درباره‌ی فیلم «عنکبوت مقدس» :: دامنه‌ی داراب‌کلا
Menu
مطالب دامنه را اینجا جستجو کنید : ↓↓

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پيشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعی
دنبال کننده ها
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

به قلم دامنه. به نام خدا. سلام. این که فیلم «عنکبوت مقدس» -که در اردن ساخته شد و به کن رفت و باقی ماجرا- امری جدا، اما این که مشهد مقدس را (به خاطر کار خودسرانه‌ی سعید حنایی که از ۷ مرداد ۱۳۷۹ تا مردادماه ۱۳۸۰، دست به کشتن ۱۶ نفر زد و سپس محاکمه و اعدام شد و اسم کارش را هم مقدس خوانده بود) به تار عنکبوت تشبیه کرد و مرکز تار را هم حرم امام رضای رئوف ع قرار داد، ریشه در حَقد و عقده و هجمه‌ای دارد که جدیداً دنیای جدید، برخی آدم‌ها را به سمت و سوی ضد مذهبی هول داده است؛ و اینان هم از هول حلیم افتاده‌اند توی دیگ و نمی‌دانند در همین دنیا در حال جزغاله‌اند و زندگی‌شان تار و تیره‌تر از آن است که تظاهر می‌کنند و ریا می‌فروشند.

 

پوستر فیلم موهن «عنکبوت مقدس»

شرم‌آور این است گویا حجت‌الاسلام سید محمدعلی ابطحی رئیس دفتر وقت ریاست‌جمهوری عصر حکمرانی حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی به تمجید فیلم پرداخت. من به عنوان شیعه و شیفته‌ی امام رضا ع به هر کسی که پشت این کار کثیف قرار داشته اعلان می‌کنم، حمله به اعیان و عرصه‌ی مذهب، نه فقط به تخریب این مَشاهد مشرّفه نمی‌انجامد، بلکه شیفتگان آن امام رئوف را ژرف‌تر از قبل به آیین راستین اهل بیت ع وفادارتر می‌سازد. شاید خواسته باشند بگویند این مذهب است که به جان انسان رحم ندارد، اما آنان بدانند مَخوف‌ترین کشتارها در طول تاریخ کار کسانی بوده که خود را به مَصاف مذهب و ایمان مردم برده‌اند. کار کثیف یک فرد در قتل، چه ربطی به دین و آیین دارد. اسلام آیینی راستین است که باید و نبایدهای آن، همه از روی حکمت و دلالت و در اوج منطق و در نیل به حقیقت است. من به امام رضایم تا ابد پایبندم و صحن و سرای آن را حریم مقدس عقیده و عشق خودم می‌دانم و هیچ رِجس و پلیدی هم، آن حریم پاک را آلوده نخواهد کرد. السلام علیک یا علی بن موسی الرضا.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/2097
  • دامنه | دارابی

امام رضا

جامعه

نظرات (۲)

سلام علیکم

جدای از بحث فیلم ، اینکه این همه به امام رضا (علیه السلام ) اظهار عشق و ارادت می کنید خیلی عالی است. اما اینکه آن دو نفر فتنه گر را حجت الاسلام خطاب می کنید آن هم با آب و تاب این جای تعجب است.

اینها حجت الاسلام نیستند. حجت الاسلام کسی است که اعمال و افکار و نیاتش در جهت مسیر اسلام باشد و افراد را به سمت اسلام واقعی سوق دهد.

خاتمی که باغی نظام است و آن آقا هم مسئول دفلتری بیش نبوده که تمام شده.

ضمنا خاتمی چند سال به خطا غاصب منصب رئیس جمهوری بوده ولی حکمرانی !!! اصطلاح عجیبی است که شما می نویسید. حکمرانی در عرف سیاسی جهان مال شخص اول مملکت است و در فقه اسلامی، مال حاکم اسلامی که ولی فقیه باشد.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام جناب ع شکیبا. متشکرم از حضور و ابراز نظرتان. ۱. بنده چندان به القاب و پیشوند وابسته نیستم، معمول است حوزه‌خوانده‌ها را با همین عنوان خطاب می‌کنند. ۲. آن دوره که حجت‌الاسلام آقای سید محمد خاتمی صدر قدرت بود، حکمرانی می‌کرد و یکه‌تاز میدان قدرت بود، منظور من جنبه‌ی فقهی قضیه نیست. ۳. من از سکوی عقل خودم به سیاست و جامعه نگاه می‌کنم، تعلقی به جناحین ندارم، خوب و بد دو جناح هم جای اعلان نظر و نقد و بررسی است. از شما هم ممنونم که متن مرا مورد نقد و نظر قرار داده‌اید. درود.

سلام علیکم 

ولادت امام رضا علیه السلام بر شما مبارک باشه 

آقا دیدی گفتم اینها حجت الاسلام نیستند ! 

شما از حریم امام رضا علیه السلام حمایت و دفاع کردید ولی دیدید که هفته قبل محمد علی ابطحی چطوری با یک توییت ، از بازیکر فیلم مخالفین امام رضا علیه السلام حمایت کرد ؟! 

یعنی دقیقا موضع او برخلاف رای و نظر شما و عاشقان امام رضا (ع) بود. 

امیدوارم که از آنها اعلام برائت کنید.

دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام جناب ع. شکیبا. بنده هم فرخنده میلاد امام رئوف رضا عالم آل محمد ص را به شما دوست محترم خجسته‌باد دارم. من که در همان نوشته، این چنین  نوشته بودم که:

«شرم‌آور این است گویا حجت‌الاسلام سید محمدعلی ابطحی رئیس دفتر وقت ریاست‌جمهوری عصر حکمرانی حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی به تمجید فیلم پرداخت.»

پیشتر هم عرض کرده بودم محضر جناب‌عالی که عناوین روحانیان مثل «آیت‌الله» و «حجت‌الاسلام» و «علامه» و ... ، همه اعتباری‌اند و رسم این است عمامه‌به‌سر را با همین عناوین مرسوم خطاب کرد و خلاف ادب است که اگر آنان را به اسمِ خالی صدا کرد. این‌که آن شخص زیِّ طلبگی را رعایت می‌کند یا نه، امری سوا است. مثلاً آیت‌الله شریعتداری را که با «حزب خلق مسلمان» به رویارویی با انقلاب اسلامی رفت و سرانجام عاقبتش آن شد، چه باید بنویسم؟ به‌هرحال درین لباس بود و درین عنوان رسمی. بگذرم و از نصیحت و سفارش و خیرخواهی شما تشکر به عمل می‌آورم.

ناگفته نگذارم بنده روی سکوی عقل خودم هستم و به جناحین راست و چپ تعلق خاطر ندارم و پدیده‌ها را به فکر خودم مورد سنجش قرار می‌دهم و حجت‌الاسلام سید محمدعلی ابطحی هم پیش بنده نه قُرب دارد و نه ارج. یک فرد است و با آن سابقه. اگر اسمش را هم آوردم از آن رو آوردم که بگویم چقدر از شناخت دسیسه‌ها عقب و پرت است که به تمجید فیلم موهِن و کثیفی زد که آشکار است به مقدسات و عقاید مذهبی ملت ایران و حریم رضوی ع هجوم برده است. ملت ایران البته ارادتش به امام رضا , آنچنان پایدار و مستحکم است که این گونه فیلم‌های مضحک و ضددینی بلااثر است. بگذرم. التماس دعا جناب شکیبا.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دامنه‌ی داراب‌کلا

قالب کارزی چهارم : دامنه ی داراب کلا