گِل‌بازی :: دامنه‌ی داراب‌کلا
Menu
مطالب دامنه را اینجا جستجو کنید : ↓↓

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پيشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعی
دنبال کننده ها
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

به قلم جناب سین: با سلام خدمت برادر گرامیم دامنه ی عزیز و دامنه خوانان گرامی. موضوع فایده های گل بازی. بازی با گِل برای کودکان بسیار مفید است از جمله مزایایی که میتوان برای آن برشمرد یکی انعطاف پذیر بودنشه, دوم ساختار طبیعیش که چون به طبیعت ما نزدیکتره برای کودک اثر بخشی بالاتری خواهد داشت. با خمیر بازی هم میشه کار کرد اما گِل کارکردهای بیشتری داره, کم آسیبه, میشه اثر ماندگار با گِل ساخت... طیف مختلفی از کارکردها رو میشه از گِل گرفت که در ادامه به چند مورد مصداقی اشاره خواهم کرد.


۱- برای کودکان پرخاشگر, برای کودکانی که خشم کنترل نشده دارند,ضربه زدن به گِل پرتاب کردن گِل ,هدف گیری با گِل و .. باعث تخلیه هیجانی می شود .


۲- برای کودکانی که مشکل دستخط دارند گِل بازی باعث تقویت حرکات ظریف انگشتان و تقویت کنترل حرکات دست میشود. (ورزدادن گِل, تکه تکه کردن گِل, چسپاندن تکه ها به یکدیگر,کشیدن خطوط روی گِل و ....)


۳- برای بچه هایی که وسواس دارند استفاده از گِل مفید است البته باید توجه داشته باشید برای کودکی که ممانعت قوی دارید شتابزده عمل نکنید مثلا گِل را داخل یک کیسه نایلونی قرار بدید و همراه کودک شروع کنید به ضربه زدن هیجانی به گِل و این کار رو برای کودک خوشایند و مفرّح جلوه بدید کم کم نایلون سوراخ میشه و کودک کم کم تماس گِل رو با پوست دستاش حس میکنه و غرقه سازی طبیعی اتفاق میفته.

 


۴- برای کودکان بیش فعال و کودکانی که آستانه تحمل پایینی دارند, تکه ای از گِل رو بهش میدیم و یه الگوی ساده براش میسازیم , اینو باید انقدر ورز بدی تا به شکل و اندازه ی اینی که من درست کردم برسه, در کودکان بیش فعال, برنامه ریزی, دچار درجاتی از اختلال است.

 


۵- این بازی به تقویت برنامه ریزی کودک کمک میکند. کلام آخر ; گِل بازی برای تمام کودکان بالای  3سال مفید است به جز گروهی که گِل را میخورند.

 

 

پاسخ دامنه

به نام خدا. سلام جناب سین. من با آن که به شصت نزدیک می‌شوم، اما در کودکی ام، مانده‌ام، یعنی همین الان هم اگر جایی خلوت گیر بیارم، تیل‌بازی (=گِل‌بازی) می‌کنم. آدمو سبکبال می‌کند. بقیه در تخصص من نیست. مطلب مفیدی نوشته ای. بسیارزیاد ممنونم.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/1071
  • دامنه | دارابی

تک نگاران دامنه

نظرات (۱)

با سلام خدمت برادر گرامیم  دامنه ی عزیز و دامنه خوانان گرامی
موضوع فایده های گل بازی

بازی با گِل برای کودکان بسیار مفیداست از جمله مزایایی که میتوان برای آن برشمرد یکی انعطاف پذیربودنشه
,دوم ساختار طبیعیش که چون به طبیعت ما نزدیکتره برای کودک اثر بخشی بالاتری خواهد داشت
 با خمیر بازی هم میشه کار کرد اما گِل کارکردهای بیشتری داره,
کم آسیبه,
میشه اثر ماندگار با گِل ساخت.....طیف مختلفی از کارکردها رو میشه از گِل گرفت که در ادامه به چند مورد مصداقی اشاره خواهم کرد.
۱- برای کودکان پرخاشگر,
برای کودکانی که خشم کنترل نشده دارند,ضربه زدن به گِل پرتاب کردن گِل ,هدف گیری با گِل و .. باعث تخلیه هیجانی می شود .
۲-
برای کودکانی که مشکل دستخط دارند گِل بازی باعث تقویت حرکات ظریف انگشتان و تقویت کنترل حرکات دست میشود(ورزدادن گِل ,تکه تکه کردن گِل,چسپاندن تکه ها به یکدیگر,کشیدن خطوط روی گِل و ....)
۳-
برای بچه هایی که وسواس دارند استفاده از گِل مفید است البته باید توجه داشته باشید برای کودکی که ممانعت قوی دارید  شتابزده عمل نکنید مثلا گِل را داخل یک کیسه نایلونی قرار بدید و همراه کودک شروع کنید به ضربه زدن هیجانی به گِل و این کار رو برای کودک خوشایند و مفرح جلوه بدید کم کم نایلون سوراخ میشه و کودک کم کم تماس گِل رو با پوست دستاش حس میکنه و غرقه سازی طبیعی اتفاق میفته
۴-.
برای کودکان بیش فعال و کودکانی که آستانه تحمل پایینی دارند,تکه ای از گِل رو بهش میدیم و یه الگوی ساده براش میسازیم ,اینو باید انقدر ورز بدی تا به شکل و اندازه ی اینی که من درست کردم برسه,در کودکان بیش فعال ,برنامه ریزی, دچار درجاتی از اختلال است  
۵-این بازی به تقویت برنامه ریزی کودک کمک میکند.
کلام آخر ;گِل بازی برای تمام کودکان بالای 3سال مفید است به جز گروهی که گِل را میخورند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دامنه‌ی داراب‌کلا

قالب کارزی چهارم : دامنه ی داراب کلا