منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

مثلث بعثت، امامت، مهدویت

پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۰۸:۰۹ ق.ظ

به قلم دامنه: تاریخ انتشار این پست:

 

اول:

مثلث بعثت، امامت، مهدویت

شرافتمندان سلام. بعثت بر بشریت و در رأس آن بر سادات خجسته باد. همه‌ی پیغمبران در ساده‌ترین مکان، برانگیخته شدند. زیر بوته‌ی انار، درون غار، و حتی کنار گوسفندان. این به‌خوبی می‌رساند ″اَنَا بشَرٌ مِثلُکم″ (۱۱۰ - کهف) را. از جنس همین مردم کوچه و بازار و سوق بودند تا آسان و روان، بشر را به سمت فلاح و رستگاری سوق دهند. امین عرب حضرت محمد آخرین نبی رحمت، آن سان به بعثت رسید که حتی در مال، وابسته به حضرت خدیجه‌ی پرثروت بود و در دوران حساس حیات، یتیم و تحت سرپرست؛ سرپرستانی لایق و احَقّ و ارجح، چون پدربزرگش عبدالمطلب و سپس عمویش ابوطالب. پس؛ میان بعثتِ پیامبری با ثروت و زر و حتی با تزویر و زور، هیچ نسبتی برقرار نیست. آن کس برانگیخته می‌شد که لیاقت دریافت وحی را می‌داشت. شرط نبوت نه ثروت بود، نه قصر. نه سلطنت بود، نه دستی چیره‌دست.

 

با همین منطق ساده می‌توان دریافت پیروانِ پیامبران -علیهم صلوات الله اجمعین- در راه درست هستند و تحت تعالیم برگزیده‌ترین انسان‌های روی زمین. کافی هست پیام آنان را دست یافت و بر نصّ آن دستبُرد نزد و متن مقدس را تحریف نکرد. بهترین راه اطمینان این است به راهِ راهنمایانِ پس از پیامبران، در آمد و پویه‌ی آنان را پیمود و توشه‌ی پربار، پیمانه کرد. و چه پیمانی بهتر و سزاوارتر با امام علی و چه پیمودنی شایسته‌تر از پیمایش و پایش راه علی علیه السلام، که هم اَنفَس برای پیامبر خاتم ص بود، هم عصاره‌ی فضایل تمامی پیغمبران و هم اولین امام پس از خاتمه‌یافتن نبوت آنان.

 

من بعثت منهای امامت را فقط یک اتفاق می‌دانم و ظاهرِ کار. بعثت، دنباله دارد که آن را پیاده سازد، یعنی امامت و اجتهاد. که همه در انتظار یک ظهورند، عین واقعه‌ی قیامت که طلوع حضرت موعود خاتم الاوصیاء آقا و مولا امام عصر و زمان مهدی صاحب الزمان ع بر کره‌ی زمین است. مثلث بعثت، امامت و مهدویت مساوی است با هدایت و سعادت. فرخنده باد فروآمدن پیام «اِقراء»ی وحی، بر سینه‌ی صدر محمد صلی الله، در میانه‌ی غار حرا. دامنه.

 

 

:

به یاد ابوباقر مخ موشکی حزب‌الله عراق

در کمتر از دو روز می‌خواستند حماس را نابود سازند اما تا امروز ۱۲۵ روز طول کشید و اسرائیل در گرداب باریکه‌ی غزه به دست صدها رزمنده، گیر کرده است. صدام حسین رهبر حزب بعث و رئیس عراق هم، روزی می‌خواست سه روزه تهران را فتح کند اما ۸ سال مقاومت هزاران رزمنده‌ی ایران، ارتش عفلقی عراق را به پشت مرزها راند و یک وجب از خاک را به جنگجویان نداد. بعد سرکرده‌ی سازمان منافقین خواست یک شبه از کِرند غرب، میلیشیای مزدور خود را به غرب تهران برساند که در مرصادِ صدها رزمنده به کام مرگِ جهنم فرستاده شدند. اخیراً هم، انگلیس و آمریکا -دو یاغی مغرور بین‌المللی- با آوردن ناو خواستند یمن را بترسانند اما دیدند میلیون‌ها رزمنده‌ی یمن، شجاع‌تر از آنند که با جابجایی چند ناو و چند بمباران، از مقاومت دست بر دارند.

 

حال که دیدند به استیصال رسیدند -و بدتر از آن به افتضاح- دیشب ارتش اشغالگر و تروریست آمریکا -که غرب‌پرستان داخلی از روی غفلت و انحراف آن ارتش را آزادیبخش و ناجی! قلمداد می‌کنند و شاید هم ستایش- به همان سبک ترور حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی، در شرق بغداد منطقه‌ی بلدیات، از هوا با پهپاد، این رزمنده‌ی فرمانده‌ی ارشد حزب‌الله عراق را ترور کرد.

 

«ابو باقر» (عکس مندرج) مسئول «سامانه‌ی موشکی گردان‌های حزب الله عراق» بود و مخ مبارزه‌ی قهرمانانه با آمریکا. او پرورش‌یافته‌ی دست و مکتب حاج قاسم بود و به عبارتی بازوی پرتوان اسلام که مفهوم رزمنده را در سطح منطقه عملاً پیاده می‌کرد. شب مبعث به دست شقی‌ترین ارتش به شهادت رسید و در دامان پیامبر ص و اهلبیت ع و جوار شهید حاج قاسم و ابومهدی و هزاران شهید رشید جهان اسلام مأوا گُزید. خوشا به سعادتت شهید ابوباقر و هزاران غبطه به حال پاک تو.

 

آمریکا منفور تاریخ بود و از زمان جنایات وحشتناک در غزه، این دست آلوده و اشغالگر محیط مسلمین منفورتر هم شد. آنان از مفهوم رزمنده و مقاومت می‌هراسند عین عده‌ای داخلی مفتون و مرعوب! که برای خوش‌خدمتی به غرب، مفهوم «میدان» را می‌کوبند و دم از دیپلماسی می‌زنند که صدالبته از دیپلماسی فقط سه پنج لغت، بلغور بلدند و چیزی در چنته ندارند. بر روح پاک ابوباقر (آن دلیرمردِ تعلیم‌یافته‌ی مکتب حاج قاسم) و یاران شهید همراهش، درین فرخنده‌روز مبعث، صلوات. دامنه.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2449

نظرات (۱)

سلام. عرض تبریک و تسلیت. تماما درست فرمودید و بهره بردیم.‌ فقط یک سوال در این ایام که ترورهایی از این نمونه ها زیاد شده ذهن را درگیر می نماید و آن اینکه چرا به آسانی و با عدم رعایت مسائل حفاظتی اینگونه نفرات خبره و نخبه را از دست می دهیم چندی قبل هم اسرائیل رییس اطلاعات لشگر قدس و جانشین وی را در میان انبوهی از ساختمان های مرتفع دمشق هدف قرار داده و شهید نمود مسئول تهیه برآورد اطلاعاتی از وضعیت سوریه و اسراییل و نیروهای آمریکایی ایشان و جانشین وی بوده اند به فرض هم نخبگان زیاد داشته باشیم ولی آیا همتاسازی و شروع کار نفرات و مسئولین بعدی طولانی نخواهد بود چرا به راحتی از دست می دهیم هدف قرار دادن دقیق خودرو و ساختمان از دو راه امکان پذیر است یکی جاسوسان و نفوذی ها در بین اطرافیان و دیگری کنترل دستگاه تلفن همراه و یا جاسازی وسایل الکترونیکی . پیشگری از آنها نیازمند رعایت کامل مسائل حفاظی در تمام سطوح است 🙏🌹.

عبدالرحیم آفاقی

::

::

جناب عبدالرحیم آفاقی سلام. با هر دو مورد علتی که ذکر کردید موافقم. در سرویس‌های اطلاعاتی یک روالی حاکم است که با وجود احاطه بر اطلاعات، اما باز هم خریدار اطلاعات هستند. بنابراین هستند کسانی که آسان و با دریافت دلار یا وعده‌های اقامت، اطلاعات سرّی می‌فروشند. خرید و فروش اطلاعات هم جایی رواج بیشتر دارد که تنازعات پیچیده‌تر باشد. در عراق به‌وفور افراد چندچهره حضور دارند. و هیچ سودی، سودآورتر از فروش اطلاعات طبقه‌بندی شده و دست اول، نیست. از نکات باارزشت در بررسی مسئله متشکرم که حاکی از تعقیب‌کردن مسائل روز توسط آن جناب است. فامیل محترم ارادت.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">