منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

آیا باید به شگفت آمد از شهرکُرد؟!!!

جمعه, ۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸ ق.ظ

نوشته‌ی دامنه: به نام خدا. سلام محضر هر شرافتمند. من ناگهانی پیچ تلویزیون را پیش از شبِ دیشب پیچیدم و پای آن نشستم و دیدم چهره‌ی مطبوع و متبوعِ "ج. پایداری" یعنی یک پایِ ثابت و خیلی‌زیاده‌رُوِ این وَر و اون وَر رفتنِ بی‌مورد و بی‌جا و بیکارانه با هواپیما در حد شیک و پرخرج و کم بهاء آقای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور سیزده، پنج‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ در شهرکُرد چهارمحال و بختیاری بر زمین گرفت. شگفتی من این است این‌همه مردم، چه جور، این‌طور انبوه و مَزدحم درین شهر جمع شدند که چه؟ وی را در خیابان عبوری (عکس زیر) ببیند. هنوز از زیر و بم این برنامه‌ی مانوری، اطلاع ندارم. حدسم ولی این است برای این مسافرت، پول و پَل، ولخرجی!!! شده است.

 

باید کمیته‌ی حقیقت‌یاب شکل گیرد تا واقعاً کشف کند دست‌کم تا دو ثمر حاصل آید: یکم: یا حقیقتاً شکوه مردم بود و خود با پول و پای خود آمدند که درین‌صورت من از کار مردم متعجب و حیران می‌مانم؛ آن‌هم شهرکُرد در پشت شهر اصفهان که از بافت فکری مردم آن ریز خبر دارم. دوم: یا واقعاً شکوه نبود و دستی پشت پرده چنین مجلسی آراست که درین‌صورت من اصلاً حرفی ندارم!! چون در جمهوری اسلامی متأسفانه با پولِ خزانه و خزینه به وجه خزنده، خیلی خرابکاری مالی کرده و می‌کنند و خودداری هم نمی‌کنند و برخودار از حریم امن! هم هستند. بگذرم. فقط به فرانسه بگویم این قدر خودش را برای پادگان غرب (=اسرائیل اشغالگر) در وحشت و وحشی‌گری علیه‌ی غزه‌ی فلسطین شیرین نکند، همان "ساس" را از کشورش ریشه‌کن کند بس است، چون "حماس" محوشدنی نیست!

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2405

نظرات (۱۰)

  • دامنه | دارابی
  • با سلام و درود بر مدیر گرامی 
    1-استقبال کردن و پذیرایی نمودن از دیرباز خصلت ایرانی ها بوده است و خواهد  بود 
     
    2- انچه اتفاق می افتاد استقبال از مقام قانونی است تا منزلت اجتماعی . و این  تقریبا در همه دورانها می توان مشاهده نمود . چه استقبال از اقای رفسنجانی , اقای  خاتمی , اقای احمدی نزاد و اقای روحانی و اقای رییسی  پس نباید زیاد به ان توجه نمود .حال این استقبال یا با دل بوده است یا با پول ,  شدت و ضعف دارد .
     
    3- زمانی می توان استقبال از فرد را معنا کرد که خارج از چارچوب مقام رسمی باشد و به منزلت ان فرد اهمیت داده شود و یا ممکن است دلایلی دیگری باشد . نمونه ای می توان   استقبال از مرحوم ایت الله منتظری , یا استقبال از رونالدو و یا و......
     
    اما بعد : تصویری ضممیه شده است شاید انتظار بر این بوده است . از اقدامات مهمی که قرار بود  آقای رئیسی انجام دهد گشت ارشاد مسئولین بوده است . شاید این عکس می توانست عمل نمودن رییس جمهور را نشان دهد . از صدر تا ذیل مقامات بهزیستی را باز خواست نماید چرا به  فرد دارای معلولیت  ویلچر داده نشده است  (شاید هم گرفته باشد ؟!) .  از این دست افراد نیازمند در سازمان بهزیستی کم  نمی باشند .   مانا باشید
    سید سعید شفیعی دارابی
    جناب سید سعید سلام سوم. سپاسگزارم. برای این که به یادداشت‌های روز بنده (البته به دلخواه خود) برسی، زودتر آنلاین شو. امابعد؛ نکته‌هایت مهم است. آن رقیب، آن شب وقتی دید آقای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد رئیس‌جمهوری سیزده چندین‌هزار صفحه جزوه‌ی برنامه دارد مانور می‌دهد پرید روی حرفش و گفت: شش کلاس بیشتر نخواندی! تقریباً (بدین مضمون چون عین جمله‌ی آن حریفش یادم نیست) من که می‌گویم باید آوردش زیر کلاس شیش. بذارد به اهلش ریاست جمهوری را و زود برود وُ برگردد همان متولّی حرم امام رضا ع شود براش خیلی هم زیاد است. لااقل با پول حرم -که مردم با رضامندی می‌دهند و اقتصاد حرَمش- سه استان خراسان را از فقر فلاکت کم می‌کرد؛ خوب هم داشت متولی‌گری می‌کرد. در نشست‌های پرخرح خارجی هم سطح انشاء‌خوانی‌های وی از بچه‌پنجم ابتدایی هم پایین‌تر است! بگذرم جنسش البته فرق دارد. دیگر هچ کی نیاید مثل اخیرا" به صفحه‌ی شخصی‌ام که منو بابت نوشتن این پست توبیخ کند و بگوید: «من ارادت دارم». خاب داشته باش ارادت بهش. چرا می‌خواهی بر قلم من منگه بزنی! مگر من باکی دارم از حکومت و اشخاص سیاست! سکّوی من سکوی خودم است در هر جور حرف که خودم تشخیص بیان آن را داده باشم. دیگر نبینم دخالت درین امورم کرده باشی. حرف داری در صحن بزن؛ آن هم با هر لحن، حتی لعن بر من.
  • دامنه | دارابی
  • درود کشکولی :" وقتی بچه بودیم , در پاسخ دیگران  چی گفتی میشه دوباره بگی ,میگفتیم رادیو یکبار میگه ضبط نیستم و... - البته روش نوشتن و محو شدن قبلا نبوده, بخاطر همین گفتیم ."   نوشتار در صحن مدرسه باید ثبات داشته باشد . البته "حق با نویسنده " است اما می تواند "غیر قابل قبول "هم باشد ؟!! اما بعد:  جدا از برنامه هزار صفحه ای رییس جمهور محترم,  همیشه این مشغولیات ذهنی بوده است ,با توجه به درامد بالای آستان قدس رضوی ,  موقوفات کشوری , بنیاد مستضعفان و درامد صدقانی کمیته امداد امام و... که می تواند قریب به اتفاق افراد نیازمند را براورده نماید . چرا تغییر محسوسی مشاهده نمیگردد.  الله اعلم.

    سید سعید شفیعی دارابی 

    ::

    ::

    سلام چهارم سید سعید. مثال رادیو و ضبط مثَل جالبی بود. آری، پست‌های بنده هم همان حکم را دارد. تا ۳ و اندی ساعت و گاه خیلی‌هم بیشتر ازین مدت، در صحن می‌مانَد، سپس محو می‌شود. هست ولی. هر کس آنلاین شد، می‌بیند. نشد خاب نمی‌بیند. هر وقت هم هر کس خواست، مجدد واز می‌شود. از بقیه‌ی نکاتت هم استفاده شد. درود.

    با سلام خدمت استاد عزیز. حقیقت رو اگر دریابید شماره ۱ می باشد؛ چرا که زمان دولت قبل ، روستایی از دامغان را به زور به سمنان بردند و گفتند اگر نیایید بودجه به شما تعلق نخواهد گرفت. اما آقای سید رئیسی فرق می کند. درست است که از بُعد اقتصادی ، مردم در فشارند؛ اما از بُعد دیگر که امروز افتتاح بیمارستان بعد از ۳۴ سال، فرودگاه سقز، آب و...... مردم خیلی امیدوار شدند. إن شاءالله نگاه شما این بوده باشد که اکثر مردم با دل و جان می آیند؛ گرچه بعضی ها به خاطر... در مورد کلاس ششم جناب آقای رییس‌جمهور منتخب مردم جمله ای عرض نمایم و آن اینکه، ایشان خیلی بهتر از آن شیخ اتو کشیده که به قول خودش و اطرافیانش در خارج از کشور درس خوانده، نه تنها خودش ؛ بلکه اکثر وزرایش مملکت را به لبه پرتگاه کشاندند و ۸ سال مملکت را معطل برجام کردند. خدایش از ایشان و اطرافیانش نگذرد؛ اما این سید بزرگوار تا اینجا خدمات زیادی نموده است و چون تیم رسانه ای قوی ندارد، گرفتار امثال ماها شده که خدایم مرا ببخشد. اگر این سید دوباره برگردد، بازم به ایشان رأی خواهم داد. بگذریم حرف زیاد هست و.... از مطالب شما و بعضی از دوستان کمال استفاده را خواهیم برد. با تشکر فراوان.

    شاکر طاهرخوش

    ::

    ::

    پاسخ کشکولی+ جدی

    حجت الاسلام جناب استاد شاکر سلام. آقا سپاسگزارم از نقدی که بر بنده وارد کرده‌اید.

    اینک کشکولی: 

    من هنوز دنیا نبودم! آن دولت‌های سابق و اسبق و اقدم و قدیم را اصلاً ندیدم! تا چشم وا کردم دیدم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس شد

    حالا جدی:

    و گاه که شب خوابم گ نمی‌بُرد، پای تلویزیون آن شُوی! شبانه‌ی شیش نامزد را الّک‌دولّک -آن هم خُوبِله و کورکوشم- می‌دیدم، که دیدم آقای سید ابراهیم رئیسی متولی حرم رضوی، چند جزوه جلد رنگی! آ۴ آورد و گفت با این «برنامه»، کشور را فلان و بهمان می‌کنم. من که مطلع بودم کپی است و از کجا به او رسانیده شده است! بگذرم عمداً فعل مجهول آوردم.

    اینک در همین راستا: 

    من تابع امام علی ع هستم و پیرو سید علی که عکس قشنگ امروزش را -که از موشک‌های فراصوت در فرصتِ مهم تهدید به فرصت، دیدن کرد- می‌گذارم در زیر. امام اول ع منع کردند پشتِ سر اشخاص راه بیفتند. روزی، خود، مردم را که پشتش راه افتادند، پند داد این رفتار را کنار گذارند. من دو بار استقبال رفتم: در تمام عمرم: یکی ۱۳۶۷ در مریوان که منتظر ورود آقا خامنه‌ای شدم در آن جبهه‌ی جنگ که دلیرانه، جلو بود و جِلوه‌ی درخشانی در ساحت سیاست داشت. یکی هم سال ۱۳۶۸ در دشت ناز ساری که منتظر ورود اسیران شدم که مِن‌بعد آنان را «آزادگان» نامیدند.

    رأی! آقای شاکر استاد خوبم هم که گفتی بازم می‌دهی به حجت الاسلام آقای سید ابراهیم رئیسی؛ آزاد هستی اخوی خیلی گرامی. من البته چندین ساله فقط می‌رم اول صبح مُهر!!! می‌زنم تا شناسنامه‌ام درخشش پیدا کند. اسم هیچ کسی را در برگه‌ی رأی ننوشته و نمی‌نویسم. مگر درس‌خواندگان باایمان وارد صحنه شوند و بلدچی امور مردم و اقتصاد و سیاست و البته فرهنگ باشند، به انضمام زبان دیپلماتیک را کلاس رفته باشند ولو در حد رفتن به اردو. یک دولت فقط مورد تأیید من بود و آن هم میرحسین بود که البته جدا از حصرش، به افکار جدیدش انتقادهای جدی و سرسختانه‌ای دارم. چون انقلاب اسلامی برای من، به تز درست مرد متفکر مقاومت حاج قاسم سلیمانی «حرم» است و هر کس این حرم را حُرمت شِکَند، مقابل فکرش، با فکرم می‌ایستم. بگذرم.

    سلام جناب طالبی چندمین بار هست تکرار میکنید شش کلاس سواد. واقعا باور داری یا محض تیکه انداختن میگی؟ یک مقایسه انجام دهید در باره اثر رفتار و گفتار جناب رئیسی کاش انسان لال باشد این همه کار انجام دهد بهتر است از خوش زبانی و بی عملکرد بودند.

    بله خسته هستند اشتباهات لفظی دارند اگر بی سوادها این قدر موفق هستند پس از این به بعد بی سواد انتخاب کنیم متاسفانه براساس قوانین گروه مدرسه فکرت امکان ارسال لینک وجود ندارد خودتان به سرچ ساده کنید پیدا می‌کنید دست آوردهای دولت رییسی و مقایسه با گذشته.

    سید یاسر موسوی 

    ::

    ::

    سید یاسر دوست سلیم من سلام. در اندازه‌ی تولیت حرم امام رضا ع در مشهد مقدس، قوراه‌ی قامت‌داری بود. خادم ظاهر شده بود. آنجا سواد شش‌کلاس پایین هم خودش خیلی بالاست، چون اصالت کار در حرم به خدمت به خلق است. حیف بُریدندش وی را از آن سمْت و از آن سِمَت. چندباری خود در وقت متولی‌بودنش رفتم حرم، واقعاً خوب زیر و زبر کرده بود و خدمت. بگذرم. تیرگی تمام دولت‌های قبل دستم هست‌ وی هم روی همه‌ی آن چند دولتمرد. بلد نیست. سواد این کار ندارد و نه در حوزه مُلا بار آمده و نه در دانشگاه صاحب دانش. کامل در دستگاه قضا بود و وقت سوادآموزی نداشت. اگر گوید داشت پس وقت بیت‌المال را ربود. چون آدم در دستگاه که وقت درس‌آموختن ندارد. بگذرم. مکفی‌ست همین کم. از آن دوستم آق سید یاسر نیز ممنونم که مرا نقد کرد و خیلی هم رُک و از روی خُلوص. درود.

    ارادت ما به شما همیشگی هست نورچشمم.

    شاکر طاهرخوش

    عرض ارادت.‌ اتفاقا جناب طالبی سواد حوزوی از خیلی از مدارک دانشگاهی بالاتر است جالبه بدانید امام خمینی هم سواد حوزوی داشتند دوست عزیز الان شما دقیقا نقدتان به سطح سواد چیه دقیقا؟ الان شما دقیقا به چیز نقد دارید؟ دقیقا بفرمایید جناب رییسی از کدام رئیس جمهور کم کارتر بوده؟ دقیقا بفرمایید کدام رئیس جمهور عملکرش بهتر از جناب رییسی بوده؟ الان املا و انشاء شد نقد؟ آقای طالبی شما الان دقیقا به کدام عملکرد رییسی نقد دارید؟

    سید یاسر موسوی

    درود آقا یاسر. شما چرا از املا و انشا بر آشفته شدی !؟ اجازه بده در صفحه و صحنه ی روزگار هر کس نقش خودش را بزند

    امیر رمضانی

    آقای رمضانی سلام. بعله دقیقا مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی پاسخگویی نه در امان ماندن و فرار از پاسخگویی و....

    سید یاسر موسوی دارابی

     

     سلام شب بخیر دوباره وارد این مسائل ها شدید بیخیال این آقایان شوید

    قاسم لاری

    سلام جناب طالبی فکر نمی‌کنید این کار بی احترامی به مخاطب هست. خدمت شما عرض شود معمولا در وقت تایم مباحث مطرح شده همه حضور ندارند که مطالب به صورت زنده دنبال کنند بخاطر مشکلاتی یا عده ای برنامه ریزی کردند مثلا در یک ساعت مشخص مطالب گروه دنبال کنند خب وقتی مراجعه میکنیم که مطالب دنبال کنیم می‌بینیم اکثر جواب ها بدون مخاطب مونده و نامفهوم و متوجه مطالب نمی شویم باور کنید من الان از پست آقا سعید متوجه شدم که مطالب های من قبلا پاسخ داده بودید پاک کردید جسارتأ این کارتان توهین به مخاطب هست جناب طالبی جنابعالی استاد بنده هستند از شما هم مطالب های فراوانی آموختم و مرا بنده خودتان کردید باور کنید قصد بی احترامی یا طعنه زدن ندارم ولی از جنابعالی تقاضا میکنم اگر قراره منبد مطالب های خودتان را پاک کنید روی پیام بنده ریپلای نکنید یا پاسخ بنده را ندهید البته گروه خودتان هست و بنده حق تعیین تکلیف برای شما را ندارم این صرفا یک تقاضای عاجزانه هست.

    سید یاسر موسوی دارابی

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">