دامنه‌ی داراب‌کلا

قم ، مازندران ، ساری ، میاندورود

دامنه‌ی داراب‌کلا

قم ، مازندران ، ساری ، میاندورود

دامنه‌ی داراب‌کلا

Qalame Qom
سایت دامنه‌ی داراب‌کلا
ابراهیم طالبی دارابی (دامنه)
قم، مازندران، ساری، میاندورود، روستای داراب‌کلا

پیام های مدیر دامنه
آخرین نظرات
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
نویسنده ی سایت دامنه

پیکره‌ی اختاپوسی خاورمیانه

شنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۴، ۰۵:۱۱ ب.ظ
۱۸ ، ۸ ، ۱۴۰۴ : نگارش دامنه ابراهیم طالبی دارابی. بنیامین نتانیاهو برین نظر بوده است که "محور مقاومت" در خاورمیانه "پیکره‌ی اختاپوسی" بوده که "اسرائیل بازوهایش را قطع کرده و سپس به سرش یعنی ایران حمله می‌کند و آن را از بین می‌برد." اسرائیل با این تشبیه‌سازی هیولایی، جنگ دنباله‌دارش را در خاورمیانه شروع کرد و به گفته‌ی خودشان به آن مشروعیت پیش‌دستانه‌ی حقوق بین‌الملل داد. سوریه را از دست اسد و نیروهای جمهوری اسلامی حافظ خاندان اسد، بیرون آوَرد. در غزه با استفاده از عملیات حماس، به مقابله و کشتار جهنمی برآمد و تقریباً تمامی آن نوار را زیر نفوذ ارتش خود بُرد. و جنبش حزب الله را -که از حکومت ایران تزریق و نیز ترزیق می‌شود- در جنوب لبنان به عقب راند و رهبران و مؤثران آن را ترور کرد و همچنان در حال بمباران موضعی آن مناطق است. اسرائیل هم‌اینک در حال آماده‌سازی برای جنگ با حشدالشعبی (=بسیج مردمی) عراق است. البته آقای حسین کنعانی‌مقدم تحلیلگر جناح حاکمیت نظرش اما این است که جنگ با داخل عراق را اسرائیل بر عهده گرفته است و جنگ با ایران را آمریکا.
 
اوضاعی که در خاورمیانه پیش روست، به نظر من ناشی از چهار چیز است:
 
۱. سیاست سنتی بقا توسط ارتش اسرائیل
۲. سیاست دخالتگری امنیت جهانی آمریکا
۴. تقسیم دلار میان مبارزان توسط ایران، امارات، قطر، ترکیه و عربستان
۴. سیاست سنتی خاورمیانه‌ای نظام روحانیت ایران که خواهان سرنگونی دولت‌های سازشگر عرب و قیام مردمی تمام خاورمیانه است.
 
روشن سازم در میهن ایران، مردم زندگی و آسایش و چاره‌جویی از گرانی را بر هر ستیزه‌گری با هر جای جهان ترجیح دادند، اما همچنان خواست ملت ایران از سوی حاکمیت نادیده گرفته می‌شود. بردباری ملت هم در حال آزمودن است. نظام روحانیت ایران تا کنون طی نزدیک پنجاه سال حکومتش، با آن‌همه هزینه‌ی سرسام‌آور غیرپاسخگویش، حتی هیچ کشوری در خاورمیانه را نتوانست همسان خود سازد، بلکه هر حا که کِلِه (=تش‌کله با هیمه) زد، از دست داده و توسط ارتش اسرائیل رانده شده است. گوش شنوا نیز برای تغییرات در نظام اصلاً وجود ندارد و حاکمیت، حرف خود را فقط صحیح می‌داند و این روند یعنی مردم بچشید هر چه برای شما پخت و پز شد و دم نزنید. روزی امام خمینی حتی هشدار داده بود:
 
"باید به حسَب واقع، به حسَب انصاف، به حسَب وجدان، این مردمی که شماها را روی کار آورده‌اند، این مردم کوچه و محله و زاغه‌نشین که شماها را روی مَسند نشانده‌اند، ملاحظه آنها را بکنید، و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله» -خدای نخواسته- باز پیدا بشود. و آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به ۲۲ بهمن. قضیه [این‌] است که فاتحه همه‌ی ما را می‌خوانند.»
| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2730
۱۴۰۴/۰۸/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
ابراهیم طالبی | دامنه دارابی

انقلاب اسلامی

جهان

خاورمیانه

مسائل روز

نظرات  (۱)

پیام یک عضو مدرسه فکرت:

سلام جناب آقای طالبی. 
مطلب شما عینا مشابه قطعنامه هائیست که اپوزیسیون خارج نشین درمیتینگهای تبلیغاتی که راه میاندازد پرسروصدا اما جمعیتی ازآن استقبال نمیکنند صادرشده. 
چندایراد کارشمارا باصراحت گوشزد کنم 
اولا.همچون گذشته بادیدگاه توام باتحقیر وشکست برای جبهه داخلی وغلبه وظفروپیروزی برای جبهه دشمن نوشتید.
ثانیا. کلی گویی بدون ارجاع مستنداتی درقالب پول پاشی ویاتوزیع دلاردربین عناصری ازجبهه های مقاومت که شایدبعضی ازآنها وجودخارجی نداشته باشند. جنابعالی که دربیشتراوقات معتقدبودید حرف بدون سند ومدرک ارزش عرضه دربقالی راهم ندارد. 
سوما. برداشت اشتباهی از انقلاب وحفظ وتداوم آن همیشه ازمفاهیمی است که ازجنابعالی دیده میشودونوک تیز حملات رامثل همیشه به سمت روحانیت حواله کردید اشتباه میکنید. وبرداشت جنابعالی خطای راهبردیست.
خیالتان راحت باشد برعکس ممکن است این انقلاب توسط سارقین لباس پیامبرکه لباس آنرا به سرقت برده اند
ویاامثال آخوند های بی لباس و هواداران منفعت طلب آنان لطمه بخورد اما وفاداری مردم وصبرانقلابی آنان رانباید ازیادبرد. 
شاید مطالب وبرداشت واقدامات شما کمی دیرشده چون انقلاب یک درخت ریشه داروتنومندشده ودربرابرتندبادحوادثی سخت ممکن است خسارت ببیند ولی خم نخواهدشد
رابعا: اگرشکستی که جنابعالی همیشه ازآن میگوئید بپذیریم مگربناست درنبردها همیشه غلبه باماباشد چه بسا شکستهای ظاهری مقدمه ایست برای پیروزی آینده. 
مگردرزندگی جهادی پیامبرشکست وپیروزی باهم نبود. تازیخ مبارزات امام علی ع راازیاد برده اید. آیا انقلاب وحکومت ایران والاتر ازآن نظامات است.؟
قرآن پاسخ خوبی به نوع برداشت شما در۱۴۰۰سال قبل داده که صرف ایمان آوردن دلیل برکسب پیروزی همیشگی نیست 
ارجاع به آیات مرتبط به غزوه احد.
خامسا.مگر جنابعالی جز دوران نوجوانی و اندکی از دوره جوانی با انقلاب و امام و ملت بوده اید؟؛ آراء و افکارت نشان میدهد کمی از اپوزسیون نداری؛ اندکی چهره آن را پنهان می کنی؛ وگرنه دل دادگیت به نوچه های منافقان و تمجید پیاپی از اصحاب فتنه و تلاش برای بزرگ جلوه دادن قدرت صهیونیستها و استکبار جهانی و.... از جمله شواهدی است که از دیر باز خط خودت را از امام و ملت جدا کرده اید؛ چیزی برای خودت باقی نگذاشتی که آدم قبول کنه به دین و ملت و انقلاب باور داری؛ فعلا در شعار دم از ملت مورد نظر خود و ظواهر دین و... میزنی و مروج عقل گرائی افراطی شده اید؛ آیا این شیوه جان سالم بدر خواهد برد و یا به فرجام تقی زاده و احمد کسروی و ... منتهی خواهد شد؟؛ فعلا باید به انتظار نشست و چون بارها از افراد خواستی برای عاقبت به خیریت دعا نکنند؛ بنده از طرح چنین دعایی در حقت دریغ می ورزم ولی گوشه دلم اینست به آنجا منتهی نشود؛ نوشته های دو سال قبل خودت را مرور کن و آنها را با وضعیت فعلی نوشته هایت مقایسه کن شاید به خوبی بیابی که تشخیص بنده درست می باشد؛ یک روزی تمجیدهایت از شهید سید حسن نصر الله و شهید حاج قاسم سلیمانی و...زبانزد دیگران بود اما امروزه حتی از اطلاق شهید در حق این عباد صالح دریغ می ورزید.
🌴یادامام راحل ره آن عزیز سفرکرده بخیر که فرمودند.
«من متاسفم از این اشخاص که دعوی ملیت می کنند و با اغراض ملت مخالفت می کنند. آنها که با اسم ملیت و یااسم خلق دوستی خنجر به پشت ملت می زنند، بیدار شوند.
«ما از سرنیزه ها و مسلسل ها و این ها فارغ شدیم. سر قلم ها حالا ضد ماست. قلم ها به جای نیزه ها آمده است. مقاله ها به جای مسلسل ها. الآن ما گرفتار سرنیزه نیستیم، ما گرفتارقلم هستیم، اهل قلم. ما گرفتار روشنفکرهاهستیم. ما گرفتار آزادی خواهها که آزادی رانمی دانند چی است، هستیم
امام خمینی (ره) در بیان جایگاه والای ملت ایران، ::
ملت ایران در عصر حاضر از مردم حجاز در زمان رسول خدا (ص) و مردم کوفه و عراق در زمان امام علی (ع) و امام حسین (ع) برتر است.
پاسخ مدیر دامنه :
،،
نقد آقای شیخ جواد آفاقی بر متن من و بر خود من عینا" این بود در آن شعبه‌ی مدرسه فکرت:
،،
جناب آشیخ جوادآقا آفاقی سلام
در بخش خامس متن خودت در مورد من فرمودی:

"چیزی برای خودت باقی نگذاشتی که آدم قبول کنه به دین و ملت و انقلاب باور داری؛"
پایان نقل قول.

جوابم این است، دین در احوال شخصیه جای دارد، گمان نکنم دین، به تو اجازه دهد که در مورد دین دیگر کس، این جور نظر بدی. بازم می‌گم آقاشیخ‌جوادآقا خودت و خدایت. این جانب حرفی برا جواب به این طرز برداشتت ندارد. سپاسگزارت: دامنه

،،
چند جواب من در شعبه‌ی واتس‌آپ مدرسه فکرت:
۱۹ آبان ۱۴۰۴ :

،،
جناب آقای دکتر فتح‌الله دهقان سلام
چون آن جناب، این نظریه را پس از شرح خوب و روش تطبیقی درست، بر نظام جمهوری روحانیت ایران تطابق دادید و از مکتب فلسفی و سیاسی و اقتصادی پراگماتیسم سخن به میان آوردید، مجبور شدم نکته‌ای عرض کنم. ببین برادر، پراگماتیست‌ها به چارچوب این مکتب باور دارند که دو اصل در آن اهمیت دارد:

۱. اصل تغییر سیّال و بی‌وقفه
۲. اصل اصلاح بر اساس آزادی

حالا شما بفرما جمهوری روحانیت ایران با این‌همه ضدیت با آزادی و تغییر چگونه به پراگماتیسم رو کند. بله آقای اکبر رفسنجانی دست‌کم عمل‌گرایی (=پراگماتیسم) توأم با آزادی دستوری پیشه کرده بود اما شاهد بودیم حاکمیت با او چه‌ها که نکرد. هرچند او هم عیب‌های بسیاری داشت، اما دورنمای او را نه چپ درک کرد، نه راست و نه حاکمیت. قصدم دفاع از رفسنجانی نیست و بَرو نقدها وارد است. قصدم اشکال بر تعمیم توست بر ایران آخوندی، که نه آزادی براش فلسفی شده و نه تغییر و سیّلالیت سیاست. آری برادر، اول ایران باید از دست تفکر متصلّب آن بخش روحانیت صاحب قدرت خلاص شود تا نوبت به توسعه سیاسی برسد. از نظر من توسعه در ایران با وجود روحانیت، امتناع دارد. نوبتی هم باشد ابتدا باید نوبت آن است که ملت از افکار پوچ ضد آزادی روحانیت صاحب قدرت و نهادهای مداخله‌گر ضد تغییر، جدا شود تا نوبت توسعه همه‌جانبه فرا رسد. این راه، راه دشواری است. به قول شادروان نلسون ماندلا، آزادی راه دشواری است. این بود که مهترین کتاب خاطرات و تفکرات او با نام "راه دشوار آزادی" نام گرفت که مؤسسه‌ی روزنامه اطلاعات آن را چاپ کرده بود و من کامل آن را آن سال‌ها خواندم. روحانیت ایران تا آن کتاب را نخوانَد هرگز نمی‌داند آزادی چیست و توسعه چیست و تغییر یعنی چه. درود. دامنه


،،
استاد باقریان سلام
چون نوشتار شما درین شعبه هم بازخورد دارد، نیاز دیدم، این جا هم طرح مسئله کنم. از پاسخ شما متشکرم. در بینش عقلی من برابه امت محمد ص امتیاز و تبعیض نباید قائل شد، انسانیت فراتر از مکتب است خصوصاً در پدیده‌های طبیعی آفرینش. شیخ ابوالحسن خرقانی گفت نان دهید بر هر کس که این سرای آمد و از دین و عقیده تفتیش نکنید. البته ارتباط عمل بد با نقمت را بادقت جواب دادید. اما امت محمد ص را مصون از استیصال دانستید، عقل در آن کُرنش ندارد. درود. دامنه

،،
جناب جلیل قربانی سلام
در مورد بند ۳ در زمان حضرت محمد ص و حتی پیش از آن، قریش مکه مانند عبدالمطلب و هاشم و ... زمستان در حجاز می‌ماندند و تابستان به فلسطین کوچ می‌کردند. قرآن در سوره‌ی قریش ازین موضوع سخن گفت. در مورد سایر صحبت نوح هراری خود مردم آن خاک باید تصمیم بگیرند. دخالت‌های خارجی در خاورمیانه عامل اصلی تنش و ستیزه است. و تفکر دینی در حکومت اسرائیل تفکری بر پایه‌ی نژاد برتر است. با تشکر بابت چکیده‌سازی این نوشتار که مطالعه کردم با دقت. درود. دامنه


،،
مجدداً جناب آقاجلیل قربانی سلام
من هم به همین علت نقل قریش را کردم. البته در زمان یعقوب پیامبر فلسطین میان ۱۲ تا سبط او در در ۱۲ ایلات تفکیک شده بود و هر پسرش حاکم یک ایالت بود. آری، همان کوچ زمستانی و تابستانی قبیله‌ی قریش به فلسطین و حجاز عربستان، که آیه این است: ایلافِهِمْ رِحلَةَ الشِّتاءِ وَالصَّیفِ. که اشاره دارد به کار سران قریش و اجداد حضرت محمد ص که کوچ زمستان و تابستان داشتند به این دو مکان. درود. دامنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">