تأسیس مدرسه فکرت
امشب مدرسه فکرت وارد هفتمین سالش میشود. از سال ۱۳۹۷ روی تلگرام تأسیسش کردم و وقتی از سوی کشور، تلگرام رسماً غیرقانونی اعلام و فیلتر شد، پس از سه چند ماهی وقفه و سکوت، در نیمهشب بامداد ۷ اسفند ۱۴۰۱ مدرسه فکرت را بر بِستر «ایتا» راهاندازی نمودم تا میان اینهمه انفجار اطلاعات، این جمع محترم هم، سهمی در آموزاندن و آموختن داشته باشد. مدرسه فکرت صحنه نوشتن است، نه کپی و بازفرستِ نوشتهها یا پستهای دیگران. پس درین دایره، فقط نوشته و فکر خودِ اعضا تبادل میشود. هر چه غیرِ این باشد خلاف مقررات این مؤسّسهی فکری است و مدیریت، قاطع با آن برخورد کرده و همچنان خواهد کرد، زیرا در کار مدیریتی با تعارف و ترس و تردید و تبعیض هیچ میانهای ندارم. ملاک این مدرسه فراوانی و وفور تعداد عضو نیست، روی همین اصل لینک این مؤسسه هرگز علنی و عمومی نمیشود. اعضا منتخب هستند که طبق دعوت و صلاحدید مدیر به صحن آمدند؛ اگر بنا بر تعداد و عدد و آمار بود تا حالا عدد این مدرسه را از ۱۰۰۰ نفر هم عبور داده بودم. بگذرم.
امابعد؛ تاکنون ۲۱۱ پرسش درین صحن سنجاق شد و اعضا به دلخواه خود در آن بحث مشارکت جستند. امشب برای ورود به هفتمین سال مدرسه فکرت و اهمیتبخشیدن به سلسله مباحث گفتوگو، پرسش ۲۱۲ را در پیشخوان آن سنجاق میکنم. پاسخ به آن طبق روال، اختیاری است. پرسش این است:
شما با توجه به اعتقادات و دانشهای خود به زندگانی خویش با چه چیزهایی مفهوم، معنا، جهت و حرکت میبخشید؟
مدیر مدرسه فکرت
دامنه ابراهیم طالبی دارابی
پاسخم به پرسش ۲۱۲ پیشخوان
شخصاً در عقلانیت خودم باور دارم زندگانی منهای "مفهوم، معنا، جهت، حرکت" پوچ است. از سوی دیگر دین را سراغ دارم که به انسان شکل و محتوای انسانبودن را آموخته است. بنابرین فرداً معتقدم انسان باید با "مفهوم، معنا، جهت، حرکت" به زندگی خود رنگ معنوی بدهد. با این مبانی، من به وسع وجودی خودم که خیلی ضعف ژرف هم دارم با توجه به اعتقادات مستمر و دانشهای اندک خودم به زندگانی خویش با این چه چیزهای زیر "مفهوم، معنا، جهت و حرکت" میبخشم؟
یک. آشنایی با بزرگان عرفان.
دوم. مطالعهی سرگذشت عالمان و دانشمندان.
سوم. پای وعظ در منبر یا گوشدادن درس اساتید پارسا.
چهارم. قرآنشناسی با هدف اصلاح بینش عقلی خودم و رنگآمیزی روحم.
پنجم. رابطهی حرفی و بحثی با برگزیدههای خودم که عشق میورزم.
ششم. و جدا از پنجم که برایم مسئلهی حیاتی است، رفتن به زیارت امام رضا علیه السلام که برای زندگی و چارچوب عقیدتیام یک اصالت بدون تردید دارد.
ابراهیم طالبی دارابی دامنه
تأسیس مدرسه فکرت
امشب مدرسه فکرت وارد هفتمین سالش میشود. از سال ۱۳۹۷ روی تلگرام تأسیسش کردم و وقتی از سوی کشور، تلگرام رسماً غیرقانونی اعلام و فیلتر شد، پس از سه چند ماهی وقفه و سکوت، در نیمهشب بامداد ۷ اسفند ۱۴۰۱ مدرسه فکرت را بر بِستر «ایتا» راهاندازی نمودم تا میان اینهمه انفجار اطلاعات، این جمع محترم هم، سهمی در آموزاندن و آموختن داشته باشد. مدرسه فکرت صحنه نوشتن است، نه کپی و بازفرستِ نوشتهها یا پستهای دیگران. پس درین دایره، فقط نوشته و فکر خودِ اعضا تبادل میشود. هر چه غیرِ این باشد خلاف مقررات این مؤسّسهی فکری است و مدیریت، قاطع با آن برخورد کرده و همچنان خواهد کرد، زیرا در کار مدیریتی با تعارف و ترس و تردید و تبعیض هیچ میانهای ندارم. ملاک این مدرسه فراوانی و وفور تعداد عضو نیست، روی همین اصل لینک این مؤسسه هرگز علنی و عمومی نمیشود. اعضا منتخب هستند که طبق دعوت و صلاحدید مدیر به صحن آمدند؛ اگر بنا بر تعداد و عدد و آمار بود تا حالا عدد این مدرسه را از ۱۰۰۰ نفر هم عبور داده بودم. بگذرم.
امابعد؛ تاکنون ۲۱۱ پرسش درین صحن سنجاق شد و اعضا به دلخواه خود در آن بحث مشارکت جستند. امشب برای ورود به هفتمین سال مدرسه فکرت و اهمیتبخشیدن به سلسله مباحث گفتوگو، پرسش ۲۱۲ را در پیشخوان آن سنجاق میکنم. پاسخ به آن طبق روال، اختیاری است. پرسش این است:
شما با توجه به اعتقادات و دانشهای خود به زندگانی خویش با چه چیزهایی مفهوم، معنا، جهت و حرکت میبخشید؟
مدیر مدرسه فکرت
دامنه ابراهیم طالبی دارابی
پاسخم به پرسش ۲۱۲ پیشخوان
شخصاً در عقلانیت خودم باور دارم زندگانی منهای "مفهوم، معنا، جهت، حرکت" پوچ است. از سوی دیگر دین را سراغ دارم که به انسان شکل و محتوای انسانبودن را آموخته است. بنابرین فرداً معتقدم انسان باید با "مفهوم، معنا، جهت، حرکت" به زندگی خود رنگ معنوی بدهد. با این مبانی، من به وسع وجودی خودم که خیلی ضعف ژرف هم دارم با توجه به اعتقادات مستمر و دانشهای اندک خودم به زندگانی خویش با این چه چیزهای زیر "مفهوم، معنا، جهت و حرکت" میبخشم؟
یک. آشنایی با بزرگان عرفان.
دوم. مطالعهی سرگذشت عالمان و دانشمندان.
سوم. پای وعظ در منبر یا گوشدادن درس اساتید پارسا.
چهارم. قرآنشناسی با هدف اصلاح بینش عقلی خودم و رنگآمیزی روحم.
پنجم. رابطهی حرفی و بحثی با برگزیدههای خودم که عشق میورزم.
ششم. و جدا از پنجم که برایم مسئلهی حیاتی است، رفتن به زیارت امام رضا علیه السلام که برای زندگی و چارچوب عقیدتیام یک اصالت بدون تردید دارد.
ابراهیم طالبی دارابی دامنه
امشب مدرسه فکرت وارد هفتمین سالش میشود. از سال ۱۳۹۷ روی تلگرام تأسیسش کردم و وقتی از سوی کشور، تلگرام رسماً غیرقانونی اعلام و فیلتر شد، پس از سه چند ماهی وقفه و سکوت، در نیمهشب بامداد ۷ اسفند ۱۴۰۱ مدرسه فکرت را بر بِستر «ایتا» راهاندازی نمودم تا میان اینهمه انفجار اطلاعات، این جمع محترم هم، سهمی در آموزاندن و آموختن داشته باشد. مدرسه فکرت صحنه نوشتن است، نه کپی و بازفرستِ نوشتهها یا پستهای دیگران. پس درین دایره، فقط نوشته و فکر خودِ اعضا تبادل میشود. هر چه غیرِ این باشد خلاف مقررات این مؤسّسهی فکری است و مدیریت، قاطع با آن برخورد کرده و همچنان خواهد کرد، زیرا در کار مدیریتی با تعارف و ترس و تردید و تبعیض هیچ میانهای ندارم. ملاک این مدرسه فراوانی و وفور تعداد عضو نیست، روی همین اصل لینک این مؤسسه هرگز علنی و عمومی نمیشود. اعضا منتخب هستند که طبق دعوت و صلاحدید مدیر به صحن آمدند؛ اگر بنا بر تعداد و عدد و آمار بود تا حالا عدد این مدرسه را از ۱۰۰۰ نفر هم عبور داده بودم. بگذرم.
امابعد؛ تاکنون ۲۱۱ پرسش درین صحن سنجاق شد و اعضا به دلخواه خود در آن بحث مشارکت جستند. امشب برای ورود به هفتمین سال مدرسه فکرت و اهمیتبخشیدن به سلسله مباحث گفتوگو، پرسش ۲۱۲ را در پیشخوان آن سنجاق میکنم. پاسخ به آن طبق روال، اختیاری است. پرسش این است:
شما با توجه به اعتقادات و دانشهای خود به زندگانی خویش با چه چیزهایی مفهوم، معنا، جهت و حرکت میبخشید؟
مدیر مدرسه فکرت
دامنه ابراهیم طالبی دارابی
پاسخم به پرسش ۲۱۲ پیشخوان
شخصاً در عقلانیت خودم باور دارم زندگانی منهای "مفهوم، معنا، جهت، حرکت" پوچ است. از سوی دیگر دین را سراغ دارم که به انسان شکل و محتوای انسانبودن را آموخته است. بنابرین فرداً معتقدم انسان باید با "مفهوم، معنا، جهت، حرکت" به زندگی خود رنگ معنوی بدهد. با این مبانی، من به وسع وجودی خودم که خیلی ضعف ژرف هم دارم با توجه به اعتقادات مستمر و دانشهای اندک خودم به زندگانی خویش با این چه چیزهای زیر "مفهوم، معنا، جهت و حرکت" میبخشم؟
یک. آشنایی با بزرگان عرفان.
دوم. مطالعهی سرگذشت عالمان و دانشمندان.
سوم. پای وعظ در منبر یا گوشدادن درس اساتید پارسا.
چهارم. قرآنشناسی با هدف اصلاح بینش عقلی خودم و رنگآمیزی روحم.
پنجم. رابطهی حرفی و بحثی با برگزیدههای خودم که عشق میورزم.
ششم. و جدا از پنجم که برایم مسئلهی حیاتی است، رفتن به زیارت امام رضا علیه السلام که برای زندگی و چارچوب عقیدتیام یک اصالت بدون تردید دارد.
ابراهیم طالبی دارابی دامنه
تأسیس مدرسه فکرت
امشب مدرسه فکرت وارد هفتمین سالش میشود. از سال ۱۳۹۷ روی تلگرام تأسیسش کردم و وقتی از سوی کشور، تلگرام رسماً غیرقانونی اعلام و فیلتر شد، پس از سه چند ماهی وقفه و سکوت، در نیمهشب بامداد ۷ اسفند ۱۴۰۱ مدرسه فکرت را بر بِستر «ایتا» راهاندازی نمودم تا میان اینهمه انفجار اطلاعات، این جمع محترم هم، سهمی در آموزاندن و آموختن داشته باشد. مدرسه فکرت صحنه نوشتن است، نه کپی و بازفرستِ نوشتهها یا پستهای دیگران. پس درین دایره، فقط نوشته و فکر خودِ اعضا تبادل میشود. هر چه غیرِ این باشد خلاف مقررات این مؤسّسهی فکری است و مدیریت، قاطع با آن برخورد کرده و همچنان خواهد کرد، زیرا در کار مدیریتی با تعارف و ترس و تردید و تبعیض هیچ میانهای ندارم. ملاک این مدرسه فراوانی و وفور تعداد عضو نیست، روی همین اصل لینک این مؤسسه هرگز علنی و عمومی نمیشود. اعضا منتخب هستند که طبق دعوت و صلاحدید مدیر به صحن آمدند؛ اگر بنا بر تعداد و عدد و آمار بود تا حالا عدد این مدرسه را از ۱۰۰۰ نفر هم عبور داده بودم. بگذرم.
امابعد؛ تاکنون ۲۱۱ پرسش درین صحن سنجاق شد و اعضا به دلخواه خود در آن بحث مشارکت جستند. امشب برای ورود به هفتمین سال مدرسه فکرت و اهمیتبخشیدن به سلسله مباحث گفتوگو، پرسش ۲۱۲ را در پیشخوان آن سنجاق میکنم. پاسخ به آن طبق روال، اختیاری است. پرسش این است:
شما با توجه به اعتقادات و دانشهای خود به زندگانی خویش با چه چیزهایی مفهوم، معنا، جهت و حرکت میبخشید؟
مدیر مدرسه فکرت
دامنه ابراهیم طالبی دارابی
پاسخم به پرسش ۲۱۲ پیشخوان
شخصاً در عقلانیت خودم باور دارم زندگانی منهای "مفهوم، معنا، جهت، حرکت" پوچ است. از سوی دیگر دین را سراغ دارم که به انسان شکل و محتوای انسانبودن را آموخته است. بنابرین فرداً معتقدم انسان باید با "مفهوم، معنا، جهت، حرکت" به زندگی خود رنگ معنوی بدهد. با این مبانی، من به وسع وجودی خودم که خیلی ضعف ژرف هم دارم با توجه به اعتقادات مستمر و دانشهای اندک خودم به زندگانی خویش با این چه چیزهای زیر "مفهوم، معنا، جهت و حرکت" میبخشم؟
یک. آشنایی با بزرگان عرفان.
دوم. مطالعهی سرگذشت عالمان و دانشمندان.
سوم. پای وعظ در منبر یا گوشدادن درس اساتید پارسا.
چهارم. قرآنشناسی با هدف اصلاح بینش عقلی خودم و رنگآمیزی روحم.
پنجم. رابطهی حرفی و بحثی با برگزیدههای خودم که عشق میورزم.
ششم. و جدا از پنجم که برایم مسئلهی حیاتی است، رفتن به زیارت امام رضا علیه السلام که برای زندگی و چارچوب عقیدتیام یک اصالت بدون تردید دارد.
ابراهیم طالبی دارابی دامنه
امشب مدرسه فکرت وارد هفتمین سالش میشود. از سال ۱۳۹۷ روی تلگرام تأسیسش کردم و وقتی از سوی کشور، تلگرام رسماً غیرقانونی اعلام و فیلتر شد، پس از سه چند ماهی وقفه و سکوت، در نیمهشب بامداد ۷ اسفند ۱۴۰۱ مدرسه فکرت را بر بِستر «ایتا» راهاندازی نمودم تا میان اینهمه انفجار اطلاعات، این جمع محترم هم، سهمی در آموزاندن و آموختن داشته باشد. مدرسه فکرت صحنه نوشتن است، نه کپی و بازفرستِ نوشتهها یا پستهای دیگران. پس درین دایره، فقط نوشته و فکر خودِ اعضا تبادل میشود. هر چه غیرِ این باشد خلاف مقررات این مؤسّسهی فکری است و مدیریت، قاطع با آن برخورد کرده و همچنان خواهد کرد، زیرا در کار مدیریتی با تعارف و ترس و تردید و تبعیض هیچ میانهای ندارم. ملاک این مدرسه فراوانی و وفور تعداد عضو نیست، روی همین اصل لینک این مؤسسه هرگز علنی و عمومی نمیشود. اعضا منتخب هستند که طبق دعوت و صلاحدید مدیر به صحن آمدند؛ اگر بنا بر تعداد و عدد و آمار بود تا حالا عدد این مدرسه را از ۱۰۰۰ نفر هم عبور داده بودم. بگذرم.
امابعد؛ تاکنون ۲۱۱ پرسش درین صحن سنجاق شد و اعضا به دلخواه خود در آن بحث مشارکت جستند. امشب برای ورود به هفتمین سال مدرسه فکرت و اهمیتبخشیدن به سلسله مباحث گفتوگو، پرسش ۲۱۲ را در پیشخوان آن سنجاق میکنم. پاسخ به آن طبق روال، اختیاری است. پرسش این است:
شما با توجه به اعتقادات و دانشهای خود به زندگانی خویش با چه چیزهایی مفهوم، معنا، جهت و حرکت میبخشید؟
مدیر مدرسه فکرت
دامنه ابراهیم طالبی دارابی
پاسخم به پرسش ۲۱۲ پیشخوان
شخصاً در عقلانیت خودم باور دارم زندگانی منهای "مفهوم، معنا، جهت، حرکت" پوچ است. از سوی دیگر دین را سراغ دارم که به انسان شکل و محتوای انسانبودن را آموخته است. بنابرین فرداً معتقدم انسان باید با "مفهوم، معنا، جهت، حرکت" به زندگی خود رنگ معنوی بدهد. با این مبانی، من به وسع وجودی خودم که خیلی ضعف ژرف هم دارم با توجه به اعتقادات مستمر و دانشهای اندک خودم به زندگانی خویش با این چه چیزهای زیر "مفهوم، معنا، جهت و حرکت" میبخشم؟
یک. آشنایی با بزرگان عرفان.
دوم. مطالعهی سرگذشت عالمان و دانشمندان.
سوم. پای وعظ در منبر یا گوشدادن درس اساتید پارسا.
چهارم. قرآنشناسی با هدف اصلاح بینش عقلی خودم و رنگآمیزی روحم.
پنجم. رابطهی حرفی و بحثی با برگزیدههای خودم که عشق میورزم.
ششم. و جدا از پنجم که برایم مسئلهی حیاتی است، رفتن به زیارت امام رضا علیه السلام که برای زندگی و چارچوب عقیدتیام یک اصالت بدون تردید دارد.
ابراهیم طالبی دارابی دامنه
به مناسبت سال هفتم مدرسه فکرت👇
فهرست انتقادات به من درین صحن؛ البته بعضاً
در طول این شش سال برخی از اعضا در همین صحن به من به عنوان مدیر مدرسه فکرت، انتقادهای فراوانی کردند؛ من برخی از تک مِضرابهای عدهای از آنان را فهرست میکنم:
۱. خودخواه. ۲. دیکتاتور. ۳. خودسِتا. ۴. متکبر. ۵. شکّاک. ۶. میلیتار. ۷. دادستان نظامی. ۷. غلتیده به راست. ۸. حسود. ۹. نابلد. ۱۰. قُد. ۱۱. چوپان. ۱۲. آغا. ۱۳. زندانبان. ۱۴. قفس. ۱۵. قدرتطلب. ۱۶. قطعنامهنویس. ۱۷. جاسوس. ۱۸. شناساییگر. ۱۹. بیانصاف. ۲۰. عقلستیز. ۲۱. تخریبگر اصلاحات. ۲۲. بیسواد. ۲۳. نالایق. ۲۴. خاکستری. ۲۵. غیرکریستال. ۲۶. بیاخلاق. ۲۷. و... .
کشکولی با خودم:
تو که این همه چنینی! چرا تو را برکنار نکردند؛ با کودتا یا دموکراسی. من هر سال رسماً خواستم مرا از مدیریت کنار گذارند و مدیری تازهنفس برگزینند تا از شرّم خلاص شوند. اما هرگز نکردند و همچنان گردن من ماند.
آهای دامنه! که درین تصویر سرت بریده است! چرا این قدر بدی؟! این قدر قُد؟! چرا آخه کنار نمیروی؟! مگر مدیر مدرسه فکرت بودن، این قدر میارزد که این مقدار انتقاد و حرف و حتی فُ... بشنوی؟
ای! نقدشدن آدم را ورز میدهد. منتقدین در نگاه من مانند نونساز هستند که خمیر مرا ورز و شکل میدهند. خدا به آنان توفیقات دهاد که بدیهای مرا به رویم آوردند. بگذرم. واقعاً خودم هم واقفم این مدرسه مدیر جدید میخواهد. پیش به سوی آن.
مدیر مدرسه فکرت
دامنه ابراهیم طالبی دارابی
این عکس منظور است
البته آخرشب دیشب متنی از حجتالاسلام شیخ محمدجواد غلامی آمد به صحن در تعریف از مدرسه فکرت که اینک که خواستم آن تعریف را پاسخ دهم دیدم کنار گذاشت. لابد تعریف نداشت!
فاضل و محقق بابصیر و صدیق ارجمندم آقا ابراهیم عزیز سلام علیکم ، صبح برفی قم المقدسه بخیر و سلامتی اولا: اسعدالله ایامکم و ان شاءالله از یاوران خاص مولی اباصالح المهدی( عج) باشید . ثانیا : تبریک خالصانه بخاطر ورود صحن مبارک مدرسه فکرت به هفتمین سالش به ان مدیر فرهیخته و سخت کوش ، واقعا دانشسرای فکرت است و برایم شجره طوبی است که ریشه اش بر اساس منطق ، تفکر و تعهد بنا شده که باعث صفای دل و پیدایش طریق حقیقت شده. ثالثا: از آن مرد انتظار انصاف میرود همانگونه از تک مضراب های ....بیان کردید از ارادتها هم ... عزیز ، سالی با برکت و صلابتی بیشتر از خالق متعال برای آن شجره طوبی آرزومندم.
علیرضا ربانی
::
استاد ارجمند جناب آقای دکتر ابراهیم عزیز سلام و احترام هفتمین سالگرد تاسیس مدرسه فکرت که نشان از درایت، ومدیریت جنابعالی دارد باعث شد که اعضای آن هم از علم وحلم جنابعالی بهره ببرند و هم از علما و فضلا و اندیشمندان حاضر در مدرسه استفاده ببرند بنده به سهم خودم آغاز هفتمین سال تاسیس مدرسه فکرت را به شما و همه اعضای مدرسه تبریک میگم و تأسی از فرمایشات امامان معصوم ع که زکوه علم نشرت باقیات و صالحات برای شما و خانواده محترم تان علی الخصوص پدر و مادر و اخوی عزیزتان باشد.
سید حمید دارابی
::
من هم این جمله رو به ات می گویم ضعیف کش چون فقط به فرواردهای من واکنش نشان میدهید.
رنگین کمان رمضانی
سلام بر اقای طالبی عزیز هفتمین سالروز شکل گیری مدرسه فکرت رو با چند نکته گرامی میدارم نکته اول : پیشنهاد می شود به شکرانه استمرار فعالیت مدرسه تاکنون وتقریبا خارج شدن از یکنواختی نگاها ، دوستانی که از گروه حذف شدن دعوت بعمل اید برای پویایی بیشتر مدرسه نکته دوم : می دانم که می دانید نقد و شیطنت و تخریب با هم فرق دارند ولی ناخواسته برخی صورت گرفت بنظرم در مدرسه ودر بحث وگفتگو طبیعی به نظر می رسد به هرحال با ایجاد ظرفیت سازی از بزرگان مدرسه بتدریج مرتفع می گردد. نکته سوم : پاسخ کوتاهم به پرسش صحن اون اینکه اون چیزی که معنا ومفهوم به حرکت زندگی ام می بخشد : راستی و درستی در تمام ابعاد ش هست ونیز ادامه دادن به مطالعه و فعالیتم در حوزه قران ، عترت ، ونماز به ویژه قسمت پژوهشی اش وهمچنین همکاری و مشاوره راهنمایی به دانش اموزان منتخب راه یافته به مراحل استانی و کشوری و فعالیت های از این دست ، که معتقدم با هدف زیستن نتیجه اش به سعادت رسیدن است نکته اخر : ارزوی سلامتی وطول عمر باعزت و عاقبت بخیری برای حضرت عالی و اعضای محترم مدرسه ارادت.
محمدتقی آهنگر
::
سلام علیکم خدمت دوستان واستادان گرامی حاضردر صحن ، تبریک خدمت استاد طالبی توانا و صبور، درمدت زمان کمی که بنده افتخار حضور در مدرسه را دارم درسهای زیادی اموختم، خداوند به استادان قلم تواناتر وبه مدیر محترم ،درایت وصبربیشترعنایت بفرمایند، ان شاءالله. سلام مجدد جناب استاد شمه چش روشن بعدچن سال برف بدینی ، خدا رو شکر ، مواظب بوشین هوای قم سردتر وونه ، سلامت بوشین.
محمد ابراهیم شهابی
::
سلام علیکم هفتمین سال تاسیس مدرسه فکرت مبارک باد. چقدر زیباست انسان همیشه در مسیر فکرت و تفکر و اندیشیدن باشد. الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىٰ جُنُوبِهِمْ وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَٰذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (آل عمران/۱۹۱) خدارو شکر در تمام این مدت، این گروه با تفکر و مباحثه رشد کرد. از مدیر کاربلد و مدبر بابت مدیریت درست گروه تقدیر و تشکر فراوان دارم. از همه عزیزانی که با نوشته ها و دیدگاه های خود این گروه را پربار نمودند هم تشکر می کنم. بنده واقعا ز نوشته های شان استفاده می کنم. نکته دیگر این که کم کاری بنده را در گروه ببخشایید. نکته دیگر این که عجب برفی، عجب طراوتی، عجب لطفی، عجب نعمتی. اینها شکر ندارد؟ قم یکی دوتا عکس از روز برفی امروز.
محمدرضا احمدی
::
سلام بر مدیر و اعضا صحن. سالگرد تولد مدرسه فکرت ، با رخ کشیدن سپیدی برف و رحمت الهی بر شما و اعضا تبریک و تهنیت باد . سلامتی همه اعضا و خانواده آرزوی قلبی ام است. پاسخم به پرسش ۲۱۲ : سعی و تلاش و حرکت ، برکت بدنبال دارد که انسان را از کاهلی و تنبلی می رهاند. مقید به نقش خود در هدایت و تولید و سربار جامعه نبودن. توکل به خداوند سر لوحه کار در روند زندگی است که آرامش فکر و قلب منتج به آن است.
سید موسی صباغ
::
با سلام خدمت استاد گرامی جناب آقای طالبی : سالگرد تاسیس مدرسه را به شما تبریک میگم و خسته نباشید عرض میکنم بابت مدیریت بادرایت این مدرسه در طی این مدت طولانی.
در پاسخ به پرسش مطرح شده: یکی از مواردی که در جهت دهی و معنا بخشی به زندگی شخصی بنده بسیار موثر بوده است اشتغال در محیطی است که به نوعی دیدگاه انسانها به زندگی در آن محیط و لحظات بطور حقیقی مشهود است. بیماری که از همه جا درمانده و برای بهبودی و سلامتی اش نگاه به دستان شفابخش پزشک و کادر درمان دارد و مجهول بودن نعمت سلامتی اش آنجا برایش عیان میشود رفتارهایی از خود بروز میدهد که فهم فلسفه زندگی را برای من آسانتر میکند. اغلب چنین انسانی در این لحظات خود حقیقی خود را بروز میدهد که بسیار دیدنی و درس آموز است. هر روز با بیمارانی سروکار دارم که تا ساعاتی قبل آرزوهایی دور و دراز برای خود میساختند ولی به ناگهان با حادثه ای طومار زندگی شان به آنی برچیده شد و رخت از این دیار بستند و تکرار این وقایع در طی این سالهای اشتغال، بی ثباتی دنیا را برایم قابل لمس نموده است.
صدرالدین آفاقی
::
ممنونم از لطف تان جناب طالبی عزیز من واقعا شاگردی می کنم نزد شما و دیگر اساتید گروه. نوه های دختری هستند: محمد ماهان و محمد عرفان. محمدجواد هم یه دختر داره: آلاء که هنوز عکس برف بازیشو برام نفرستادند. محوطه محل کارم هست در دانشگاه که امروز فوق العاده زیبا و دلچسب شده بود. به امید خدا در خدمت تان خواهم بود.
محمدرضا احمدی
::
تبریک و سپاسی آویخته به چند نکته
بسم الله العلیم الحکیم. آقا ابراهیم سلام علیک.صبحتون به خیر باد. اینجانب نیز به نوبه خود فرارسیدن آغاز هفتمین سالگرد راه اندازی گروه فخیمه «مدرسه فکرت» را به جنابعالی و تمامی اعضای محترم گروه تبریگ می گویم؛ و از تلاشهای سودمندتان در حوزه های مختلف فرهنگی، اعتقادی، سیاسی، اخلاقی، و منطقه ای و.... صمیمانه سپاسگزاری می نمایم؛ و نکاتی را به شرح ذیل یاد آور م شوم:
۱) از تاخیر در نگارش این تبریک نامه عذر خواهم؛ چون به جهت کسب آمادگی برای ارائه داوری رساله «راه های پیشگیری از ناهنجاریهای اجتماعی از نگاه قرآن کریم و جامعهشناسی» در روز چهارشنبه هفته جاری؛ ناچار بوده و هستم اوقات خودم را در این راستا هزینه نمایم و....؛
۲) با توجه به برخوردار بودنت از ضریب بالای روحیه انتقادی و استقبال از ابراز نظرهای مخالفان، قطعا انتظار ندارید که بنویسم : «تمام تلاشها و اقداماتتان در اداره گروه مدسه فکرت و نگاشته ها و بیان نقطه نظرهایت در قالب پست های متنوع، مورد تایید می باشد»؛ ولی انصاف و آموزه های دینی و انقلابیم اقتضا می کند که به صراحت اعلان نمایم: ضریب نقاط مثبت کارت در جهات مورد اشاره، مطلوب و گاه خارج از حد انتظار ظاهر بوده است؛ به پاس این اقدامات شایسته ات، از درگاه خدای متعال، اجر مضاعفی را برای جنابعالی مسئلت می نمایم؛
۳) در مجموع، نقاط مثبت متنوعی را در این مدرسه شاهد بوده ام؛ که افزایش آنها در آینده، آرزوی قلبیم می باشد؛ از جمله: تنوع مطالب، مختلف بودن سطوح قلم ها و توانمندیهای اعضاء محترم، پررنگی مطالب تولیدی و ابداعی، بالابودن تقید به آداب گفتمان ها، بهاء دادن به پرسش و پاسخها، فضاسازی برای مشارکت دیگران در گفتمان های مکتوب، توجه اعضای محترم به بارش فکری، دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و آرمانهای امام و رهبری و شهداء ارجمند و رزمندگان، و....؛
۴) برخی از اعضای محترم از حضور قلمی در این مدرسه کناره گرفتند؛ بنده دأبم این نبوده و نیست که از این شیوه استقبال نمایم ولی اگر این نوشته ام را ملاحظه می نمایند؛به آنان عرض می کنم: به نظر میرسد: تنها شیوه مطلوب این نیست که ننویسید و...؛ پس چه خوب است با تحمل برخی از سختگیریهای مدیریتی، دیگران را از نوشته های خود محروم نکنید؛ و از شنیدن نقطه نظرهای دیگران، دریغ نورزید.
(حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی؛ صبح دو شنبه ۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ش_ ۱۷ شعبان ۱۴۴۵ق)
::
سلام استاد طالبی عزیز. بنده هم فرارسیدن هفتمین سالگرد تاسیس مدرسه وزین با اساتید مجرب و شاگردان باهوش تبریک می گویم واز صبر و متانت شما مدیر لایق تشکر مینمایم ویک تشکر دیگر از جنابعالی بخاطر پاس داشت فرهنگ ولغات دارابکلا چه بصورت کشکولی وچه بطور جدی را دارم. امیدوارم از ایزد منان بر عزت شما افزون نماید. خدا رحمت کنه همه اموات حاضرین درصحن را بخصوص پدرومادر و برادربزرگوار شما عموحیدر عزیز را.
قاسم ملایی
::
سلام خدمت استادگرامیم فامیل عزیز اقاابراهیم. سالگرد تاسیس مدرسه رابه شما تبریک میگویم. خسته نباشید. از مطالب های شما واساتید این صحن استفاده کردم. بازم ازشما ممنونم. خداوند پدر ومادر و برادرت را بیامرزد.
سید رضی سجادی
سلام و خداقوت خدمت برادر بزرگوارم آقا ابراهیم ، تشکر از اینهمه تحمل و بردباری و صحه صدر در مدیریت این صحن وزین و جمع عزیزان که مفتخریم از حضورشان با سلایق متنوع نیز ارزشمند آنان . موفقیت روزافزونِ شما آرزوی ماست ان شاء الله .
گذشت ۷ سال عمر و روزگارت
همه صحن و مدیری با کفایت
تضارب در میان کز جنسِ افکار
صبوریت شد از ، رنج و مرارت
سید اسحاق شفیعی دارابی
::
سلام🙏 بر مدیر محترم مدرسه فکرت و یکایک اعضای محترم، سالروزتاسیس مدرسه مجازی را تبریک عرض می کنم
ضمن تقدیر از تلاش اساتید محترم علمای بزرگوارفرهنگیان عزیز،کارکنان وکارمندان ،کارگران ،کشاورزان وپیشکسوتان عزیز عضو مدرسه، پیشنهاد داشتم نسبت به موضوعات طرح شده درصحن مدرسه درسالی که گذشت به بحث گذاشته شود ویا بصورت تیتر وار به عناوین آن پرداخته شود تا سمت وسوی موضوعات پیش رو در مدرسه درآینده بصورت مشخص واجمالی طرح و منتج به یک نتیجه واحد وآموزشی گردد که بیشتراعضا ازآن استفاده کافی و وافی را ببرند
👈 مثلا دربحث های سیاسی پیش آمده عزیزان نتایج گفتگو پایان خوشایندی ملموس نبوده فقط تند روی نسبت به یکدیگراحساس میشد
دربحث اقتصادی بعضی ازعزیزان با آگاهی کافی که دارند توضیحات خوبی را بیان می کنند
یا درمباحث اخلاقی اسلامی وشعائراسلامی علمای حاضر توضیحات کامل وجامعی ارائه نمودند
با این همه پیشنهاد این حقیر این است چون مدرسه درفضای مجازی می باشدسرمشق مدرسه مشخص باشد وروزانه بر اساس موضوعاتی که مدیرمحترم آقا ابراهیم عزیز دیکته میفرمایند به آن نیز بپردازیم تا بتوانیم ازعلم آگاهی عزیزان بهره کامل را ببریم ونتیجه مباحث برای بیشتردانش آموزان آموزنده باشد تا بتوانیم درآزمون پیروز وسربلند باشیم
باتشکر
حجت رمضانی دارابی
::