آن مرد مهربان که اینک خاکسارانه به خاک سپرده شد. از نگاه مهربانانه‌ات به والدینم و برادرم نیز تشکر دارم. خدا پدر باتقوای شما را -که از سادات شریف داراب‌کلا هستین- غریق رحمت فرماید. سپاس.

    حسن آهنگر: سلام دوست بهتر از جانم از حضور سبزتان و حضور گرم خواهرم مهناز خانم و اجرای متن دلنشین تان در مراسم پسر عمه عزیزتان شادروان آقا سید محمد باقر از طرف خود و دختر عمه ات از شما تقدیر و تشکر را دارم امیدوارم که در خوشی ها کنار هم باشیم.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    حسن آقای ما سلام. ای بی‌کران احساسات پاک و خلوص تو و دخترعمه‌ی بهتر از جانم ممنونم. هیچ کلمه‌ی ندارم که بتوانم با آن از قلب پاکت تشکر کنم. نسبت به هم احساس و درد مشترک داریم. درود زیاد.

    غلام یزدانی: سلام اقای طالبی عرض تسلیت به شما. خدا رحمت کند.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    جناب غلام یزدانی دوست پراحساس من سلام. بارها تشکر. خدا رحمت کناد پدر و مادرت را.

    سید موسی صباغ:  سلام بر روح و روانش. تسلیت به شما آق ابراهیم و فامیل های سببی و نسبیش. رحمت و مغفرت از خدا براش آرزو میکنم. هیچ وقت باهش حشر و نشری نداشتم ، اما در گذر مسیر یه سلامی بین ما رد وبدل میشد ، چهره متبسمش برام یادگار مانده. صلوات بر او و والدینش.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    آق سید موسای ما دوست گرامی سلام. گواهی شما شایان توجه است برای من. ممنونم از تسلایی که ارسال کردید.

    صدرالدین آفاقی: انشاالله. حتما انجام وظیفه خواهم نمود.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام مجدد. شکرا" مزیدا.

    علیرضا آهنگر دارابی: سلام. تسلیت به خانواده محترم شفیعی. صبر به خانواده و بستگان. خدا رحمتش کنه. درود به شما با این دلنوشته بسیار گرانسنگ و اجرای بسیار خوبتان. ایام مستدام. ارادت دارم دوست خوبمان.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام علیرضا. نگاه مهرآمیزت را گرامی می‌دارم. ارادت ابراهیم هم به تو نوظهور نیست، دیرین است.

    سید موسی صیاغ: خدا رحمت کنه درگذشتگان در تصویر را. اما تعجب میکنم که جناب آقای حسن  صادقی  با چه جراتی آنطور سیگار در دهن آنهم مقابل مرحوم آقا یوسف رزاقی. در سال 65 در جبهه هیچ وقت ندیدم که جرات سیگار کشیدن در مقابل مرحوم رزاقی رو داشته باشند. حسن صادقی  و سید اصغر شفیعی تا سایه اقا یوسف و دیر میدن یه چاله ماله ایی رو پیدا میکردن و درش خف میشدند تا چند پکی از سیگار بزنن، اما اقا یوسف، بو میکشید و پیداشان میکرد و سیگار کشیدن و براشون زهر مار میکرد. سلام بر اقا یوسف و والدینش.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام مجدد آق سید موسی. ممنونم خاطره هم گفتی. جالب بود. حسن اون صحنه، خاموش است! هنوز دخان نکرد! آره، یوسف دنبال می‌کرد یاد زنده‌یاد یوسف هم کردی و جان ما را تازه نمودی. تازه‌سازی خاطرات یوسف، انرژی می‌دهد به آدم. متشکرم از این پیام خودمونی.

    عیسی رمضانی: رحمت ورضوان الهی بر او ، سابقه آشنایی ما بر می گردد به اوایل انقلاب ودر حد سلام و احوالپرسی اما تصویر ذهنی بنده از ایشان داشتن چهره گشاده وآرام و متبسم واین آرامش خواب ابدی تداعی کننده همان چهره آرام او ست، اینک ضمن تسلیت به همه بازماندگان بخصوص سرور گرامی جناب آقا ابراهیم عزیز، از قادر متعال خواستارم این سید دوست داشتنی در جوار جد بزرگوارش آرام گیرد.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    جناب آقا عیسی دانشور گرامی سلام. برداشت زیبایی صورت دادید. از آن دوست فرهیخته و قدیمی‌ام ممنونم که یاد خوبی‌های پسرعمه‌ام را در اذهان تازه کردی. خدا پدر مؤمنت را بیامرزاد که با ما نه فقط هم‌سخن، که بسیار مهربان بودند.

    سلام 
    شبتون بخیر 
    تسلیت میگم 
    الان پیام شما رو دیدم متوجه شدم یکی از عزیزانتون به رحمت خدا رفتند.
    براشون طلب مغفرت 
    و برای شما 
    صبر رو از خدا خواهانم 🙏

    آتنا طالبی دارابی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام فامیل محترم من خانم آتنا طالبی. از توجه و تسلیت شما تشکر دارم. خداوند روح دائی شهیدت محمد آهنگر را همواره شاد نگه دارد. موفق باشید.

    حجت‌الاسلام عبدالمهدی باقری:

    سلام بر مدیر عزیز سایت جناب دانشمند محترم آقای طالب.  تسلیت این کوچکترین را پذیرا باشید. واقعا قلبم درد گرفت از دیدن تصویر مظلومانه این بزرگوار.‌ان شاء الله مهمان سفره ارباب باشند😭😭😔😔🙏🙏🖤🖤

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    استاد گرامی جناب حجت‌الاسلام آقای عبداالمهدی باقری سلام علیکم. قلب بنده با همین نوازش روح‌نواز شما تسلا گرفت. خداوند متعال شما دوست فاضل را همآره در سلامت و توفیقات روزافزون بدارد. ممنونم از بذل محبت‌تان. یادآوری کنم همیشه گرمابخش روحیات ما هستید.

    اکبر رنجبر: روحش شاد و یادش گرامی.

     

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام جناب آقا اکبر رنجبر. ممنونم. خدا روح عزتمند پدر مؤمن و عاشق امام رضا علیه‌السلام و همیشه عزادار حضرت سیدالشهدا علیه السلام مرحوم زنده یاد اصغر رنجبر را غریق رحمت و غفرانش کند. تشکر ویژه.

    عیسی رمضانی: چون ترک اولی سرزد و سلام نکردم وشما سلام کردی جواب سلام نیز واجب ، بنابراین علیک السلام 🌺🌺🌺🌺

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام علیکم و سلام دوباره رفیق شفیق من آقا عیسای عزیز. خواهش می‌کنم. اختیار دارید. این هم از اخلاق کریمانه‌ی شما
  • سید علی اصغر شفیعی دارابی
  • سلام رفیق اندیشمند ، نویسنده و باتقوا
    دوستی قلبی من با رفیق آسمانی آقا سید محمدباقراز کودکی تا بحال بوده است . تو و دوستان هم در باشکوه شدن ضیافت کودکی ، نوجوانی و جوانی نقش ارزنده ایی داشته اید .
    آقا سید همواره مهربان بود.
    یک انسان توحیدی و با ایمان.
    نمازش عمیق برپا می شد.
    اهل روزه و ممارست دینی بود .
    هیچگاه از میدان قلبی مهربانی خارج نمی شد .
    لبخندش تابلوی کارآفرینی بود 
    سخاوتمندبود
    با یوسف عزیز خاطره هاداشتیم .
    آقا سید با یوسف رمز شادی ما بودند .
    بجابوداداء تکلیف کنیم و مراسم باشکوه را تابان کرده و صاحبان مجلس هم اسباب بزرگی را فراهم نمودند .
    با دلی شکسته از فراغ جانسوز آقا سید جوادم، از خداوند رحمت واسعه را برای آقا سید مسئلت می نمایم .

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام دردمندترین رفیق درین روزها. مطلب را کامل کردید و از آن عزیز شریف صفات برجسته‌ای شماردید. می‌دانم به او بسیار دل می‌سپردید. از سوی دیگر زنده‌یاد آقا سید محمد باقر احترام خاصی برای شهیدان قائل بود، و خود او هم به عبارتی از خانواده‌ی شهید بود، چون برادرخانم وی یعنی شهید اعلایی، از شهیدان عزیز بود. درود سید ما که دلت می‌دانم ازین پس ذره‌تر می‌شود برای سیدجوادت. چهلم باشکوهی برای او برگزار کردی. آن عکس پسرعمه در کفن هم که فرمودی انگاری از حج بازگشته کاملاً مقایسه‌ی قشنگ و صحیحی هست.
  • اسماعیل آفاقی
  • سلام. گوییا آرام گرفتنت به این زیبایی رها شدن از دردی است که تا زمانی قلبت در فعالیت بود سر ناسازگاری داشت واکنون با رقه امید سر بر بستر تراب و تسلیم گذاشتی تا آنچه را در تقدیر نوشته بوده عملی گردد این فقدان ناخواسته را به خانواده محبوب و دوست داشتنی شفیعی برادران و خواهران مصیبت دیده را تسلیت عرض مینمایم.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام جناب آقا اسماعیل آفاقی. برای جوان نیکنام آقا مرتضای شما هم مویه‌کردن حق است. سر قبرش همیشه حاضر می‌شوم. یادم است پدرت مرحوم شخ احمد عمو خیلی برایش سوخت. تا مدت‌ها غمگین بود و سیگار پشت سیگار. متشکرم از تسلیت. البته در مجلس سوم هم تسلیت دادید به ما.
    سید کمال الدین عمادی: هوالمحبوب الباقی. اگرچه ایام اعیاد شعبانیه هست دل ها همه به برکت میلاد انوار طیبه شادند لکن در ولادت مولایمان سالار شهیدان حسین بن علی سلام الله علیهما از همان آغاز با گریه اهل بیت علیهم السلام خصوصا رسول الله الاعظم صلوات الله علیه و آله همراه بود لذا بی تناسب نیست بحکم ادب ایمانی درگذشت عزیزان و خویشاوندانی برخی شیعیان اهل بیت علیهم در این گروه دارالمومنین مرحوم آقا سید باقر شفیعی اخوی محترم جناب حجت الاسلام والمسلمین آقا سید جواد شفیعی و اقازاده معزز جناب آقا سید علی اصغر شفیعی و پسر عمه صدیق ارجمندم دانشور مکرم جناب طالبی عزیز رضوان الله تعالی علیهم موجب اندوه خاطر شد تسلیت بگویم و برای آن مهاجران الی الله مغفرت الهی و برای عزیزان نامبرده صبر متعالی را از ایزد منان مسالت دارم.
     
    از آنجا که ما در این مدت بر خلاف ایام پیشین به دلیل اندوه خاطری که عارض شد کمتر به نوشته گروه توجه کردیم رسم ادب ایمانی بجای نیاوریم تا این که عزیزی ادب اخوت ولایی بجای آورد ما را از غفلت بدر آورد. لله الحمد و له الشکر و من الله التوفیق و هو الرفیق علی طول الطریق.
    سید کمال الدین عمادی
    دامنه | دارابی در پاسخ :
    استاد گرانقدر حاج سید کمال‌الدین عمادی سلام مجدد به شما. اول بروم روی این خبرتان که فرمودید "به دلیل اندوه خاطری که عارض شد" بر حضرت عالی. من هنوز تا اکنون مطلع نشدم چه اندوهی بر شما وارد شد. لطف فرمایید بگویید تا دست‌کم همدردی کنیم درین صحن مفخّم محترم. ازین‌که بر بنده تسلا فرستادی و یادی از پسرعمه‌ی عزیزم نمودی و یاد کردید از جوان برومند سید علی اصغر شفیعی بر شما درود بفرستم و قدردارنی کنم. شاید زمان دگر شجره‌ی این خاندان یعنی انساب پسرعمه‌ام را که دو ناحیه‌ی مادری و پدری و فامیل‌های سببی اکثر روحانی هستند و در کسوت روحانیت بر برسم تا یک دین کوچکی برای رفیق و هم‎بازی کودکی‌ام مرحوم آقا باقر ادا کرده باشم. خدایا دل عالی جناب هم از انده پیش آمده بر شما محو شود. سپاس.

    محمدرضا احمدی: سلام جناب استاد طالبی عزیز. درگذشت پسرعمه تان را گرچه حضوری به شما تسلیت گفتم، اما با خواندن خصال نیک آن مرحوم، مجددا به شما و خاندان محترم تسلیت عرض می‌کنم، خداوند به بازماندگان صبر و اجر عنایت فرماید. حضور در محضر سید گرامی انجام وظیفه بود، حقیقتا خیلی دلم می‌خواست وضعیت جوی به گونه ای باشد که بتوانم به محضر سید بزرگوار برسم و حضوری به ایشان تسلیت بگویم، از آنجا که رنگ رخسار نشان می‌دهد از سر درون، سید را مردی متین، با فرهنگ و ادب، همراه با طمانینه یافتم که با اقتدا به مولا و جد خود، توانست این مصیبت بزرگ را هضم نماید. انسانهای فکور، صبورترند، و ایشان هم فکور هستند و هم صبور.

     

    از نمای سوم شما چیزی نمی نویسم، اما تجربه خودم در امر تبلیغ به من می‌گوید باید دیدگاه اصیل برخاسته از قرآن و روایات را برای مردم توضیح داد، چرا که امام صادق علیه السلام فرمود: اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بدون شک از ما پیروی می‌کردند. وظیفه ما را این بیان مشخص کرده است.

     

    عزیزان قدر یکدیگر بدانید 

    اجل سنگ است و آدم مثل شیشه

     

    این بیت باید بیشتر ورد زبان ما باشد، چرا که به قول خودتان، به دهه ای از عمر رسیدیم که شرکت در عروسی های مختلف را به فرزندان و جوانان سپردیم و رفتن به مراسم عزا را خود برعهده گرفته ایم، انشاالله همگی عاقبت به خیر شویم، داشت یادم می رفت که سالروز ولادت آقا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار را به شما و اعضای محترم گروه تبریک بگویم، اسعدالله ایامکم. محمدرضا احمدی.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    جناب حجت الاسلام استاد احمدی دوست گرانمایه‌ی من سلام. قوت قلب بود این پیام تجلیل از مقام شامخ رفیقم آق سید علی اصغر غمدیده‌حال. برداشت درستی از شخصیت این دوست دوست‌داشتنی‌ام صورت دادید. تعریف شما بی‌شائبه است و صدق در آن موج می‌زند. نیز از بیان نظر در مورد اصل تبلیغ و نوع متون منبررفتن، برای من جالب توجه بود. ازینکه مرا بایت یک روز یوم‌الله لایق تبریک دانستی، از جناب عالی تشکر دارم. باید به امام امت ره تبریک گفت که با آن مقام الهی و معنوی و عرفانی و اخلاقی و سیاسی خود، فرموده بود: «ای کاش من یک پاسدار بودم.» که این سخن سرنوشت‌ساز، کار پاسداران را در مراقبت از هوای نفس خود و پرهیختن از امور ممنوعه، شدیدتر می‌کند. بایت پسرعمه‌ی عزیزم نیز، ازت سپاس بی‌کران می‌گزارم و نیز از حضور گرمابخشت در چهلم پسر سید علی اصغر.
    سلام جناب آقای حجت رمضانی. از هنرمندی تان بسیار خرسندم. آثار خوبی را بجای گذاشتید و لحظه های تشیع جنازه آقا سید بزرگ و مهربان سید محمدباقرشفیعی دوباره درک و احساس می شود. خداوند پدرومادر و جوان مهربان شادروان آقا وحید رمضانی را رحمت کنند . سید علی اصغر.
    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام سید. از بیان زیبای شما برای جناب حجت تشکر دارم. من هم به رسم ادب در پاسخ به جناب حجت رمضانی دارابی در صحن هیئت محترم نوشتم:
    دوست گرامی من جناب آقا حجت رمضانی سلام. دیدار با شما و اخوی‌تان آقا قنبر در مجلس سوم پسرعمه‌ام برایم جاذبه داشت. مدتی بود همدیگر را ندیده بودیم. تجدید خاطره شد. برای این کار هنری خوب که تصاویر محزون داشت و خوب هم جانمایی شد، تشکر ویژه دارم. بی‌شک آقا حجت، سازنده و ارسال‌کننده، درین ثواب انعکاس تشییع پیکر یک انسان اهل الهیات و دوستدار ائمه‌ی اطهار علیهم السلام یعنی پسرعمه‌ی عزیزم زنده‌یاد آق سید باقر سهیم است. خداوند پدر مهربان و مادر گرانقدرتان را در رحمت خود جای دهاد. درود.
    با ارادت: ابراهیم طالبی دارابی

    ام البنین دارابکلایی: سلام. عکس اق باقر خیلی شبیه آق باباهه.

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    سلام. آره درسته چون پدرم دایی آق سیدباقر است چهره‌ی خواهرزاده‌ها بیشتر سمت و سوی دائی‌ها می‌رود . بابت ارسال عکس‌ها توسط شما بسیار ممنونم. کاری پسندیده است ثبت وقایع محل.
  • حجت رمضانی دارابی
  • سلام سردار خوبیها. هیچ وقت محبت جناب عالی را به عنوان معلم و فرمانده فراموش نمی کنم. بنده شاگرد تنبل کلاس جناب عالی هستم.

    حجت رمضانی دارابی

    دامنه | دارابی در پاسخ :
    آقا حجت عزیز سلام مجدد. آقا شما رادمرد و راسخ هستید و اخلاق نیکو داشتی و داری. درود بر روحیه‌ی باز و رفتار زیبای شما دوست نازنین من. سربازی بیش نیستم. همین. خاطرات من با شما در آن ایام باهم بودن هرگز فراموشم نمی‌شود. علاقه‌ی من هم به شما تمام‌پذیر نیست حجت‌جان.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    دامنه‌ی داراب‌کلا

    قالب کارزی چهارم : دامنه ی داراب کلا