دامنه‌ی داراب‌کلا

مازندران ، ساری ، میاندورود

پست شده در چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۴
بازدید ها : ۱۸
ساعت پست : ۰۹:۴۵
پیام به من

سه خط زیر نقلِ قول آقاخامنه ای در مورد زن

ابراهیم طالبی  | دامنه دارابی

نگارش دامنه ابراهیم طالبی دارابی : ۱۳ ، ۹ ، ۱۴۰۴ : برخی از روزنامه‌ها، امروز تیتر زدند که آقاخامنه‌ای گفته "زن، کارگزار خانه نیست، مدیر است." با توجه با این نقل قول، چند کلمه درین رابطه می‌گویم: ۱. وقتی زن به قول آقاخامنه‌ای "مدیر خانه" است، پس از نظر نظریه‌ی حاکمیت ملت، زن مدیر کشور هم می‌تواند بشود، اما این نظام که دم از دین می‌زند زن را نمی‌گذارد رئیس‌جمهور شود و یا قاضی شود. امام‌جماعت شود. امام‌جمعه شود. بنابراین اولین پایمال کننده‌ی حقوق زن، خود این نظام و نگرش خشک مذهب توسط برخی فقها است. ۲. اتفاقاً روحانیت به زن و زنان به دیده‌ی تحقیر می‌نگرد و حتی بعضاً همسران خودشان را "خادمه" خطاب می‌کنند. مثلاً در وصیت سید مصطفی خمینی از همسرش به عنوان "خادمه" نام برده شده است. ۳. لفظ "ضعیفه" و "متعلقه" برای زن در ادبیات آخوندی تولید شد. ۴. زن در تفسیر مذهب به روایت خشک مقدسان. یک پرده‌نشین است و خدمه‌ی خانه و فله‌ی شوهر. با این توضیح، آن که باید به حقوق زن واقف شود و از تضییع حقوق زن دست بردارد، اول ازهمه خود این نظام است و حوزه‌ی علمیه‌ی روحانیت. بگذرم! این رشته، سرِ دراز دارد.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2748
دیدن یا نوشتن نظرات : ۱
پست شده در چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۴
بازدید ها : ۱۸
ساعت پست : ۰۹:۴۵
دنبال کننده

سه خط زیر نقلِ قول آقاخامنه ای در مورد زن

ابراهیم طالبی  | دامنه دارابی
سه خط زیر نقلِ قول آقاخامنه ای در مورد زن

نگارش دامنه ابراهیم طالبی دارابی : ۱۳ ، ۹ ، ۱۴۰۴ : برخی از روزنامه‌ها، امروز تیتر زدند که آقاخامنه‌ای گفته "زن، کارگزار خانه نیست، مدیر است." با توجه با این نقل قول، چند کلمه درین رابطه می‌گویم: ۱. وقتی زن به قول آقاخامنه‌ای "مدیر خانه" است، پس از نظر نظریه‌ی حاکمیت ملت، زن مدیر کشور هم می‌تواند بشود، اما این نظام که دم از دین می‌زند زن را نمی‌گذارد رئیس‌جمهور شود و یا قاضی شود. امام‌جماعت شود. امام‌جمعه شود. بنابراین اولین پایمال کننده‌ی حقوق زن، خود این نظام و نگرش خشک مذهب توسط برخی فقها است. ۲. اتفاقاً روحانیت به زن و زنان به دیده‌ی تحقیر می‌نگرد و حتی بعضاً همسران خودشان را "خادمه" خطاب می‌کنند. مثلاً در وصیت سید مصطفی خمینی از همسرش به عنوان "خادمه" نام برده شده است. ۳. لفظ "ضعیفه" و "متعلقه" برای زن در ادبیات آخوندی تولید شد. ۴. زن در تفسیر مذهب به روایت خشک مقدسان. یک پرده‌نشین است و خدمه‌ی خانه و فله‌ی شوهر. با این توضیح، آن که باید به حقوق زن واقف شود و از تضییع حقوق زن دست بردارد، اول ازهمه خود این نظام است و حوزه‌ی علمیه‌ی روحانیت. بگذرم! این رشته، سرِ دراز دارد.

ابراهیم طالبی  | دامنه دارابی

نگارش دامنه ابراهیم طالبی دارابی : ۱۳ ، ۹ ، ۱۴۰۴ : برخی از روزنامه‌ها، امروز تیتر زدند که آقاخامنه‌ای گفته "زن، کارگزار خانه نیست، مدیر است." با توجه با این نقل قول، چند کلمه درین رابطه می‌گویم: ۱. وقتی زن به قول آقاخامنه‌ای "مدیر خانه" است، پس از نظر نظریه‌ی حاکمیت ملت، زن مدیر کشور هم می‌تواند بشود، اما این نظام که دم از دین می‌زند زن را نمی‌گذارد رئیس‌جمهور شود و یا قاضی شود. امام‌جماعت شود. امام‌جمعه شود. بنابراین اولین پایمال کننده‌ی حقوق زن، خود این نظام و نگرش خشک مذهب توسط برخی فقها است. ۲. اتفاقاً روحانیت به زن و زنان به دیده‌ی تحقیر می‌نگرد و حتی بعضاً همسران خودشان را "خادمه" خطاب می‌کنند. مثلاً در وصیت سید مصطفی خمینی از همسرش به عنوان "خادمه" نام برده شده است. ۳. لفظ "ضعیفه" و "متعلقه" برای زن در ادبیات آخوندی تولید شد. ۴. زن در تفسیر مذهب به روایت خشک مقدسان. یک پرده‌نشین است و خدمه‌ی خانه و فله‌ی شوهر. با این توضیح، آن که باید به حقوق زن واقف شود و از تضییع حقوق زن دست بردارد، اول ازهمه خود این نظام است و حوزه‌ی علمیه‌ی روحانیت. بگذرم! این رشته، سرِ دراز دارد.

دیدن یا نوشتن نظرات : ۱
سه خط زیر نقلِ قول آقاخامنه ای در مورد زن

سه خط زیر نقلِ قول آقاخامنه ای در مورد زن

ابراهیم طالبی  | دامنه دارابی
سه خط زیر نقلِ قول آقاخامنه ای در مورد زن

نگارش دامنه ابراهیم طالبی دارابی : ۱۳ ، ۹ ، ۱۴۰۴ : برخی از روزنامه‌ها، امروز تیتر زدند که آقاخامنه‌ای گفته "زن، کارگزار خانه نیست، مدیر است." با توجه با این نقل قول، چند کلمه درین رابطه می‌گویم: ۱. وقتی زن به قول آقاخامنه‌ای "مدیر خانه" است، پس از نظر نظریه‌ی حاکمیت ملت، زن مدیر کشور هم می‌تواند بشود، اما این نظام که دم از دین می‌زند زن را نمی‌گذارد رئیس‌جمهور شود و یا قاضی شود. امام‌جماعت شود. امام‌جمعه شود. بنابراین اولین پایمال کننده‌ی حقوق زن، خود این نظام و نگرش خشک مذهب توسط برخی فقها است. ۲. اتفاقاً روحانیت به زن و زنان به دیده‌ی تحقیر می‌نگرد و حتی بعضاً همسران خودشان را "خادمه" خطاب می‌کنند. مثلاً در وصیت سید مصطفی خمینی از همسرش به عنوان "خادمه" نام برده شده است. ۳. لفظ "ضعیفه" و "متعلقه" برای زن در ادبیات آخوندی تولید شد. ۴. زن در تفسیر مذهب به روایت خشک مقدسان. یک پرده‌نشین است و خدمه‌ی خانه و فله‌ی شوهر. با این توضیح، آن که باید به حقوق زن واقف شود و از تضییع حقوق زن دست بردارد، اول ازهمه خود این نظام است و حوزه‌ی علمیه‌ی روحانیت. بگذرم! این رشته، سرِ دراز دارد.

نگارش دامنه ابراهیم طالبی دارابی : ۱۳ ، ۹ ، ۱۴۰۴ : برخی از روزنامه‌ها، امروز تیتر زدند که آقاخامنه‌ای گفته "زن، کارگزار خانه نیست، مدیر است." با توجه با این نقل قول، چند کلمه درین رابطه می‌گویم: ۱. وقتی زن به قول آقاخامنه‌ای "مدیر خانه" است، پس از نظر نظریه‌ی حاکمیت ملت، زن مدیر کشور هم می‌تواند بشود، اما این نظام که دم از دین می‌زند زن را نمی‌گذارد رئیس‌جمهور شود و یا قاضی شود. امام‌جماعت شود. امام‌جمعه شود. بنابراین اولین پایمال کننده‌ی حقوق زن، خود این نظام و نگرش خشک مذهب توسط برخی فقها است. ۲. اتفاقاً روحانیت به زن و زنان به دیده‌ی تحقیر می‌نگرد و حتی بعضاً همسران خودشان را "خادمه" خطاب می‌کنند. مثلاً در وصیت سید مصطفی خمینی از همسرش به عنوان "خادمه" نام برده شده است. ۳. لفظ "ضعیفه" و "متعلقه" برای زن در ادبیات آخوندی تولید شد. ۴. زن در تفسیر مذهب به روایت خشک مقدسان. یک پرده‌نشین است و خدمه‌ی خانه و فله‌ی شوهر. با این توضیح، آن که باید به حقوق زن واقف شود و از تضییع حقوق زن دست بردارد، اول ازهمه خود این نظام است و حوزه‌ی علمیه‌ی روحانیت. بگذرم! این رشته، سرِ دراز دارد.

دیدن یا نوشتن نظرات : ۱
۱ عدد کامنت تا به حال ثبت شده است
  • ناشناس
    ناشناس می گوید :

    سلام آقاابراهیم، روز به‌خیر

     فقط یک نکته؛

    بر اساس کتاب " بررسی و تحلیلی از نهضت امام خمینی" نوشته حمید روحانی، یکی از دلایل اعتراض آیت‌الله خمینی به محمدرضاشاه پهلوی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ دادن حق رأی به زنان بود.

    جلیل قربانی

  • ابراهیم طالبی  | دامنه دارابی
    ابراهیم طالبی | دامنه دارابی می گوید :
    ،،
    جناب جلیل قربانی سلام
    نکته‌ی درخوری را روی صحنه آوردی. درین مورد چالش وجود دارد. طرفداران امام خمینی جواب می‌دهند شاه هم قبول نداشت زن حق رأی داشته باشد. در مورد آن مخالفت تحلیل جای تفسیرها را گرفت. البته نگاه فقیهان به حقوق زنان در طول هزار و اندی سال دچار اعوجاجات هم بود. فرق می‌کرد دید یک فقیه با فقیه دیگر. من نظرم این است امام خمینی می‌خواست موتور انقلاب نسبت به شاه را با هر فرصتی روشن کند. درود. دامنه

    سایر جواب‌های من به اعضای مدرسه فکرت:

    ،،
    سلام آقای شیخ مالک
    ممنونم از آن شیخ و دوست خوب. اگر محل بودی می‌بردمت درین نشست سؤال‌پیج‌ات کنند که مات و مبهوت بمونی از بس ایران را در تیول آخوند برده‌اید. برگردید به دامن ملت تا دیر نکردید! درود. دامنه

     

    پاسخ به پست‌ها
    در طی این ۹ روز که نبودم
    تا لحظات دیگر

    ،،
    جناب آقای شیخ جواد آفاقی سلام
    همان‌گونه که شما بارها ازین نظام در مطالب خود دفاع و برای آن تبلیغ می‌کنید، من هم ازین حق آزادی بیان برخوردارم که فساد را بارها و بارها مطرح کنم. فساد فقط اقتصادی نیست، فساد همه‌جانبه‌ی نظری و عملی را می‌گویم. دیگر این‌که همگان سر در آوردند که شخص خودت برای روحیه‌ی تسلیم و تملق خودت ازین "جمهوری اسلامی مصباحی" حاضری حتی بزرگان صدر اسلام را هم مورد سؤال قرار دهی، تا بلکه چهره‌ی بد نظام را تا بکشی! آنقدر صورت این نظام‌تان موی زائد زد، دیگر هیچ تازنی قادر نیست صورت این حکومت را تا و نخ بزند و لیز کند. سیرت نظام بماند پیشکشت. درود. دامنه

    ،،
    سلام آق شیخ مالک
    آیا در منظر شما روحانیت با رفتار و افکار خود و سرسپردگی محض از قدرت آقاخامنه‌ای و شیوه‌ی حکمرانی‌اش، به حالات به قول خودت: "منافقان" شبیه‌تر نیست؟! چقدرمؤمن سراغ داریم که اخلاق منافق دارند. منافق یعنی دو سر سوراخ. لانه‌ی موش را چون دو سوراخ دارد، نفاق می نامند. روحانیت خود بدترین رفتار نفاق پیدا کرده است. قدرت را می‌لیسد، مردم را با چرب‌زبانی می‌چاپد. درود. دامنه

    ،،
    سلام سید سعید
    نمونه‌هایی روشن از فساد حکومتگران ارائه دادید. درود. دامنه

    ،،
    استاد شیخ باقریان سلام
    در فسادهای کلان این نظام، نمونه داریم که آقاخامنه‌ای دستور داد "کِش" ندهین. گمانم بیژن خاوری موقع گفت. یعنی این فساد اگر برملا شود کل نظام را جیز می‌دهد که داد. درود. دامنه

    ،،
    سلام آق شیخ مالک
    مزاح کشکولی: پس آقا علی غلامی‌نژاد "سر" ندارد پس با چی فکر تولید می کند؟! با قلب؟ قلبشان هم برای فکر رهبران او می‌تپد! پس علی بن جعفر غلامی، نه قلب دارد! نه سر! یعنی؟! درود. دامنه

    ،،
    آق شخ مالک سلام
    درجه‌ی نظامی تقسیم می‌کنی؟!
    گل‌آقا در هفته‌نامه‌اش در اواخر سال ۱۳۶۹ گفته بود در سپاه درجه‌ی نظامی را با فارغون تقسیم می‌کنند! راستی سپاه را آقاخامنه‌ای اجبار کرد درجه بگذارند. از آن زمان به بعد روح برادری در سپاه رخت بر بست و شد همه چی درجه و پول و پُست. درود. دامنه

    ،،
    آق شخ مالک سلام
    ایکاش یک تکاور باقی می‌ماندی شخ نمی‌شی که ۳۶۵ روز سال، ۵۲۹ مرتبه روزه می‌خونی در مدرسه دله! کشکولی حساب می‌کنی اینو؟! قشنگ دکتی روژ تانک. الان خود شماها آخوندها هر یک تن یک تانک شدید بر سر مردم! تِه البته اِت ذرّه بهترتری! درود. دامنه

    ،،
    محمد مهندس عبدی سلام
    بست‌نشینی ریشه در دَوره‌نشینی داشت، لُژ هم دخیل بود. درود. دامنه

    ،،
    محمدتقی سلام
    حکومت مصباحی ایران جرأت ندارند این جملات حضرت امام علی -سلام بر او باد- را در شهرها و جاده‌ها تابلو کنند. زیرا بنیان نظام را می‌کَند و می‌بَرَد. بگذرم. به همین علت از نظر نظام جمهوری اسلامی مصباحی، کتاب نهج‌البلاغه خود یک کتاب براندازاست و از آن می‌هراسد. برای این طرز حکومت به فساد کشیده‌شده، همان رساله و قال و قیلَ و خرافه اصل است. مهم بود این پستت. درود. دامنه


    ،،
    جناب آقای علیرضا معافی سلام
    باید هر کس از خود بپرسد این نظام روحانیت چه کسانی پرورش داده است. دور و بر کس افرادی هست که خودش می‌بیند چه سرمایه‌ای جمع کرده است همه هم از پارتی و رانت و رابطه. از نکاتت خیلی چیزها حاصل می‌شود. ممنونم در بیان و صراحت. درود. دامنه

    ،،
    سلام محمد عبدی
    گزارشی از حضورم در ویلایت در سنه کوه خواهم نگاشت. از پذیرایی‌ات در جمعه ۷ آذر ۱۴۰۴ در روستای زیبای سنه کوه ممنونم. درین مورد گزارش ویژه خواهم نوشت. درود. دامنه

    ،،
    سلام شیخ مالک
    اگر خواستی دروغ را کتاب کنی، جایی دیگر نرو. همین نظام جمهوری اسلامی درون هزاران هزار دروغ زده شد. درود. دامنه

    ،،
    آقا جلیل سلام
    این متنت زبان حال ملت است
    و زبان قال حکومت و قدرت!
    درود. دامنه



    ،،
    سلام آقامحمد عبدی
    این چهار نهاد تازه متولد نشدند، به عمر نظام، عمر دارند. بگذرم. چیزی که وجود ندارد حساب و کتاب است. درود. دامنه

    ،،
    آق شیخ مالک سلام
    کدام مسجد؟! مسجد که در اشغال حکومت است. بروید راه خود را سمت حقیقت تنظیم کنید. از مسجد و تکیه صدای حقیقت و واقعیت بیرون نمی‌آید جون قدرت صدای مسجد را صدای خود کرد عین سازمان تلویزیون نظام که تبلیغی قدرت شد. شیخ مالک تا دیر نشد حساب خود را جدا کن. درود. دامنه

    ،،
    آقای شیخ جواد آفاقی سلام
    یعنی روستای آکرد اگر انقلاب نمی‌شد، همطی تا الآن کومه‌به‌سر می‌موند؟! مقایسه باید برحسب زمان باشد. درود. دامنه

    ،،
    سلام آقا جلیل قربانی
    روزگاری در ادبیات سیاسی ایران رسم بود مسکو وقتی بارون بود، حزب توده در تهران چتر باز می‌کرد. حالا نوبت آخوندهای مسکودوست شد. درود. دامنه


    ،
    جناب آقای فتح‌الله دهقان سلام
    لفظ استقلال از قِلّت و تقلیل و تنهاشدن می‌آید. این تز در دنیای نوین دچار دگرگونی شده است. دیگر کشورها به اتحادها و ائتلاف‌ها اهمیت می‌دهند. کشوری موفق است که اقتصاد خود را با جهان، رشته بزند و عین ریش‌های درخت کنار رودخانه سیراب شود. استقلال در ادبیات سیاسی مربوط به به دوره‌هایی از دولت‌ملت‌ها در اروپا بود که بعد این تز فرو پاشید. منظور آقایون از استقلال یعنی ما خودمان تکلیف جهان را روشن کنیم و تا جنوب لبنان نیرو ببریم. پس همانانی که استقلال سر می‌دهند وقتی بلندپرواز می‌شوند و در ذهن بسته‌ی خود خیال می‌سابند، حریم دیگر کشورها را هیچ می‌انگارند. بگذرم. دامنه

    ،،
    آقاجلیل سلام
    آقای محمد قائد درین‌باره تقریباً مطلق‌اندیشی کرد. مادرم تعریف می‌کرد مادربزرگ من (مادر پدرم) از روستا با چادرشب بر کمر رفت ساری. مأمورین به‌زور و زدن شلاق چادرشب را از کمرش کشیدند. بگذرم. داستان کشف حجاب دارای روایت‌های مختلف است. در خود دربار هم بین گرفتن روسری چالش ایجاد شده بود. رضاشاه دختران و زنان خود را وادار کرد از روسری و پوشش برهنه شوند. ازت ممنونم درین بحث کامنت ارایه دادید. درود. دامنه

    جناب آقاجعفر آهنگر سلام
    جمله‌ای که آقای سیستانی صادر کرد تنها ناظر بر شرع و حکم مذهب از منظر این شخصیت روحانی ساکن نجف نیست، فراتر است، خیلی فراتر. این جمله تا زمان پایان عصر امامت در شیعه بازگشت می‌کند و از همان فردای دروازه امام در شیعه، همه‌ی آرای فقهی و سیاسی را به چالش برد. این جمله برای مستبدان و خالص‌سازان فقهی ترسناک است. آنان که اسلام فقاهتی را ساختند و خواستند بر مردم سوار شوند و رمه و شبان پدید آورند. بگذرم. درود. دامنه

    جناب آقای شیخ عبدالرحیم اباذری سلام
    در مورد بندهای ۲ و ۴ در نوشته‌ی شما که اظهار داشتی امام خمینی در قضیه‌ی کتاب پرسروصدای آقای شیخ نعمت‌الله صالحی نجف‌آبادی در مورد کربلا و امام حسین ع بی‌طرفی پیشه کرد، باید بگویم اما همان امام خمینی وقتی به حکومت رسید دستور داد آقای شیخ محمد محمدی ری‌شهری با آقامنتظری برخورد کند، زیرا برای روحانی‌یی به اسم سید مهدی هاشمی از قهدریجان لنجان اصفهان در مورد آقای شمش‌آبادی روحانی مخالف کتاب نعمت‌الله صالحی نجف‌آبادی پرونده‌ی قتل ساخته شد. که اصل آن به همین کتاب برمی‌گشت. پس امام خمینی تا آخر بی‌طرف نماند. پیش از پیروزی انقلاب به قول شما بی‌طرفی پیشه کرد ولی پس از قدرت، برخورد کرد تا جایی که توسط دادگاه ویژه روحانیت وارد ماجرا شد که این دادگاه خود، داستان دارد. درود. دامنه

    جناب آقای فتح‌الله دهقان سلام دوم
    جدای از آتش‌افکندن به جان جنگل‌های ایران، جنگل‌تراشی هم در همین جمهوری اسلامی رونق گرفت. در جایی که من متولد شدم و از آب و گل آن بزرگ شدم شاهد بودم، جنگل‌ها را شب می‌تراشیدند و شخم می‌زدند و صبح بذر می‌پاشیدند. و برخی از نمایندگان مجلس که عمامه هم بر سر داشتند جنگل‌تراشان را حمایت می‌کردند که چند رأی بیشتر از رقیب بیاورند و بروند در مجلس شورای به اصطلاح "اسلامی"! یعنی رأی با شیوه‌های فریب و تطمیع و رابطه‌بازی. این نظام به محیط طبیعی ایران هم رحم نکرد چه رسد به مردم و میهن. بگذرم. اوضاع فاسدتر ازین سخن‌هاست. درود. دامنه

    ،،
    جناب آقای شیخ احمد آهنگر سلام
    من باز نکردم که بشنوم استاد مرتضی مطهری از آفات دین چه گفته. اما خودم فکر می کنم بدترین آفت دین این است صاحب و صاحبان پیدا کند و آن صاحب و صاحبان بگویند آنچه ما می‌گوییم دین است. عین ساربان شُتر که خیال می‌کند شتر را هر طور خواست بیابان‌فرسایی کند. بگذرم. درود. دامنه

    جناب آقاجعفر آهنگر سلام
    آن آرمیده در خاک برادرت ابراهیم آهنگر روحش در آن سرا شاداب باشد به مهربانی آفرینش و آفریدگار. یادبود او در دل شماها برادران و تنهاخواهرتان و مادر داغدیده به‌دل و مهربان‌تان و خویشاوندان‌تان یادآور انجام و فرجام انسان است که هر چه نیک‌تر زندگی کند، رستخیزی بهتر دارد. تشکر که بع نامش شام هم آن نشست به ماها خورانیدید. درود. دامنه

    آقاجعفر آهنگر سلام سوم
    اطلاعات بکری درین گزارشی تفسیری در مورد کامیون‌داران داراب‌کلا از قلم آن دوست به گوشم خورد. آخرش نفهمیدم اسم این انجمن یا اتحادیه چیست. در مورد رونق این مکان پیشنهادات معقولی مطرح کردی. برام جذاب بود و نیز راه‌کارهایی که دارید اگر پا بگیرد از شاخص‌های رشد محسوب می‌شود. درود. دامنه

    جناب آقای مهندس محمد عبدی سلام
    روشن سازم در درس تاریخ تحولات ایران در دانشگاه همیشه این بحث مطرح بوده و هست کدام نیروهای اجتماعی در قدرت نقش دارد. در هر دوره من که مطالعه کردم و درسش را گذراندم، "بازار" نقش واسط یا نقش مخل -البته به معنای ایجاد خدشه- داشت. مثلاً بازار توسط هدایت‌های آقا سیداحمد خوانساری روحانی متنفّذ تهران در نهضت مردم و امام خمینی نقش ایجاد اختلال در حکومت شاه را ایفا می‌کرد. همین الان هم جناح راست همه‌ی قدرت خود را از بازار می‌گیرد و آنان را واسط نفوذ خود می‌کند از راه اخذ پول شرعی! و دادن فرصت تجارت به آنان. لذا اشاره‌ات در پرده‌ی اول این قسمت درست و از سر تیزبین بود. درود. دامنه

    ،،
    جناب آقامصطفی نادری سلام
    بالاخره به قول یکی از تابلوها در مسیر جبهه، رزمندگان پل ساختند تا خاک ایران را حراست کنند، اما دسته‌ای ازین نظام از رزمندگان که در جبهه جان باختند، پل درست کردند تا با عبور از روی آنان به سهم بیشتری در ثروت و قدرت برسند. بگذرم. درود. دامنه
    ،،
    جناب آقای حسین لاری اوسایی سلام
    شما را اوسا خواستم دیدار کنم، نیافتم. درود. دامنه
    ،،
    آقا قاسم لاری اوسایی در جواب تأبیدآمیز به نوشته‌ی من در مورد جنگل‌تراشان نوشت:

    - "سلام شب بخیر همانهایی که جنگل تراشی کردند و حمایت شدند میدانید الان توی این مملکت چکاره اند"
    پایان نقل قول

    جواب من:
    جناب آقاقاسم لاری سلام
    نه من چندان خبر ازین ماجراها ندارم. مرقوم بفرمایید خودت قاسم. درود. دامنه
    ،،
    مجدد جعفر سلام
    از اخلاقیات شادروان اصغر رنجبر رفیق محبوب و پارسای‌مان حرف‌های مفیدی زدید. بسیار ازت سپاسگزارم. درود. دامنه

    ،،
    شیخ جوادآقا آفاقی به من:
    سلام. 
    اتهام زنی و جعل دروغ یکی از آفت های بزرگیست که در عرصه مجازی شاهدش هستیم؛ از باب نمونه یکی از همین افراد (که ظاهرا نماز اول وقتش هم ترک نمی کنه ولی بغض فاحشی نسبت به امام خمینی -ره- و رهبری و افکار والایشان دارد،
    اتهام آشکار به مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی (ره) 
    (((. ۲. اتفاقاً روحانیت به زن و زنان به دیده‌ی تحقیر می‌نگرد و حتی بعضاً همسران خودشان را "خادمه" خطاب می‌کنند. مثلاً در وصیت سید مصطفی خمینی از همسرش به عنوان "خادمه" نام برده شده است)))
    اماوصیت نامه ایشان
    ... و هم چنین با جناب آقای اشکوری حسابی داریم هر چه ایشان اظهار کردند باید داده شود صغری خادمه قهراً طلبکار است حساب او هم رسیده شود.در خاتمه عزت همه بازماندگان را خواهانیم.
    مصطفی خمینی ذیقعدة الحرام ۱۳۸۹
     تعبیر «خادمه» مربوط به خانمی بود که برای امرار معاش خود در منزل ایشان خدمت می کرد. نام این خانم هم «صغری» بوده است. و نام همسر مرحوم حاج آقامصطفی هم معصومه حائری بود

    سلام علیکم. 
    جناب آقای طالبی
    تحریف مجدد اندیشه مقام معظم رهبری در حوزه مدیریت زن در خانه
    نکته اول:جنابعالی تمام همت وتلاشت این است که درهرفرصتی وباهرشگردوشیوه ای فرمایشات مقام معظم رهبری راتحریف کنی وواقعیات آنراوارونه جلوه دهی.
    البته این عللی دارد که عمده آن بغض وکینه ایست که دردل به امام ورهبری واندیشه های آنان داری که یک راه ابراز آن درتحریف ووارونه نمودن سخن رهبریست که دیگران غیرخودت این مطالب رامیبینند ونتیجه ای هم دربرندارد اگربنا بود باتقطیع حرف وتحریف کلام افراد به نتیجه ای برسند پیشینیانت موفق می‌شدندکه آنها هم توفیقی نداشتند.به ضررخودت هم تمام میشود.
    درحوزه زنان دراین مملکت دوست ودشمن میدانند اگربناباشدازافرادی نام ببریم که خدمتی به زنان کرده باشنددرراس امام خمینی ره است ودرشرایط فعلی رهبری معظم انقلاب رابایدنام برد.عزت دادند وکرامت دادند. 
    تعبیرالگوی سوم زن مسلمان مقام معظم رهبری امروزدردرسطح دنیا درحال مطرح شدن  است دراروپا نفوذ کرده درمجامع وکنفرانسهای متعدد دارد مطرح می‌شود.لذا کارشمابه آب وآتش زدن شبیه است تا به یک کارعلمی دقیق فنی به نظرم به آن هدفی که درنظرداری هرگزنخواهی رسید. 
    اگربه کسی انتقاد داری کل سخنان راببین حتی به یک سخنرانی تنها هم نمیتوانی برای اثبات کلامت تمسک کنی باید مجموعه سخنرانیها ودیدگاهها رادرنظربگیری تابتوانی قضاوت درستی داشته باشی.
    نکته دوم. وقتی نوشته ات رادیدم یادداستانی افتادم که مرحوم طبری درتفسیرش وابن اثیردرکتاب تاریخی الکامل مطرح کرد وابن کثیر وسایرین هم آوردندوآن اینستکه وقتی
     آیه ۴۳سوره نساء نازل شد( یاایها الذین آمنولاتقربوالصلوه )منافقین این فراز رابلند میخواندند که خودخدا میگوید نماز نخوانید. 
    بعد همه فهمیدند اینان دروغ میگویند چون آیه نمیگوید نمازنخوانیدوآیه دنباله دارد وآن اینکه درحال مستی نمازنخوانید جنابعالی هم آمدید فرمایشات رهبری راتقطیع کردیدبه یک جمله تا به هدفی داری برسی.
    نکته سوم. واقعا جای تعجب است شما که دم از مطالعات  ودانشهای مختلف واینکه به علم ودانش دیگران کاری ندارم خودم هستم وخودم.دیگران که مطلب شمارا می‌خوانند.دانش علم اصول راخواندید یا نه برابر اظهارات خودت اطلاعاتی درعلم اصول داری حداقل بحث مطلق ومقید را که شنیدی انسان یک مطلب راالآن میآوردو قسمت دیگرقیدش رامی آورد که این شیوه قرآن واولیای دین وبزرگان وهرآدم عاقل است بله مقام معظم رهبری ازبانوان مطرح کرده که زن کارگزارخانه نیست مدیراست این حرف مگراشتباه است. وشما بیائید مطرح میکنید که پس مدیر خانه است پس مدیر کشور هم هست. بله مدیر کشور درچه حد وتا کجا ودرچه شرایط آیا اصلا ایشان دنبال چه مطلبی بود باید شان نزول کلام ایشان راببینید 
    کسانی که میخواهندمدیریت خانه را که بنیادخانواده که تاثیرگذاراست ایشان میخواهدنقش مدیریت بانوان رادرمدیریت خانواده پررنگتر کند آیا این معناست که مدیریت آنان رادرجای دیگر مثل مجلس قبول ندارد.ازآن طرف وقتی گفتیم زن مدیرخانه است ومیتوانددرمسوولیتهای بزرگ مدیرباشد آیا به این معناست که زن برای همه کارها میتواند ورود کند.
    اصلا زن ومرد اشتراکات فراوانی دارند
    دراصل خلقت ودرنتیجه اعمال باهم فرقی ندارند که بارها مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند.ولی آیا این به آن معناست که آنان درهمه جهات با هم مساویند. اگرازهرجهت بایدمساوی باشند پس خداوند متعال چرادوموجودجدا خلق کرده.؟
    نکته چهارم. آمدی اشکال کردی چرا جمهوری اسلامی اجازه نمیدهد زن رئیس جمهورشود اولا این ازاختیارات قانون اساسی است
    ازهمه گذشته شما برای ما ثابت کن آیادرمیان پیامبران ویا امامان زنی هم داریم. 
    نکته پنجم. این شیوه کاری نشان میدهد آن خطری که بارهاتکرار کردم که به تدریج درهمان مسیری هستید که گذشته ها وپیشینیان رفتند افرادی که ازدین بریدندوبه طورکلی  ازآن خارج شدند.وتعدادی سرشناس هم هستند ازانتقادبه امام ورهبری وآقا سید مصطفی وآقای علامه جوادی وعلامه مصباح یزدی وافراد مختلف دیگر..
    ازاینها گذشتی وبه مسائل جدیددیگر که ممکن است بعیدنیست درآینده هم بفرمائید که چراخدا زنان راپیامبر وامام انتخاب نکرد. آینده پرخطر وسراشیبی خطرناکی قرار گرفتی .
    امیدوارم یه کمی به خود بیائید وبه خودت رحم کنید وبه فهم دیگران هم ارزش قائل شوید.
    بالا بردن سطح دانش وتسلط به علم اصول وفهم ودرک مطلق ومقید وعام وخاص راواگر میدانی حداقل به علمت عمل کن. 
    به مخاطبان خودت چرا ارزش قائل نیستی.
    واین برای خودت هم ضرر است نمونه واضح هم اینکه بسیارکسانی که قبلا دراین گروه ویا گروههای دیگر مجازی باشما بودند ومطالبتان رامیخواندند تجلیل وتمجیدت میکردند وشما ازآنان به نیکی یاد میکردی ازروحانی وغیرروحانی ازشما بریدند ودیگرباشما نیستند ودیگر ازآنان خبری نیست
    به نظر شما عامل اصلی چیست؟
    آیا میتواند به غیراز بی انصافیها
     وکج اندیشهای شما باشد‌
    ،،
    سلام جناب آقای شیخ جوادآقا آفاقی
    اول این‌که من همچنان بر نظرم پافشاری دارم که بیشترین تضییع حقوق زن توسط تفسیرهای مذهبی متعدد و متناقض جریان سلسله‌ی روحانیت ایجاد شد و در نظام جمهوری اسلامی روحانیت در ایران این تضیبع و محدودیت شکل رسمی‌تر یافت. در شورای نگهبان این نظام آخوندمحور حتی یک زن طی این ۴۷ سال عضویت نیافت. در مجمع تشخیص مصلحت نظام آقاخامنه‌ای حتی یک زن را عضو نکرد. در سه قوه‌ی مجریه و مقننه و قضاییه هرگز یک زن ریاست قوه را در دست نگرفت. بگذرم. دوم این‌که در آخر متن خود فرمودی افرادی از روحانی و غیرروحانی از من (دامنه ابراهیم طالبی) بُریدند. اگر چنین کردند که جناب‌عالی می‌فرمایی، بدان چنین کاری نمی‌تواند عقلی و اخلاقی باشد زیرا از انسان به خاطر داشتم افکار یا آرای متفاوت نمی‌شود بُرید. من اما ار هیچ کسی نمی‌بُرّم. سوم این‌که در کودکی به ما عم جزء یاد می‌دادند می‌گفتند اصول دین چند بوَد؟! فروع دین چند بوَد؟! آخوندها فروع ساختند ده تا. دو تا از ده تا فرع دین یکی گفتند "توّلیٰ" (=دوستی و هم‌پیوندی) است و دیگری "تبرّیٰ" (=یعنی دوری‌گزینی) که مصداق‌های را شماها آخوندها نمی‌توانید تحمیل کنید، بر عهده‌ی تشخیص خود فرد است. این‌که کسی به نظام جمهوری اسلامی تولی کند یا تبری، امری عقلی و انتخابی است. زیاده عرضی نیست. البته به من هر چه تو را تخلیه می‌کند و سبکبال می‌سازد، بگو. حتی گزش آن از گزش پشه‌خاکی نامرئی‌تر است. بزن هر آنچه می‌زنی. با تشکر وافر شیخ جواد فاضل که خیال می‌کنی فائز هم هستی. کشکولی این آخری. ۱۴ آذر ۱۴۰۴ درود. دامنه
    ،،
    سلام آقای شیخ مالک
    شما دوست گرانقدر من اعی باز برای من منبر رفتی و دکّال هشت نصیحت کردی همه هم کپی از کپی‌های کپی‌شده در کتاب‌ها و نوشتجات دستوری؟! شما اگر منبر دوست دارید یک مسجد بگیر ماها خودمان می‌آییم از فضل شما فضیلت دشت می‌کنیم. آق شخ مالک همیشه خود را در ارشاد خلق غرق نکن. حرف‌های علمی بزن و نظریه‌پرداز باش، نه کپی‌کن کپی‌های گوشه و کنار. درود. دامنه

    ،،
    سلام آقای حسین رنگین‌کمان رمضانی
    منظورم از بازار این است همواره احزاب و افراد قدرت‌طلب سعی می‌کنند از نفوذ بازاریان برای کسب قدرت خود استفاده کنند. به‌هرحال بازار یکی از عوامل قدرت‌گیری احزاب و افراد است. چون با فرستادن افراد به درون حکومت از آنان به سود تجارت خود بهره‌گیری می‌کند. بازار در بروز انقلاب علیه‌ی شاه هم نقش بسیج‌گر داشت. از راه اعتصاب و پخش اعلامیه و ثروت. درود. دامنه

    ،،
    مهندس محمد عبدی سلام
    اما قم حالش پاکیزه است. رشک نبر به قم. قم در لغت یعنی برخیر. قم برخیزد، نه کود داری، نه سم. نه سمق داری نه بذر. بدان ممد. اصفهان هوا را بچش بوی شاه‌عباس می‌دهد! و عطر بندرعباس و طعم انارریژه‌ی عباس‌آباد بهشهر. درود. دامنه

    جواب شیخ مالک رجبی به من:
    سلام علیکم آقا ابراهیم صباح الخیر 

    مطلب اول 👇👇

    بله کپی است چون در این نصایح که از قبل از کتاب مرحوم دولابی و چند کتاب دیگر استفاده بردم و تنظیم نمودم ، در این گروه شما فوروارد نمیشه کرد با کپی فرستادم و تحقیق و مطالعه و تنظیم با خودم بوده از قبل .

    مطلب دوم 👇👇

     نوشتی نیاز به نصیحت ندارید اتفاقا شما از همه بیشتر نیاز به نصیحت دارید چون متن های خوبی نمی نویسید ، اکثراً در قالب نقد یا تهمت ، و افتراء است یا شبهات زیادی را تولید میکنید که جوابشان شفاف و روشن است اگر ما بخواهیم جواب بدهیم جز اتلاف وقت چیز دیگری نیست . و اکثریت بزرگان به متن های شما اعتراض دارند و معترضند فتامَّل

    مطلب سوم 👇👇

     خجالت نکشیم نصیحت خوب را از هر کسی صادر شد پذیرا باشیم هر چند نصیحت کننده کافر باشد..نصیحت آنقدر مهمه پیغمبر که اشرف مخلوقات است از جبرائیل در خواست نصیحت دارد و می گوید عظنی یعنی یا مرا نصیحت کن....
     
    مطلب چهارم 👇👇

    نوشتی بروز باشید ..
    مگه نصییحت کردن به روز و غیر به روز دارد نصیحت همیشه جدید است و کهنگی ندارد قرآن سراسر نصیحت و پند و اندرز است و همیشه به روز است تا قیام قیامت.

    مطلب پنجم 👇

    نوشتی علمی بحث کنید
    اتفاقا نصیحت یک نوع علم عرفان و علم اخلاق است و نشئات گرفته از علم است 

    مطلب ششم👇

    بنده خواستم دلائل عدم مرجعیت زن ، و عدم قاضی بودنش ، یا عدم ریاست جمهوری بنویسم فرصت نبود تمسک جستم به همین نصیحت آماده که اول برای خودم بعد برای دیگران..تا همه استفاده ببریم

    مطلب هفتم 👇

    اکثریت کسانیکه تحول در زندگی آنها اتفاق افتاد در واقع همان نصیحت بود و یک تلنگر بود مثل حضرت حر ، فضیل ، رسول ترک ، و جناب آقا طیب وو 

    مطلب هشتم 👇

    چقدر خوب است اگر خدمت بزرگان رسیدیم از آنها در خواست کنیم ما را نصیحت کنند 
    شهید مطهری می گفت ما جمعه که از امام خمینی پای درس اخلاق ایشان می نشستیم 
    تا روز دوشنبه باز نیاز بود برای صفای باطن از امام دوباره درخواست نصیحت می کردیم .

    مطالب در جواب شما فراوان دارم به همین ۸ مطلب اکتفا میکنم

    شیخ جواد آفاقی در جواب من:
    سلام علیکم. 
    جناب آقای طالبی
    متاسفانه در جواب بازهم مجددا مثل گذشته به مسائل حاشیه ای پرداخته ای؛ و با صبغه علمی به پاسخ از ایراد نپرداختید چون پاسخ مناسبی هم نداری؛
     پاسخ نوشته اخیر هم در همان نوشته آمده آنجا که نوشتم باید به خدا و پیامبر و... اعتراض کنی که چرا در عین حالیکه تکالیف مشترک برای مردان و زنان قراداد ولی تکلیف خاص هریک را هم تشریع نمود؛ 
    البته هنوز زمان باقیست؛ ممکن است در آینده ای نه چندان دور همان راهی را در پیش گیری که احمد کسروی و علی قلمداران و شریعت سنگلجی و... بدان روی آوردند؛ و بر قرآن و احادیث معتبر هم ایراد بگیرید 
    راستی در قبال تصحیح و اصلاح دروغ فاحشی که روز گذشته به مرحوم حاج مصطفی نسبت دادی؛ رد شدی و...؛ ظاهراً غرور و کینه مانع از این شد که اقرار به اشتباه خود کنی؛ تقصیر هم نداری؛ زیرا بغضی که به جمهوری اسلامی و امام و رهبری و نظام داری مانع از این می شود که به اشتباه خود اعتراف کنی و...؛
    ضمنا، علت بریدن دوستان روحانی و غیرروحانی از خودت و نوشته هایت هم روشن است چون دیدند «میخ آهنین نرود برسنگ»؛ البته اقدامات آنان قابل توجیه شرعی می باشد؛ چون خداوند در خطاب به رسول خدا (ص) در قبال افراد عنود و لجوج و دارای کبر و غرور و بهانه گیر و... و.... فرمود:
    ۱. «فَذَرْهُمْ فِی غَمْرَتِهِمْ حَتَّىٰ حِینٍ»
    «پس رهایشان کن تا مدّتی در غفلت و بی‌خبری خود بمانند»
    سوره مؤمنون، آیه ۵۴
    ۲. «فَأَعْرِضْ عَنْهُم وَانْتَظِرْ إِنَّهُمْ مُنتَظِرُونَ»
     : «پس از آنان روی بگردان و منتظر باش؛ که آنان نیز در انتظارند».
    سوره سجده، آیه ۳۰
    ۳. «ذَرْهُمْ یَأْکُلُوا وَیَتَمَتَّعُوا وَیُلْهِهِمُ الْأَمَلُ…»
    «رهایشان کن تا بخورند و بهره برند و آرزوها آنان را سرگرم سازد…»
    سوره حجر، آیه ۳
    ۴. «فَٱعْرِضْ عَنْ مَّن تَوَلَّىٰ عَن ذِکْرِنَا…»
    « از کسی که از یاد ما روی گردانده است روی برتاب.
    سوره نجم، آیه ۲۹
    ۵. «قُلْ کُلٌّ مُّتَرَبِّصٌ فَتَرَبَّصُوا…»
    نقل به معنا :«بگو همه در انتظارند؛ شما هم انتظار بکشید، زمان حقیقت را روشن می‌کند».
    سوره یونس، آیه ۱۰۲

    کامنت شخ مالک رجبی به‌صورت از نمازجمعه پردیسان قم:
    شیخ مالک رجبی:
    گوشه آیی از نماز جمعه قم ، پردیسان هم اکنون .
    ما هر چه داریم از این نماز جمعه هاست .
    نیامدن نماز جمعه بدون عذر جائز نیست
    امام جمعه حاج آقا حامدی بود صد حیف که رفت و صد شکر حاج آقا محققیان آمد.
    جواب من به شخ مالک آقا حسینعلی رجبی دارابی :

    ،،
    تِه آق شخ مالک اِت قَضی جُمه‌ها خاش زن‌آ دَس دِماس بَوِر اطراف قم در کهک، فردو، قلعه‌چَم، ساوه‌وَری، کرمجگان، خاوه، وِشنوِه. چیشیه هی وِشنا اِشکِم همه‌جُمه شوننی نمازجمعه حرف مِفت اِشنانننی و شِم گوش گَلی ره پِر کاننه اِننی سره وینی ات تیم پلا پیییدا نَووونه. هنیشین خاش سرجا. هی نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه هی نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه هی نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه هی نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه نمازجمه! خِر معنوی هم این‌طیری نمازجمه دله دَنیه!

    دو کتاب مورد مطالعه‌ی مهندس سیدمهدی صباغ در آخرین روزها
    اخیراً برای تسلیت درگذشت مهندس آق‌سیدمهدی صباغ فرزند آقای سیدموسی صباغ به منزلش در سه‌راه سورک داراب‌کلا شاه‌آباد رفته بودیم. او گفت پسرش منابع انگلیسی مطالعه و یادداشت می‌کرد. که همان‌جا عکسی از دستخط و دو کتاب مورد مطالعه‌اش انداختم تا وقتی به قم بازگشتم، گزارشی تهیه کنم. از پسرم عارف خواستم جزئیات این دو کتاب را برایم تعریف کند. کتاب‌ها از آلبور‌کس است، که نویسنده‌ای شاخص در موضوع ارز دیجیتال و سه وضعیت اسپایک، ترند، تریدینگ‌رینج است. بحثی در معاملات ارز دیجیتال شامل خرید و فروش ارز، ترند (=روند) قیمت، جهش آن (بالا یا پایین آمدن سریع ارز) و اسپایک آن. بنابراین آق‌سیدمهدی با این دو کتاب، یا در مرحله‌ی یادگیری بوده است یا در مرحله‌ی ارتقای خودش. یادش گرامی باد. مجدداً برای آق‌سیدموسی پدر داغدارش و برای بانوی محترم خانم بابویه (نوه‌ی حاج رضاحسین عارف‌زاده پدر شهید) مادر اندوهگین آن مهندس مکانیک جوان و به تمامی بستگان و دوستانش، آرزوی بردباری می‌کنم. ۱۴ ، ۹ ، ۱۴۰۴ دامنه ابراهیم طالبی دارابی.

    ابتدا سلام
    آقای ... چرا در وضعیت حتی باری نشده که

    - یک بعویی
    - یک اجیکی
    - یک کک‌کالی‌یی
    - یک باپپلی‌یی
    - یک آغوز رُشایی
    - یک لوبیاپته‌یی
    - یک الرزی‌یی
    - یک لسکی
    - یک گَلی
    - یک کاشمی
    - یک وگی
    - یک ساچمه‌پلویی
    - یک سیکایی
    - یک شکم‌پُری‌یی

    بذاری. همش و همش رو مُخ افراد سوت می‌کشی. این جور معلومه کاری جز کپی و دِزّی محتوای افراد نداری. دزی را کشکولی نوشتم. بگذرم. سلامم برسان.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">