موشک و سیاست :: دامنه‌ی داراب‌کلا
Menu
مطالب دامنه را اینجا جستجو کنید : ↓↓

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پيشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعی
دنبال کننده ها
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

یادداشت روز دامنه: موشک و سیاست. سلام شریفان. حتی کسی با ابتدایی‌ترین سواد، سیاست را مورد مرور قرار دهد -چنانچه عمداً پا روی واقعیت و وجدان نگذارد- بی‌شک متوجه می‌شود شمایل جهان پس از طی چندین سال جنگ سرد که اغلب جنگ لفظی بود، مدتی‌ست توسط قدرت‌های سوداگر به سمت زندگی در سایه‌ی سلاح چیده شده است. ساده‌انگارانه است کشورهای در حال رشد که توسعه‌یافتگی خود را استارت زده‌اند بخواهند خود را خلع سلاح کنند افزارآلات دفاع نداشته باشند. همان زمان هم، موضع بنده نسبت به تزی که حجت الاسلام مرحوم اکبر رفسنجانی ارائه کرده بود به آن دامن می‌زد موضعی نقادانه بود؛ زیرا کشوری که ایده‌های ترقی دارد نیز پایه‌ی مقاومت منطقه است، نمی‌تواند مجهز نباشد. گرچه این قوی‌کردن کشور هزینه‌ی مالی سنگین دارد، اما هزینه‌هایی‌ست که قدرت‌های زورگو بر جهان تحمیل کردند. همین امروز ایران فقط اقتصاد داشت، بی‌درنگ طُعمه می‌شد حتی همان زمان که حکومت عراق و افغانستان توسط جرج بوش در کمترین زمان ساقط شدند، سراغ ایران هم می‌آمدند اما قدرت دفاعی ایران مانع آن شد. رفسنجانی اشتباه محض می‌کرد شعار نه موشک می‌داد. او خود وقتی پرسش قرار می‌گرفت معتقد بود به فلسطین باید کمک کنیم. پس خود ناقض تزش بود. کاری که رهبرمعظم کرد به نظرم معقول‌ترین راه بود. به ارتش و سپاه سازوبرگ دفاعی بخشید موقعیت‌های جغرافیایی این دو بازوی کشور را در جاهای خاص معین کرد و نیرویی جدید به عنوان پدافند هم، بر سیستم افزود. نقد تز مرحوم رفسنجانی -هر باری که ایران مورد تهدید قرار می‌گیرد- خودبه‌خود در محافل سیاسی وارد می‌شود. تزش غلط، خوش‌خیالانه، حتی فکری خام بود.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2389
  • دامنه | دارابی

انقلاب اسلامی

جهان

نظرات (۱۱)

درود . مرحوم رفسنجانی اواخر عمر با نظام از سر لجاجت نظر میداد. لجبازی آن مرحوم بعد از باخت ریاست جمهوری زیادتر شد . شخصی که در سفر مسکو از مرکز هوا فضای شوروی سابق بازدید کرده و چند دانشمند آن مرکز بعد از فروپاشی به ایران دعوت کرده و خودش فرماندهی جنگ را در آخرین روزهای جنگ بر عهده داشته با مضیقه و کمبودها و ناتوانی ابزاری جنگ آشنا بود . اما چرا این موضع را در برجام گرفت . هنوز در ابهام هست.

امیر رمضانی دارابی

دامنه | دارابی در پاسخ :
امیرجناب سلام. نکات واقعی را از دل تاریخ انقلاب اسلامی بیرون آوردی و بر روشن‌شدن مسئله افزوده‌ای. جالب و مهم بود. مرحوم رفسنجانی حتی از آلمان شرقی و کره شمالی برای دفاع مقدس تجهیزات گرفت. معلوم است بعد دچار عوام‌فریبی شد که البته خودش درین قضیه‌ی موشکی، عوامی کرد و بچگی. داشت پُز لیبرالی می‌گرفت که بدجوری خود را تخریب کرد. همان لفظ لجاجت در متن خودت گویاترین تعبیر بود.

درود جناب دامنه . با شما موافقم تا حد موشک هایپر سونیک نقطه زن !؟ چرا ؟ دیروز یه گفتگویی که یک کانال با دانشجوی ایرانی دکترا ی حقوق بین‌الملل انجام میداد . به اسرار بمباران هوایی و موشکی پی بردم .که شریفان صحن اگر توضیح و تفسیری دارند اضافه کنند . مدیران صحنه ی بین الملل ( ما میگوییم صهیونیست بین الملل) در سال ۲۰۰۲ یه دادگاه بین المللی درست کردند که به اختصار ICC یا دیوان کیفری بین المللی نامیده میشود . (رای این دادگاه برای شورای امنیت سازمان ملل الزام آور هست ) کار این دیوان رسیدگی به جنایات بین المللی هست و هر کشوری که عضویت این دیوان را پذیرفته میتواند طرح شکایت کند . موضوعات قابل طرح در این دیوان .

یک . کشتار جمعی . 

دو . جنایت علیه بشریت .

سه . جنایات جنگی .

چهار . تجاوز به مرز های زمینی کشورها هست . 

هر کدام از این بندها داستان و آیتم های خودش را دارد . 

مثلن در جنایات جنگی حمله به اماکن عمومی مثل بیمارستان و مسجد و مدرسه و کلیسا جنایت جنگی محسوب میشود. اما در پیش نویس این قانون . حملات هوایی و موشکی را تجاوز محسوب نمیکنند ( نکته ی عجیب و قریب این قانون هست ) چون ابتدا قانو ن را با توجه به زراد خانه های خودشان نوشتند. سپس به جنایت رسیدند . بیش از این بماند برای بعد 🙏🙏🙏🙏.

امیر رمضانی دارابی 

 

دامنه | دارابی در پاسخ :
امیرجناب سلام. کمی بعد.. جواب
امیرجناب سلام. اون آخری استثنای موشکی خیلی مهم بود. من بلدش نبودم. یا لااقل در گذر زمان از حافظه‌ام پاک شد. خرسندم ازین جمله‌ی شما امیر که فرمودی: «با شما موافقم تا حد موشک هایپر سونیک نقطه زن». این بینش دلگرمی ایجاد می‌کند زیرا منطبق بر عقل، واقعیت و حتی اندیشه‌ای برای ظهور حقیقت در جامعه است. همواره وقتی وقت می‌گذاری با قلم خودت حرف می‌زنی لذت می‌برم چون شما را فردی روشن و مطلع می‌دانم و معلومات خود را تحت تأثیر جوّ و احساسات جابجا نمی‌کنی. جالب بود و در دامنه چاپ می‌شود با آرایه‌ی ویرایش تایپی.

سلام آق ابراهیم هر چند سخنان مرحوم هاشمی در دیدار با فرهنگیان هیچ گونه ابهامی در مورد خلع سلاح موشکی باقی نگداشته . اما به ذهنم میاد که با موجی از واکنش ها و حتی از طرف رهبری هم مواجه شده بودند. عنوان کرده بود که سخنانم را تحریف کردند. قطعا اگر زنده بودند . با رویدادهای اوکراین و فلسیطن .طرفدلر قدرت موشکی میشدند. رحمت و مغفرت الهی بر او.

سید موسی صباغ دارابی

دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام آق سید موسی. خوب شد محل طرح آن بحث را گفتی. من یادم نبود کجا طرح کرده بود. ممنونم که وارد این پست بنده شدید. محرز بود تز مرحوم رفسنجانی خرج سیاسی داشت و برای نفوذ خود آن را طرح کرد که در برابر رهبری معظم خود را یک فکر نو جا بزند ولی واکنش‌های خردمندانه‌ی حامعه تزش را شست و برد.

لسلام علیکم و رحمه الله. هر کس این تابلو را می بیند فکر می کند ا: گر موشک نبود تا الان صد بار ایران را مورد تهاجم قرار داده بودند و امروز هم که فلسطین در دنیا صدا کرد و اسرائیل تا دندان مسلح را ضربه ی کاری زد در پرتو وجود موشک بود لذا آن آقا [سید یاسر موسوی دارابی] که گفت « حال کردم » شاید بدین حاطر است که همه فهمیدند که جناب رفسنجانی بروز نمی اندیشید و جهان شناسیش در آخر عمری خیلی از دست رفته بود —-شفیعی مازندرانی.

جواب حجت‌الاسلام احمدی به حجت الاسلام شفیعی مازندرانی: سلام بر حاج آقای عزیز سید گرامی. موشک و غزه موضوع روز هست، اما هاشمی رفسنجانی موضوع مورد علاقه نیست. خوشبختانه به واسطه توانمندی های سیاسی و نظامی ایران، هرگونه تصمیم گیری در منطقه، حتما باید با در نظر گرفتن ایران باشد، در حالی که مثلا بیست سال پیش ما توانمندی های امروزی را نداشتیم. تمام سفرهای روسای آمریکا و انگلیس و فرانسه و ... به سرزمین های اشغالی، برای دلداری دادن آن قصاب کودک کش غزه در برابر ایران است.

سلام جناب طالبی عزیز. مثل همیشه جالب و عالی. اما من هنوز متوجه نشدم علت طرح نام هاشمی رفسنجانی در تهران با آن وضعیت چیست؟ چرا از لزوم داشتن موشک صحبت می کنید؟ مگر در آن شکی وجود دارد؟ قرآن از ما خواسته که در همه زمینه ها قوی باشیم، از جمله تسلیحاتی. (البته موضوع سلاح کشتار جمعی به کنار). مگر حرف افراد بالاتر از قرآن هست؟ طرح دیدگاه شخصی که در سالهای قبل گفته ما موشک نمی خواهیم، بعد از چند سال، آن هم در شرایط فعلی که هیچ ضرورتی وجود ندارد، چه وجهی دارد؟ من اگر نگویم کار نفوذی هاست، حداقل می گویم یک کج سلیقکی محض است. اکنون همه توجه ها باید به غزه و بالاتر از آن "تدبیر" در این زمینه باشد، نه هاشمی رفسنجانی. امروزه، موضوع مهم چگونگی اتخاذ یک شیوه درست و استراتژیک در باره غزه است، نه دیدگاه های هاشمی رفسنجانی. الان حتی مذهبی ها و طرفداران نظم هم می گویند: موشک در انبار، کودک زیر آوار، اما تدبیر کردن در این زمینه و تصمیم سازی و تصمیم گیری بسیار حساس و مهم و راهبردی است. یک تصمیم غلط ممکن است به نابودی مقاومت منجر شود. صبر استراتژیک لازم است. آنها دارند با به کارگیری هوش مصنوعی، جای شهید و جلاد را عوض می کنند، ما می آییم می گوییم هاشمی رفسنجانی سالهای قبل اینو گفته... کاری کردند که در دیدگاه عمومی، رژیم کودک کش شده برحق و حماس و غزه و فلسطینی ها و آن همه مظلومیت و آوارگی و شهید و مجروح شدند ظالم. به اینها بپردازیم.

 

محمدرضا احمدی

دامنه | دارابی در پاسخ :
جواب کمی بعد....
ستاد حجت‌الاسلام جناب احمدی سلام. اتفاقاً متن من قرار بود امروز روی اسرائیل باشد که با رفتار جهنمی در واقع تمام رشته‌ها و داشته‌های غرب را دارد پنبه می‌کند و رسوایی آنان را بیشتر از قبل آشکارتر. اما دیدم شما و آق سید یاسر و استاد حجت‌الاسلام شفیعی مازندرانی روی این مسئله میانبحث شکل دادید، مسئله‌ی یادداشت روزم را بردم سمت همین قضیه. خواستم گفته باشم جهان در صورتی فقط جهان گفتمان‌ها است که هر کدام در کُرسی اندیشه سخن برانند، نه این که قدرت‌ها هر روز اسلحه‌ی نوین تولید کنند و با پشتوانه‌ی آن بیایند به کشورها زور بگویند. ایران هم توان گفتمان دارد و هم تپان موشک‌باران. امروزه رهبری معظم ما خردمندترین فرد عالَم است، هم انسانی معنوی‌ست، هم استراتژیست، و هم قادر در شناخت جهان. بنابراین غرَض من روشن‌کردن این ابهام بود، وگرنه این‌مدت دو هفته و اندی هیچ گرایشی در من ایجاد نمی‌شود که در یادداشت روزم سراغ موضوع غیر غزه‌ی فلسطین بروم. جامعه‌ی ایران یکدست است در حمایت فلسطین، چندی هم هستند که خود را طرفدار اسرائیل می‌دانند و البته اینان در حقیقت دست سانسور حقایق می‌زنند چون فلطسین آماج ستم است، اما اینان جانبدار ستمگر شدند. این هم از عجائب روزگار است و طبیعی. اما عمق را نمی‌فهمند که هدف از تأسیس اسرائیل، وجود یک پایگاه نظامی در دل محیط مسلمین است. اسرائیل دولت که نیست! پایگاه مسلح آمریکا در خاک فلسطین است. پایگاهی برای ایجاد وحشت و تصرف گاز و نفت.

درود جناب احمدی عزیز  . شعار مذهبی های صورتی از انبار و آوار !!! جلوتر از ولی قدم زدن هست !! اینان هم احتمالن کشک خودشان را می سابند و دنبال افزایش قیمت دلار هستند . شنیدم خریداران عمده ی دلار بازار تهران یهودیان بودند . این روزها دلار بعلت جنگ غزه عطش افزایش آن فروکش کرده حتی سقوط بالای قیمت دلار را احتمال میدهند . اینان بدنبال منافع شخصی میخواهند از کیسه ی حکومت با تِم دلسوزی برای غزه و جو روانی دفاع از مظلوم اهداف دیگران را تکمیل میکنند . هشداری که جناب مدیر [دامنه دارابی] چند روز قبل داده که مواظب حرکات ایضایی باشیم و این خطر ناک ترین حرکت هست . پر فروغ باشید 🙏🙏

امیر رمضانی دارابی 

دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام امیرجناب. حرکت ایذایی را عالی آمدی رفیق. دقتت در مسائل، خیلی برای من اهمیت دارد چون لای آن اطلاعات می‌چینی.

درود داری جناب دکتر مدیر 🙏🙏🙏

امیر رمضانی دارابی

سلام مجدد جناب طالبی عزیز. کاملا درسته. دربست قبول دارم. ب نده هم بارها در همین صحن عرض کردم، تمام مفاهیمی که غربیان از آن دم می زنند، زیر سایه سلاح به حیات خود ادامه می دهند.

آنچه امروز از سوی این رژیم کودک کش و جعلی در غزه اتفاق می افتد، باطن دموکراسی غربی است. در وقت خودش و زمانی که ذره ای به منافعشان خدشه وارد شود، به هیچ کس رحم نمی کنند، حتی کودک، حتی بیمارستان و مسجد و کلیسا و... و درنده تر از هر درنده ای خواهند شد.

محمدرضا احمدی

دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام و سپاس حضرت احمدی استاد. از نگاه ژرفت تشکر. ممنونم بر دیدگاه این شاگردت صحه گذاشتی. موافقم با این زاویه‌ی نُوِی که باز کردی.

با سلام.حامیان غزه و فلسطین به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند:

۱. گروهی که کاری به مشروعیت یا نامشروع بودن رژیم صهیونیستی ندارند، اما اقدامات وحشیانه آنها را در غزه را به دلیل ضدانسانی بودنش محکوم می‌کنند. خیلی از افراد در اروپا و آسیا و آفریقا این نگاه را دارند و در واقع کاریربه امر سیاسی ندارند. در این نگاه شهروندان به دو گروه نظامی و غیرنظامی تقسیم می‌شوند که غیرنظامی‌ها نباید فدای منازعات سیاسی شوند و باید در امان بمانند.

 

۲. گروهی که این رژیم را از اساس نامشروع و حرام زاده می‌دانند و علاوه بر رفتار ددمنشانه این رژیم، اصل رژیم را هم محکوم می‌کنند و خواهان استقرار کامل فلسطینی‌ها بر سرزمین‌شان هستند. سیاست رسمی ج ا ا نیز این چنین است‌. در این نگاه، شهروند غیرنظامی در اسرائیل ندارد، همه کسانی که در آن سرزمین هستند غاصبند. دکتر فتحی شقاقی می‌گوید: حضرت امام با قاطعیت تمام به من فرمودند: "یهود مهاجر به فلسطین با یهود در سایر کشورها فرق دارد. یهود در فلسطین با هر خصوصیتی اعم از مسلح و غیر مسلح، دولتی و غیردولتی همگی غاصب و دشمن محسوب می‌شوند."

 

همچنین رهبر انقلاب نیز فرمودند: "ملت ایران با یهودیان، مسیحیان و اصحاب ادیان هیچ مشکلی ندارد اما این که گفته شده ما با مردم اسرائیل مانند بقیه مردم جهان دوست هستیم، حرف غلطی است، چرا که آنها در غصب زمین و اموال و موجودی ملت فلسطین شریک و عامل دست مقامات صهیونیست و غاصبان فلسطین هستند و این موضع مستحکم، موضع رسمی نظام نیز به شمار می‌رود. کسی که شهروند اسرائیل هست و در غصب زمین و اموال فلسطین شریک و عامل صهیونیست هست، غاصبه. حالا ممکنه یهودی هم باشه."

 

عبارت حرام زاده هم برگرفته از سخنان رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۲ است که فرمود: "ما از روز اوّل گفتیم، امروز هم می‌گوییم، بعد از این هم خواهیم گفت: ما رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع و حرام‌زاده می‌دانیم. یک رژیمی است که بر اساس توطئه به‌وجود آمده است، بر اساس توطئه و سیاستهای توطئه‌آمیز هم دارد حفظ می‌شود و حراست می‌شود."

 

این عبارت در واقع بیان کننده موضع رسمی نظام ج ا ا است، گرچه ممکن است عده ای آن را نپسندند. حتی بعضی ها معتقدند اگر کلمه نامشروع را به کار می‌بردند بهتر بود، در حالی که معنای هر دو یکی است.

با احترام

محمدرضا احمدی

  • ابراهیم اچ کا
  • ملاک حال افراد است نه سابقه ی درخشان و خدمات بسیار اینو امام یاد ما داد

    دامنه | دارابی در پاسخ :
     سلام جناب «ابراهیم اچ کا». ممنونم از حضور و بیان نظرتان. کاملاً فرمایش منطقی و درستی‌ست. موافقم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    دامنه‌ی داراب‌کلا

    قالب کارزی چهارم : دامنه ی داراب کلا