آیا باز رأی آری می دهیم؟ :: دامنه‌ی داراب‌کلا
Menu
مطالب دامنه را اینجا جستجو کنید : ↓↓

qaqom.blog.ir
Qalame Qom
Damanehye Dovvom
ابراهیم طالبی دامنه دارابی
دامنه‌ی قلم قم ، روستای داراب‌کلا
ایران، قم، مازندران، ساری، میاندورود

پيشنهادهای مدیر سایت
آخرين نظرات
طبقه بندی موضوعی
دنبال کننده ها
بايگانی ماهانه
نويسنده ها
به قلم دامنه. به نام خدا. وقتی به تیتر روزنامۀ اطلاعات فروردین ماه سال پنجاه و هشت در عکس زیر خوب خیره می شویم؛ نتیجۀ درخشان رفراندوم مردمی (=همه پُرسی به قول داریوش آشوری) را می بینیم و عیدبودنِ دوازدهم فروردین را و نیز به زُباله دان افتادنِ رژیم منفور سلطنتی را. همان رأی بی نظیر، عجیب و تاریخی مردم ایران زمین، موجب شده بود تا امام خمینی _رهبرکبیر انقلاب اسلامی_ با پشتیبانی و بیعت و رضایت ملت، تأسیس رسمی نظام جمهوری اسلامی را اعلام نماید. اینک این پرسش را مطرح می کنم آیا بازهم رأی آری به جمهوری اسلامی (jomhori eslami) می دهیم؟ طی این چهل سال، نظام خدمات و حسنات بی شماری را به ثبت رسانده است. و از میهن و ملت و اسلام و ارزش ها دفاع نموده است. این برکت و نعمت را کفران نمی کنیم، اما همواره باید درخت سیاست و حکومت و قدرت را آفت زدایی کرد تا نپوکد و نپوسد و نیفتد. من پاسخم را به صراحت در هفت بند می نویسم و بقیه سخن را به خوانندگان شریف وامی گذارم:
 

 

آری بازهم من رأی آری می دهم؟ اما به این شرط که: پهنۀ حکومت لُعاب آخوندی نگیرد یعنی حق حاکمیت ملت محفوظ باشد نه صِنف خاص و جناح راست.

 

آری بازهم من رأی آری می دهم؟ اما به این شرط که: همۀ مقامات در نظام از صدر تا ذیل، زِمامداری شان محدود و زمانمند و تحت نظارت باشد، نه مادام العمر و نامحدود و بی پاسخگو. چگونه می توان پذیرفت یک فرد چهل سال یعنی به اندازه عمر نظام، در یک شورای خاص، همچنان در قدرت بماند و به تاخت، بتازد!

 

آری بازهم من رأی آری می دهم؟ اما به این شرط که: هرگونه انحصار، سُلطه، اخلاق سلطنتی و شیوۀ ارباب رعیتی از چهره و تار و پود نظام محو گردد.

 

آری بازهم من رأی آری می دهم؟ اما به این شرط که: تعامل جهانی و مقاومت منطقی و شرعی باشد، نه تخاصُم منطقه ای و تضاد داخلی و دشمنی مَن درآوردی خاورمیانه ای.

 

آری بازهم من رأی آری می دهم؟ اما به این شرط که: خون و پیام شهیدان در رگ های نظام جاری باشد، نه پودر پوکِ میراثخواران و نااهلان و نابخردان و به تعبیر امام، خرمقدّسان.

 

آری بازهم من رأی آری می دهم؟ اما به این شرط که: نمازجمعه هایش، دولتی و دستوری؛ دانشگاه هایش، استبدادی؛ صداسیمایش، میلی و جناحی و باندی و شخصی؛ انتخابات های مردمی اش، نظارت استصوابی و تبعیض دیانتی و قومی و نژادی؛ مجلس شورای اسلامی اش، عصارۀ فضایلِ یک جمع و فردِ خاص؛ و در یک کلام فضای سیاسی فکری و اندیشه ای جامعه اش، شاغولی و بخش نامه ای نباشد. همین. والسّلام.

| لینک کوتاه این پست → qaqom.blog.ir/post/191
  • دامنه | دارابی

انقلاب اسلامی

مسائل روز

نظرات (۳)

سلام

با این همه شرط و شروط ....

یه دفعه بگو رای «نه» میدم ؟!!!
نه خودتو بپیچان و نه ما را !!!

شما هنوز به عمر و ابوبکر می گویی آیت الله العظمی !
بعد می گویی حکومت آخوندی نباشد؟!
مگر غیر آخوندها چه گلی به سر مملکت زده اند. کت و شلواری ها و دکترها و تکنوکرات ها ببین که چقدر خیانت کرده اند.

پس مهم خدمت و خیانت است و استقامت بر اصول اسلام و انقلاب ، نه عبا و عمامه یا کت و شلوار !

چجور انتظار دیگران تغییر کنند و شما هنوز در تفکرات 35 سال پیش خودت بمانی .

شما بهتر است با قطار انقلاب پیش بروید.

یا علی
دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام من هم به شما جناب «ع . شکیبا» مدیر محترم سخن بلاگ.
از این که متن را خواندی و نظر نیز افکندی؛ نشان دقت شماست
عصبانی نباش برادر. شما هم وبلاگ داری و سخن را ساز می کنی.
من هم وبلاگ دارم سخنم را می گویم
پس هر دوی ما از این آزادی خدادادی برخورداریم
خدا را باید شکر بگزاریم بایت این نعمت بزرگ.



آن دو نفر «دومی»  و «اولی» را سانسور کردم؛
چون هرچند من و شما براین عقیده ام که شیعه صراط مستقیم است
ولی در این جور فضاهای عام نباید اهل تسنن را آزُرد؛

متن شما در پست اصلی گذاشتم و پاسخی نیز نگاشتم.
در :


درضمن این عکس را هم تقدیم می کنم که من روز رأی گیری سال 1358 خود شاهد بودم آنچه بیرون ریخته می شد رنگ قرمز نه بود و آنچه مردم به داخل صندوق می ریختند رأی سبز آری بود

سلام
بعضی وقت ها بحث و جدل شاید بیهود باشد.
من هم قصد جدل ندارم.
اما خب دردو جا سعی می کنم جواب بنویسم:
1- وقتی که احساس کنم نویسنده اشتباه می کند یا عمدا خطا می کند .
2-وقتی مطلبی منتشر می شود که ممکن است در ذهن خوانندگان اثر منفی بگذارد

متاسفانه مطلب شما هر دو مورد را داشت.

حالا افکار و عقاید ما و شما در چند نظر وبلاگی و دوستانه نمی گنجد.

امیدوارم خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.

دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام من هم به شما جناب «ع. شکیبا»

از بزرگواری تان بسیارممنونم. شیوۀ پسندیده ایی را الگوی خود کرده ای؛ پرهیز از جدال.
پس فامیلی با مسمّایی داری؛ شکیبا. شکیبایی همان مُدارا است. یعنی اخلاقی نیکو در برابر ناملایمات
البته من با مفهوم لیبرالی مُدارا موافق نیستم که سیب زمینی بی رگ شدن است.
برای شما آرزوی سلامتی و توفیقات الهی دارم برادر محترم و اهل قلم.
کامنت خصوصی ات نیز قرائت شد
از حُسن خُلق شما خرسندم
التماس دعا دارم جناب شکیبا



جالب بود
دامنه | دارابی در پاسخ :
سلام جناب دهقان
خصوصا برای فتح الله که اهل تحقیق و نظر و قلم است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دامنه‌ی داراب‌کلا

قالب کارزی چهارم : دامنه ی داراب کلا