منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

جهان زیر غرش موشک‌های مافوق صوت

دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸ ق.ظ

به قلم دامنه : به نام خدا. حالا دیگر «صلح مسلّح» وارد فاز جدید رقابت مخاطره‌آمیز شده است؛ طی همین ماه‌های گذشته، دور از چشم مردم جهان، دو کره‌ی شمالی و جنوبی، روسیه، آمریکا و چین همگی موشک مافوق صوت آزمایش کرده‌اند؛ چین البته زودتر از همه و بی سر و صدا، که تازه دیروز فاش شد، مثل این خبر فایننشیال‌تایمز در اینجا «ارتش چین موشکی را پرتاب کرد که یک وسیله‌ی گلایدر مافوق صوت را حمل می‌کرد.» لابد می‌دانید این نوع موشک‌ها با ایجاد اختلال گسترده در صنعت برق، کشور مورد هجوم را در همه‌ی زمینه‌ها فلج و مضمحل می‌کند. از نظر تحلیلگران دفاعی هنگامی‌که شبکه‌ی برق یک کشور قطع می‌شود، همه‌چیز فرو می‌ریزد. زیرا همه‌چیز به برق بستگی دارد. مانند مخابرات، حمل‌ونقل، زیرساخت‌ها و حتی آب، و نیز ستون‌های فناوری کلان‌شهرها.

 

نکته: این که غرب خود را متمدن جا می‌زند و دم از حقوق بشر می‌زند و سایر ملت‌ها را نکوهش می‌کند که چرا از فرهنگ و فکر ما تقلید و پیروی نمی‌کنید، لافی بیش نیست. جهان در واقع توسط تفکر هژمونیک و برتری‌طلبی‌های قدرت‌هایی که نمی‌خواهند از هم عقب بیفتند، به سمت یک تهدید بالقوه‌ی هولناک پیش می‌رود و تنها چیزی که در تمدن غرب ملاک نیست، صلح واقعی و آرامش حقیقی است، علت روشن است هدف اصلی هر یک از آنها این است بر جهان سلطه یابند و قدرتِ چپاول و یغما داشته باشند؛ تا هم سوداگری کنند و هم مردم جهان را از خود در خوف و هراس نگه دارند؛ مثل رئیس آن دولت شیک‌پوش و ترسوی ۱۱ و ۱۲ در ایران که فکر می‌کرد باید تابع «کدخدا»ی دنیا می‌بود و او و وزیر خارجه‌ی ضعیف! تن به بدترین قرارداد نخوانده و ندیده دادند که خلاصی از مفاهیم و واژه‌ها و تفسیرهای حقوقی تک‌تک کلمات مندرج در آن، آسان نیست.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/954

جهان

نظرات (۲)

سلام  استفاده کردم
سلام جناب دهقان
پس اقناع حاصل شد.

سلام حناب دارابی عزیز،

با تشکر ویژه از جنابعالی

اگر اجازه بفرمایید، عریضه ای را در تأیید و تکمیل فرمایشتون داشته باشم:

نتیجه صلح مسلح، صرفاً به موشک هایی که نام بردید، محدود نمی شود، الآن کشورهای آمریکا و چین (و روسیه هم تا حدی) با موضوع جدیدی به نام منظومه ماهواره های اینترنتی وارد رقابت شدید شده اند. که قابلیت نظامی آن به مراتب حساس تر، دقیق تر و پیچیده تر از تهدید موشک ها و بمب اتمی است.

قدرت اصلی این منظومه های ماهواره ای ابتدا در انحصار آمریکا بود، اما اخیراً چین یکی از زباله های ماهواره ای آمریکا را با هدف گیری لیزری از بین برد و به این ترتیب به آمریکا فهماند که چین هم از چنین تکنولوژی مدرنی برخوردار است و حتی قدرت مقابله با این ها را هم دارد.

از ویژگی های نظامی منظومه های اینترنت ماهواره ای این است که بالغ بر 250 ماهواره در دو ارتفاع میان سطح و بالا سطح همزمان مشغول کارند و قادرند هر ساعت یک بار کل کره زمین را بکاوند و تمام زمین را دقیقه به دقیقه و حتی در شب رصد کنند. و هر هدفی را چه کوچک و چه بزرگ به طور دقیق می توانند هدف گیری و نابود کنند به گونه ای که مانند بمب اتم تشعشعات و آسیب های زیست محیطی بعدی را هم نداشته باشد.

هدف آمریکا یا چین از این برنامه همان سلطه بر جهان است که شما به آن اشاره فرمودید و اصطلاحاً آن را حاکمیت مدرن می نامند. 

با عرض پوزش.

سلام جناب مرآت
درود وافر که مطلبی به‌مراتب مهمتر، مطرح کرده‌اید و متن مرا محکم‌تر و قابل‌توجه‌تر ساخته‌اید. استفاده کردیم. از نکات بااهمیت برخوردار بود. روشنگری شما جای خوشحالی دارد. متشکرم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">