مغز و مرز

به قلم دامنه. مسائل روز: مغز و مرز. به نام خدا. سلام. نکته‌های ژرفی در سخنان امروز ( ۵ آذر ۱۴۰۱ ) رهبری معظم با بسیجیان محترم هست که به دیدِ بنده باید ملت روی آن چاره کند. من دست‌کم سه محور را برجسته‌تر دیدم یکی مغز و مرز است. دیگری صدای ملت. و سومی فشار مذاکراه. این یک واقعیت تلخ معاصر است که خدایان‌پنداران تجارت و غارت، اول بنا دارند "بر مغزها تسلط" یابند. چرا؟ خُب چگونه ممکن می‌شود ملتی را که عقل و خرَد خود را به کار انداخته باشد، غارت کرد و به رنگ و لعاب خود درآورد؟! به هیچ راهی نمی‌شود، مگر تصاحب مغز ملت و تغییردادن آن به سود فرهنگ و ظاهر خود؛ به قول مرحوم دکتر علی شریعتی الیناسیون فرهنگی. و به تعبیر مهم رهبری معظم "اگر مغز یک ملت تصرف شود آن ملت سرزمین خود را دو دستی به دشمن تحویل می‌دهد".

 

 

رهبری معظم

از روی مستند "غیررسمی" قسمت پنج

 

اتفاقا" یکی از علت‌های اصلی پدیده‌ی بدبین‌سازی نسبت به روحانیت همین است. این صنف است که به قول مرحوم دکتر علی شریعتی هرگز اجازه‌ی قرارداد استعماری را نمی‌دهد. آنان عصبانی هستند میان روحانیت و ملت پیوند عقیدتی و الفت و ارادت متقابل حکمفرماست. آگاه باشید مغز خود را در اختیار این خدایان‌پنداران تجارت و غارت بین‌الملل قرار ندهید. اروپا و آمریکا آلوده‌تر از آنند که بخواهند به دیگران درس اخلاق و زندگی بدهند. من نمی‌دانستم حتی رئیس فیفا هم، آدم روشن و بیداری‌ست و وقتی دیدم آن جمله‌ی شاهکارش را بیان داشته به جریان بیداری جهانی بیشتر یقین نمودم. فکر نکنم کاری که همین یک جمله کرده و می‌کند، چندین کتاب بتواند بکند. این جمله را باید زرنویس کرد و بارها به بحث گذاشت و زنده‌اش داشت و لای کتاب مدارس جای داد. این جمله‌ی آقای "جیانی اینفانتینو" رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که در نشست خبری ( ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ) آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مطرح کرده بود:

 

«من اروپایی هستم. من فکر می‌کنم به خاطر کاری که ما اروپایی‌ها در ۳ هزار سال گذشته در سراسر جهان انجام داده‌ایم، باید برای ۳ هزار سال آینده عذرخواهی کنیم.»

 

اما صدای ملت؛ واقعا" آن عده در روزنامه‌ها و پیغام‌رسان‌های رها و بی‌اخلاق‌وانصاف، که محل هرزه‌نویسی عده‌ای دروغ‌پرداز و عَنود شده است و شب‌وروز به نشر کذب مشغول هستند، شرم نکردند صدای عظیم ملت را (که در همین مدت هفته‌های اخیر چندین بار در سراسر کشور و جهان پژواک انداخت) ندیده‌اند! ولی شعله‌های چند پاره آتش و گُرگیری چند لکه آشوب از سوی چهار مشهوره! و هرزه‌ی مرتبط با سازمان سیا و سنتکام را، به اسم صدای ملت!!! جا زدند. همان کسانی که به تعبیر درستِ رهبری معظم: "سرِ انگشت" دشمن شده‌اند.

 

دیری‌ست، دیری، که صدای ملت صدها بار در فضای گسترده طنین انداخت، اما شما خود خواستید صُم بُکم عُمی باشید! به نظرم جواب امروز رهبری معظم انقلاب، این تیپ فکر آلوده و غرب‌زده را یکسره شست و بُرد و وارد مَسیل مَهیب کرد. آیا به مسیر می‌آیند؟! بگذرم.

 

مردم مفهوم مغز و مرز را می‌فهمند و می‌دانند اگر مغز را به دشمن بدهند، مرز هم ندارند و کشور را به فنا داده‌اند. ازین‌روست، ملت روی مرز ایران و تمامیت خاک میهن حساس است و مغز خود را با خرَد و شریعت، رشید نگه داشته است و تحت زعامت رهبری آگاه و مسلط بر امور جهان و سیاست، دستِ رد به سلطه‌پذیری می‌زند. و از سوی دیگر، صدای ملت را آن صدایی می‌داند که در سیزده آبان امسال قیام‌واره وارد میدان شدند و دسیسه را درهم کوبیدند. این ماجراهای اخیر یک پالایش بود. حتی معترض هم که حرف حق دارد و انتقادهای وارد و سازنده، دستِ پلشت را دید و راهش را از آنان جدا ساخت و زود فهمید و عاقلانه کنار کشید.

 

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2206