مستندات قرآنی اندیشۀ سیاسی امام خمینی :: دامنه‌ی داراب‌کلا
Menu
مطالب دامنه را اینجا جستجو کنید : ↓↓

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پيشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعی
دنبال کننده ها
بايگانی ماهانه
نويسنده ها

به قلم دامنه. به نام خدا. اوائل دهه‌ی هشتاد بود. سال‌های اوج پژوهشگری‌ام. یکی از پروژه‌های تحقیقاتی که با مرکز فرهنگ و معارف قرآن -مستقر در قم- به امضاء رسانده بودم، تا به انجام برسانم، نوشتن کتابی با عنوان «مستندات قرآنی اندیشه‌ی سیاسی امام خمینی» بود. کار را شب‌ها در منزل تا پاسی از شب پی می‌گرفتم و با شوق و اشتیاق و حتی عشق به امام، بخوبی به پایان رساندم و حتی زودتر از موعد، به جناب حجت‌الاسلام سعید بهمنی مسئول وقت امور پروژه‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن تحویل دادم و در چند جلسه مشورتی و بررسی آن مرکز شرکت کردم. تا این که قرار شد چاپ شود.

پس از یک سال تأخیر، از سوی یکی از بزرگواران، متوجه و باخبر شدم کتابی که من آن را طی نزدیک هفت هشت ماه نوشته‌ام، قرار است با بازنگری مجدّد ! توسط یک نویسنده‌ی حوزوی دیگر چاپ شود. واکنشی نشان ندادم و منتظر ماندم چه می‌شود. وقتی سال ۱۳۸۶ مطابق معمولم به کتابفروشی بوستان کتاب دفتر تبلیغات، واقع در میدان شهدای قم، سری زدم تا تازه‌های نشر را بیابم و ابتیاع کنم، چشمم به همین کتاب خودم (عکس بالا که از جلد اثر انداختم) خورد. تورُّق کردم و دیدم گویا (تردید از من است) در پیشگفتار فقط و فقط از من یاد و تشکر خشک و خالی شده است.

 

اما وقتی نام نویسنده‌ی کتابی که خودم نوشته‌ام را دیدم، یکّه نخوردم و هیچ اعتراضی هم نکردم و سکوت اختیاری نمودم. چون؛ دوست ارجمند و فاضل و گرامی‌ام جناب حجت‌الاسلام آقای دکتر نجف لک زائی که به مدت ده سال باهم بودیم و کارهای تحقیقاتی و علمی و سیاسی اندیشه‌ای می‌کردیم و اتفاقاً در همین پروژه ناظر علمی تحقیقم بودند، آن را زیر و رو کرد و وَرز داد و حتی در سال ۱۳۹۰ به این شکل و شمایل، به چاپ چهارم رساند. اما در چاپ چهارم، هیچ اسمی از من نیست! بگذرم. خواستم فقط بگویم کتاب هم مانند همه‌ی اشیاء عالم، هم داستان دارد و هم دَستان! و هم فرادستان!

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/896
  • دامنه | دارابی

اختصاصی

دامنه کتاب

نظرات (۱)

ای.....گروهی عمری باخدا دین خدا کتاب خدا اهل بیت عصمت وطهارت کارها کردن که روزی که انشاله منجی بیاید تعجب میکند از  چیزهایی که به نام دین به خورد مردم میدهند خون پاک وزلال حسین فرزند فاطمه را به خرافه ها الوده کردند ا جوهره نهضت  اورا که عدالت خواهی مبارزه با ظلم بود یرای تامین معاش از جامعه جاهل به قربانگاه بردند و....
دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام جناب دهقان. شش سال پیش در این‌باره نوشته بودم: در روایت آمده است که هر کس آیه شریفه‌ی «سلام قولاً من رب رحیم» را در شب بخواند، خداوند همه‌ی غم‌ها و ناراحتی‌ها را از او دور می‌سازد و هر درخواستی از خداوند داشته باشد به او عطا می‌کند. ( کشف الاسرار، ج ٨، ص ٢۵٢ ) بعضی از بزرگان مقطعه آیه مبارکه «سلام قولاًمن رب رحیم» را بعد از حذف مکرر حروف، اسم اعظم دانسته‌اند و در خواندن آن آثار گفته‌اند و می‌گویند صورت آن بعد از ترکیب «قرس یلمن ابوح» می‌باشد. گوهر شب چراغ، ج ١، ص . حالا جناب دهقان بازهم می‌گویم: سلام قولاً من رب رحیم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دامنه‌ی داراب‌کلا

قالب کارزی چهارم : دامنه ی داراب کلا