تازه ترین پست ها

پذیرفته ترین پست ها

پر بازدید ترین پست ها

پر بحث ترین پست ها

تازه ترین نظر ها

موضوع های کلی سایت دامنه

کلمه های کلیدی سایت دامنه

بایگانی های ماهانه ی سایت دامنه

پیوندهای وبلاگ های دامنه

پیشنهاد منابع

دامنه‌ی داراب‌کلا

پاسخم به شیخ علیرضا ربانی

به قلم دامنه : ۲۲ . ۴ . ۱۴۰۳ ، علیکم سلامٌ و سلامُ علیکم. آق شیخ علیرضای ربانی این چهار جواب را داشته باش، دَسلاف است. آخرِ متنم را نیز بدون تعارف و خداحافظی، ترک می‌کنم که شدت حرفم بماند و نجوا اندازد:

 

۱. من خاش خانم را «جان» صدا نمی‌زنم چه رسد به غِر. اون آق سید است که از بامشیُ وَرهُ مارهُ چلیک‌وچهُ کاچکِک‌مار را می‌گوید: «...جان»!

 

۲. تِ اِما رِه دَسگا کاندی؟! خوانی لال‌مَنگو بَوُشِم؟! منگو اگ بشم آن وقت شما شِخ‌ها چه جوری حرف دَکفین؟! چون شِخ یعنی صدها تانکر حرف. هزار خِروار خرافه! البته + دهها قرن خار خار نصیحت!

 

۳. من از اول فردی معتقد-منتقد به نظام بودم. هیچ دولتی را هم سواری ندادم. شیر هم ننوشاندم. شتُر دوساله‌ی نهج‌البلاغه هستم چون. باور راسخ دارم تمام دولت‌هایی که شکل می‌گیرند را، باید زیر نظارت دقیق مردم قرار داد و نگذاشت نظام فقط دور یک تعداد آدم معدود و مخدوش و حتی مفلوک و ملول گردش کند. تریبون در درجه‌ی اول، مال ملت است تا حکومت. ملت باید با تریبون آزاد مسجد و هر جای عام، به نصیحت و انتقاد حکومت بپردازد، نه بر عکس. من که می‌دانم نفس راحتی کشیدی! چون تا به حال مقهور و مجبور بودی قوه‌ی اجراییه را سایه‌ی سر ملت بدانی. ازین پس دیگر خیالت آسوده است مجبور به تمجید مَمجید نیستی! ازین تاریخ به بعد است به کار اصلی خودت برمی‌گردی؛ یعنی تذکر و نصیحت به دولت. چون مگر ممکن است درین مملکت کسی امام جماعت باشد! ولی از ۱۵ تیر ۱۴۰۳ به بعد بخواهد وسط دو نماز، از دولت مسعود پزشکیان دفاع کند! و استدلال ورزد قوه‌ی مجریه، قوت همین نظام است! شما آقا ربانی اگه بگی فردا محراب را بر سرت تخته می‌کنند! هر چند پایین‌مسجد گویی محراب ندارد!

 

۴. علیرضای روحانی محبوب من! من درین صحن فقط با ۱ در ۱۰۰ از توانم قلم می‌زنم که متنی را، حقی را، کسی را، خدای ناکرده زیر نگیرم، علاقه هم ندارم بیش ازین برای صحن قلم بزنم. ولی اگر روزی بخواهم با ۱۰۰ در ۱۰۰ توانم وارد نبرد (بخوان: گفتمان) شوم، آن وقت یقین بر من حاصل است، زنگ‌ها به صدا درمی‌آید ابراهیم کوتاه بیا. یکی خودت! گفته باشم!

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2502
نظرهای رسیده
۵
در تاریخ : ۲۲ , ۱۴۰۳ تیر . دید ۷۱
نظرات زیر این پست (۵)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نشان دادن نظر ها [ ۵ ] پنهان کردن نظر ها
  • //blog.ir/media/images/guest.png?1تصویر پروفایل
    ناشناس
    علت شکل گرفتن این نوشته‌ام در صحن مدرسه فکرت در جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ به ترتیت پست:

    جلیل قربانی:
    ✅ خنده بازار!
    طنزیم: جلیل قربانی

    علیرضا زاکانی شهردار تهران و مسعود پزشکیان رییس جمهوری جدید با هم دیدار کردند.

    در این دیدار که مسعود پزشکیان فقط می‌خندید، علیرضا زاکانی هم می‌خندید؛ پزشکیان به حرف زاکانی در مناظره و زاکانی به بخت خود.

    در پایان دیدار، وقتی زاکانی از در خارج می‌شد، پزشکیان دستی بر پشت او زد و گفت: داداش؛ نترس، برکناری تو به اختیار من نیست، در اختیار شورای شهر تهرانه؛ همان‌طور که رییس جمهور شدن من هم به نظر تو احتیاج نداشت.

    در ضمن یادت باشه دفعه بعد که کاندیدا شدی، نگو می‌مونم، چون دست خودت نیست. خودت هم که رییس جمهور بشو نیستی، نگو نمی‌ذارم یکی دیگه رییس جمهور بشه.

    پا رو از گلیم خودت درازتر نکن...!



    دامنه ۱ |
    ،،
    جناب جلیل قربانی بهت سلامه
    کنایه را کسی می‌فهمه
    که از ریز مسائل روز خبر داره
    منِ بیچاره دامنه!
    که از سیاسی‌میاسی هیچ نمی‌دانه
    چه جور به این طعنه‌ی سنگین و پردامنه
    در طنزیم تو خنده‌ که نه!
    ضعف می‌کنه!
    گُشنهُ تِشنه!
    ازین قلم دِشنه!!
    بگذرد دامنه.



    حجت الاسلام شیخ علیرضا ربانی:
    سلام علیکما
    البته کشکولی !!!
    ما باورمان شده بود که مدیر محترم ما خیلی سیاسی میاسی بلد نیست حالا ،،، تا کمی در مدار افق باشه تا،،، ضعف ،،، و تشنه جامت جلیل جان ،،، با مرام !!!!
    بی نشان



    دامنه ۱ |
    ،،
    چهار جواب به این جواب، بعد از نماز. می‌آم واسه جواب👇
  • //blog.ir/media/images/guest.png?1تصویر پروفایل
    سید حسین شفیعی دارابی
    سلام بر حضرت آقای ربانی عزاداریهایت قبول باشه بنده که معتقدم : هم آقا ابراهیم که نوشت «من سیاسی میایی نیستم»؛ از باب مزاح نوشت؛ هم جنابعالی که نوشتی «ما باورمان شده بود که...»؛ مزاح کردی؛ وگرنه هم جنابعالی و هم هم خود ایشان و هم غالب دوستان میدانند که «اسیاس السیون» در این جمع؛ آقا ابراهیم است (لطفا بر ساختار افعل التفضیلی واژه اسیاس؛ عیب نگیرید)؛ البته باید به انتظار نشست که تا مقصودش را بیان کند؛ گرچند تا حدودی قبلاً در برخی از گفتمان ها مطرح نموده است
  • //id.bayan.ir/bayan/profile/avatar/b%27i9q69CxMAiPt0JgIztsrYjJHFuY%3D%27/تصویر پروفایل
    دامنه | دارابی
    جناب حجت‌الاسلام آق سید حسین سلام
    ابتدای حرفم التماس دعا می‌طلبم درین ماه حزن؛ به سِرُّ مُصرّ. به‌یقین این ایام دهه‌ی اول محرم منبر هم دارید. اما سیّاس که فرمودی به افعَل ببریم و اَسیَس تلفظ کنیم. من بردم به این وزن: ولی برای من جور در نیامد! دیدم نیستم! از سیاست حتی نَم هم به من سرایت نکرد. من اهل مطالعه‌ی عرفان و دیانت هستم. البته مدعی نیستم ازین دو تا برخوردارم. ولی باور و عقیده دارم. ممنونم از لطف‌ورزی بی‌تعطیل‌تان برین دوستِ‌تان‌. ابراهیم.
  • //blog.ir/media/images/guest.png?1تصویر پروفایل
    ناشناس
    حجت‌الاسلام شیخ علیرضا ربانی به دامنه و نیز در جواب حجت الاسلام سید حسین شفیعی دارابی:

    به دامنه:
    سلام علی ابراهیم، عزیز صدیقم، شلاق معلم را باعث رحمت و هدایت می‌دانم. و ببخشید بند سه متنت را دارای حسن ظن نمی‌بینم. کسی که همیشه در نزدش عزیزی. بی نشان.



    به آق سید حسین:
    سلام بر استاد گرانقدرم حقیقتا و حضرت عباسی در فضای مزاح و کشکولی ،،،
    ملتمس دعا
  • //id.bayan.ir/bayan/profile/avatar/b%27i9q69CxMAiPt0JgIztsrYjJHFuY%3D%27/تصویر پروفایل
    دامنه | دارابی
    ،،
    حجت‌الاسلام جناب ربانی سلام
    ۱. متنم تِرمه بود، نه «شلاق». آن هم از تِرمه‌ای جنس ابریشمُ اطلس. وقتی کسی را به خودم بی‌مرز بدانم، حِدّتُ حرارتُ حدُ حدود واژگانم برام مُجازترند. خودت خبر داری من هر چه به خودت حمله می‌کنم! نبرد نیست؛ «نبأ» است. ۲. تمام وجودم به وجودت حُسن یقین است، نه سوء ظنّ. ایضاً؛ دوستِت دارمُ دوست دارم حمله‌ات کنم که حرفم را در حد ترکیدن بادکنک عطسه‌ی بُزُ شُترُ اُشتُرْ رسانَم. ساربان منی شیخ علیرضای ربانی! بران مرا از کویر نه از صحرای غیر ذی زرع! دامنهُ ده‌ها تاتکر ارادت. تمنا: تابان من باش.

  • //id.bayan.ir/bayan/profile/avatar/b%270_0FxmchcabD3uztTDuuaxnTMuM%3D%27/تصویر پروفایل
    هیپنو تیک

    ببخشید علیرضا ربانی کیه

  • //id.bayan.ir/bayan/profile/avatar/b%27i9q69CxMAiPt0JgIztsrYjJHFuY%3D%27/تصویر پروفایل
    دامنه | دارابی
    ،،
    سلام جناب مدیر محترم سایت ماهشهر. ایشان حجت الاسلام علیرضا  ربانی امام جماعت یکی از مساجد روستای داراب‌کلا در شهرستان میاندورود مازندران هستند. مابین ساری و نکا. از دوستان من‌اند. ممنونم. برخی از واژه‌ها در متن من به زبان محلی است که نیازمند ترجمه به فارسی بود، که فرصت نشد. درود به حضورت.
  • //id.bayan.ir/bayan/profile/avatar/b%270_0FxmchcabD3uztTDuuaxnTMuM%3D%27/تصویر پروفایل
    هیپنو تیک

    سپاسگزارم

  • //id.bayan.ir/bayan/profile/avatar/b%27i9q69CxMAiPt0JgIztsrYjJHFuY%3D%27/تصویر پروفایل
    دامنه | دارابی
    ،،
    سلام. و من نیز هم.
سایت دامنه ی داراب کلا : فرهان پنجم