اگر نفهمیدید حالا بفهمید

به قلم دامنه: به نام خدا. سلام. "و اگر نفهمیدید حالا بفهمید". اینک که رهبری معظم در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن علیه السلام با تبیین و تحلیل متقن، پرده از واقعیت آشوب و اغتشاش برداشتند، اینجا حقیقتا" وقت آن رسیده که آن "برخی خواص" !!! (البته در بینش و تشخیص حقیقت و واقعیت، به‌شدت عوام و عقب‌تر از عموم مردم) که شتابزده با "اطلاعیه" یا "بیانیه" و یا "اظهارنظر"، احساسات افراد ماجراجو و دنباله‌ی ساواکی‌ها را تحریک و کف خیابان را این‌گونه وحشیانه رقم زدند، از کرده‌ی خود نادم گردند و به واقعیت بپردازند و دست از خیال و وسوسه و احیانا" رفتار سالوسانه بردارند و به تعبیر رهبری "اکنون که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرف‌های آنان با برنامه‌ریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابان‌ها رقم زده است، باید کار خود را جبران، و صریحاً اعلام کنند... ."

 

 

به نظرم این قسمت سخن رهبری معظم که "نتیجه حرف‌های آنان" یعنی آن خواص که بدون تحقیق و تأملات لازم، قضاوت کور و عجولانه کردند و جامعه را ملتهب و افراد را اغوا ساختند! با آن "برنامه‌ریزی دشمن" (که از قبل آن را چیده بود و فقط منتظر رخنه و فرصت مغتنم مانده بود) این اتفاقات را (که اغتشاشاتی خشن و مسلحانه و ویرانگرانه و شبیه بازی‌های خشن گیم‌نت دشمن بود) "در خیابان‌ها رقم زده است" در خور تعمق ژرف است.

جامعه‌ی ایرانی به‌حق توقع دارد چهره‌های رقیب سیاسی در صحنه‌ی حزب و قدرت، دست از "مواضع دشمن‌شادکن" بردارند و مصالح جامعه و انقلاب را بهتر از عامه‌ی مردم تشخیص دهند؛ اما گویا این تیپ افراد، منافع ملی و امنیت ملی را پای اهداف نازل سیاسی خود ذبح می‌کنند. و توجه ندارند که باید قدرشناس این‌همه امنیت باشند، امنیتی که تکیه بر آن، افتخار هم دارد؛ زیرا به قول رهبری: "کاملاً درونزا و بدون اتکا به دیگران است."

 

در پایان خیلی خرسند شدم، خیلی، وقتی دیدم در بیان رهبری انقلاب اسلامی، موضع‌گیری‌های فرومایگانی از چهره‌های اندک ورزشی و هرزه‌های قلیل هنری "هیچ اهمیتی ندارد" آمده است و قاطبه‌ی "جامعه‌ی هنری و ورزشی ما سالم" شناسانده شد که در آن "عناصر مؤمن و باشرف کم نیستند" و حقیقت همین است که "موضع‌گیری چند نفر" هرزه و فرومایه که از ولخرجی‌های سازمان سیما به پول و مال و شهرت کاذب رسیدند، به تعبیر درستِ رهبری: "ارزشی ندارد." و نیز "هیچ اهمیتی ندارد." که بنده در روز نخست اغتشاشات در یکی از متن‌هایم، نوشته بودم اینان خیال می‌کنند پشیزی می‌ارزند؛ که نه، نمی‌ارزند.

 

ناگفته نگذارم که این سازمان سیما بود با در اختیار قراردادن شبکه‌های سیما و برنامه‌های لودگی و هرزه‌گرایی، مقصر اصلی ماجراست. سازمان سیمایی که حتی تبلیغات بازرگانیِ کاسبگرانه و اَشرافی و شیک و غرب‌گرایانه‌ی آن، روح مردم مستمند و متدین را می‌آزارَد که قادر نیستند سه کیلو سیب‌زمینی را با آسودگی بخرند اما برای آرمان انقلاب و دین مبین تاب‌آوری‌های غرورآمیز از خود بروز می‌دهند. آنگاه همین سازمان سیما، این فرومایگان هرزه‌گو را محور شبکه‌های خود کرده بود و میلیاردمیلیارد دستمزد و اُجرت از کیسه‌ی بیت‌المال و شاید هم از راه زد و بند، به حلقوم‌شان خوراند؛ اما ملت دید که اینک در وقت اغتشاش، همین فرومایگان جانب آشوب ایستادند و از خود پستی و شناعت بروز دادند.

 

بگذرم؛ و از رهبر مقتدر و محبوب و مبارز و معظم خود درین‌باره ممنونم که مردم را به عمق فجایع آگاهاندند و دست دشمن را با تیزبینی خود مغلوله نمودند. خداوند چنین انسان شجاع و خبیر در برابر امپریالیسم و صهیونیسم و ارتجاع را برای ملت ایران و جهان اسلام مصون از هر گونه گزند بدارد. واقعا" باید عین ایشان دلسوزانه و وفاق‌گرایانه تکرار کرد: "و اگر نفهمیدید حالا بفهمید".

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2158