منو
درباره ی سایت دامنه
دامنه‌ی داراب‌کلا

qaqom.blog.ir
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، داراب‌کلای میاندورود
Qalame Qom Damanehye Dovvom
جهان، ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود، داراب‌کلا

پیشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعي
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

استالین. شیخ جعفر شوشتری

شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵ ق.ظ

روزی شیخ جعفر شوشتری را دیدند که در کنار جویی نشسته و بلند بلند گریه می‌کند. شاگردان شیخ، با دیدن این اوضاع نگران شدند و پرسیدند: «استاد، چه شده که این‌گونه اشک می‌ریزید؟ آیا کسی به شما چیزی گفته؟» شیخ جعفر در میان گریه‌ها گفت: «آری، یکی از لات‌های این اطراف حرفی به من زده که پریشانم کرده.»

 

همه با نگرانی پرسیدند: «مگر چه گفته؟» شیخ در جواب می‌گوید او به من گفت: «او به من گفت شیخ جعفر، من همانی هستم که همه در مورد من می‌گویند. آیا تو هم همانی هستی که همه می‌گویند؟! و این سئوال حالم را عجیب دگرگون کرد.» (منبع: عصر ایران)

 

 

عصر وحشت استالین


این طنز سیاسی فضای وحشت عصر استالین است، دیکتاتورترین کمونیست که مکتب مارکس و لنین را به انحراف بُرد: زمانی که استالین فوت کرد، نیکیتا خروشچف جانشین او در کنگره حزب کمونیست شروع به بازگویی جنایات استالین کرد. همه حاضرین تعجب کرده بودند که چگونه یک رهبر از رهبر پیشین این چنین تند انتقاد می کند. در حین سخنرانی که سالن مملو از جمعیت بود، ناگهان فردی خطاب به خروشچف فریاد زد: پس تو آن زمان کجا بودی؟

 

ژوزف استالین [Joseph Stalin]

 

سالن ساکت شد. خروشچف رو به جمعیت گفت: چه کسی این سوال را پرسید؟ هیچ کس جواب نداد. دوباره گفت: کسی که این سوال را کرد، بایستد. اما هیچ کس بلند نشد. خروشچف در حالی که لبخند بر لب داشت، گفت: در آن زمان من جای تو نشسته بودم! (منبع: حکایات حکیمانه)

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/1101

چهره ها

نظرات (۴)

سلام استاد

جواب مرحوم شوشتری وحشتناک بود اتش به وجود میزند پرودگارا به رحمتت مارا همانی قرار بده که مردم در خصوص ما فکر می کنند

سلام جناب دهقان
نزد خدای متعال خجالت کشیدم این پست را داشتم تنظیم می کردم. سه چهاربار خوندم و بر خودم نهیب زدم که مبتلا هستم.

سلام استاد

یا ستار العیوب در دنیا واخرت پرده ها را کنار نزن

سلام جناب دهقان
من هم از کرده هایم می هراسم. چقدر مهربان است خدا که ما را محفوظ می دارد و می بخشد. قلب می خواهد و پرستش و توحید.

سلام استاد

امان از استالین ها چرا استالین ها از استالین عبرت نمیگیرند

سلام جناب دهقان
سرشت و سرنوشت اثر دکتر دینانی را بخوان. گفتگوی کریم فیضی است با ایشان که شاگرد علامه طباطبایی بود. آری،  چون سرشت اینان را استالینی سرشته اند! 

سلام استاد

از ماست که بر ماست  راجع به اینکه هیچ کس برنخاست و.....

سلام جناب دهقان
باید بُت شناس شد، سپس بُت شکن. استالین بُت بود برای کمونیست ها و می پرستیدند. به قول مادر شما بترس از کسی که از خدا نمی ترسه.  و من اضافه کنم انسان های جدا از خدا خیلی خطری اند. تعبیر "جدا از خدا" از مترجم گرانسنگ قرآن مرحوم محمد مهدی فولادوند است در کتاب قرآن شناسی. او نوه ی مرحوم آیت الله العظمی اراکی بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">